Gå til innhold

Hvor kjøper dere julepynt? Og hva slags pynt. Bildetråd :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Handler på litt forskjellige steder, men siste av julepynt som jeg har kjøpt nå i det siste var på Selfridges i London og på Ikea :)

---

Anonymkode: 4f330...c0f

Så nydelig julepynt! I like! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såå mye fint på søstrene grene :) Der har jeg handlet en del til å henge på treet både i år og i fjor :) 

IMG_0493.PNG

IMG_0494.PNG

IMG_0495.PNG

Anonymkode: d1bc9...0af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Ardwinna said:

Jeg liker å kjøpe julepynt fra Kremmerhuset, Kid, Jotex og Multitrend. I år har de også en del fint på Black Design. Jeg prøver å begrense meg på innkjøpsfronten men julegal som jeg er blir det litt ny pynt i år også. Jeg har som fast tradisjon å kjøpe én ny juletrepynt hvert år, og i år ble det denne artige saken fra Kremmerhuset::
 

Det var masse fine saker :)

Når er det lønner seg å kjøpe julepynten?

(ja jeg vet det er tilbud etter jul.,men trenger før jul :) )

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten all julepynten vår til å henge på treet er gammel. Arvet fra besteforeldre, kjøpt da vi etablerte oss, og noe som ungene laget da de var små. Alt har affeksjonsverdi for oss, og kommer aldri til å bli byttet ut til fordel for noe som er mer moderne, «riktigere» mtp farge eller stil. Ungene våre er voksne, men de bryr seg om hva som henger på treet. Det er ikke ordentlig juletre uten alle de gamle tingene som alltid har hengt på det.

Pynt rundt om i huset er også gammelt, og kommer fram år etter år, av samme grunn. Kjøper vi noe nytt er det f.eks hvis en gammel stake er i stykker, eller en potte til en juleblomst.

Anonymkode: fe7bf...8e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var masse fine saker :)

Når er det lønner seg å kjøpe julepynten?

(ja jeg vet det er tilbud etter jul.,men trenger før jul :) )

Anonymkode: ff8fb...acd

Nille o.l. butikker kjører gjerne nedsatte priser rett før jul og flere nettbutikker setter ned prisene rett før jul eller kjører lokketilbud i adventstiden. Andre butikker og nettbutikker setter ikke ned prisene før romjul/nyttår. Du må nesten bare følge litt ekstra med, både i butikkene og på nett.
Men dersom du finner noe du virkelig vil ha, bør du kjøpe så snart som mulig da noe julepynt tas inn i begrenset antall og kommer ikke inn igjen dersom de går tom. Jeg har opplevd noen ganger å enten ikke få tak i det jeg vil ha eller at varer blir utsolgt rett etter at jeg har bestilt. Den nissen i bil som jeg la ut bilde av har de f.eks. ikke på lager lenger, og jeg har også opplevd at Jotex går tom for noen av juleartiklene lenge før jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil at julepynt skal være spesiell. Ikke noe som skal byttes ut hvert år. Så jeg kjøper ikke på biltema, nille osv. Jeg skal ikke ha advendtsstake til 49.90 som alle har. Den jeg har er svinedyr og den vil sikkert gå i arv.

Juletrepynt er gammel. Kjøpt i den tid det var dyrt. Har kjøpt til fra div tyske og engelske butikker

 

Anonymkode: f2c8e...9aa

Det går an å bytte ut noe og supplere litt og beholde de beste tingene år etter år. Det er også en del billige ting fra kjedebutikker som er veldig fine. Jeg er tilhenger av at julepynt skal være nøye utvalgt (eller ha affeksjonsverdi fordi det er arv eller gave), men ikke nødvendigvis veldig kostbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne skikkelig gamle finkuler ble pakket inn i flere lag bomull og servietter før de ble lagt forsiktig ned i eske med mere bomull på toppen, før lokket ble satt på og lagt i pose, altså ingen mulighet til bevegelse i kulene før de skulle tas frem igjen neste år. Tror det har noe med at vi har så stor tilgang på alt. Vi tar ikke skikkelig vare på tingene lengre og da går de i knas. 


 

Anonymkode: 6b5fa...499

Det er nesten sånn jeg gjør med arvekulene. Jeg kjøpte for noen år siden et par kasser med rominndeling på Europris, beregnet for juletrepynt. Der ligger det temmelig trygt. Veldig kjekt å ha all juletrepynten i én kasse, sortert og trygt pakket. Verre med det som ikke passer nedi, det ligger trykt nedi en Tena-kasse og arveuroen må nøstes opp hvert år 😂

Anonymkode: a7b35...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten all julepynten vår til å henge på treet er gammel. Arvet fra besteforeldre, kjøpt da vi etablerte oss, og noe som ungene laget da de var små. Alt har affeksjonsverdi for oss, og kommer aldri til å bli byttet ut til fordel for noe som er mer moderne, «riktigere» mtp farge eller stil. Ungene våre er voksne, men de bryr seg om hva som henger på treet. Det er ikke ordentlig juletre uten alle de gamle tingene som alltid har hengt på det.

Pynt rundt om i huset er også gammelt, og kommer fram år etter år, av samme grunn. Kjøper vi noe nytt er det f.eks hvis en gammel stake er i stykker, eller en potte til en juleblomst.

Anonymkode: fe7bf...8e6

Jøss, en tvillingsjel :)

Anonymkode: 6c561...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det vi som ikke har arvet noe, er i etableringsfasen nå og ikke har barn 👍🏻 Vi kjøper nytt og moderne med god samvittighet 😊

Anonymkode: d1bc9...0af

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker julepynt, og har kjøpt litt over mange år, og har litt arvet. Spesielt juletrepynt, der kjøper jeg en og en, av de flotte jeg finner, kjøper alltid på reiser og, så har jeg en historie da jeg ser på juletreet. Alt fra arvet, til de barna har laget og alle fra reiser, eller spesielle anledninger. Men som ung, ble det jo kjøpt sånn storpakke med kuler, billig. For hadde ikke råd til å kjøpe det fineste av alt i starten. Har og passet på hvis jeg har sett noe julepynt som er veldig dyr, så har jeg fulgt med etter jul, og har jeg vært heldig, har jeg fått det til halv pris.

Anonymkode: c3509...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om dere kan ta bilde av pynten deres (enten selv eller fra nett)

Da dette er ment som en BILDEtråd, takk :)

Anonymkode: ff8fb...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en stor størrelse,lyst å kjøpe de tre små :)

3.jpg

Anonymkode: ff8fb...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.11.2017 at 5:53 PM, AnonymBruker said:

 

0B0245AF-5E2F-40BE-8523-EC9D74E9CACE.jpeg

 

Anonymkode: 4f330...c0f

Kjæresten min synes den er dritt kul og vil ha en, nå begynner også jeg å synes den er ganske kul :)

Litt dyr da.

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min synes den er dritt kul og vil ha en, nå begynner også jeg å synes den er ganske kul :)

Litt dyr da.

Anonymkode: ff8fb...acd

Synes ikke den er så "julete"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Thyra said:

Synes ikke den er så "julete"...

Det kan jeg være enig i.

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

3.jpg

Anonymkode: ff8fb...acd

Fra Ikea, mye billigere enn på Nille.

Anonymkode: ff8fb...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...