Gå til innhold

Hva jobber du med? Lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du må trekke vekk helligdagene og ikke blande sammen ferie og avspasering. Man avspaserer det man har jobbet ekstra i avspaseringsperioden, ikke når man har ferie eller det er helligdag. 

Når du sier at «du jobber ikke mer overtid enn 13 uker» sier du at avspaseringen er i 13 uker. Og det er den ikke. 

«Juleferien» varer for eksempel fra og med 23.12-01.01, men i den perioden er det bare tre dager som ikke er helt/delvis helligdag. 

Anonymkode: 032fd...193

Da beklager jeg formuleringen min, men mener fremdeles at ingen lærere jobber så mye som deres avspasering tilsier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Boblerone skrev:

Da beklager jeg formuleringen min, men mener fremdeles at ingen lærere jobber så mye som deres avspasering tilsier.

Da har du ikke peiling. Det er sikkert noen lærere som ikke gjør det - men mange gjør det, og noen jobber MYE mer. Min mor var lærer (småskolen), nå har hun heldigvis (for henne, ikke for elevene) gått av med pensjon. Hun sto opp klokka fem for å dra på jobb tidlig, jobbet hele søndag (hver uke), jobbet på kvelder... Hun jobbet MYE mer enn det som tilsvarer avspaseringen.

Anonymkode: dae88...917

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trygdet. Har 30 000kr utbetalt pr mnd. Har ung ufør tillegg, grunnstønad 1, barnetillegg, barnetrygd, barnebidrag, kommunalt og statlig bostøtte. 

Anonymkode: 9c6c6...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Boblerone skrev:

Da beklager jeg formuleringen min, men mener fremdeles at ingen lærere jobber så mye som deres avspasering tilsier.

Virker ikke som om du vet hva en lærer gjør foruten å undervise.......

Anonymkode: 798a2...630

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som utvikler i IT-bransjen. 

Lønn uten overtid og bonus: 590 000

Siving data, altså 5 års utdanning.

1 års erfaring.

Trives veldig godt. Fleksible arbeidstider og spennende oppgaver. 

Anonymkode: 308c3...aed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2017 den 16.27, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du som/med?
Hva tjener du? Årslønn?
Hva går jobben din ut på?
Trives du?
Mye/ tung utdanning? mange år?

Anonymkode: d13da...41f

Lektor på videregående. Tjener 588 000 kr. Er lærer, de fleste vet vel hva jobben går ut på. Hater jobben min, men har ikke sett andre jobber jeg kan søke på. Lang utdanning, litt over 6 år som lektor med tilleggsutdanning/opprykk. Lønnen er altfor lav til at jobben er verdt det.

Anonymkode: 12df1...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avdelingsdirektør i staten. 1.050.000. 

Har to mastergrader og lang ledererfaring. 

Krevende, men spennende jobb. 

 

Anonymkode: c2f2f...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber hos Montér. Ingen utd.

33000 i mnd.

Anonymkode: 7f78e...b9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på kundesenter, ca 530 000 kr i året. Ingen utdanning. Jobben går ut på å besvare kundehenvendelser og kartlegge behov i forhold til produkter. 

Anonymkode: 605e2...0a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljøterapeut på skole

450 000

Planlegge, tilrettelegge, gjennomføre og evaluere opplæringstiltak for elever med nedsatt funksjonsevne

Begynner i jobben 1. august (nyutdannet)

Bachelor i vernepleie

Anonymkode: 10470...c1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som jurist i bank. 

Har 600' i bruttolønn, i tillegg subsidierer banken boliglånet mitt, jeg får dekket mobiltelefon og Internett, har masse forsikringer inkludert og en svært god pensjonsordning. 

Har totalt fem års arbeidserfaring. 

Anonymkode: 36483...461

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lønningskonsulent i konsern - privat

Årslønn 480.000

Lønnskjøring for 400 ansatte, inkl fraværsregistrering, inntektsmeldinger o.l.

Trives godt; bortsett fra når feriepengene utbetales og folk enda ikke skjønner at de blir trukket i lønn for feriedagene 🤪

Ingen utdannelse etter videregående. Men trenger relevant arbeidserfaring fra regnskap/lønn. For min egen del har jeg to år med økonomi på høyskole.

Anonymkode: 73a2d...24c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fagrådgiver, videregående fagutdanning og noen relevante universitetsfag. 500.000 + 200 timer overtid i året. 

Anonymkode: 52974...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på it-avdeling med support og ansvar for software/skytjenester i et norsk selskap med avdelinger rundt i verden.

780tusen + overtid og noen ganger bonus. 

Utdannelse, tja... 1 1/2 år på it-akademiet. Kan vel egentlig mer kalles som kurs. Men har lang erfaring og er dyktig. 

Til tider en drit kjedelig jobb, men har så bra betingelser så holder ut🙈 Har ingen ambisjoner og kunne like gjerne jobbet som vaktmester. Filosofien min er at det er bedre med lavere lønn og mye fritid enn å jobbe seg ihjel. Når den dagen kommer hvor du ligger på sykehuset så tror jeg ikke man tenker «filler’n at jeg ikke jobbet mer eller hadde større ambisjoner på jobben». Men respekterer dem som jobber døgnet rundt, vises på lønnsslippen det også. 

Lever livet👊

Anonymkode: b7e5b...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.7.2019 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Lektor på videregående. Tjener 588 000 kr. Er lærer, de fleste vet vel hva jobben går ut på. Hater jobben min, men har ikke sett andre jobber jeg kan søke på. Lang utdanning, litt over 6 år som lektor med tilleggsutdanning/opprykk. Lønnen er altfor lav til at jobben er verdt det.

Anonymkode: 12df1...34c

Hva slags fag og hvilke linjer? Jeg har også vært lærer på vgs, ikke akkurat drømmejobben, nei :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege i Spesialisering (assistentlege). 

Grunnlønn 577 000, med overtid, ekstravakter og vakttillegg ca 760 000.

Anonymkode: 28ff4...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke peiling. Det er sikkert noen lærere som ikke gjør det - men mange gjør det, og noen jobber MYE mer. Min mor var lærer (småskolen), nå har hun heldigvis (for henne, ikke for elevene) gått av med pensjon. Hun sto opp klokka fem for å dra på jobb tidlig, jobbet hele søndag (hver uke), jobbet på kvelder... Hun jobbet MYE mer enn det som tilsvarer avspaseringen.

Anonymkode: dae88...917

Da var hun virkelig dedikert og jammen en del av unntaket!

Har selv jobbet som lærer i 5år tidligere og har en samboer som jobber som lærer og har gjort det i over ti år. Hverken han eller noen av hans kollegaer jobber så mye.

Så jo, jeg har ganske peiling.

Endret av Boblerone
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Boblerone skrev:

Da var hun virkelig dedikert og jammen en del av unntaket!

Har selv jobbet som lærer i 5år tidligere og har en samboer som jobber som lærer og har gjort det i over ti år. Hverken han eller noen av hans kollegaer jobber så mye.

Så jo, jeg har ganske peiling.

Læreryrket er i praksis delvis akkord. De smarte og effektive jobber langt mindre enn snittet, mens noen strever mye og må jobbe langt mer for å klare å gjøre en akseptabel jobb :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...