Gå til innhold

tinderdaten min spurte hvor høy jeg var ....jeg svarte igjen med hva er vekten din ? og hun klikka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg matchet med en søt jente og vi har snakket i noen uker nå. vi har mye til felles av hobbyer og har fått et veldig bra inntrykk av henne. på lørdag skal vi møttes. på byn. så film og middag hos meg. hun spurte meg ikveld hvor høy jeg var. jeg trodde med engang dette var en spøk da dette er et ordentlig klisje. jeg sa 185, hva veier du ?

og da klikket hun. jeg sa det kun på spøk fordi jeg trodde hun selv spøkte men hun var seriøs. nå vil hun såvidt snakke med meg og sier jeg er ordentlig overfladisk og idiot. hun er ikke tjukk eller noe og jeg sa det kun som en spøk i at hun spurte meg om høyden

om hun har preferanser for høyden så er det vell greit at jeg har preferanser for at dama ikke er tjukk ?

eller tar jeg helt feil her ? jeg tror hun nå vil at jeg skal krype til korset og si unnskyld

Anonymkode: 6866c...ef6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner jeg godt, en mann som er så klysete og sjåvinistisk at han bruker spørsmål om vekten som et stikk er virkelig ikke noe å samle på. Jeg er slank og har også blitt spurt om vekten ved en anledning og jeg unmatchet vedkommende med en gang for det er da viktigere ting å bry seg om enn vekten. Vi hadde også hatt god kommunikasjon og mange like interesser, men der viste han liksom sitt sanne jeg i holdning. 

Vekten kan man uansett gjøre noe med, det kan man ikke med høyden, og det er for de fleste vanlig med en høydekorelasjon der mannen er høyere enn jenta, og det pleier å være ønskelig fra begges side så det er et mer vanlig spørsmål å stille for begge parter. 

Tror nok du ødela hele inntrykket hennes av deg og det hjelper ikke å krype til korset å si unnskyld da. Spesielt når du ikke engang selv ser hvor smakløst spørsmål og fokus det er. Å spørre om vekt kan ikke sammenlignes med å spørre om høyden.

Anonymkode: 1bf31...685

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg bare er unødvendig drama fra henne. Man bør jo kanskje ikke dømme slike uheldigheter for mye når det foreligger en viss fare for at man kan misforstå eller mistolke. 

Møt dem før det blir for mye snakk via meldinger. Det er viktig å kjenne den ordentlige kjemien og få følelsen av personen for å forhåpentligvis minske slike overreaksjoner som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stor forskjell på å spørre om høyde og vekt, mye mer tabu å spørre om vekt, og for jenter som har komplekser for vekten kan det kanskje føles sårt? Jeg hadde ikke brydd meg noen ting om en fyr på tinder hadde spurt meg om hva jeg veier, og tillegg sa du det på en tullete måte, hadde jo vært noe helt annet om damen hadde vært sterkt overvektig og det var helt tydelig at du spurte fordi du synes hun så feit ut, men dette er jo ikke slik i det hele tatt. Når dere hadde snakket såpass lenge som dere gjorde og dere hadde god kjemi osv., synes jeg det er kjempe rart at en sånn liten "filleting" kan ødelegge så mye... Så jeg mener vel hun overdriver i denne situasjonen, men jeg hadde likevel bare sagt "unnskyld" kun for å unngå drama ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maria12 skrev:

Jeg synes det er stor forskjell på å spørre om høyde og vekt, mye mer tabu å spørre om vekt, og for jenter som har komplekser for vekten kan det kanskje føles sårt? Jeg hadde ikke brydd meg noen ting om en fyr på tinder hadde spurt meg om hva jeg veier, og tillegg sa du det på en tullete måte, hadde jo vært noe helt annet om damen hadde vært sterkt overvektig og det var helt tydelig at du spurte fordi du synes hun så feit ut, men dette er jo ikke slik i det hele tatt. Når dere hadde snakket såpass lenge som dere gjorde og dere hadde god kjemi osv., synes jeg det er kjempe rart at en sånn liten "filleting" kan ødelegge så mye... Så jeg mener vel hun overdriver i denne situasjonen, men jeg hadde likevel bare sagt "unnskyld" kun for å unngå drama ;)

men det er jo værre og spørre om høyden. høyden kan man ikke gjøre noe med . overvekt kan alle gjøre noe med og er et resultat av latskap. tenk om jeg var 160 da. hvordan tror du jeg hadde følt meg ?

Anonymkode: 6866c...ef6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner jeg godt, en mann som er så klysete og sjåvinistisk at han bruker spørsmål om vekten som et stikk er virkelig ikke noe å samle på. Jeg er slank og har også blitt spurt om vekten ved en anledning og jeg unmatchet vedkommende med en gang for det er da viktigere ting å bry seg om enn vekten. Vi hadde også hatt god kommunikasjon og mange like interesser, men der viste han liksom sitt sanne jeg i holdning. 

Vekten kan man uansett gjøre noe med, det kan man ikke med høyden, og det er for de fleste vanlig med en høydekorelasjon der mannen er høyere enn jenta, og det pleier å være ønskelig fra begges side så det er et mer vanlig spørsmål å stille for begge parter. 

Tror nok du ødela hele inntrykket hennes av deg og det hjelper ikke å krype til korset å si unnskyld da. Spesielt når du ikke engang selv ser hvor smakløst spørsmål og fokus det er. Å spørre om vekt kan ikke sammenlignes med å spørre om høyden.

Anonymkode: 1bf31...685

ja det stemmer det kan ikke sammenlignes. fordi det er værre og spøøre om høyden enn vekt. høyden kan man ikke gjøre noe med. fett kan slankes vekk derimot

Anonymkode: 6866c...ef6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men det er jo værre og spørre om høyden. høyden kan man ikke gjøre noe med . overvekt kan alle gjøre noe med og er et resultat av latskap. tenk om jeg var 160 da. hvordan tror du jeg hadde følt meg ?

Anonymkode: 6866c...ef6

Ja, det er et veldig godt poeng, ser ut som jeg ikke så "alle sider av saken" før jeg skrev ;) Jeg trekker det tilbake ;) Nå fikk du meg til å tenke: Og jeg synes jo det er alt for mye høydefokus på Tinder, tenk hvordan menn som er 160 der inne føler det når så mange jenter skriver i profilen sin at han må være minst 180, det gjør sikkert en del med selvtillitten. Hvorfor er det liksom greit for damer å skrive "han må være minst 180" i profilen, men ikke for menn å skrive "hun må veie under XX kg." ;) Takk for at du fikk meg til å tenke annderledes på saken :D 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men det er jo værre og spørre om høyden. høyden kan man ikke gjøre noe med . overvekt kan alle gjøre noe med og er et resultat av latskap. tenk om jeg var 160 da. hvordan tror du jeg hadde følt meg ?

Anonymkode: 6866c...ef6

Ikke så ille, da kan du jo finne deg en jente på 155 da. Mange av de. 

Anonymkode: 1bf31...685

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har også høydekrav, bare for å ha det sagt. Virker som menn liker å klage på kvinners høydekrav, men har dem selv også. 

Men jeg synes ikke det er noe ille å spørre om vekt. Hadde noen spurt meg om det så hadde jeg svart. Ja, så lenge jeg var interessert da, men matcher ikke med noen jeg ikke synes er interessant uansett. 

Anonymkode: ccde9...4cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har også høydekrav, bare for å ha det sagt. Virker som menn liker å klage på kvinners høydekrav, men har dem selv også. 

Men jeg synes ikke det er noe ille å spørre om vekt. Hadde noen spurt meg om det så hadde jeg svart. Ja, så lenge jeg var interessert da, men matcher ikke med noen jeg ikke synes er interessant uansett. 

Anonymkode: ccde9...4cd

menn er ikke i nærheten like kresen som kvinner på høyde. jeg kjenner ingen som er det. er ikke det selv heller. så lenge hun er lavere er et ok og det er jo veldig sjeldent dama er høyere

Anonymkode: 6866c...ef6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

menn er ikke i nærheten like kresen som kvinner på høyde. jeg kjenner ingen som er det. er ikke det selv heller. så lenge hun er lavere er et ok og det er jo veldig sjeldent dama er høyere

Anonymkode: 6866c...ef6

Ja og det er jo stort sett så lenge gutten er høyere jenta syns er ok også, så da er det likt da. 
Igjen, å spørre om vekt er bare overfladisk og stygt. Vekta vil uansett forandre seg med alderen så er man opptatt av noe sånt så reklamerer man om at "jeg dumper deg når du er 32 og har gått opp 5 kg " omtrent og vil gjøre at jenta knapt vil tørre å bli gravid med deg. Bare kvalme fyrer spør om vekt. 

Anonymkode: 1bf31...685

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde er litt mer konkret enn vekt da. For hvis du ikke vet hvor høy jenta er, sier jo vekten hennes deg ingen ting. 

Anonymkode: 9c3ca...0ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er merkelig at du reagerte sånn på at hun spurte om høyden. Jeg regner med hun bare var nysgjerrig. For du er jo mer enn høy nok når du er 185. Noen ganger lurer man bare på om en person har den høyden man forestiller seg. Vekt er noe annet, det er et mer sensitivt tema. Du viser litt mangel på antenner når du ikke har fått med deg at vekt er mer frekt å spørre om.

Når det er sagt synes jeg denne dama overreagerer veldig.

Anonymkode: 3881d...76e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. jeg matchet med en søt jente og vi har snakket i noen uker nå. vi har mye til felles av hobbyer og har fått et veldig bra inntrykk av henne. på lørdag skal vi møttes. på byn. så film og middag hos meg. hun spurte meg ikveld hvor høy jeg var. jeg trodde med engang dette var en spøk da dette er et ordentlig klisje. jeg sa 185, hva veier du ?

og da klikket hun. jeg sa det kun på spøk fordi jeg trodde hun selv spøkte men hun var seriøs. nå vil hun såvidt snakke med meg og sier jeg er ordentlig overfladisk og idiot. hun er ikke tjukk eller noe og jeg sa det kun som en spøk i at hun spurte meg om høyden

om hun har preferanser for høyden så er det vell greit at jeg har preferanser for at dama ikke er tjukk ?

eller tar jeg helt feil her ? jeg tror hun nå vil at jeg skal krype til korset og si unnskyld

Anonymkode: 6866c...ef6

Jeg er en slank dame på 40, og jeg støtter deg 100% her; det er akkurat like overfladisk å spørre om høyde som vekt. Med denne dama her blir det drama, og hun "vil at du skal krype til korset" når hun selv er urimelig?! For noe tull. Hun virker å være en person som ønsker seg en tøffel, ikke en kjærste. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ild skrev:

Jeg er en slank dame på 40, og jeg støtter deg 100% her; det er akkurat like overfladisk å spørre om høyde som vekt. Med denne dama her blir det drama, og hun "vil at du skal krype til korset" når hun selv er urimelig?! For noe tull. Hun virker å være en person som ønsker seg en tøffel, ikke en kjærste. 

 

Men det er kanskje ikke så rart at du støtter han 100% i og med at du selv ikke har noen form for komplekser ifht vekt? Jeg er dog enig i at høyde og vekt spørsmål er overfladiske, så hennes dramatiske adferd faller for egen urimelighet, og blir egentlig bare komisk. 

Ts, det lukter litt dramaqueen her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forsvarer ikke den ene eller den andre.

Vi bare tar dette som atter et bevis på at det er stor forskjell på hva menn kan tillate seg og hva kvinner tillater seg - og dermed også et hint om maktforskyvinga i datemarkedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

menn er ikke i nærheten like kresen som kvinner på høyde. jeg kjenner ingen som er det. er ikke det selv heller. så lenge hun er lavere er et ok og det er jo veldig sjeldent dama er høyere

Anonymkode: 6866c...ef6

Ja, nettopp. Så lenge hun er lavere. Det finnes ganske mange lave menn. Da vil jeg tro at de er bevisst på høyden til dama. 

Det er bare litt dobbeltmoralsk å komme og klage på hvor kresne kvinner er, men så skal menn være høyere og dere har sikkert andre krav også som går på utseende. 

Alle har preferanser, men denne klagingen på høydekrav er jeg litt lei av. 

Anonymkode: ccde9...4cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fint kan be om unnskylding for dårlig spøk. Ikke greit å detaljspørre om jenters vekt slank eller ei. 

Anonymkode: 850ec...379

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...