Gå til innhold

Hvordan sko skal man ha på julebord!?


Camner

Anbefalte innlegg

Det kommer vel litt an på hvor julebordet skal være. Er forskjell på om det er hjemme hos en kollega, i et lokale på arbeidsplassen, på restaurant (ulikt hvor pyntet man må være) og type lokale som leies (veldig formelt lokale, grendahus e.l.). 

Jeg ville hvertfall brukt pene støvletter til/fra julebordet. Synes ikke det er ubehagelig å gå med pumps frem og tilbake. Ville hatt med pumps e.l. i vesken som jeg kunne byttet til. Er julebordet på en mer uformell restaurant, lokale e.l. så kan støvlettene fint brukes inne også. Kommer også an på om man vet om det blir underholdning e.l. som man skal delta på. Skal man sitte i ro rundt et bord så og si hele kvelden så kan man nesten liksågodt gå på sokkelessen. Men skal man bevege seg, danse o.l. så ser det jo veldig fint ut med pumps/andre typer høye hæler. 
Men til syvende og sist så tror jeg de fleste ikke legger merke til hvilke sko andre går med. Med mindre det er joggesko eller vinterboots. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan sko?... Når du skriver det på den måten kan du gå i crocs for min del 

Anonymkode: b8b55...f60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er en teit forventing at damer alltid må ha høye hæler til finere anledninger. Det er jo ikke alle som synes hæler er komfortabelt, eller som føler seg vel i det. Jeg bruker noen ganger hæler, andre ganger ikke, etter humør. Når mennene på jobben kan kose seg og danse på julebord i lave, komfortable dressko, og til og med spasere hjem etterpå uten problemer, så gidder ikke jeg alltid å klapre rundt på høye hæler og bli sliten i beina allerede før midnatt bare fordi jeg er dame. 

Anonymkode: 38e30...fc0

Kvinner kan selvfølgelig gå i flate pensko til fest, men man blir mye mere pyntet i hæler.  Det er så lite som 5 cm som skal til, og det klarer de fleste å gå på.  Jeg syns også det er vanskelig å danse på flate sko så jeg føler meg bortkommen og rar på fest uten hæler.  

Her er det over 200 par max 5 cm høye pumps.

https://www.zalando.no/damesko-pumps/?heel_height_range=3-cm-5-cm

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Mystix skrev:

Kvinner kan selvfølgelig gå i flate pensko til fest, men man blir mye mere pyntet i hæler.  Det er så lite som 5 cm som skal til, og det klarer de fleste å gå på.  Jeg syns også det er vanskelig å danse på flate sko så jeg føler meg bortkommen og rar på fest uten hæler.  

Her er det over 200 par max 5 cm høye pumps.

https://www.zalando.no/damesko-pumps/?heel_height_range=3-cm-5-cm

Enig. Det er også flere alternativer som har tykk hæl som gjør det mer komfortabelt/lettere å gå i. 

Anonymkode: e3eeb...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det er også flere alternativer som har tykk hæl som gjør det mer komfortabelt/lettere å gå i. 

Anonymkode: e3eeb...937

Ja tykk hæl er mye bedre å gå på men ikke like elegant da.  (har ikke vendt meg til trenden og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det) Men det er uansett bedre enn helt flate sko.  Å gå på 5 cm tykk hæl er like enkelt å gå på som å gå på helt flate sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Mystix said:

Ja tykk hæl er mye bedre å gå på men ikke like elegant da.  (har ikke vendt meg til trenden og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det) Men det er uansett bedre enn helt flate sko.  Å gå på 5 cm tykk hæl er like enkelt å gå på som å gå på helt flate sko. 

Om helen er lav (5 cm eller under), synes jeg selv egentlig det er penere med tykk hæl enn tynn hæl. Jeg klarer ikke å gå på hæler selv, så ender alltid opp med flate sko. Synes det er pent da, men får det bare ikke til. Har mange par i skapet...  Burde kanskje skaffe meg et par med lav hæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 12.31, Sugemerke skrev:

https://www.sapatos.no/no/artiklar/clarks-svart-glick-darby-sko-dame-.html

Denne type sko finnes i alle farger og blankhetsgrader. Ville valgt noe innen denne sjangeren.

Helt ok sko, men for meg blir "herreinspirerte" sko av denne typen og fasongen fullstendig kræsj til en såpass pyntet kjole som TS skal ha. Til "hverdagspyntet" kjole eller skjørt kan de nok funke helt fint, men til penkjole - nei. 

Jeg stemmer for et par pene ankelboots med litt hæl, kraftig nok til å være stødig å gå på. 

Anonymkode: 73024...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 12.01, Camner skrev:

Det hørtes kjempe fint ut! Man skal jo kunne gå på slutten av kvelden også :laugh:

Dette er kjolen jeg mest sannsynlig kommer til å bruke med et par svarte strømper. 

919371-0074_07.jpg

Hvor har du kjøpt kjolen? 

Anonymkode: 1b7c1...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig kjole. Her hadde jeg gått for noe sånt; En til ankelen. En i stiv tekstil/skinn og en sånn med strikk/strømpe... Jeg synes mange stiler fumker godt, men det må være stilrent. Matche litt.

 

Og må ikke være svart, siden kjolen har så fine farger å ta av.

 

 

 

36291a8f602bb672094ac95a5b7ed1e8.jpg

cedfe2bad8bc674e793339c22321cc6b.jpg

dd3123c1baa0eb176f61f44b1ca2ae9c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumps, uten tvil.  Du vil nok se at de andre på julebordet kommer med det i en bag og skifter.  Det burde da gå fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på antrekket, og hvor dere skal være. Det kan være helt ok med pene støvletter om dere skal være på type restaurant, og gå litt omkring. Jeg ville aldri gått med type små pensko om jeg måtte gå med dem ute. 

Anonymkode: 9dc15...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...