Gå til innhold

Meget dyr elektriker regning. Kan noen se om jeg er blitt lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

igjen... Alt avhenger om kunden fikk en komfyrvakt, det er det som egentlig er spørsmålet her, en komfyrvakt koster lett 2-3000,- BARE DEN.

Anonymkode: e55af...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og folk er redde for å kontakte advokat fordi myten er at det er så dyrt. Men elektrikere til 4500 kr timen kan de tilkalle på impuls. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 07f11...be7

Sånn tenker vel de fleste om sine egne yrker. 

Elektrikeren koster jo ikke 4500,- pr time. Hele jobben TS har fått utført koster dette. 

Det er jo relativt dyrt med både håndtverkere og advokater. Betalte 2000 pr time for en advokat for et par år siden, men han var verd hver krone.

Anonymkode: b686f...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal elektrikeren utstede ( de fem sikre) legge dem inn på boligmappa di.

 

Anonymkode: a3fd6...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi bror hadde rørlegger i leil for å installere den nye dusjen. pris var avtalt på forhånd.
mens han var der koblet han på en vannlås på den nye vasken og kikket på en pakning i et rør på vasken.
tok han kanskje 30 min. regninga kom på 5000.

grunnen til at dette ble så dyrt var at installasjonen av dusjen tok over dobbel så lang tid som selskapet hadde forespeilet og dermed ville dem finne en måte og dekke inn tapet.

svindel fra dem.
han inngikk avtale med butikken på 2000 for å få saken ut av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han sier en pris uten å vite hva som er gjort er jo bare useriøst.

Anonymkode: b686f...db6

Han legger til grunn det som TS faktisk sier er gjort: Installert stikkontakt til komfyren.

Anonymkode: c5905...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han legger til grunn det som TS faktisk sier er gjort: Installert stikkontakt til komfyren.

Anonymkode: c5905...6b7

Strukket ledning og da, lagt inn ny kurs i sikringsskapet? Installert stikkontakt kan bety flere ting..

Anonymkode: b686f...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strukket ledning og da, lagt inn ny kurs i sikringsskapet? Installert stikkontakt kan bety flere ting..

Anonymkode: b686f...db6

Stikkontakt er stikkontakt, støpsel er støpsel sier han. Tar vel heller ikke 10 min å strekke ledning og legge inn ny kurs, + da hadde det vært dyrere sier han.

Anonymkode: c5905...6b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Jeg fikk ikke noen komfyrvakt, ei heller noen ny stikkontakt. Det var kun å koble til kontakt på komfyr som tok ca 10 . Ser dere som har kjærester som er elektrikere sier at dette er dyrt. Burde jeg klage inn dette til forbrukerrådet? Jeg har allerede betalt regningen , men håper på å få tilbake noe. Hilsen trådstarter

Anonymkode: d631f...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

urimelig dyrt ? både elektrikeren skal ha lønn, sjefen skal ha lønn. du skal betale mva for jobben og deler koster penger som de også tar ekstra for. alle håndtverkere er dyr, spesielt elektriker og rørlegger. slik er det bare. de skal tjene penger de også. håndtverkere i norge har bra betalt

Anonymkode: 590f7...5e0

Du tror ennå på denne myten? :) Du vet at i timeprisen til elektrikeren skal dette være innbakt om du kan drive butikk. Det koster ikke 5000 kr for en stikkontakt.

Anonymkode: 53a71...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Jeg fikk ikke noen komfyrvakt, ei heller noen ny stikkontakt. Det var kun å koble til kontakt på komfyr som tok ca 10 . Ser dere som har kjærester som er elektrikere sier at dette er dyrt. Burde jeg klage inn dette til forbrukerrådet? Jeg har allerede betalt regningen , men håper på å få tilbake noe. Hilsen trådstarter

Anonymkode: d631f...dc6

Jeg ville iallefall tatt kontakt med de og hørt, men som sagt er det mulig du har lite å gå på siden du ikke ba om pris først dessverre.

Anonymkode: c5905...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Jeg fikk ikke noen komfyrvakt, ei heller noen ny stikkontakt. Det var kun å koble til kontakt på komfyr som tok ca 10 . Ser dere som har kjærester som er elektrikere sier at dette er dyrt. Burde jeg klage inn dette til forbrukerrådet? Jeg har allerede betalt regningen , men håper på å få tilbake noe. Hilsen trådstarter

Anonymkode: d631f...dc6

Så det var støpslet du fikk koblet på komfyren og ikke stikkontakt i det hele tatt? Høres dyrt ut da ja. Støpsel pleier jeg koble på selv, så har aldri hatt elektriker til det, men høres ut som en voldsom pris i forhold til andre jobber jeg har hatt elektriker til i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Jeg fikk ikke noen komfyrvakt, ei heller noen ny stikkontakt. Det var kun å koble til kontakt på komfyr som tok ca 10 . Ser dere som har kjærester som er elektrikere sier at dette er dyrt. Burde jeg klage inn dette til forbrukerrådet? Jeg har allerede betalt regningen , men håper på å få tilbake noe. Hilsen trådstarter

Anonymkode: d631f...dc6

Okei, da var dette en stiv pris. Hadde det vært meg som hadde tatt denne jobben ville det kun ha blitt fakturert for en time som inkluderer dokumentasjon o.l (om ikke bor sinnsykt utenfor allfarvei). Vårt firma tar ei heller betalt for administrasjon.
Så det ville blitt 750+mva i pris.

Og han servicelederen virket som en spesiell kar og lite serviceminded. Fatter ikke hvordan de tror at slik praksis er god business på lang sikt. Dette blir jo garantert en snakkis på familieselskap - naboer - så blant venner - så venner's venner, alle vil koble dette firmaet med overpriser på lang sikt.
 

Anonymkode: e55af...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Jeg fikk ikke noen komfyrvakt, ei heller noen ny stikkontakt. Det var kun å koble til kontakt på komfyr som tok ca 10 . Ser dere som har kjærester som er elektrikere sier at dette er dyrt. Burde jeg klage inn dette til forbrukerrådet? Jeg har allerede betalt regningen , men håper på å få tilbake noe. Hilsen trådstarter

Anonymkode: d631f...dc6

Du burde først og fremst be om spesifisert regning for å se hva de faktisk har tatt seg betalt for.

Anonymkode: f131f...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...