Gå til innhold

Nylig oppstartet vennskap brutt like raskt ned

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har tilbudt dere alle verktøy for å sjekke påstandene mine.

Hvis dere ikke vil benytte muligheten, good. Deres sak.

Og jo, basert på ordlyden og hvordan diskusjonen utartet seg rundt den ene del-detaljen av den spesifikke hendelsen, så er det faktisk vi (og ja, det er jo bare bra det?) som konkluderte, jo.

Hvorfor isolert sett støtter dere jenta og ikke meg, egentlig? ALLE andre tråder her har TS åpenbart på støtte, mens her hvor jenta engang ikke har skrevet sin versjon, så får hun likevel støtte.

Det blir litt som å stille til valg, så er det personen(e) som ikke stiller til valg, som vinner.

Det er ganske unikt og historisk i seg selv, sant? Haha? :)

Kjære vene. 

Når du ser at alle her er uenige med deg, hvorfor kan du ikke vurdere å tro at du kanskje tar feil? Det har ikke forekommet noen ordlyd som kan tolkes i retning at vi er enige med deg. Vi har heller ikke konkludert med noe som helst. Du derimot har kjørt på, til tross for at vi har kommet med gode og saklige argumenter for hvorfor du tar feil. 

Hvorfor vi støtter jenta? Fordi for alle oss andre er det tydelig hvorfor hun handlet som hun gjorde. Du har jo til og med sagt det selv: du handlet mot sosiale normer og skikk da du stilte henne til veggs og krevde en forklaring. Det er du som har en avvikende personlighet her, ikke hun. Dette beviser du også i denne tråden. Og dette er ikke et personangrep, det er slik jeg oppfatter deg ut fra måten du kommuniserer på: du er påståelig, vanskelig, frigid, sneversynt, passiv aggressiv og svært lite ydmyk. Du setter ikke pris på de av oss som har brukt timer av livene våre på å forsøke å hjelpe deg, fordi det ikke stemmer med det verdensbildet du har skapt.

At du bevisst velger å bryte sosiale normer, kombinert med at du fremstår som svært lite sympatisk her i tråden, gjør at for oss andre er det ganske tydelig hvorfor hun ikke ville ha videre kontakt med deg. Og det har ingenting med depresjon å gjøre. 

For at du skal bli en best mulig versjon av deg selv må du begynne å se innover. Det er du som oppfører deg avvikende, både her i tråden og i din relasjon med jenta. Det verste er at jeg tror du gjør det bevisst, det virker som du liker å være i opposisjon. Du må roe deg ned fem hakk, ikke bryte sosiale normer for å se hvordan folk reagerer og for å avslutte med et sitat fra populærkultur:
Let it goooo.
- Elsa 

Anonymkode: 20819...2d6

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

I de første sidene her skriver du spesifikt om jenta. Hun om avviste deg, "hvem er hun til å avvise"? Etc.

Hun er mer enn et tilfeldig eksempel. Denne tråden hadde ikke vært til om du hadde tatt til deg svar og gått videre i livet.

Som jeg skrev i et innlegg for noen måneder siden så mistenker jeg at du egentlig ble ganske interessert i denne jenta, dermed også ganske såret (som er lov) og derfor er det vanskelig å gå videre.

Prøv heller å glem henne. Gå videre og let der det er likesinnede som også ønsker forhold. Da slipper du å bli såret igjen. Intensjonen er allerede avklart da. 

Anonymkode: 75271...238

Hei,

Du har tydeligvis ikke fulgt meg.

Det er beklagelig.

Det er faktisk en annen bruker her som fant originalinnlegget. Vil vedkommende poste det på nytt?

Jenta er tilfeldigvis sist huskede eksempel.

Jeg prøvde å lage en tråd bare generelt sett. Men 5 linjer med overordnede generelle spørsmål uten eksempler var ikke bra nok.

Vil du gjette hva jeg gjorde da? Helt riktig; jeg lagde denne tråden. Mer enn 5 linjer, OG et eksempel.

Om dere ble fornøyd? Nei, som du sikkert vet: dere har en egen evne til å finne ting å klage på, se.

Jeg vil ikke si jeg ble veldig interessert. Jeg vil si at jeg bare hadde en utadvendt/åpen/nysgjerrig innstilling til nye bekjentskaper, mens andre er mer lukkede/falske/innadvendte/forhåndsdømmende, you name it.

Jeg er en fyr som tenker at alle vennskap kan utvikle seg. Forelskelse er ikke noe man kan skru av og på etter eget ønske, og det er jo en fordel/ikke-fordel for begge parter i forskjellige settinger, ja.

Jeg viste bare at jeg hadde en mer åpen intensjon, og da gikk hun plutselig mot all tidligere moral.

Uff... jeg husker fortsatt når hun sa at hun ikke hadde ord for hvor falske og frekke folk er som bare stikker uten å si i fra og som opptrer selvmotsigende og falskt. La oss repetere litt her: hva var det hun selv gjorde? Hahaha! :)

Som sagt: jeg tenker ikke på hvor du møter folk som en avgjørelse om hva relasjonen blir til om 10-15 år. Jeg sier bare at jeg er mer åpen enn andre kanskje. Men det er bare en utadvendt personlighetsgreie, ja.

Jeg ble like sjokkert som dere når jeg fant ut hvor lett depressive putter i bås, og når jeg konfronterte om at eksen startet som venn, så ble det stille. I det øyeblikket vurderte jeg bare å gå av på neste stopp, le, eller gråte. Men jeg er optimist, slik er jeg oppdratt. Jeg vet ikke om det har noe med at jeg har tette bånd til velstående familier og oppdragelsen der går på åpenhet, nysgjerrighet, og optimisme, mens hun kanskje var mer arbeiderklasse hvor fokuset er å lukke seg inne, fake seg unna, og hvis norsk kultur tillater det, være dritt mot andre, - fordi den samme norske kulturen nekter folk å gi comeback.

Men det blir nå en digresjon om sosiologi, politikkens påvirkning på samfunnet og sosioøkonomiske forhold,, og er garantert oppe til diskusjonsverdighet i en annen tråd ang. noe annet, eller her senere når den tid den tid, ja. Men ja, jeg antar det er mye som påvirker hvorfor depressive blir depressive, og hvorfor depressive handler signifikant annerledes enn vanlige, ja.

Og for å gjøre det helt klart: JEG har glemt henne. DERE vil at tråden fortsatt skal handle om henne (type dette innlegget jeg siterer nå). JEG prøver å stille verdens enkleste spørsmål:

1. Hvorfor opptrer depressive falskt, selvmotsigende og dobbeltmoralsk, - bevisst?

2. Hvorfor putter depressive folk lettere i bås, og ved unntak blir overnevnte (falskt m.m.)?

De to spørsmålene, rent generelt, bare besvart av det ''riktige utvalget'' vil gi greie svar.

Som sagt: hun slet med diverse ting, hun gikk inn i et forhold kun i årsak av å ikke være ensom (så får man selv være dommer for hvor ''sunt'' det er i lengden), og hun var regelrett falsk. Det er ikke mange mennesker som ER falskhet, men hva skal man si, da? Skal man si hun var ekte og hele tiden sa sannheten og aldri var selvmotsigende?

Jeg stilte enkle spørsmål, men fordi hun vimset så mye mellom moral og handling, og da heller ghostet, så tenkte jeg som så (helt genuint) at jeg ønsket henne ikke annet enn lykke til i livet.

Det kan virkelig ikke være lett å være henne hvis dette er hvordan hun håndterer sosiale relasjoner på.

Og HUN lurer på hvorfor vennegjengen ikke liker henne lenger og baksnakker henne? Wow.

OG siden hun da ikke evner å svarre på verdens enkleste spørsmål, så spør jeg her, med ETT enkelt kriterie: dere må jo selv ha opplevd depresjon, fortid og drama, osv. for å relatere rent reellt.

Det er jo masse tråder på KG om hvordan depresjon påvirker forholdet folk er i. Ja, hun kommer til å bli slått opp med på et eller annet tidspunkt, for slik andre tråder på KG skisserer det så er det en virkelig ille opplevelse å være i et forhold når kjæresten er deprimert, og du får se den ''virkelige'' henne, ja.

Det eneste jeg ønsker for henne er at hun skal få det bra i sitt eget liv. For det har hun faktisk ikke.

Hadde hun vært fornøyd i sitt eget liv ville hun ikke f.eks. oppført seg slik hun gjør.

Og for å repetere budskapet mitt her: spørsmålet/tråden, tar for seg DEPRIMERTE, ikke spesifikke jenter, nei. Den spesifikke jenta er TILFELDIGVIS, SIST, HUSKEDE, EKSEMPEL, ja! :)

Innlegget som jeg nevnte over.

Anonymkode: 75271...238

Jeg har mye opplysninger som vil klargjøre misforståelser i svaret ditt i dette innlegget, men antar jeg svarte deg grundig nok ved første posting, right? :)

Fordi du tar feil i det du påstår. Og det er ikke som å stille til valg. Det burde jo fortelle deg noe at du ikke får støtte, men nei, du gnåler videre. Det gir et tydelig inntrykk av at du er en rigid person, kanskje det var det jenta forstod? 

Anonymkode: 03373...a23

Nei. Tar ikke feil.

Men jeg har jo skjønt det nå at dere bare har en personlig agenda mot meg.

Jeg har spurt HVA den er, uten å få svar (selvfølgelig) så da er vi vel like langt, ja. Gratulerer med det.

22 hours ago, Guppy88 said:

Tror du virkelig at du har svart meg? Jeg spør deg om følgende (og du har ghostet det, men jeg gir deg enda en sjanse):

Her er et tenkt scenario;

Du er på date, og daten kommer i en kjole du synes er grusom.

1. Du sier at kjolen er grusom

2. Du sier ingenting om kjolen

3. Du sier at kjolen er fin 

Spørsmålet er; velger du 1, 2 eller 3?

(Når du har besvart spørsmålet, skal jeg forklare deg relevansen).

Hvis ikke spørsmål om klesstil: 2.

Får man ikke spørsmål forventes det ikke svar.

Du tror jeg kanskje sier 3 hvis spørsmål? Nei. Jeg vil heller ikke si jeg velger 1 jf. ordbruken.

Mitt viktigste budskap til deg er dette: ved spørsmål så lyver jeg i hvert fall ikke! :)

14 hours ago, AnonymBruker said:

Kjære vene. 

Når du ser at alle her er uenige med deg, hvorfor kan du ikke vurdere å tro at du kanskje tar feil? Det har ikke forekommet noen ordlyd som kan tolkes i retning at vi er enige med deg. Vi har heller ikke konkludert med noe som helst. Du derimot har kjørt på, til tross for at vi har kommet med gode og saklige argumenter for hvorfor du tar feil. 

Vi har sammen konkludert oss fram til at depressive lettere putter i bås.

Jeg kan ikke noe for det faktum. Og jeg ser heller ikke hvorfor det er så galt med enigheter? :)

Hvorfor vi støtter jenta? Fordi for alle oss andre er det tydelig hvorfor hun handlet som hun gjorde. Du har jo til og med sagt det selv: du handlet mot sosiale normer og skikk da du stilte henne til veggs og krevde en forklaring. Det er du som har en avvikende personlighet her, ikke hun.

Nei.

Jeg har ingenting avvikende når jeg er åpen og bevisst om hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, og begrunner.

Folk burde egentlig vært ganske stolte over de som faktisk tør å stille den sjenerte norske kulturen til veggs?

Hun har vært vant til at å være selvmotsigende, falsk, og dobbeltmoralsk, - bevisst, har fungert. Hvorfor? Fordi folk blir bare passivt aggresive til oppførselen hennes. De kan ikke gjøre noe annet. Norsk kultur sier at du skal la deg bli pissa på, det å si ifra er sladring og ''unormalt''.

Så kommer det en fyr som faktisk har litt mot til å si at ''Ok, vet du hva? Jeg aksepterer ikke slik oppførsel. Enten forklarer du deg og står inne for oppførselen din, eller så kan du faktisk prøve å være MER EKTE!''.

Gjennom alle tider hvor skandinavere har vært sky mot konfrontasjon, så er det virkelig på tide at noen står opp og forteller at oppførselen isolert sett i seg selv, rent objektivt sett, ikke er greit.

Dette beviser du også i denne tråden. Og dette er ikke et personangrep, det er slik jeg oppfatter deg ut fra måten du kommuniserer på: du er påståelig, vanskelig, frigid, sneversynt, passiv aggressiv og svært lite ydmyk. Du setter ikke pris på de av oss som har brukt timer av livene våre på å forsøke å hjelpe deg, fordi det ikke stemmer med det verdensbildet du har skapt.

Her var det mange sterke påstander mot meg som privatperson og enkeltmenneske du absolutt ikke har grunnlag for å uttale deg om!

Dere bruker ikke mange timer på å prøve å hjelpe meg med det overordnede spørsmålet tråden har.

Skal jeg fortelle dere hva dere bruker tid på? På å drive personangrep mot meg som enkeltmenneske og privatperson uten å kjenne til meg privat. Dere kupper tråden, leter etter alle feil med meg, men jenta, nei hun er jo helt fantastisk og perfekt og ingenting galt med. Hun har bare vært selvmotsigende, falsk og dobbeltmoral. Og gjett, hva; dere sier det ER HELT OK! Leser dere virkelig ikke egne svar? Er dere helt seriøse? Oi!

At du bevisst velger å bryte sosiale normer, kombinert med at du fremstår som svært lite sympatisk her i tråden, gjør at for oss andre er det ganske tydelig hvorfor hun ikke ville ha videre kontakt med deg. Og det har ingenting med depresjon å gjøre. 

Besvart over.

For at du skal bli en best mulig versjon av deg selv må du begynne å se innover. Det er du som oppfører deg avvikende, både her i tråden og i din relasjon med jenta. Det verste er at jeg tror du gjør det bevisst, det virker som du liker å være i opposisjon. Du må roe deg ned fem hakk, ikke bryte sosiale normer for å se hvordan folk reagerer og for å avslutte med et sitat fra populærkultur:
Let it goooo.
- Elsa 

Dere kjenner meg bedre enn meg selv. Det har dere jo blitt enig med dere selv om. Good! :)

Anonymkode: 20819...2d6

Anonymkode: 97775...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst TS. Bare gi opp, dette vil aldri ende vel for deg.

Anonymkode: 779b0...da3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan si hva du vil men glemt henne, nei det har du ikke. 

Nå har jeg holdt meg i bakgrunnen og kun lest tråden men jeg merker meg EN ting. Og det er at hver eneste gang andre har forlatt tråden så kommer ts tuslende tilbake og drar den opp igjen. Selv når ingen har gitt noen svar på hans siste innlegg så må han bare poste ETT til innlegg for å provosere nok til at noen, hvem som helst, føler for å gi et svar. Og det samme svaret som de alltid gir. At nei, ts har ikke rett.

Og det har du ikke ts. Tråden er et uomtvistelig bevis på hvor opptatt du er av å bevise at du har full insikt og rett i dine antagelser.

Men vet du, normale mennesker ville akseptert at andre ikke var enige og latt tråden dø ut, for det ville ikke vært noe poeng i å forsøke å lage en avhandling om dette.

Jeg skjønner godt, at jenta bare stakk. For slik du oppfører deg i tråden er det direkte meningsløst å bare forsøke å forklare deg noe så simpelt som dette.

Siden ts ikke klarer å la tråden dø ut, anbefaler jeg at enhver som kjenner et behov for å svare ytterligere går til det steg å logge seg ut av KG, få tankene over på noe annet og ikke bidra mer til denne tråden. 

Det er den eneste måten å hjelpe ts til å gi slipp. 

Anonymkode: b6b21...198

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært deprimert,og har angst. 

Min teori: jenta prøver så godt hun kan å bli frisk,tenker hun skal utgi seg for å være frisk i møte med nye relasjoner. Hun møter deg og utgir seg for å være åpen,ærlig og rett fra levra-type person. Hun treffer deg igjen,og finner ut at hun ikke liker deg godt nok til å gå videre i relasjonen. Men er enda ikke kommet langt nok til å tørre å si ting som de er,vil ikke såre deg ved å si ting direkte. Er konfliktsky og velger den enkleste utveien,altså å bare stikke med halen mellom bena. Been there,done that. 

Anonymkode: ea0e1...e11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.4.2018 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Først må:

1. De som er uenig med trådens utgangspunkt, spørsmål og premisser, forlate tråden, slik at

2. De som har opplevd x, y, z (og resten av alfabetet) + depresjon, drama og fortid (+ andre psykdommer) kan svare på

3. Det basic spørsmålet: Hvorfor opptrer depressive falskt, selvmotsigende og dobbeltmoralsk, - bevisst? Ikke OM de gjør det, men det er grunnleggende antatt basert i forskning (som en annen bruker her faktisk var inne på) at depresjoner påvirker sosiale samhandlinger, ja! :)

Nei, etter all denne tiden er det bare ett punkt:

1. La det gå. Det er åpenbart at uten å høre det fra jenta selv så kommer du ingen vei.

Anonymkode: ee78e...eb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kommer det en fyr som faktisk har litt mot til å si at ''Ok, vet du hva? Jeg aksepterer ikke slik oppførsel. Enten forklarer du deg og står inne for oppførselen din, eller så kan du faktisk prøve å være MER EKTE!''.

Så du sa dette til en jente du traff to ganger? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kan du værsåsnill å slutte å kalle deg "privatperson". Vi er alle personer, ikke noe annet. Hvis du ikke er Kongen da (men det er kanskje sånn du tenker om deg selv? ) Du har vel ingen offentlig rolle slik at det blir nødvendig å skille mellom offentlig og privat? 

Endret av Guidet Kvinne
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble like sjokkert som dere når jeg fant ut hvor lett depressive putter i bås, og når jeg konfronterte om at eksen startet som venn, så ble det stille. I det øyeblikket vurderte jeg bare å gå av på neste stopp, le, eller gråte. Men jeg er optimist, slik er jeg oppdratt. Jeg vet ikke om det har noe med at jeg har tette bånd til velstående familier og oppdragelsen der går på åpenhet, nysgjerrighet, og optimisme, mens hun kanskje var mer arbeiderklasse hvor fokuset er å lukke seg inne, fake seg unna, og hvis norsk kultur tillater det, være dritt mot andre, - fordi den samme norske kulturen nekter folk å gi comeback

Atte HVA?? Hahaha! Seriøst, TS?
Snakk om å sette i bås! Velstående familier mot arbeiderklassefamilier... Wow, bare wow..

Anonymkode: 3d603...00a

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Hvorfor opptrer depressive falskt, selvmotsigende og dobbeltmoralsk, - bevisst?

Svar: Det gjør vi ikke!

2. Hvorfor putter depressive folk lettere i bås, og ved unntak blir overnevnte (falskt m.m.)?

Anonymkode: f5ffc...f44

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan klarer dere å lese de lange, intetsigende postene til ts? Jeg prøvde å lese flere poster men ga opp hver gang så jeg fant aldri ut hva tråden handler om.

Anonymkode: 00203...5c6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer dere å lese de lange, intetsigende postene til ts? Jeg prøvde å lese flere poster men ga opp hver gang så jeg fant aldri ut hva tråden handler om.

TL;DR;

ts ble dumpa av et kvinnfolk etter andre treffet. I 6 mnd(ca) har han manisk prøvd å lage et narrativ som får det til å handle om feil ved kvinnfolket så det ikke ble at det var bare at hun ikke likte han noe særlig.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.4.2018 den 23.33, AnonymBruker skrev:

Seriøst TS. Bare gi opp, dette vil aldri ende vel for deg.

Anonymkode: 779b0...da3

Hva mener du?

Jeg lever et bra liv med gode karrieremuligheter, bra økonomiske utsikter, venner, venninner og sosialt liv.

Jeg syns regelrett synd på jenta bare. Det kan ikke være lett å VÆRE falsk? :)

På 30.4.2018 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Du kan si hva du vil men glemt henne, nei det har du ikke. 

Jo.

Nå har jeg holdt meg i bakgrunnen og kun lest tråden men jeg merker meg EN ting. Og det er at hver eneste gang andre har forlatt tråden så kommer ts tuslende tilbake og drar den opp igjen. Selv når ingen har gitt noen svar på hans siste innlegg så må han bare poste ETT til innlegg for å provosere nok til at noen, hvem som helst, føler for å gi et svar. Og det samme svaret som de alltid gir. At nei, ts har ikke rett.

De svarer enten på egne spørsmål, argumenterer mot spørsmålet, eller argumenterer mot utgangspunktet. Det blir litt som å løpe på stedet hvil, fremfor å faktisk gå i retning. Altså: svare på enkle spørsmål, ja!

Og det har du ikke ts. Tråden er et uomtvistelig bevis på hvor opptatt du er av å bevise at du har full insikt og rett i dine antagelser.

Jeg sier bare basic dette: jeg var i situasjonen. Jeg legger da noen utgangspunkt. Var dere i situasjonen? :)

Men vet du, normale mennesker ville akseptert at andre ikke var enige og latt tråden dø ut, for det ville ikke vært noe poeng i å forsøke å lage en avhandling om dette.

Jeg har ingen mål om å ha rett. Jeg har mål om å få svar på enkle spørsmål, derimot, ja.

Men helt enig: jf. skriftlig evne og det å møte meg irl vs. nett blir jeg ofte misforstått over nett. Helt enig. Og når jeg kun deler skrapt av overflaten, og selv vet at ved å blottlegge ALL INFO om henne, så vil dere unnskylde dere og forstå at: ok, vi manglet kanskje bare info for å se helheten, ja.

Men jeg avslører henne ikke mer? Hvorfor? Jeg har faktisk respekt for andre, ja.

Jeg skjønner godt, at jenta bare stakk. For slik du oppfører deg i tråden er det direkte meningsløst å bare forsøke å forklare deg noe så simpelt som dette.

Skriftlig evne. vs. reell oppførsel. Redegjort for tidligere i tråden. Les.

Siden ts ikke klarer å la tråden dø ut, anbefaler jeg at enhver som kjenner et behov for å svare ytterligere går til det steg å logge seg ut av KG, få tankene over på noe annet og ikke bidra mer til denne tråden. 

Det er den eneste måten å hjelpe ts til å gi slipp. 

Den eneste måten å få meg til å gi slipp er metode 1 og/eller 2:

- Jenta svarer = uaktuelt. Hun ghostet i stedet.

- Depressive med samme fortid ang. drama, osv. svarer. De er i hvert fall 50 % reliable vs. henne, men 100 % mer valide å høre på enn dere som bare hater på tråden, ja!

Da prater vi ikke om 1-2 av 50 K visninger av tråden, men at flertallet svar kommer fra folk som faktisk kan relatere.

-

Men jeg syns det er gøy at jenta som ønsket venner, er  den som stikker.

Det er gøy når hun blir forlatt av vennegjengen, er i dårlige forhold, og sliter med depresjon, ikke greier å se hun påfører andre medmennesker i samfunnet negativ energi, ja. Det var gøy å vite at vennegjengen besto, de bare ditchet henne; og hun forsto ikke hvorfor. JEG forstår i hvert fall nå. Haha! :)

På 1.5.2018 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært deprimert,og har angst. 

Min teori: jenta prøver så godt hun kan å bli frisk,tenker hun skal utgi seg for å være frisk i møte med nye relasjoner. Hun møter deg og utgir seg for å være åpen,ærlig og rett fra levra-type person. Hun treffer deg igjen,og finner ut at hun ikke liker deg godt nok til å gå videre i relasjonen. Men er enda ikke kommet langt nok til å tørre å si ting som de er,vil ikke såre deg ved å si ting direkte. Er konfliktsky og velger den enkleste utveien,altså å bare stikke med halen mellom bena. Been there,done that. 

Anonymkode: ea0e1...e11

Tidslinje!

Det var I LØPET av treff 2 hun begynte å bli selvmotsigende. Les tråden?

Men ja, helt enig. Hun var 100 % konkret på utfordringer og åpen om hva hun slet med ja. Ser ikke hvorfor folk som ER syke skal FAKE at de er FRISKE ved å være ÆRLIG OM SYKDOMMEN. Der var det mye rart du bør forklare bedre, ja!

Men helt enig: kan hende hun sliter ENDA MER enn hva hun ga uttrykk, for ja.

Det er bare utrolig trist at hun inngår forhold med dårlige folk og gjør det kun i øyemed av å ikke være ensom. Men hvor SUNT den tankegangen er er jo en diskusjon tatt opp i andre tråder allerede, det om å finne lykke i seg selv vs. andre.

Og ja, vi begge vet at hvis hun er så syk som du skisserer, så vil hun jo bli slått opp med relativt fort uansett, ja. Enig.

Jeg ba hun si ting direkte. Det er ikke opp til hennes ansvar å ikke kunne takle å få beskjeden, det er jo helt opp til mitt ansvar når jeg ber om det?

Ghosting er ALDRI akseptert. Har dere lest alle trådene om ghosting nå? + VG+ sin artikkel om det, ell?

På 1.5.2018 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Nei, etter all denne tiden er det bare ett punkt:

1. La det gå. Det er åpenbart at uten å høre det fra jenta selv så kommer du ingen vei.

Anonymkode: ee78e...eb7

Jeg er helt enig i at det beste svaret ligger hos jenta. Men hun ghostet.

Jeg er helt enig i at det nest beste er svaret fra folk med depresjon og samme bakgrunn, ja.

Men bare DET ene kriteriet er tøft å få tak i her, ja.

På 1.5.2018 den 1.10, Guidet Kvinne skrev:

Så du sa dette til en jente du traff to ganger? 

Nei. Brukte mildere ordbruk, ja. Spurte basic spørsmålet tråden overordnet spørr dere.

Hva gjør at depresjon påvirker til handling A vs. handling B, når vanlige folk velger handling B (si sannheten vs. ghoste).

På 1.5.2018 den 1.12, Guidet Kvinne skrev:

Og kan du værsåsnill å slutte å kalle deg "privatperson". Vi er alle personer, ikke noe annet. Hvis du ikke er Kongen da (men det er kanskje sånn du tenker om deg selv? ) Du har vel ingen offentlig rolle slik at det blir nødvendig å skille mellom offentlig og privat? 

Privatperson som i meg som en person dere ikke kjenner og vet hvordan er irl. vs tekst (som er redegjort for tidligere).

På 1.5.2018 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Atte HVA?? Hahaha! Seriøst, TS?
Snakk om å sette i bås! Velstående familier mot arbeiderklassefamilier... Wow, bare wow..

Anonymkode: 3d603...00a

Og poenget var?

Det er jo kjent sosiologi at sosial klasse påvirker relasjonen.

På 2.5.2018 den 1.50, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: f5ffc...f44

Feil.

Feil.

På 2.5.2018 den 9.44, MonsIvar skrev:

TL;DR;

ts ble dumpa av et kvinnfolk etter andre treffet. I 6 mnd(ca) har han manisk prøvd å lage et narrativ som får det til å handle om feil ved kvinnfolket så det ikke ble at det var bare at hun ikke likte han noe særlig.

Hei. Du? Jeg vet at depresjonen hennes spilte avgjørende inn.

Tråden handler om HVORDAN den spilte inn, ja.

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva sa jeg?

Siste innlegg var onsdag morgen kvart på 10 av Mons Ivar. Nå for 3 timer siden, fredag kveld kom ts tilbake for å dytte tråden opp igjen.

Jeg gjentar: Vi må alle slutte å svare han i tråden. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste uken har jeg lest en del om incels. Det har sikkert følgerne av denne tråden gjort også, siden set var en artikkel i en av riksavisene. Jeg har også vært en del på deres egne fora. Hjelpe og trøste, men: 

Ts: du har et sted du kan føle fellesskap! Tilhørighet! Du kommer hjem! Det er likesinnede verden over! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ble pøset på med komplimenter av ei dame som ville raskt inn i  forhold, ikke så lenge etter på ble jeg beskyldt for å gå raskt inn i forhold. Jeg ble beskyldt for å være på jakt etter andre damer (noe jeg ikke var) å ble beskyldt for det ene å det andre. 1 mnd senere så fant jeg hun på dating side. Men når vi møttes var alt perfekt, damer sier ofte ting som ikke stemmer med deres handlinger. Jeg har skjønnt at alt var bare skuespill, masken faller av på enkelte. Jeg vet det er tungt når andre sier «kom deg vekk fra henne» du tenker sikkert «det er lett for dere å si» jeg har tenkt det samme. De har rett å du må bare kutte henne ut, kanskje hun da innser hva hun har mistet å kanskje tar kontakt igjen. 

Anonymkode: 1b8f6...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ble pøset på med komplimenter av ei dame som ville raskt inn i  forhold, ikke så lenge etter på ble jeg beskyldt for å gå raskt inn i forhold. Jeg ble beskyldt for å være på jakt etter andre damer (noe jeg ikke var) å ble beskyldt for det ene å det andre. 1 mnd senere så fant jeg hun på dating side. Men når vi møttes var alt perfekt, damer sier ofte ting som ikke stemmer med deres handlinger. Jeg har skjønnt at alt var bare skuespill, masken faller av på enkelte. Jeg vet det er tungt når andre sier «kom deg vekk fra henne» du tenker sikkert «det er lett for dere å si» jeg har tenkt det samme. De har rett å du må bare kutte henne ut, kanskje hun da innser hva hun har mistet å kanskje tar kontakt igjen. 

Hva har hun mistet? Han som har vært besatt av henne i et halvt år og holdt denne endeløse, meningsløse tråden igang i hele tiden?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På 4.5.2018 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Hva sa jeg?

Siste innlegg var onsdag morgen kvart på 10 av Mons Ivar. Nå for 3 timer siden, fredag kveld kom ts tilbake for å dytte tråden opp igjen.

Jeg gjentar: Vi må alle slutte å svare han i tråden. 

Det kan ha noe med en busy timeplan 24/7 som gjør at jeg noen ganger har svart hele kvelden flere ganger, andre ganger har det gått 1 måned imellom (en ekstremt krevende eksamen) og andre ganger 1 uke mellom og noen ganger 1 dag mellom.

Hvis du virkelig driver å følger regnskap på kl. slett jeg poster (som står ordrett i selve posten) så bør du kanskje finne noe bedre å gjøre enn å overanalysere noe slikt, ja.

På 4.5.2018 den 23.56, Guidet Kvinne skrev:

De som vil og orker kan jo fortsette å følge ts her: 

Ok..?

På 5.5.2018 den 0.18, Guidet Kvinne skrev:

Den siste uken har jeg lest en del om incels. Det har sikkert følgerne av denne tråden gjort også, siden set var en artikkel i en av riksavisene. Jeg har også vært en del på deres egne fora. Hjelpe og trøste, men: 

Ts: du har et sted du kan føle fellesskap! Tilhørighet! Du kommer hjem! Det er likesinnede verden over! 

Så voksent! :)

På 5.5.2018 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Helt utrolig enig.

De er så falske, ja!

Og ja: hun er jo glemt: tråden handler aldri om henne, men det vil ikke tråddeltagerne godta.

På 5.5.2018 den 20.33, AnonymBruker skrev:

Hva har hun mistet? Han som har vært besatt av henne i et halvt år og holdt denne endeløse, meningsløse tråden igang i hele tiden?

Bare en som genuint bryr seg om henne som enkeltmenneske, ja.

Jeg kunne avlevert henne fullstendig her, og da ville 90 % av puslebrikkene kommet på plass og dere ville sett hvorfor det er ytterst merkelig at dere faktisk har støttet henne så langt, ja. Men selv om hun ikke FORTJENER respekt, så gir jeg det. Men det er nå bare slik jeg er som menneske. Jeg tar ofte en for laget, selv om ofte er alltid, og det ikke objektivt sett burde være slik.

-

Og til en nydelig orientering: jeg fant en tråd som tar for seg det med at hvis JENTA føler seg såret, så blir hun møtt med roser, regnbuer og trøst. Mens hvis gutten blir såret, så blir det hans feil. Punktum.

Dere ønsker at jeg linker til slike tråder, men jeg er mer type: Hvis du vil, så ligger jo tråden der fritt for å leses, tar deg bare noen klikk på egenhånd. Men da har dere klaget på at jeg ikke har bevis for at slike tråder finnes (noe som er helt utrolig, da dere bare kan søke i forumet selv for å finne!). Men anyway: fant denne; syns den forklarer litt om hvordan dere på KG alltid hyller jenta og alltid kjefter på gutten, ja! 

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2018 den 21.36, AnonymBruker skrev:

Og til en nydelig orientering: jeg fant en tråd som tar for seg det med at hvis JENTA føler seg såret, så blir hun møtt med roser, regnbuer og trøst. Mens hvis gutten blir såret, så blir det hans feil. Punktum.

Dere ønsker at jeg linker til slike tråder, men jeg er mer type: Hvis du vil, så ligger jo tråden der fritt for å leses, tar deg bare noen klikk på egenhånd. Men da har dere klaget på at jeg ikke har bevis for at slike tråder finnes (noe som er helt utrolig, da dere bare kan søke i forumet selv for å finne!). Men anyway: fant denne; syns den forklarer litt om hvordan dere på KG alltid hyller jenta og alltid kjefter på gutten, ja! 

SYnes dette var et rart eksempel...? Synes det var ca 50-50 støtte begge kjønn... Lett blanding. Men det kommer kanskje an på hvem sine øyne som leser. Man vektlegger kanskje det man er mest interessert i selv? Confused... 

Endret av lillesky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...