Lovelulu Skrevet 28. november 2017 #461 Del Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, Bottega skrev: Sponset eller ei, tror ikke det er helt lov å reklamere for sånn uansett Jo det er lov å skrive et innlegg om at du har fått tatt botox mot rynker eller mot migrene, når en ikke er sponset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bottega Skrevet 28. november 2017 #462 Del Skrevet 28. november 2017 3 minutter siden, Lovelulu skrev: Jeg mener da er det lov å skrive en har tatt botox for rynker å da, såvel som botox mot migrene, bare en utelater klinikkens navn. Tror faktisk ikke det er lov heller, nei. For da reklamerer du for produktet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. november 2017 #463 Del Skrevet 28. november 2017 Les her: "§ 2. Virkeområde Forskriften gjelder annonsering og markedsføring av enhver art og i ethvert medium." "§ 4. Krav til markedsføringen Markedsføring av kosmetiske inngrep skal ikke utformes på en måte som er egnet til å virke støtende eller krenkende eller som spiller på folks lyter eller fordommer mot normale kroppsvariasjoner." "§ 5. Forbud mot bruk av pre- og postoperative bilder Markedsføring av kosmetiske inngrep skal ikke inneholde pre- og postoperative bilder."Hvor mange bloggere er det ikke som har delt bilder av seg selv hvor de ligger med en restylanesprøyte i leppene, en botoxsprøyte i panna eller flasher puppen sin etter å ha tatt silikon? Ikke bare en, men flere! "§ 7. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder Det er forbudt å rette markedsføringshenvendelser vedrørende kosmetiske inngrep til forbrukere ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post eller tekstmelding til mobiltelefon." Kilde: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kosmetiske/id92501/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. november 2017 #464 Del Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Du kan sikkert skrive at du har tatt kosmetisk behandling men du kan ikke si at du har tatt botox. Da får en skrive en har kosmetisk behandling med juvederm og restylane. Og et stoff som gjør at muskler lammes, og det blir mindre rynker 😂 Noe så dumt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bottega Skrevet 28. november 2017 #465 Del Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Da får en skrive en har kosmetisk behandling med juvederm og restylane. Og et stoff som gjør at muskler lammes, og det blir mindre rynker 😂 Noe så dumt.. Da kan du ikke si juvederm eller restylane. Da det er et produkt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. november 2017 #466 Del Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, Bottega skrev: Tror faktisk ikke det er lov heller, nei. For da reklamerer du for produktet. 3 minutter siden, Lambigirl skrev: Les her: "§ 2. Virkeområde Forskriften gjelder annonsering og markedsføring av enhver art og i ethvert medium." "§ 4. Krav til markedsføringen Markedsføring av kosmetiske inngrep skal ikke utformes på en måte som er egnet til å virke støtende eller krenkende eller som spiller på folks lyter eller fordommer mot normale kroppsvariasjoner." "§ 5. Forbud mot bruk av pre- og postoperative bilder Markedsføring av kosmetiske inngrep skal ikke inneholde pre- og postoperative bilder."Hvor mange bloggere er det ikke som har delt bilder av seg selv hvor de ligger med en restylanesprøyte i leppene, en botoxsprøyte i panna eller flasher puppen sin etter å ha tatt silikon? Ikke bare en, men flere! "§ 7. Begrensninger i bruk av visse kommunikasjonsmetoder Det er forbudt å rette markedsføringshenvendelser vedrørende kosmetiske inngrep til forbrukere ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post eller tekstmelding til mobiltelefon." Kilde: https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-markedsforing-av-kosmetiske/id92501/ Jeg vet ikke annen råd enn at dere får komme og arrestere hele gjengen bloggere som har sagt botox i sine innlegg da 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bottega Skrevet 28. november 2017 #467 Del Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Lovelulu skrev: Jeg vet ikke annen råd enn at dere får komme og arrestere hele gjengen bloggere som har sagt botox i sine innlegg da 😁 Okei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. november 2017 #468 Del Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Bottega skrev: Da kan du ikke si juvederm eller restylane. Da det er et produkt Får skrive det fyllet som gjør huden mer smidig og tar bort rynker og gjør lepper større og finere da 😂 Dette blir jo bare dummere og dummere 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bottega Skrevet 28. november 2017 #469 Del Skrevet 28. november 2017 Akkurat nå, Lovelulu skrev: Får skrive det fyllet som gjør huden mer smidig og tar bort rynker og gjør lepper større og finere da 😂 Dette blir jo bare dummere og dummere 🤣 Javel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. november 2017 #470 Del Skrevet 28. november 2017 13 minutter siden, orfeus skrev: Ikke lett å nå fram med fakta Til og med når @Lambigirl viste til et lov verk så blir hun usaklig når hun svarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. november 2017 #471 Del Skrevet 28. november 2017 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Til og med når @Lambigirl viste til et lov verk så blir hun usaklig når hun svarer. Det er tungt å svelge kameler. Og nå ligger kamelene svart på hvitt i tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 28. november 2017 #472 Del Skrevet 28. november 2017 Hvis en av hovedingrediensene i en blogg er å fronte fillers, botox og bilder med en visuell beskrivelse av de 100 områdene man har stukket inn nåler etc,etc I tillegg uttrykke hvor stygge folk er som ikke ønsker de behandlingene , at de er misunnelige og ikke har råd, som i tillegg kommer fra en godt voksen dame.... Noe mer trashy kan det ikke bli! Helt tydelig for en enorm besettelse, avhengighet og fornektelse. Stiller i samme kategori som avhengighet av alkohol etc Har ikke bloggeren noe annet å blogge om? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elmarora Skrevet 28. november 2017 #473 Del Skrevet 28. november 2017 1 minutt siden, Miranda16 skrev: Hvis en av hovedingrediensene i en blogg er å fronte fillers, botox og bilder med en visuell beskrivelse av de 100 områdene man har stukket inn nåler etc,etc I tillegg uttrykke hvor stygge folk er som ikke ønsker de behandlingene , at de er misunnelige og ikke har råd, som i tillegg kommer fra en godt voksen dame.... Noe mer trashy kan det ikke bli! Helt tydelig for en enorm besettelse, avhengighet og fornektelse. Stiller i samme kategori som avhengighet av alkohol etc Har ikke bloggeren noe annet å blogge om? Jeg er enig. Og jeg er 49 år med 3 voksne unger I alderen 19 - 22 år. Sånne uttalelser som at kritikerne av kosmetiske behandlinger er sjalu, ikke har råd eller sier at rynker er stygt er uttalelser VOSKNE skulle holde seg for god til. Og jeg merker jeg blir sint. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. november 2017 #474 Del Skrevet 28. november 2017 De aller fleste blogger for å få oppmerksomhet og for å skryte av seg selv (sitt liv, barn, hus, etc), så jeg regner med at de som forteller om kosmetiske inngrep, gjør det for å vise at de har råd til å gjøre slikt. Det er sikkert derfor de fleste av dem blir hissige og drar sjalusikortet dersom noen stiller seg kritiske til det de skriver om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 28. november 2017 #475 Del Skrevet 28. november 2017 25 minutter siden, Lovelulu skrev: Får skrive det fyllet som gjør huden mer smidig og tar bort rynker og gjør lepper større og finere da 😂 Dette blir jo bare dummere og dummere 🤣 Hvorfor skrive om det i det hele tatt? Er det ikke en privatsak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2017 #476 Del Skrevet 28. november 2017 Det er mange som har usymmetriske lepper, bl a skuespilleren Vigdis Røising. Allikevel var hun kjempevakker og ansiktet hadde personlighet. Hvorfor skal en gjøre ansiktet om til et glatt, symmetrisk og kjedelig ansikt med null særtrekk? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovelulu Skrevet 28. november 2017 #477 Del Skrevet 28. november 2017 1 time siden, orfeus skrev: Hvorfor skrive om det i det hele tatt? Er det ikke en privatsak? Det er mye bloggere skriver om som er en privatsak. Det meste egentlig. Men er jo liten vits for meg å skrive noe som helst om dette, siden jeg er den eneste som er for kosmetiske behandlinger her inne. Ingenting jeg skriver som er positivt om kosmetiske behandlinger blir godtatt av noen her inne uansett. Så jeg bare innfinner meg med det, og kommer uansett hva noen av dere sier eller har å komme med her, være for kosmetisk behandling, og kommer til å fortsette å blogge om det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 28. november 2017 #478 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) 8 minutter siden, Lovelulu skrev: Det er mye bloggere skriver om som er en privatsak. Det meste egentlig. Men er jo liten vits for meg å skrive noe som helst om dette, siden jeg er den eneste som er for kosmetiske behandlinger her inne. Ingenting jeg skriver som er positivt om kosmetiske behandlinger blir godtatt av noen her inne uansett. Så jeg bare innfinner meg med det, og kommer uansett hva noen av dere sier eller har å komme med her, være for kosmetisk behandling, og kommer til å fortsette å blogge om det 😊 Jeg håper noen klager inn bloggen din til forbruker ombudet siden du bryter med lov verket og jeg skulle ha gosjet meg viss det skjedde. Det er greit at du er for sånn behandling men du trenger ikke beskylde dem som er mot for og vere sjalu, ikke har råd eller at rynkene deres er stygge. Husk at det er bloggere som deg og alle andre som blogger om disse behandlingene som er dårlige forbilder når dere markeds fører kroppspress, falsk og fake utseende og dere er med på og bidra til hvordan fake kropper skal se ut. Det er et falsk samfunn du er med og bygger opp om Da må du godta at andre bloggere som Style connection skriver innlegg på bloggene sine hvor dem oppfordrer andre til og boikotte denne falske trenden. Endret 28. november 2017 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 28. november 2017 #479 Del Skrevet 28. november 2017 3 timer siden, Lovelulu skrev: Jeg har lest, og du må være sponset og reklamere for en klinikk for at det ikke er lov. Nå har jeg uansett skrevet mest om restylane og juvederm. Og skrevet generelt om kosmetisk behandlinger, og ikke spesifikk om botox. SE hadde IKKE fått sponset dette av noen klinikk. Om du bare kunne lest det innlegget som ble lagt ut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 28. november 2017 #480 Del Skrevet 28. november 2017 5 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg håper noen klager inn bloggen din til forbruker ombudet siden du bryter med lov verket og jeg skulle ha gosjet meg viss det skjedde. Det er greit at du er for sånn behandling men du trenger ikke beskylde dem som er mot for og vere sjalu, ikke har råd eller at rynkene deres er stygge. Husk at det er bloggere som deg og alle andre som blogger om disse behandlingene som er dårlige forbilder når dere markeds fører kroppspress, falsk og fake utseende og dere er med på og bidra til hvordan fake kropper skal se ut. Det er et falsk samfunn du er med og bygger opp om Da må du godta at andre bloggere som Style connection skriver innlegg på bloggene sine hvor dem oppfordrer andre til og boikotte denne falske trenden. Jeg tror faktisk det er lov å reklamere for kosmetisk behandling. Hos meg popper det opp reklame for brystforstørrelse fra en kjent, norsk klinikk, flere ganger i uken og jeg har fått beskjed om at det er lovlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg