Gå til innhold

Meget dyr elektriker regning. Kan noen se om jeg er blitt lurt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg hadde en elektriker fra et firma som ligger 9 min fra min bolig med bil. Jeg skulle koble til stikkontakt på komfyr.  De selger de uten å koble på denne nå , og det anbefales å få en elektriker til å gjøre jobben. Vel, det tok ca 10 -15 min og regningen ble på 4600 kr. Klaget,  men kom bare til en ekkel type som sa at det resterende var papirarbeid.  Er dette en normal pris? Eller burde jeg klage de inn for forbruker ombudet?

Anonymkode: d631f...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om spesifisert regning. 

Og neste gang: be om skriftlig prisoverslag FØR du gir noen jobben. 

Anonymkode: 80a3c...4db

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det hastet litt med baby i hus. Skal iallefall spørre neste gang, men han regnet 2 timer. En time til papir arbeid. Enn om andre folk skulle ta seg liekvel godt betalt...

Anonymkode: d631f...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må ofte ta betalt for hele timer, selv om jobben tar under en time. Men jeg synes det høres drøyt ut at det skulle være så mye for en så liten jobb. Jeg tror vi betalte 5000 for å legge opp 5 helt nye stikkontakter.

Anonymkode: 80a3c...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Enkelte firmaer regner tre timer på hver jobb hvis du ikke har bedt om tilbud. jeg tror normal timelønn regnes til ca. 1300 inkl. moms

Husk tilbud uansett jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koble til stikkontakt? Mener du å sette opp ny stikkontakt på veggen eller bare å plugge støpslet på komfyren i den stikkontakten som allerede var på veggen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte han inn komfyrvakt også? Det virket litt dyrt for to timer jobb...

Anonymkode: 37b8a...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva!? Måtte spørre mannen om dette (som er elektriker), han mente at dette ville normalt kostet ca 1000.. 

Anonymkode: f904c...bb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 10000 for det samme pluss ny kurs. Hørtes svindyrt ut.

Anonymkode: 1771f...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig dyrt ut. Be om spesifisert regning. Vi har fått utført betydelig større jobber enn det for lavere pris - bruker stort, seriøst firma. 

Anonymkode: e9112...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det en jo umulig å si for oss, vi vet jo ikke hva som er gjort. 

Om det er montert komfyrvakt som er krav ved nyinnstallasjon f.eks. 

Anonymkode: b686f...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel fått en komfyrvakt da?
Scandinavian electric har veill utsalgspriser på 2800 + mva, schneider 3000,- + mva Mcomfy 2600,- + mva 

Har du ikke fått en komfyrvakt er det urimelig, men det er iht NEK 400 krav om komfyrvakt på ny installasjon.

Anonymkode: e55af...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrikere regner alt opp til timer, så en time til papirarbeid er helt vanlig. Noen tar oppimot 1500kr timen, altså 3000 for timene, og da tydeligvis 1600 for utstyr. Var det en vanlig stikkontakt? Hva ble gjort helt konkret? Er det bomring mellom deg og kontoret til elektrikeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og folk er redde for å kontakte advokat fordi myten er at det er så dyrt. Men elektrikere til 4500 kr timen kan de tilkalle på impuls. Forstå det den som kan.

Anonymkode: 07f11...be7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg hadde en elektriker fra et firma som ligger 9 min fra min bolig med bil. Jeg skulle koble til stikkontakt på komfyr.  De selger de uten å koble på denne nå , og det anbefales å få en elektriker til å gjøre jobben. Vel, det tok ca 10 -15 min og regningen ble på 4600 kr. Klaget,  men kom bare til en ekkel type som sa at det resterende var papirarbeid.  Er dette en normal pris? Eller burde jeg klage de inn for forbruker ombudet?

Anonymkode: d631f...dc6

urimelig dyrt ? både elektrikeren skal ha lønn, sjefen skal ha lønn. du skal betale mva for jobben og deler koster penger som de også tar ekstra for. alle håndtverkere er dyr, spesielt elektriker og rørlegger. slik er det bare. de skal tjene penger de også. håndtverkere i norge har bra betalt

Anonymkode: 590f7...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er elektriker og jobber i et av de dyreste firmaene i byen (Oslo). Han sier 1200-2000 kr for en slik jobb, MAKS.
Så her er det noe som ikke stemmer. 

Uansett, erfaringsmessig tror jeg det er vanskelig å klage på slikt hvis man ikke hadde en skriftlig avtale i forkant.

Anonymkode: c5905...6b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier 1200-2000 kr for en slik jobb, MAKS.
Så her er det noe som ikke stemmer. 

At han sier en pris uten å vite hva som er gjort er jo bare useriøst.

Anonymkode: b686f...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...