Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mari Y skrev (15 minutter siden):

Har de alle blitt mobbet bort fra sitt eget nabolag? De har ikke alltid det, nei. Det er mange som har valgt det bort rett og slett fordi de velger bort områder der det er for mange minoritetsspråklige. Hvordan vet du at det ikke er fordi de gjerne vil at barna skal lære ordentlig norsk(noe som oppriktig er vanskeligere i enkelte minoritetsspråklige områder)? At de ønsker at barnet skal omgåes flere  etnisk norske og ikke bare innvandrere? Og hvordan vet du at de ikke flytter til andre nabolag der det bor innvandrere(de gjør det også)? Du kan ikke bare koke dette ned til at dette er en eller annen påstått islamisering eller fordi at etnisk norske ikke vil bo med innvandrere. Imdi sin egen undersøkelse viser at din egen påstand om at nordmenn ikke vil bo med innvandrere er feil. 

Jo, Lampes holdninger handler om og å holde fast ved frykt. Når man maler muslimer som en homogen masse, så er det frykt. Når man ikke er villig til og å akseptere fakta så er det frykt. 

Nei, men det handler likevel ikke om islamisering og de støtter Hege Storhaug må regne med og å høre dette. Segregering skjer. Noen grupper utnytter dette. Det er likevel ikke slik at segregering er bygget på islamisering. Ekstreme grupper benytter seg likevel av enkelte områder. Men det er ikke noe iboende muslimsk ved segregering. Den er skapt av en politikk som overhodet ikke er solidarisk. 

Hvorfor er det ikke det? Er det fordi du ikke ønsker og å høre det? Fordi perspektivet til folk som bor i innvandrertette områder teller uansett om du er enig eller ikke. 

Ingen nabolag er 100% trygge,men jeg kan si det her og nå at du er stort sett trygg over alt på Oslo øst. De fleste som bor her føler seg trygge. Det viser også undersøkelser. 

Det at du hevder at mitt eget perspektiv ved og å bo på Oslo øst ikke teller handler i all hovedsak mer om deg selv enn at det du sier er korrekt. 

Ikke vestlig innvandring = mer kriminalitet. Du ser det over hele Europa. Ingen tiltak har hjulpet. 

Skolen har blitt voldeligere, mellom barna, men også mot lærerene. 
 Selvfølgelig bytter man skole da.

Ikke vestlige innvandrere er sterkt overrepresentert innen grov vold. Er dette pga "rasisme"? Øst asiatere er sterkt underrepresenterte igjen. Opplever ikke disse rasisme?

Islam = vold i praksis. Jo mer islam i samfunnet, jo verre blir det for folk. inkludert for muslimer selv.

At rasisme har skyld i at innvandrere begår grovere kriminalitet er bare svada. Samme med trangboddhet og fattigdom. Norge var ikke akkurat noe rikt land før oljen.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru Solsikke skrev (Akkurat nå):

Ikke vestlig innvandring = mer kriminalitet. Du ser det over hele Europa. Ingen tiltak har hjulpet. 

Skolen har blitt voldeligere, mellom barna, men også mot lærerene. 
 Selvfølgelig bytter man skole da.

Ikke vestlige innvandrere er sterkt overrepresentert innen grov vold. Er dette pga "rasisme"? Øst asiatere er sterkt underrepresenterte igjen. Opplever ikke disse rasisme?

Islam = vold i praksis. Jo mer islam i samfunnet, jo verre blir det for folk. inkludert for muslimer selv.

At rasisme har skyld i at innvandrere begår grovere kriminalitet er bare svada. Samme med trangboddhet og fattigdom. Norge var ikke akkurat noe rikt land før oljen.

Her er det helt åpenbart at du ikke ser hele sammenhengen når vi snakker om kriminalitet. Kriminalitet skapes fordi vi har problemer med fattigdom. Det skal også sies at den andelen innvandrere som utøver kriminalitet er få. I tillegg kommer overrepresentasjonen av at en god del av innvandrerne er unge menn, og det er gjerne unge menn som begår mest kriminalitet. 

Kom gjerne med en kilde som underbygger at skolene har blitt voldeligere og at folk flykter fra Oslo øst fordi skolene har blitt voldeligere. 

Igjen, her må man også forstå hva 'overrepresentasjon' betyr. Og, igjen, kilder. Ikke bare en hel rekke løse påstander. 

Islam har null og niks med dette og å gjøre. Dette handler  om sosiale forhold. 

Rasisme har ikke skyld i at innvandrere begår kriminalitet. Men rasisme har skyld i at mennesker diskrimineres på arbeidsmarkedet og boligmarkedet. Det er ikke til og å komme bort ifra. Og vil man ha mindre kriminalitet må man faktisk gjøre noe med de forholdene som skaper dem. 

Forsåvidt har jeg aldri sett dere stille spørsmålstegn ved en konspirasjonsteori som HRS hyppig sprer og som ligner vesentlig mye på klassisk antisemittisme. Påstander som rett og slett er vås. Og hvorfor har dere så og si aldri noen baktanker ved at Hege Storhaug har publisert makkverket til Fjordman? 

Skrevet
Mari Y skrev (Akkurat nå):

Her er det helt åpenbart at du ikke ser hele sammenhengen når vi snakker om kriminalitet. Kriminalitet skapes fordi vi har problemer med fattigdom. Det skal også sies at den andelen innvandrere som utøver kriminalitet er få. I tillegg kommer overrepresentasjonen av at en god del av innvandrerne er unge menn, og det er gjerne unge menn som begår mest kriminalitet. 

Kom gjerne med en kilde som underbygger at skolene har blitt voldeligere og at folk flykter fra Oslo øst fordi skolene har blitt voldeligere. 

Igjen, her må man også forstå hva 'overrepresentasjon' betyr. Og, igjen, kilder. Ikke bare en hel rekke løse påstander. 

Islam har null og niks med dette og å gjøre. Dette handler  om sosiale forhold. 

Rasisme har ikke skyld i at innvandrere begår kriminalitet. Men rasisme har skyld i at mennesker diskrimineres på arbeidsmarkedet og boligmarkedet. Det er ikke til og å komme bort ifra. Og vil man ha mindre kriminalitet må man faktisk gjøre noe med de forholdene som skaper dem. 

Forsåvidt har jeg aldri sett dere stille spørsmålstegn ved en konspirasjonsteori som HRS hyppig sprer og som ligner vesentlig mye på klassisk antisemittisme. Påstander som rett og slett er vås. Og hvorfor har dere så og si aldri noen baktanker ved at Hege Storhaug har publisert makkverket til Fjordman? 

Hvorfor hadde vi ikke problemer med fattigdom før oljen? Dette har ikke noe med fattigdom i Norge å gjøre. 

Hvorfor blir muslimer mye mer påvirket av fattigdom enn andre? 

Hvorfor klager ikke folk på øst asiatere? Hvorfor så sterkt fokus på islam? Kan det ha noe med hvordan tilhengere av islam oppfører seg?

Selvfølgelig har det med islam å gjøre. Hva annet skulle det være? Da måtte det jo også rammet øst asiatere. 

• Liker 4
Skrevet
Fru Solsikke skrev (9 minutter siden):

Hvorfor hadde vi ikke problemer med fattigdom før oljen? Dette har ikke noe med fattigdom i Norge å gjøre. 

Hvorfor klager ikke folk på øst asiatere? Hvorfor så sterkt fokus på islam? Kan det ha noe med hvordan tilhengere av islam oppfører seg?

Selvfølgelig har det med islam å gjøre. Hva annet skulle det være? Da måtte det jo også rammet øst asiatere. 

Vi har hatt problemer med fattigdom og alt handler  om hva man sammenligner med. En fattig i Norge kan ikke sammenlignes med en som er fattig i andre deler av verden. Sorry, men selv i rike land er sosiale forskjeller et problem. 

Still deg heller spørsmålet: Er alle de som blir påvirket av fattigdom muslimer? Nei, selvfølgelig ikke. 

Hvordan vet du at folk ikke klager på øst- asiatere? En annen ting er også at folk forveksler muslim med asiatisk opprinnelse, selv om de absolutt ikke trenger og å være det. Det kan absolutt gå inn i hverandre. 

Det er ingen bevis som tilsier at det skulle være en selvfølge. 

Skrevet

PS: Er det ikke litt ironisk at noen av de som hyller Hege Storhaug som en tøff dame- som har hengt ut Amal Aden, f eks- argumenterer i samme åndedrett at tidligere mobbere fortjener og å bli hengt ut? 

Jeg hadde nok heller tatt lærdom av min egen fortid og anvendt det til mer tolleranse for andre mennesker, men... 

Skrevet
Mari Y skrev (21 minutter siden):

Vi har hatt problemer med fattigdom og alt handler  om hva man sammenligner med. En fattig i Norge kan ikke sammenlignes med en som er fattig i andre deler av verden. Sorry, men selv i rike land er sosiale forskjeller et problem. 

Still deg heller spørsmålet: Er alle de som blir påvirket av fattigdom muslimer? Nei, selvfølgelig ikke. 

Hvordan vet du at folk ikke klager på øst- asiatere? En annen ting er også at folk forveksler muslim med asiatisk opprinnelse, selv om de absolutt ikke trenger og å være det. Det kan absolutt gå inn i hverandre. 

Det er ingen bevis som tilsier at det skulle være en selvfølge. 

Poenget var at fattige i Norge kan sammenlignes med andre fattige i Norge. Det var ikke lenge siden Norge var fattig. Men har man islam som religion, tåler man plutselig fattigdom svært mye dårligere enn resten av befolkningen og tyr til kriminalitet.

• Liker 3
Skrevet
Fru Solsikke skrev (6 minutter siden):

Poenget var at fattige i Norge kan sammenlignes med andre fattige i Norge. Det var ikke lenge siden Norge var fattig. Men har man islam som religion, tåler man plutselig fattigdom svært mye dårligere enn resten av befolkningen og tyr til kriminalitet.

Per dags dato så kan det ikke det. Det er likevel et faktum at fattigdom og kriminalitet henger sammen 

Skrevet
Mari Y skrev (19 timer siden):

Nei, såkalt 'hvit flukt' finnes det ikke noen entydig forklaring på. 

Den som leter, finner. 

• Liker 1
Skrevet
Fru Solsikke skrev (9 timer siden):

Du har et godt poeng her. Kultur/religion/holdninger er nøkkelen til at det er mest problemer med visse grupper innvandrere. Da er det irrelevant å skrike rasisme og fremmedhat for det handler ikke om det. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (3 timer siden):

Den som leter, finner. 

Den som oppsøker informasjon og forskning rundt fenomenet 'hvit flukt' finner lett at det finnes ikke noen enkel forklaring på dette. 

Skrevet
Mari Y skrev (10 timer siden):

Den som oppsøker informasjon og forskning rundt fenomenet 'hvit flukt' finner lett at det finnes ikke noen enkel forklaring på dette. 

Let videre, ikke bare på overflaten.

Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Let videre, ikke bare på overflaten.

Kom i såfall med kilder. Den forskningen som finnes på overflaten forteller i alle fall at det ikke er noe enkelt svar på hvorfor dette skjer. 

Skrevet
Mari Y skrev (14 timer siden):

Kom i såfall med kilder. Den forskningen som finnes på overflaten forteller i alle fall at det ikke er noe enkelt svar på hvorfor dette skjer. 

Jeg kommer ikke til å gjøre din jobb. Jeg sier bare at du så vidt skraper på overflaten. Lykke til!

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å gjøre din jobb. Jeg sier bare at du så vidt skraper på overflaten. Lykke til!

Det er ikke min jobb og å finne kilder på dine vegne, Drizzt. Det er du som må underbygge sine egne påstander 

Skrevet
Mari Y skrev (20 minutter siden):

Det er ikke min jobb og å finne kilder på dine vegne, Drizzt. Det er du som må underbygge sine egne påstander 

Slik du underbygger dine? 😄

Det er godt dokumentert og avklart hva white flight er og hvorfor det skjer. Men man må skrape under overflaten for å forstå det. White flight har foregått i flere tiår og i flere land og er godt dokumentert og beskrevet som fenomen. Å hevde at det ikke er avklart er å avsløre seg selv som uviten. Å stå på sitt og fortsette å spre usannheter fordi man ikke gidder lese om saken er å avsløre seg selv som lat. Valget er ditt og jeg avslutter her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har stor respekt for henne. Hun tør å heve stemmen og peke på noe galt i samfunnet, under fullt navn, til tross for at hun vet hun vil bli demonisert av hele eliten. 

Jeg er ikke helt enig i at det kun skal fokuseres på islam. At vi har islam i landet er bare et symptom på et mye større problem, og skyldes feilslått politikk basert på en ideologi som sier at alle mennesker og kulturer er like og at alle forskjeller er sosialt konstruert.

Men ja, islam er en barbarisk, primitiv religion.

Å bli steinet for å ha bedrevet blasfemi er galskap. Og at ikke de progressive venstreside-folkene som elsker feminisme og multikultur ser ut til å bry seg det grann om dette sier litt om hvor patetiske og skinnhellige de er. Per Sandberg er ikke så mye bedre der han skryter hemningsløst av Iran bare fordi han fikk seg dame derfra. Patetisk person uten ryggrad.

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Slik du underbygger dine? 😄

Det er godt dokumentert og avklart hva white flight er og hvorfor det skjer. Men man må skrape under overflaten for å forstå det. White flight har foregått i flere tiår og i flere land og er godt dokumentert og beskrevet som fenomen. Å hevde at det ikke er avklart er å avsløre seg selv som uviten. Å stå på sitt og fortsette å spre usannheter fordi man ikke gidder lese om saken er å avsløre seg selv som lat. Valget er ditt og jeg avslutter her.

Hvis det er godt dokumentert hvorfor hvit flukt skjer, burde det heller ikke være vanskelig og å underbygge det. 

Det har ingenting med islamisering og å gjøre 

Skrevet
hlidskjalf skrev (1 time siden):

Jeg har stor respekt for henne. Hun tør å heve stemmen og peke på noe galt i samfunnet, under fullt navn, til tross for at hun vet hun vil bli demonisert av hele eliten. 

Jeg er ikke helt enig i at det kun skal fokuseres på islam. At vi har islam i landet er bare et symptom på et mye større problem, og skyldes feilslått politikk basert på en ideologi som sier at alle mennesker og kulturer er like og at alle forskjeller er sosialt konstruert.

Men ja, islam er en barbarisk, primitiv religion.

Å bli steinet for å ha bedrevet blasfemi er galskap. Og at ikke de progressive venstreside-folkene som elsker feminisme og multikultur ser ut til å bry seg det grann om dette sier litt om hvor patetiske og skinnhellige de er. Per Sandberg er ikke så mye bedre der han skryter hemningsløst av Iran bare fordi han fikk seg dame derfra. Patetisk person uten ryggrad.

Hvis man skal peke på det som er galt i samfunnet må man være redelig og oppriktig. Hege Storhaug spiller ikke med redelige kort. Når man har krysset linjen over i konspirasjonsteorier så er ikke dette redelig. Det finnes mange eksempler på innvandringskritikk som opptrer redelig og utifra et faktabasert ståsted 

Skrevet

Jeg kjenner flere som har «rømt». Det var aldri hinduer, eller sikher som var årsaken. 

Om du tror det spiller en rolle for noen av dem, hva vitenskapen sier om deres handlinger tar du nok feil. Jeg aner ikke, men stiller meg tvilende til at de har blitt spurt. 

De som har opplevd at sitt nabolaget blir utrygt av ufyselig adferd, til og kriminell adferd, slik at de ikke lenger ønsker å bo der, de ver hvorfor de flyttet. 

Min kjennskap knytter seg først og fremst til England, men også Frankriket. Jeg har også hørt hjerteskjærende historier berettet på internett fra andre land, inkludert vårt naboland. 

Jeg hører deg aldri nevne sympati for disse, jeg hører deg aldri nevne hvordan vi som samfunn kan hjelpe disse, heller aldri nevner du hva som skal til for at dette slutter. 

For meg føles det bare helt feil, så feil som det bare kan bli, det må ta slutt, samme hva vitenskapen måtte si om at problemets eksistens.

Om ditt nabolag går fra at barn kan leke i gaten, mens ytterdøren stå åpen, til at folk setter opp tre bolter på døra for å føle seg trygg innendørs i sitt eget hjem? Må du vel ikke tro, at det er noe de gjør på gøy. Du trenger da vel ikke statistikker, eller vitenskaplige rapporter for å se at her har det vært en uheldig utvikling. At det er pga dette folk flytter er vel ikke vanskelig å begripe.

Ta megler bransjen, de har fingeren på pulsen, de leser sine områder, og trender og utvikling, uten at det er vitenskap. De kjenner sine marked, og de har en reell forståelse av omverden. 

Hva skal vi som samfunn gjøre med problemet? Forske er vel og bra det, men ikke særlig hurtig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...