Gå til innhold

Voldtekter av barn utført av muslimer dysses ned av norske medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Mari Y said:

IDK. 

Men idéen er nok og å ha kontroll på hvem vi slipper inn. Seksuelle overgrep- ikke for å bagatellisere- men det hører til at skjer i alle samfunn. Skal man gjøre noe med dette må man gjøre det når og der det skjer. Overgrep er overgrep om det skjer i innvandrermiljøet eller det etnisk norske. Og fakta er at på verdensbasis er dette et såpass stort problem at det nytter ikke å snakke om det som et typisk 'muslimsk' fenomen eller feie det under teppet, for den del. 

Dette skjer langt mindre i vår kultur og generelt sett i vesten. Bagatellisere kulturen og holdingene ifra islam som du gjør, skaper et større problem siden problemet blir til en krise og folk blir redde for å snakke om det.

Jeg finner det ekstremt ironisk at du gjør som media gjør. 

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Dette skjer langt mindre i vår kultur og generelt sett i vesten. Bagatellisere kulturen og holdingene ifra islam som du gjør, skaper et større problem siden problemet blir til en krise og folk blir redde for å snakke om det.

Jeg finner det ekstremt ironisk at du gjør som media gjør. 

Her gjorde jeg jo akkurat motsatt: Jeg beskrev at det er et problem på verdensbasis. Altså, ikke noe typisk utelukkende for muslimske land, ikke typisk for Vestlige land, men et omfattende problem i samfunnet generelt. Tror du ikke på det så får du bare sjekke med de organisasjonene som jobber med dette, og bli sjokkert 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RoH skrev:

Slippes ut til hva? Et liv uten arbeide? Et liv uten familie? Ut liv uten selv og kunne danne en familie? Et liv uten fremtidsutsikter etter min mening. 

Svar på dette er viktigere en eventuell behandling, vi kan ikke slippe dem ut til ingenting. Når IKEA har 150 søkere på en stilling i kassa. Rema 1000 over 100 til en stilig i kassa. Hvor tenker vi at de skal begynne og jobbe? I anlegg, i byggebransjen? Her har alt absorbert 150 000 fremedarbeidere av 250 000 arbeidstakere,  vi er greit fylt opp med polakker, litthaugere, svensker, dansker, islendinger, finner, engelskmenn, sosial dumping er et massivt problem, fagutdannelse er blitt lavstatus. I helse og sosialsektoren? Uten språk, i konkurranse med skolerte kvinner? I offentlig administrasjon? Der jobber det 70% kvinner og innvandrerkvinner gjerne skolerte sådan. I industri? Det vesle vi har igjen er enten automatisert eller besatt av samme typen menn som bygg og anlegg. I handel? Ja nettopp, de har varslet massiv nedskjæring grunnet handel på nett og overkapasitet. I landbruk? Her er det alt massiv nedleggelse over hele fjøla, i den grad de leier inn folk er dette stort sett svart fra østeuropa.  

Dette er den gordiske knuten som vi ikke setter navn på. Innvandrere utgjør minst 70% menn, unge menn, de konkurrerer med unge norske unge menn, om de samme stillingene, de samme boligene, de samme damene, de tas inn til håpløshet, deres eneste mulige motreaksjon er sinne eller passivisering. Der har vi årsaken, men ikke løsningen. Hvor gjør vi av de tusenvis av nye mennesker som kommer hevert år. Hvem skal ta vare på dem og hva skal vi bruker dem til. De blir ikke borte. vi hevner oss på dem ved og putte dem i fengsel, vi utviser dem.  Men allikevel forsetter de og komme fordi de ikke har noe bedre alternativ. Religion er fullstendig underordnet.   

Da får man ordne slik at de kan få undervisning mens de er innlagt slik at de kan søke jobb når de kommer ut. Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mari Y said:

Her gjorde jeg jo akkurat motsatt: Jeg beskrev at det er et problem på verdensbasis. Altså, ikke noe typisk utelukkende for muslimske land, ikke typisk for Vestlige land, men et omfattende problem i samfunnet generelt. Tror du ikke på det så får du bare sjekke med de organisasjonene som jobber med dette, og bli sjokkert 😛

Beskrev du at muslimer var et problem på verdensbasis? det er jeg uenig i om så. 

Se her Voldtekt og overgrep skjer i alle samfunn og DET SKJER LANGT MINDRE MED ETNISKE NORSKE PERSONER. Norske menn er blant de voldtar aller minst i verden. Vi har fått immigrasjon I fra muslimske land som har en ukultur imot kvinner DETTE ER DET VI SNAKKER OM.     

Tror jeg holder meg til fakta og tall takk, gjerne sammenlign voldtekts tall fra Kongo og Somalia med Norge kanskje du for deg et sjokk du også. Trenger ikke organisasjoner for å tenke for meg med tvilsom studier som falleri samen når man sjekker tall og metodologi, sist nå ifra kvinnefronten om mørketall.     

Det som er ironisk er når du sier ikke skjær alle muslimer under en kam, så gjør det mulig for voldtekts menn som er muslimer til skjule seg og ikke ta tak i problemet som skjede i england og skjer i Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da får man ordne slik at de kan få undervisning mens de er innlagt slik at de kan søke jobb når de kommer ut. Hva er problemet?

Hva slags jobber mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mari Y said:

Her gjorde jeg jo akkurat motsatt: Jeg beskrev at det er et problem på verdensbasis. Altså, ikke noe typisk utelukkende for muslimske land, ikke typisk for Vestlige land, men et omfattende problem i samfunnet generelt. Tror du ikke på det så får du bare sjekke med de organisasjonene som jobber med dette, og bli sjokkert 😛

Du bagatelliserer jo holdningene og kulturen fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden som kommer til Norge. Du mener det ikke er noe spesielt problem. Da stikker du hodet fullstendig i sanda og slike holdninger gjør at problemet bare blir verre. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Beskrev du at muslimer var et problem på verdensbasis? det er jeg uenig i om så. 

Se her Voldtekt og overgrep skjer i alle samfunn og DET SKJER LANGT MINDRE MED ETNISKE NORSKE PERSONER. Norske menn er blant de voldtar aller minst i verden. Vi har fått immigrasjon I fra muslimske land som har en ukultur imot kvinner DETTE ER DET VI SNAKKER OM.     

Tror jeg holder meg til fakta og tall takk, gjerne sammenlign voldtekts tall fra Kongo og Somalia med Norge kanskje du for deg et sjokk du også. Trenger ikke organisasjoner for å tenke for meg med tvilsom studier som falleri samen når man sjekker tall og metodologi, sist nå ifra kvinnefronten om mørketall.     

Det som er ironisk er når du sier ikke skjær alle muslimer under en kam, så gjør det mulig for voldtekts menn som er muslimer til skjule seg og ikke ta tak i problemet som skjede i england og skjer i Sverige. 

Det stemmer faktisk ikke, fordi det meste av overgrep og voldtekt skjer fra en person man kjenner. Det sagt betyr det ikke at alt man tar inn hit er bra, men overgrep er altså et problem over hele verden, uansett hudfarge eller religion. Og det betyr heller ikke at man skal tie om overgrep begått av innvandrere, men det skal man ikke uansett hvem som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har altså kulturer hvor jentene kjønnslemlestes, de drapstrues av brødrene sine om de klemmer en fremmed gutt og alle krefter settes inn fra hele familien for å sikre at jentene ikke blir "vestlige" og må pakkes inn fra topp til tå og deres bevegelser kontrolleres strengt for å sikre at de er rene og ærbare for en muslimsk mann som de skal giftes med. Hvordan kan man mene at mennene i disse kulturene IKKE er mer tilbøyelige til å begå voldtekter mot frie kvinner som er nettopp alt det de forakter hos en kvinne? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Mener man virkelig at holdninger til kvinner, og spesielt "urene, vantro" kvinner ikke har noen betydning i det hele tatt når det gjelder tilbøyeligheten til å voldta? Eller mener man at oppdragelsen i muslimske hjem er helt lik som i norske hjem og muslimske jenter har akkurat samme friheten som muslimske gutter? 

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bagatelliserer jo holdningene og kulturen fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden som kommer til Norge. Du mener det ikke er noe spesielt problem. Da stikker du hodet fullstendig i sanda og slike holdninger gjør at problemet bare blir verre. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Jeg har ikke påstått at det ikke er et spesielt problem, men at det er et problem i de fleste samfunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y said:

Det stemmer faktisk ikke, fordi det meste av overgrep og voldtekt skjer fra en person man kjenner.

Jo det stemmer faktisk. Ikke forsøk å spre den myten om at etniske nordmenn er overrepresenterte i voldtekter fra en person man kjenner. Det er bare pinlig. 

Anonymkode: 18e29...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mari Y said:

Jeg har ikke påstått at det ikke er et spesielt problem, men at det er et problem i de fleste samfunn. 

Jo du mener det ikke er noe spesielt problem at menn fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden er lang mer tilbøyelige til å begå voldtekter. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har altså kulturer hvor jentene kjønnslemlestes, de drapstrues av brødrene sine om de klemmer en fremmed gutt og alle krefter settes inn fra hele familien for å sikre at jentene ikke blir "vestlige" og må pakkes inn fra topp til tå og deres bevegelser kontrolleres strengt for å sikre at de er rene og ærbare for en muslimsk mann som de skal giftes med. Hvordan kan man mene at mennene i disse kulturene IKKE er mer tilbøyelige til å begå voldtekter mot frie kvinner som er nettopp alt det de forakter hos en kvinne? Det henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Mener man virkelig at holdninger til kvinner, og spesielt "urene, vantro" kvinner ikke har noen betydning i det hele tatt når det gjelder tilbøyeligheten til å voldta? Eller mener man at oppdragelsen i muslimske hjem er helt lik som i norske hjem og muslimske jenter har akkurat samme friheten som muslimske gutter? 

Anonymkode: 18e29...1c5

Årsaken til at noen begår voldtekt kan være mange. Alt har ikke med kvinnesyn å gjøre. Selv om du er inne på noe her. Kjønnslemlestelse er et problem i veldig mange land, f eks i Afrika. Det samme er æresdrap. Det som forårsaker voldtekt, på en annen side, kan ha mange årsaker, som behovet for å utøve makt eller rusproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det stemmer faktisk. Ikke forsøk å spre den myten om at etniske nordmenn er overrepresenterte i voldtekter fra en person man kjenner. Det er bare pinlig. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Det er akkurat det det gjør. For å være mer presis: Det er beregnet at overfallsvoldtekter er i mindretall av alle voldtekter som utøves. Fordi at som regel er det en person vedkommende kjenner. Det samme med barneovergrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Mari Y said:

Årsaken til at noen begår voldtekt kan være mange. Alt har ikke med kvinnesyn å gjøre. Selv om du er inne på noe her. Kjønnslemlestelse er et problem i veldig mange land, f eks i Afrika. Det samme er æresdrap. Det som forårsaker voldtekt, på en annen side, kan ha mange årsaker, som behovet for å utøve makt eller rusproblemer. 

Kvinnesynet er den desidert viktigste årsaken. Om man ser på kvinner og spesielt urene kvinner som noe tilsvarende undermennesker som fortjener forakt og avsky, da er tilbøyeligheten for å begå overgrep langt større. I muslimske land så er jo voldtekt i praksis lovlig og alle kvinnene EIES av en mann. Det er altså mannen som får sin eiendel ødelagt om noen voldtar eiendelen. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo du mener det ikke er noe spesielt problem at menn fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden er lang mer tilbøyelige til å begå voldtekter. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Nei, det er ikke det jeg påstår. Jeg påstår at voldtekt er et problem uansett hvem som er tilbøyelig til å gjøre det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mari Y said:

Det er akkurat det det gjør. For å være mer presis: Det er beregnet at overfallsvoldtekter er i mindretall av alle voldtekter som utøves. Fordi at som regel er det en person vedkommende kjenner. Det samme med barneovergrep. 

Så du tror på myten om at etniske nordmenn er overrepresenterte i alle voldtekter unntatt overfallsvoldtekter? Du VET jo at du ikke har statistikk som viser dette. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mari Y said:

Nei, det er ikke det jeg påstår. Jeg påstår at voldtekt er et problem uansett hvem som er tilbøyelig til å gjøre det. 

Og siden du benekter at kvinnesynet og holdningene som mennene fra de mest kvinnefiendtlige kulturene i verden tar med seg er noe problem i forhold til voldtekter, så er du en del av problemet. Skal man løse et problem så må man være villige til å se på årsakene slik at man i størst grad kan treffe riktige beslutninger. Å benekte problemet er å stikke hodet i sanda.

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnesynet er den desidert viktigste årsaken. Om man ser på kvinner og spesielt urene kvinner som noe tilsvarende undermennesker som fortjener forakt og avsky, da er tilbøyeligheten for å begå overgrep langt større. I muslimske land så er jo voldtekt i praksis lovlig og alle kvinnene EIES av en mann. Det er altså mannen som får sin eiendel ødelagt om noen voldtar eiendelen. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Det KAN være en årsak, men det utelukker ikke nødvendigvis andre årsaker. Det er også relevant å se på. F eks kan det også være alkoholproblemer eller manglende impulskontroll. Jeg hadde heller ikke vært overrasket skulle dette være delvis psykisk betinget, eller at vedkommende selv kan ha vært utfor overgrep eller misshandling i oppveksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror på myten om at etniske nordmenn er overrepresenterte i alle voldtekter unntatt overfallsvoldtekter? Du VET jo at du ikke har statistikk som viser dette. 

Anonymkode: 18e29...1c5

Jeg er tilbøyelig til å tro at det er mer sannsynlig at voldtekt skjer i nære relasjoner i alle fall, enn tilfeldig. Det er mer sannsynlig at det skulle skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y said:

Det KAN være en årsak, men det utelukker ikke nødvendigvis andre årsaker. Det er også relevant å se på. F eks kan det også være alkoholproblemer eller manglende impulskontroll. Jeg hadde heller ikke vært overrasket skulle dette være delvis psykisk betinget, eller at vedkommende selv kan ha vært utfor overgrep eller misshandling i oppveksten. 

Ja, og de mest patriarkalske, mest autoritære kulturene i verden, tror du det er mye overgrep i disse miljøene? Mye mishandling i oppveksten? 

Anonymkode: 18e29...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...