Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2018


månki

Anbefalte innlegg

5 timer siden, kvinne35+ skrev:

Jeg får ikke sove fordi jeg er så spent på om det er nok strek i morgen til å prøve en digital test :)
 

gtest 190918.jpg

gtest 200918.jpg

gtest_210918.jpg

gtest 220918.jpg

gtest 230918.jpg

Wæ så spennende å følge med 👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, kvinne35+ skrev:

Jeg får ikke sove fordi jeg er så spent på om det er nok strek i morgen til å prøve en digital test :)
 

gtest 190918.jpg

gtest 200918.jpg

gtest_210918.jpg

gtest 220918.jpg

gtest 230918.jpg

11 DPO og med fortsatt svak lys rosa strek på RFSU test ofte (MEN STREK) så :):) 
 

gtest_240918_m_digital.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Dria skrev:

Gratulerer så utrolig mye! Der står det bekreftende ❤️❤️ Hadde dere prøvd lenge?

Denne gangen gikk det fort til en forandring :)  3 måneder :) Tusen takk ❤️ Utrolig hvor svak streken er på RFSU test ofte allikevel. Har nå hatt strek siden 6 dager etter eggløsning og hver dag til nå digital 11 dager etter eggløsning (6dager på rad). Streken ble ikke særlig sterkere likevel 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinne35+ skrev:

Denne gangen gikk det fort til en forandring :)  3 måneder :) Tusen takk ❤️ Utrolig hvor svak streken er på RFSU test ofte allikevel. Har nå hatt strek siden 6 dager etter eggløsning og hver dag til nå digital 11 dager etter eggløsning (6dager på rad). Streken ble ikke særlig sterkere likevel 😮 

Så heldige 👏🏻 Gratulerer igjen 😃 ja så utrolig rart det er så ulikt på ulike tester 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 22.20, Lillelotta skrev:

Her kom mensen igjen😞😞... og jeg fikk brev i posten om at det er laaaang ventetid, og kan forvente meg innkalling rundt mars 2019!😨😨

tidenes nedtur.. har vurdert privat, men er midt i studier så vet ikke om vi har råd til dette akkurat nå.  I mellomtiden får vi bare prøve igjen, og igjen. Den som gir seg er en dritt osv❤️Sender styrkeklemmer til alle som er i samme situasjon ❤️❤️

Hvilket sykehus tilhører dere?? 

Når man går å venter så virker alt som en evighet - krysser fingrene for 2 blå før den tid! Sender gode klemmer ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Nikketutta skrev:

Hvilket sykehus tilhører dere?? 

Når man går å venter så virker alt som en evighet - krysser fingrene for 2 blå før den tid! Sender gode klemmer ❤️

Hører til her i nord, så skulle trodd det var kortere vente tid.. men nei🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillelotta skrev:

Hører til her i nord, så skulle trodd det var kortere vente tid.. men nei🙈

Huff.. så på helsenorge.no at det faktisk var lenger ventetid der oppe 😒 Håper tiden går fort i allefall 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2018 den 23.01, Nikketutta skrev:
 

Huff.. så på helsenorge.no at det faktisk var lenger ventetid der oppe 😒 Håper tiden går fort i allefall 😀

Det håper jeg også☺️ I følge legen min så var sjangsen stor for å lykkes før vi skulle på sykehuset, fordi mange senker skuldrene når de står i kø for utredning. Håpe virkelig vi har den flaksen! 

Tar i mot alle tips jeg kan få til å lykkes, har dere noen?☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jeg med her igjen, etter konstatert spontanabort i dag (11+6, kom så nære de "magiske" 12 ukene, skjønt i følge gynekologen på sykehuset har fosteret sannsynligvis stoppet utviklingen flere uker siden og det tok bare litt tid før kroppen begynte å rydde opp). Vi er superlei oss, men hadde en dårlig følelse lenge etter at tidlig ultralyd først viste at jeg var kortere på vei enn forventet (altså at fosteret var mindre enn forventet), og småblødninger hele denne uka før SA kom skikkelig i gang i går/natt. Så ut som alle "rester" var ute allerede, så slapp cycotec eller utskrapning. Nå er det bare å vente til det slutter å blø, og forsøke igjen så smått. Var første gang jeg er gravid, og trøster meg med at vi ble gravide på mer eller mindre første forsøk etter at vi begynte å prøve. Så har fremdeles håp om bebis i 2019 ❤️

Noen her som har opplevd spontanabort? Hvor lenge gikk det før dere fikk tilbake mensen? (Gynekologen anbefalte å vente en syklus med å prøve igjen, bare for å la livmora hvile litt og være sikker på at alt er ute.) Når begynte dere å prøve igjen, og hvordan gikk det? Kunne trengt en solskinnshistorie akkurat nå... 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:
 

Da blir jeg med her igjen, etter konstatert spontanabort i dag (11+6, kom så nære de "magiske" 12 ukene, skjønt i følge gynekologen på sykehuset har fosteret sannsynligvis stoppet utviklingen flere uker siden og det tok bare litt tid før kroppen begynte å rydde opp). Vi er superlei oss, men hadde en dårlig følelse lenge etter at tidlig ultralyd først viste at jeg var kortere på vei enn forventet (altså at fosteret var mindre enn forventet), og småblødninger hele denne uka før SA kom skikkelig i gang i går/natt. Så ut som alle "rester" var ute allerede, så slapp cycotec eller utskrapning. Nå er det bare å vente til det slutter å blø, og forsøke igjen så smått. Var første gang jeg er gravid, og trøster meg med at vi ble gravide på mer eller mindre første forsøk etter at vi begynte å prøve. Så har fremdeles håp om bebis i 2019 ❤️

Noen her som har opplevd spontanabort? Hvor lenge gikk det før dere fikk tilbake mensen? (Gynekologen anbefalte å vente en syklus med å prøve igjen, bare for å la livmora hvile litt og være sikker på at alt er ute.) Når begynte dere å prøve igjen, og hvordan gikk det? Kunne trengt en solskinnshistorie akkurat nå... 😢

Så trist😢 jeg hadde SA i uke 7 , kroppen min ordnet også opp selv. Vi begynte å prøve igjen med engang etter at jeg sluttet å blø etter SA, men fikk mensen (en uke over vanlig tid). Men dessverre ikke blitt gravid igjen... håper det går bedre for deg😃

Anonymkode: a1069...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte inn til Riksen i dag for å høre om de hadde mottatt henvisningen som skulle blitt sendt for 4 uker siden. Dem hadde ikke mottatt noen henvisning så nå frykter jeg at gynekologen ikke har sendt henvisningen enda... Skal ringe til gynekologen på mandag, så håper de har en god forklaring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test, men mye gul utflod som får meg til å lure. Pleier å ha hvit eller vannete utflod før mensen, bare gult denne gangen. Usikker på eggløsning da jeg var veldig stresset pga flytting da jeg pleier å skulle ha den. Så kan tenkes den er/var en uke forsinket. I så fall er det ikm i morgen eller om ei uke igjen. Har hatt regelmessig sex, så er ikke nervøs for at det kan ha utsatt seg. 

Reagerer mest på gul utflod, kan ikke huske å ha hatt det noen gang før. Noen her som vet?

Anonymkode: a77c7...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:
 

Så trist😢 jeg hadde SA i uke 7 , kroppen min ordnet også opp selv. Vi begynte å prøve igjen med engang etter at jeg sluttet å blø etter SA, men fikk mensen (en uke over vanlig tid). Men dessverre ikke blitt gravid igjen... håper det går bedre for deg😃

Anonymkode: a1069...9d6

Takk snille du ❤️ Det er rart at spontanabort snakkes så lite om, når det tross alt er så vanlig. Håper at vi snart er gravide igjen begge to! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Twilight_Sparkle skrev:
 

Da blir jeg med her igjen, etter konstatert spontanabort i dag (11+6, kom så nære de "magiske" 12 ukene, skjønt i følge gynekologen på sykehuset har fosteret sannsynligvis stoppet utviklingen flere uker siden og det tok bare litt tid før kroppen begynte å rydde opp). Vi er superlei oss, men hadde en dårlig følelse lenge etter at tidlig ultralyd først viste at jeg var kortere på vei enn forventet (altså at fosteret var mindre enn forventet), og småblødninger hele denne uka før SA kom skikkelig i gang i går/natt. Så ut som alle "rester" var ute allerede, så slapp cycotec eller utskrapning. Nå er det bare å vente til det slutter å blø, og forsøke igjen så smått. Var første gang jeg er gravid, og trøster meg med at vi ble gravide på mer eller mindre første forsøk etter at vi begynte å prøve. Så har fremdeles håp om bebis i 2019 ❤️

Noen her som har opplevd spontanabort? Hvor lenge gikk det før dere fikk tilbake mensen? (Gynekologen anbefalte å vente en syklus med å prøve igjen, bare for å la livmora hvile litt og være sikker på at alt er ute.) Når begynte dere å prøve igjen, og hvordan gikk det? Kunne trengt en solskinnshistorie akkurat nå... 😢

Så trist at du opplever dette ❤ opplevde det samme som du. MA ca 11+5 for 1 år siden. Ble den gang gravid på første forsøk. Et år etterpå er jeg fortsatt ikke blitt gravid igjen. Prøvde med en gang etter MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 dager til ikm. Prøver å ikke tenke på det, men ikke så lett dette. PP 12/13 (litt usikker), og første gang vi har funnet eggløsning. Føles sååå lenge til ny helg og eventuelt test om ikke mens har kommet!

Anonymkode: 18d06...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Er ny her inne og har behov for å lufte tankene litt og ønsker gjerne å få høre deres erfaringer og tanker. 

 

Er 38 år og fikk barn i juni i fjor sommer. Fikk tilbake mens 23. des og har vært regelmessig siden. Er nå i 4. PP og det er 8 dager siden sist EL i følge appen jeg bruker. Hadde mye EL slim noen dager etter(?) EL som varte en del dager også, og i går hadde jeg en blødning, 7 dager før IKM. Dette har jeg hatt to av gangene i PP her også, men TR har kommet nøyaktig den dagen den skulle uansett. Kan jeg ha hatt festeblødning eller betyr dette at jeg «mistet» igjen? Sist gang ble vi gravide så å si med én gang. Noen fler som har opplevd dette men vært gravid allikevel?

 

Setter stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shina80 skrev:
 

Hei! Er ny her inne og har behov for å lufte tankene litt og ønsker gjerne å få høre deres erfaringer og tanker. 

 

Er 38 år og fikk barn i juni i fjor sommer. Fikk tilbake mens 23. des og har vært regelmessig siden. Er nå i 4. PP og det er 8 dager siden sist EL i følge appen jeg bruker. Hadde mye EL slim noen dager etter(?) EL som varte en del dager også, og i går hadde jeg en blødning, 7 dager før IKM. Dette har jeg hatt to av gangene i PP her også, men TR har kommet nøyaktig den dagen den skulle uansett. Kan jeg ha hatt festeblødning eller betyr dette at jeg «mistet» igjen? Sist gang ble vi gravide så å si med én gang. Noen fler som har opplevd dette men vært gravid allikevel?

 

Setter stor pris på alle svar!

Det kan også være hormonkluss pga alderen din 😕 iom. At du hadde EL slim flere dager etter har du nok uke hatt EL til forventet tidspunkt.

Anonymkode: 4c779...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det kan også være hormonkluss pga alderen din 😕 iom. At du hadde EL slim flere dager etter har du nok uke hatt EL til forventet tidspunkt.

Anonymkode: 4c779...376

Men er det likt for alle at de har EL slim samme dagen de har EL? Og er det ikke rart at mens kommer på dagen den skal komme mtp syklus? For mens kommer 14 dager etter EL? 🤔 og kroppen har vært som ei klokke (slik den alltid har vært tidligere også) når det kommer til syklus... hvis det ikke blir denne gangen så får jeg vel begynne å ta temp. Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shina80 skrev:
 

Men er det likt for alle at de har EL slim samme dagen de har EL? Og er det ikke rart at mens kommer på dagen den skal komme mtp syklus? For mens kommer 14 dager etter EL? 🤔 og kroppen har vært som ei klokke (slik den alltid har vært tidligere også) når det kommer til syklus... hvis det ikke blir denne gangen så får jeg vel begynne å ta temp. Hvordan fungerer det?

Det er mange grunner til å spotte litt i løpet av syklusen.jeg spotter ofte allerede 6-7 dpo. Spotter alltid fra 10 dpo, og mens 12 dpo. Har en teori om det kan være at progesteronnivået faller for fort, uten at dette er bekreftet av fagfolk. Men hormonkluss, skjøre slimhinner, sex osv kan alle medføre litt blod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...