Gå til innhold

tinderdaten min spurte hvor høy jeg var ....jeg svarte igjen med hva er vekten din ? og hun klikka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

eller tar jeg helt feil her ? jeg tror hun nå vil at jeg skal krype til korset og si unnskyld

Anonymkode: 6866c...ef6

Ja du tar feil og har oppført deg som en idiot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje om dere damer som er gjennomsnittlig høye kan slutte å mase så mye om at dere skal ha de aller høyeste mennene, så hadde ikke lave menn følt seg så mislykka og høye damer hadde hatt bedre sjans. 

Anonymkode: 524dc...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. jeg matchet med en søt jente og vi har snakket i noen uker nå. vi har mye til felles av hobbyer og har fått et veldig bra inntrykk av henne. på lørdag skal vi møttes. på byn. så film og middag hos meg. hun spurte meg ikveld hvor høy jeg var. jeg trodde med engang dette var en spøk da dette er et ordentlig klisje. jeg sa 185, hva veier du ?

og da klikket hun. jeg sa det kun på spøk fordi jeg trodde hun selv spøkte men hun var seriøs. nå vil hun såvidt snakke med meg og sier jeg er ordentlig overfladisk og idiot. hun er ikke tjukk eller noe og jeg sa det kun som en spøk i at hun spurte meg om høyden

om hun har preferanser for høyden så er det vell greit at jeg har preferanser for at dama ikke er tjukk ?

eller tar jeg helt feil her ? jeg tror hun nå vil at jeg skal krype til korset og si unnskyld

Anonymkode: 6866c...ef6

Ja, jeg er helt enig med deg. Skjønner meg ikke på folk som spør gutter om høyde. Det er skikkelig frekt rett og slett synes jeg. Og hvis man har snakket med noen lenge og merker at man virkelig liker den personen, hvilken rolle spiller det om mannen er 170 eller 190? 

Anonymkode: 770fd...2a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var rimelig freidig som stilte høydespørsmålet, og burde tålt noe tilsvarende i retur.

Om hun blir sur, så er hun typen til å bli sur. Jeg ville sagt meg fornøyd med å bli kvitt denne surpompen så tidlig i datingen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
2 minutes ago, Marie90 said:

Hun var rimelig freidig som stilte høydespørsmålet, og burde tålt noe tilsvarende i retur.

Om hun blir sur, så er hun typen til å bli sur. Jeg ville sagt meg fornøyd med å bli kvitt denne surpompen så tidlig i datingen.

 

Akkurat det tenkte jeg også. Hvis vedkommende er så vanskelig som person så er det alt man trenger å vite.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Marie90 skrev:

Hun var rimelig freidig som stilte høydespørsmålet, og burde tålt noe tilsvarende i retur.

Om hun blir sur, så er hun typen til å bli sur. Jeg ville sagt meg fornøyd med å bli kvitt denne surpompen så tidlig i datingen.

 

Helt enig med deg! 

Anonymkode: 770fd...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje om dere damer som er gjennomsnittlig høye kan slutte å mase så mye om at dere skal ha de aller høyeste mennene, så hadde ikke lave menn følt seg så mislykka og høye damer hadde hatt bedre sjans. 

Anonymkode: 524dc...0cd

Kanskje dere menn kan slutte å grine så jævlig når dere føler dere lite manndige ved siden av høye damer. 

Anonymkode: b536f...363

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

What else is new...Forskjellige regler for kvinner og menn i datingmarkedet...ikke akkurat nyheter. 

Anonymkode: 25838...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige her ville vært at du stilte spørsmål tilbake om høyde, og ikke vekt. Det aner meg at du ofte faller i fella med slike lignende kommentarer? 

Vent med spøk til du kjenner jenta bedre. 

Anonymkode: a3cfb...f29

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså;. Man har vært på date. Hun liker han. Jeg har også spurt kjæresten hvor høy han er. Det er bare en fact, har ingen relevans for noe annet. Å være så dust at man må takle et spørsmål med noe man prøver å være idiot med, det er bare lavmål. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Altså;. Man har vært på date. Hun liker han. Jeg har også spurt kjæresten hvor høy han er. Det er bare en fact, har ingen relevans for noe annet. Å være så dust at man må takle et spørsmål med noe man prøver å være idiot med, det er bare lavmål. 

Hvis man allerede har vært på date, så har hun jo allerede sett hvor høy han er, så det skulle være unødvendig å utbrodere det noe mer. Så joda, jeg kunne godt funnet på å ha servert en frekkis tilbake som handler om vekt, dersom en date hadde spurt meg om høyden min. 

Anonymkode: 25838...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. jeg matchet med en søt jente og vi har snakket i noen uker nå. vi har mye til felles av hobbyer og har fått et veldig bra inntrykk av henne. på lørdag skal vi møttes. på byn. så film og middag hos meg. hun spurte meg ikveld hvor høy jeg var. jeg trodde med engang dette var en spøk da dette er et ordentlig klisje. jeg sa 185, hva veier du ?

og da klikket hun. jeg sa det kun på spøk fordi jeg trodde hun selv spøkte men hun var seriøs. nå vil hun såvidt snakke med meg og sier jeg er ordentlig overfladisk og idiot. hun er ikke tjukk eller noe og jeg sa det kun som en spøk i at hun spurte meg om høyden

om hun har preferanser for høyden så er det vell greit at jeg har preferanser for at dama ikke er tjukk ?

eller tar jeg helt feil her ? jeg tror hun nå vil at jeg skal krype til korset og si unnskyld

Anonymkode: 6866c...ef6

Kult svart.  Kan hende hun ikke spurte fordi hun har preferanser, men bare.  Konversasjon, spenningen ved at dere bare har sett noen få bilder, tenk om du er en kjempe.  Liker du å gå med rosa puseørevarmere.  Ikke alle som tenker over at høyde er følsomt.  Men enig at hun burde være oppskværeren hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri skjønt hvorfor høyde er så viktig og synes det er en merkelig ting å spørre om. Men du skal ha ganske korte sosiale antenner for å ikke ha fått med deg at det å spørre en kvinne om vekt er minefelt, for å si det pent. Neste gang du synes et spørsmål er upassende, så gi beskjed om det heller enn å gå inn for å stille et enda mer upassende spørsmål tilbake. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her overreagerer dere begge. Helt innenfor å spørre om høyde. Og vekt er vel heller ingen krise å spørre om. Ikke på den måten du spurte om ihvertfall. 

Anonymkode: f1e30...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de ikke har truffet hverandre er høyde for mange menn tilsvarende spørsmål som vekt for kvinner.

Det er velkjent at endel menn føler de bør ha en viss høyde, og jeg hører ofte andre kvaliteter bli nevnt som "kompenserende" for lavere høyde enn høy.

Så som "humor" synes jeg det var helt innafor, og hun burde sett at hun selv stilte et litt ugreit spørsmål.

Eventuelt kunne hun forklart at hun ikke mente det slik, men mer ville danne seg er generelt bilde.

Jeg eksempelvis kunne fint stilt mange konkrete personlige spørsmål tidlig, og forventer jo spørsmål tilbake i samme kategori(uten at jeg spør om kroppslige ting da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. jeg matchet med en søt jente og vi har snakket i noen uker nå. vi har mye til felles av hobbyer og har fått et veldig bra inntrykk av henne. på lørdag skal vi møttes. på byn. så film og middag hos meg. hun spurte meg ikveld hvor høy jeg var. jeg trodde med engang dette var en spøk da dette er et ordentlig klisje. jeg sa 185, hva veier du ?

og da klikket hun. jeg sa det kun på spøk fordi jeg trodde hun selv spøkte men hun var seriøs. nå vil hun såvidt snakke med meg og sier jeg er ordentlig overfladisk og idiot. hun er ikke tjukk eller noe og jeg sa det kun som en spøk i at hun spurte meg om høyden

om hun har preferanser for høyden så er det vell greit at jeg har preferanser for at dama ikke er tjukk ?

eller tar jeg helt feil her ? jeg tror hun nå vil at jeg skal krype til korset og si unnskyld

Anonymkode: 6866c...ef6

Hadde dette vært ei dame som var trygg på seg selv så hadde hun ikke brydd seg og reagert i det hele tatt. 
Om du vil være med noen du må gå på nåler rundt og tolker alt du sier som negativt ...vel det får vel være opp til deg men det hadde ikke jeg orket. 

Ikke la hun sørge for at du blir usikker på deg selv...bekreftelsen på det får hun om du kryper. Som mannfolk så skal du egentlig ikke bry deg reaksjonene hennes, om hun ikke takler det så la hun gå sin vei da..ikke være #needy og kryp for henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så ille, da kan du jo finne deg en jente på 155 da. Mange av de. 

Anonymkode: 1bf31...685

Problemet er jo at disse pygmejentene gjerne vil ha en fyr på 180+ de også. 

Jeg vil si at TS "dogded a bullet" her altså. Nå har du slått fast at hun er overfladisk, mangler humor og har en viss dobbeltmoral. Jeg hadde mista interessen og sendt en melding om det. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

men det er jo værre og spørre om høyden. høyden kan man ikke gjøre noe med . overvekt kan alle gjøre noe med og er et resultat av latskap. tenk om jeg var 160 da. hvordan tror du jeg hadde følt meg ?

Anonymkode: 6866c...ef6

Nemlig. Jeg har datet ganske mange menn som er 175 eller lavere, og for dem er dette et kjempeproblem, og de er drit lei av å bli dumpa av damer som forventer minst tjue cm høyedforskjell. Min erfaring er også at det er damer som er mest opptatt av dette, de fleste menn gir beng, eller i verste fall vil de være den høyeste. Mens damer vil ha minst 15-25 cm i høydeforskjell, og det er så tullete, for det er bare upraktisk. Jeg er bare 160, og har datet alt fra menn som er bare noen få cm høyere til menn på nærmere to meter. Og jeg fortrekker å (bokstavelig talt) ikke måtte strekke meg lengre enn 10-15 cm. Og samtlige av de gutta jeg kjenner fra 163-176 cm synes høye damer er kjempeflotte, og har vært sammen med en eller flere som er vesentlig høyere enn seg selv. 

Anonymkode: c7d90...172

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje om dere damer som er gjennomsnittlig høye kan slutte å mase så mye om at dere skal ha de aller høyeste mennene, så hadde ikke lave menn følt seg så mislykka og høye damer hadde hatt bedre sjans. 

Anonymkode: 524dc...0cd

Man kan både føle seg mislykket som lav mann og over gjennomsnittlig høy kvinne, men det er nå bare sånn det er. Hva kan jeg gjøre med det at de fleste menn vil ha en lavere dame? Ingenting. Jeg kan heller fokusere på de som faktisk ikke bryr seg eller vil ha det.

Det er forresten alltid de lave mennene som kommer bort for å mase om hvor høy en er og for å latterliggjøre en, og det er alltid de som har dårligst selvtillit. Ikke så rart kanskje, men du kan ikke skylde på oss som er over gjennomsnittlig høye for at lave menn føler seg mislykket. Det er nok av damer innenfor normalhøyden som bare skal ha dem som er over 180.

Tviler på at menn som er lave vil føle seg bedre av at jeg som over gjennomsnittlig høy kvinne ikke bryr meg om høyde når de uansett ikke har selvtillit til å være sammen med ei som er høyere enn seg. Det er jo de som er aller mest opptatt av høyde, så dette var en merkelig slutning å dra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Jeg har aldri skjønt hvorfor høyde er så viktig og synes det er en merkelig ting å spørre om. Men du skal ha ganske korte sosiale antenner for å ikke ha fått med deg at det å spørre en kvinne om vekt er minefelt, for å si det pent. Neste gang du synes et spørsmål er upassende, så gi beskjed om det heller enn å gå inn for å stille et enda mer upassende spørsmål tilbake. 

Vekt er ikke et minefelt for kvinner uten komplekser for vekten sin. For oss som trener mye er det gjerne tvert i mot slik at man ønsker å ha høy muskelmasse og dermed høyere vekt. 

Anonymkode: 770fd...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...