Gå til innhold

Voldtekter av barn utført av muslimer dysses ned av norske medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Stina234 said:

Om det er muslimer eller andre som har utført dette spiller ingen rolle.  For de stakkars jentene som er offer her er det viktig å vise at samfunnet tar dette på alvor og de ansvarlige får strenge straffer.

Dessverre vil de økte kostnadene som høy innvandring fører til gjøre at samfunnet får dårligere og dårligere evne til å "ta det på alvor". Vi kommer ikke til å ha råd til å både kaste alle som gjør det i fengsel i lang tid og gi god oppfølging til alle ofrene.

Anonymkode: ea093...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den norske og vestlige kulturen er det den voksnes plikt å kontrollere sin seksualitet og ikke begå seksuelle overgrep. Dersom noen bryter dette prinsippet blir de ikke bare straffet juridisk, men det følger med en sterk sosial fordømmelse som kan virke vel så avskrekkende.

I den muslimske kulturen gjelder ikke dette prinsippet. Der det opp til kvinnen/barnet å ikke være tilgjengelig for seksuell oppmerksomhet for menn. Dette løses ved at kvinner og barn holdes innenfor husets fire vegger eller ved at de hele tiden er under kontroll av familiens menn. 

Kvinner/barn som ikke holdes utenfor menns begjær er per definisjon fritt vilt. Og det jentas familie som har sviktet når jenta blir voldtatt. 

Her er det åpenbart en enorm kulturkollisjon i møte mellom muslimer og vesten gjennom migrasjon. 

Forskjellen er altså systematiske overgrep, hvor gjerningspersonene og deres miljø ikke oppfatter at de gjør noe galt. Ja de er kanskje klar over at de kan bli straffet juridisk, men moralsk er det de gjør ikke å anse som klanderverdig. Det er vestens manglende kontroll på sine egne jenter som har skylden. 

Systematiske overgrep basert på et forvaklet menneskesyn og syn på kjønnsroller er langt farligere enn enkeltstående episoder med overgrep blant vestlige. 

Unge jenter og kvinner må rett og slett advares mot enhver kontakt med muslimske menn og muslimske miljøer. Ikke fordi de skal få skylden for at de blir voldtatt. Men fordi det ikke finnes noen annen måte å forhindre slike systematiske overgrep på uten å bryte migrantenes rett til å være her i landet.

Merk også at det stort sett er unge og sårbare jenter og kvinner som utsettes for dette. Og som regel kommer dette ikke frem i lyset. Akkurat som denne konkrete saken viser. Hvor politet kom over overgrepet ved en tilfeldighet. Tenk da på mørketallene.

Anonymkode: 8a5b1...052

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myndighetenes lemfeldige aldersfastsettelse av asylsøkere vil også få enorme konsekvenser.

I mange saker behandles gjerningsmannen som mindreårige, mens han kanskje i realiteten er voksen. Dette utgjør en enorm forskjell i strafferetten. 

Det er svært ansvarsløst å sende en gjeng unge voksne menn inn i en skoleklasse med barn. Det er rett og slett skandaløst at voksne menn blir servert unge sårbare jenter på et sølvfat bare ved å selv hevde at de er under 18.

Anonymkode: 8a5b1...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mari Y skrev:

Men da bør du isåfall tenke på hvordan du ordlegger deg. Det har en viss betydning om du ikke ønsker å bli missforstått. Når man bruker ord som kan fremstå som negativt ladet mot en spesiell gruppe mennesker er det greit å utfordre det. 

Igjen, ikke mitt problem at du legger egen subjektiv tolkning i mine utsagn.

5 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Hvilken link fra SSB?

Nemmehuh?

Sist jeg leste statistikken, lå innvandrere på ca. samme nivå som nordmenn. Følg med, for det er her metodefagene og hvordan man skal lese statistikk og sammenhenger kommer inn:

Mesteparten av kriminalitet begås av menn i alderen 16-45 år. Vi har en overvekt mannlige innvandrere innenfor dette aldersspennet. Det tar årevis før man får en tilsvarende eldrebølge, kvinner og barn for å utjevne den prosentmessige forskjellen i alder og kjønn blant innvandrere kontra nordmenn. Ser vi på alderen 16-45 år, begår like mange innvandrere ca. like mye kriminalitet som nordmenn i samme aldersspenn.

Det sier ganske mye når en minoritet utgjør samme tall som en majoritet. Det er alarmerende. Forøvrig trenger jeg ingen opplæring i metodikk, har selv spesialisert meg innenfor både kvalitativ og kvantitativ metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jolene skrev:

Igjen, ikke mitt problem at du legger egen subjektiv tolkning i mine utsagn.

Det sier ganske mye når en minoritet utgjør samme tall som en majoritet. Det er alarmerende. Forøvrig trenger jeg ingen opplæring i metodikk, har selv spesialisert meg innenfor både kvalitativ og kvantitativ metode.

Du bør jo egentlig skjønne at det får reaksjoner når du ordlegger deg på den måten. Det er mere dumt på dine vegne enn mine, sånn egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Du bør jo egentlig skjønne at det får reaksjoner når du ordlegger deg på den måten. Det er mere dumt på dine vegne enn mine, sånn egentlig. 

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jolene skrev:

Hvorfor det?

Ser du ikke det selv? Hvordan man uttrykker seg har mye å si ofte. Det er da like dumt for din del å komme med så sleivete uttalelser og å bare påstå at det er alle andres problem at slike uttalelser oppfattes som dømmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Jolene said:

 

Det sier ganske mye når en minoritet utgjør samme tall som en majoritet. Det er alarmerende. Forøvrig trenger jeg ingen opplæring i metodikk, har selv spesialisert meg innenfor både kvalitativ og kvantitativ metode.

Hvordan tolket du dét utfra hva jeg skrev?

Forresten, angående trådens tema: På hvilken måte hysjes sedelighetssaker ned på bakgrunn av tro?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mari Y skrev:

'Ugjerningene til muslimene'. Du ser at slike kommentarer kan fremstå som dømmende @Jolene?  

Hvorfor denne frykten for å henge bjella på katten?

Æresbegrepet står sterk og når man rangerer folk etter ære så blir det sånn. Menn scorer høyere enn kvinner, vantro jenter scorer lavest. Og det merkes.

Det finnes ikke et eneste eksempel på at fetterene Torgeir og Jarle gjengvoldtar Aisha.

Men afghanske fettere/kompiser skjenker Grete og deler henne seg imellom skjer omtrent hver helg. 

Så vil du sikkert skylde på kultur. Men  når kvinners levekår er desidert vært i muslimske land, og Afghanistan spesielt, så kan man spørre seg når kultur slutter og religion begynner. Det er så sammenvevd at det nærmest er umulig.

Vi har nå fått 6000 afghanske unge menn hit. Og det syntes på statistikken. Til info var gjengvoldteker ukjent i Norden for 25 år siden. Dette fenomenet er importert fra Nord Afrika og midtøsten.ref. Ragnhild Bjørnebekk. Voldsforsker.

Ser du leiter med lys og lykter etter alternative forklaringer for du ikke vil at det skal være sant. Hva skal til for at du innser at de du ikke vil være enig med har rett??

Anonymkode: 63ca5...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor denne frykten for å henge bjella på katten?

Æresbegrepet står sterk og når man rangerer folk etter ære så blir det sånn. Menn scorer høyere enn kvinner, vantro jenter scorer lavest. Og det merkes.

Det finnes ikke et eneste eksempel på at fetterene Torgeir og Jarle gjengvoldtar Aisha.

Men afghanske fettere/kompiser skjenker Grete og deler henne seg imellom skjer omtrent hver helg. 

Så vil du sikkert skylde på kultur. Men  når kvinners levekår er desidert vært i muslimske land, og Afghanistan spesielt, så kan man spørre seg når kultur slutter og religion begynner. Det er så sammenvevd at det nærmest er umulig.

Vi har nå fått 6000 afghanske unge menn hit. Og det syntes på statistikken. Til info var gjengvoldteker ukjent i Norden for 25 år siden. Dette fenomenet er importert fra Nord Afrika og midtøsten.ref. Ragnhild Bjørnebekk. Voldsforsker.

Ser du leiter med lys og lykter etter alternative forklaringer for du ikke vil at det skal være sant. Hva skal til for at du innser at de du ikke vil være enig med har rett??

Anonymkode: 63ca5...659

Jeg tar tak i det jeg opplever som fordommer når jeg ser det. Én ting er å kritisere ting man ikke liker vedr andre samfunns levesett, noe annet er fordommer eller hat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2017 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Fordi det nører oppunder hat!

I Sverige har de ikke registrert etnisitet på voldtektsmenn siden 2011, fordi det er menn som voldtar, ikke etnisiteter. HELT SYKT!

I Frankrike vurderer de nå å sette ned seksuell lavalder til 12 år, slik at det ikke blir så mange saker hvor barn blir voldtatt.

Anonymkode: 75fa6...7c3

Hva skulle nedsettelse av lavalderen hjelpe for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hva skulle nedsettelse av lavalderen hjelpe for?

Da er det ikke lenger "barn" som blir voldtatt, noe som vil utløse lavere straffer. Om man har sex med noen under den seksuelle lavalder blir det alltid sett på som voldtekt. Det er ikke tilfellet når offeret er over den seksuelle lavalder.

Anonymkode: 75fa6...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det ikke lenger "barn" som blir voldtatt, noe som vil utløse lavere straffer. Om man har sex med noen under den seksuelle lavalder blir det alltid sett på som voldtekt. Det er ikke tilfellet når offeret er over den seksuelle lavalder.

Anonymkode: 75fa6...7c3

Men da blir jo alt mye verre. Da slipper jo svina billigere unna da fordi barna var over lavalderen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men da blir jo alt mye verre. Da slipper jo svina billigere unna da fordi barna var over lavalderen!!

Jepp, and all because of our enrichment!

Anonymkode: 75fa6...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Ser du ikke det selv? Hvordan man uttrykker seg har mye å si ofte. Det er da like dumt for din del å komme med så sleivete uttalelser og å bare påstå at det er alle andres problem at slike uttalelser oppfattes som dømmende. 

Nei, det gjør jeg ikke.

1 time siden, Mari Y skrev:

'Ugjerningene til muslimene'. Du ser at slike kommentarer kan fremstå som dømmende @Jolene?  

Jeg kaller en spade for en spade. Om det er grusomt å lese for naive mennesker, vell, det bryr meg fint lite. Om noe virker dømmende, ja da er det på tide at de mennesker som begår ugjerninger blir stilt til doms av sine egne, nettopp for å sverte dem. Av det jeg kan se, skjer dette fint lite.

1 time siden, Katten.2.0 skrev:

Hvordan tolket du dét utfra hva jeg skrev?

Forresten, angående trådens tema: På hvilken måte hysjes sedelighetssaker ned på bakgrunn av tro?

Jeg tolket det basert på at det virket som om du sammenlignet med nordmenn og innvadnrere. Dersom ikke det var intensjonen, beklager jeg.
Det er bare å se på forskjellene mellom hva de politiske korrekte mediene skriver om, kontra de politisk ukorrekte skriver om. Stadig vekk hysjes det ned hvilken religion eller land folk som begår ugjerninger har. Derimot blir det i enkelte tilfeller tilføyd i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, Jolene skrev:

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg kaller en spade for en spade. Om det er grusomt å lese for naive mennesker, vell, det bryr meg fint lite. Om noe virker dømmende, ja da er det på tide at de mennesker som begår ugjerninger blir stilt til doms av sine egne, nettopp for å sverte dem. Av det jeg kan se, skjer dette fint lite.

Jeg tolket det basert på at det virket som om du sammenlignet med nordmenn og innvadnrere. Dersom ikke det var intensjonen, beklager jeg.
Det er bare å se på forskjellene mellom hva de politiske korrekte mediene skriver om, kontra de politisk ukorrekte skriver om. Stadig vekk hysjes det ned hvilken religion eller land folk som begår ugjerninger har. Derimot blir det i enkelte tilfeller tilføyd i ettertid.

Litt interessant at du kaller meningsmotstandere for 'naive mennesker'. Kanskje de faktisk ikke er det, men ikke liker at folk opptrer dømmende, rett og slett? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jolene skrev:

Nei, det gjør jeg ikke.

Jeg kaller en spade for en spade. Om det er grusomt å lese for naive mennesker, vell, det bryr meg fint lite. Om noe virker dømmende, ja da er det på tide at de mennesker som begår ugjerninger blir stilt til doms av sine egne, nettopp for å sverte dem. Av det jeg kan se, skjer dette fint lite.

Jeg tolket det basert på at det virket som om du sammenlignet med nordmenn og innvadnrere. Dersom ikke det var intensjonen, beklager jeg.
Det er bare å se på forskjellene mellom hva de politiske korrekte mediene skriver om, kontra de politisk ukorrekte skriver om. Stadig vekk hysjes det ned hvilken religion eller land folk som begår ugjerninger har. Derimot blir det i enkelte tilfeller tilføyd i ettertid.

Enig. Så neste gang noen dømmer deg for å like Marilyn Manson kommer jeg til å si: 'Vel da får man slutte å skyte på skoler, da'. Enkel logikk funker veldig bra må jeg si 😒. Eller som reklamen sa: 'Så godt, så enkelt'. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan du tenker? Muslimer er ikke offer i dette, tar du å antar at alle muslimer er offer i Norge som blir plaget av høyreekstreme grupper?

Jeg anser ikke muslimer som potensielle voldtektsmenn eller kriminelle. Jeg kjenner og er vokst opp med pakistanere så jeg betrakter disse neste som en del av min familie. Noen har utviklet seg i liberal retning, skillsmisser blant kvinner som har blitt dårlig behandlet og full pakke, mens noen har gått vesentlig mer konservativ retning. Sistnevnte er en utvikling jeg ikke synes noe om. Men jeg vet at de har mange gode verdier, at jeg kan stole på dem om jeg trenger dem. 

De er forskjellige som folk flest, men det er helt klart at deler av det konservative miljøet, kombinert med ungdommers manglende innpass i samfunnet er en eksplosiv og farlig blanding.

Nå er jeg gammel nok til og huske siste del av punkmiljøet i hovedstaden. Mye av disse folka var ok folk, men om det hadde blitt for mange av dem hadde det nok tatt av. Noe av samme problemet ser jeg i den innvandringen vi har i dag. Vi har en svært stor andel av unge menn, til dels vesentilg traumatiserte fra oppveksten, vesentlig avvik i moral, de har i tillegg ikke mulighet for "integrering". Lavt udannede mennesker har vi i mindre og mindre grad bruk for (forsåvidt også høyt utdannede). Så hvor har vi tenkt og gjøre av disse menneskene, hva har vi tenkt og bruke dem til? Hvordan skal de etablere seg med kvinner, barn osv. kort sagt hvorledes skal de føle at de har en verdi som gjør dem nyttige for samfunnet? Dette ser jeg virkelig ikke svaret på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mari Y skrev:

Nettopp. Men det er de heldigvis ikke. 

Uheldigvis kanskje for de som vil ha en syndebukk, men heldigvis ikke 

Nå synes jeg vi skulle importert 500 000 kvinner fra de aktuelle landene neste 10 årene før vi tok inn en eneste mann til jeg da. Både av rene humane hensyn, men også for og veid opp for den skjevfordelingen som har vært siste 30 årene. Og ikke minst av egeninteresse ;). 

Endret av RoH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...