Gå til innhold

Hvordan sko skal man ha på julebord!?


Camner

Anbefalte innlegg

Skal på julebord i Oslo 1. desember og aner virkelig ikke hva jeg skal ha på bena. Pumps ute i desember med snø og is er ikke noe jeg ønsker da jeg kommer til brekke alt som er og få frostskader. Sko i pose er uaktuelt i og med at vi ikke skal være på samme sted hele tiden. 

Noen som har forslag til hvordan sko jeg kan bruke som samtidig passer fint til kjole? :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo an på hvor pyntet kjolen er. Pene støvletter hvor hælen ikke er så tynn? Jeg har også gått i lave herresko på julebord, type pene oxfords. Brukte de til en lekker buksedress, og fikk masse komplimenter, skilte meg litt ut mellom alle kjolene og pumpsene. Og kunne til og med rusle hjem til fots, uten å bruke penger på taxi :) 

Anonymkode: 38e30...fc0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer jo an på hvor pyntet kjolen er. Pene støvletter hvor hælen ikke er så tynn? Jeg har også gått i lave herresko på julebord, type pene oxfords. Brukte de til en lekker buksedress, og fikk masse komplimenter, skilte meg litt ut mellom alle kjolene og pumpsene. Og kunne til og med rusle hjem til fots, uten å bruke penger på taxi :) 

Anonymkode: 38e30...fc0

Det hørtes kjempe fint ut! Man skal jo kunne gå på slutten av kvelden også :laugh:

Dette er kjolen jeg mest sannsynlig kommer til å bruke med et par svarte strømper. 

919371-0074_07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noen lave ankelboots? Eller litt høyere ankelboots med tjukk hæl. Hvis du er redd for at det skal være glatt kan du kjøpe et par partybrodder å ha i veska. Litt nørd, men det klarer du på vei inn og ut/til og fra.

Partybrodder er fast inventar i veska mi om vinteren, og jeg bruker de på vei til og fra byen når det er nødvendig. Heller det enn å fryse på beina eller å skli og skade meg.

image.thumb.png.18de8d3ea84678864e2baa8da9f6ea5c.png

Anonymkode: 16919...8b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel sjelden mye snø i oslo 1.desember, så pumps burde ikke være noe problem. Jeg gikk i pumps på flere julebord i desember i fjor ☺️

Anonymkode: d7826...7ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare ha tatt på meg noen enkle støvletter. Jeg synes man bør ha på seg pene nok sko til at det samsvarer med antrekket, men det er gjerne ikke så pent (og fryktelig upraktisk) å gå med bare legger og pumps når dere skal flytte på dere og gå mye ute. Dersom jeg skulle ha vært inne avhenger det av type julebord. Dersom det bare er med venner ville jeg egentlig ikke ha tatt med meg noen sko. Hvis det hadde vært på et sted med jobb eller lignende ville jeg ha tatt med meg noen lave pumps. 

Anonymkode: e3eeb...937

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det neppe så kaldt og glatt i Oslo 1. Desember, så kan helt sikkert gå med pumps. Dere skal vel ikke gå så langt? Ellers kan du selvfølgelig ha pene sorte ankelstøvletter med hæl.  Det går jo til alt.  Men synes du må ha hæl når det er julebord. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nike high tops og tykke tubesokker tenker jeg.....

Anonymkode: 49315...686

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snø og is i Oslos sentrumsgater i begynnelsen av desember er ikke så vanlig, men skal man bevege seg mer enn 50 meter utendørs er pumps helt ubrukelig! Bl.a. er det fort gjort å støte på brostein, det er vått osv. Som meget erfaren festdeltaker i dette området i desember velger jeg derfor alltid forholdsvis solide sko eller støvletter som er gode å gå i og praktisk yttertøy. Plutselig ender man nemlig opp med å både gå lenger og å tilbringe mer tid utendørs enn man hadde tenkt for eksempel i en eller annen kø. Ikke er det noen som ser på føttene dine etter den første drinken heller! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Sugemerke skrev:

https://www.sapatos.no/no/artiklar/clarks-svart-glick-darby-sko-dame-.html

 

Denne type sko finnes i alle farger og blankhetsgrader. Ville valgt noe innen denne sjangeren.

På julebord???? Disse kunne jeg aldri hatt på meg, ikke en gang til bukse. På julebord kler man seg vel pyntet,  og disse passer ikke til et pyntet antrekk med kjole.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, tirben skrev:

Nå er det neppe så kaldt og glatt i Oslo 1. Desember, så kan helt sikkert gå med pumps. Dere skal vel ikke gå så langt? Ellers kan du selvfølgelig ha pene sorte ankelstøvletter med hæl.  Det går jo til alt.  Men synes du må ha hæl når det er julebord. 

Synes det er en teit forventing at damer alltid må ha høye hæler til finere anledninger. Det er jo ikke alle som synes hæler er komfortabelt, eller som føler seg vel i det. Jeg bruker noen ganger hæler, andre ganger ikke, etter humør. Når mennene på jobben kan kose seg og danse på julebord i lave, komfortable dressko, og til og med spasere hjem etterpå uten problemer, så gidder ikke jeg alltid å klapre rundt på høye hæler og bli sliten i beina allerede før midnatt bare fordi jeg er dame. 

Anonymkode: 38e30...fc0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville nok ha satset på noen pene støvletter eller ankelboots. Kan gjerne bli litt gåing når man er på julebord, og greit å ha noe som ikke blir så kaldt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha valgt støvletter eller ankelboots. Fin kjole forresten. 

Anonymkode: 245bc...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2017 den 11.50, Calandria skrev:

Hvilke sko

Hva slags.

TS, støvletter eller ankelbots. Med høy hæl.

Anonymkode: dab55...7b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...