Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg vet ikke hvordan det er for babyer under 6 måneder, men på større babyer regnes grøten med når man regner hvor mye melk de får i seg iløpet av dagen. Er vel mye av det samme ingrediensene i den som ikke mme? 

Høres ut som en kjempefin dåpsdag da :) 

Takk, det visste jeg ikke. Skal sjekke opp om det gjelder under 6 mnd også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mister syke mengder med hår for tiden :bond:Jeg håpte på at det bare var litt uskyldig vinter-røyting, men nå har det vedvart i flere uker. Det er så ille at jeg må rense sluket i dusjen hver eneste dag, om jeg ikke vil ha fotbad der inne. Jeg har alltid hatt tykt hår, men nå er det så tynt at jeg må snurre hårstrikken en ekstra runde :icon_frown: Jeg har prøvd å ikke tenke på det, men nå blir jeg rett og slett veldig stresset. Det faller bare av, ikke ett og ett hår, men store klyser. Mannen mener selv han holdt på å bli kvalt når han lå på min side av sengen en natt :P Var visst mange hårballer der. Æsj ganske ekkelt egentlig, hår gjør seg best når det er festet på kroppen. I løs vekt synes jeg det blir ganske ekkelt i store mengder. Hypokonderen i meg sier at jeg minst har kreft, men det kan jo også bare være mangel på vitamin B, eventuelt bare litt forsinket fødsel-røyting. 

Nei nå skal jeg prøve å legge av meg katastrofetankene og forfengeligheten. Jeg overlever fint med tynnere hår. Nå ble jeg sittende å se på nyhetene om Thea som har SMA. Fy flate altså, tårene bare renner. Jeg har ikke ord for hvor trist jeg synes det er med barn som har alvorlige lidelser. Det er ikke en selvfølge at alle barna som blir født er friske, så jeg er uendelig takknemlig for at jeg har en frisk baby. Den reportasjen satt en skikkelig støkk i meg, tenk å ha et dødssykt barn, der staten ikke vil betale for medisin. Dette ble en dårlig avslutting på kvelden, jeg bør virkelig ikke se sånt før jeg skal legge meg. Jeg håper for alt i verden at den jenta og alle andre syke barn, og voksne også videre (har et sånt øyeblikk der jeg bare vil redde hele verden) blir friske.

Jeg gikk inn på spleis.no å ga et bidrag til lille Thea, det har blitt samlet inn over 800.000 kroner til medisinen hennes. Så flott at folk som har muligheten vil bidra. 

Dette innlegget startet med sutring, men etterhvert som jeg skrev og nyhetene kom på fikk jeg en skikkelig støkk. Men for all del, det må jo være lov å klage, og føle at ting er vanskelig selv om noen har det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt å røyte masse, alt det håret som ikke falt ut i graviditeten kommer nå. Hos meg ga det seg da babyen var ca 5 mnd, nå har alt småhåret begynt å vokse ut (superlekker piggsveis med andre ord :hoho:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, _marielle_ skrev:

Helt normalt å røyte masse, alt det håret som ikke falt ut i graviditeten kommer nå. Hos meg ga det seg da babyen var ca 5 mnd, nå har alt småhåret begynt å vokse ut (superlekker piggsveis med andre ord :hoho:)

 

Veldig godt å høre at det er normalt! var seriøst redd det var noe skikkelig galt. Gleder meg på piggsveis, blir sikkert skikkelig kult:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet shitloads med hår. Nå kjemper jeg en evig kamp med å holde småhårene på plass :ler: Hår vokser heldigvis ut igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok det lang tid før håravfallet begynte denne gangen, så jeg håpet jeg unngikk det verste.. hah! Kan knapt røre håret før jeg sitter der med en tust! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Leviora skrev:

Jeg mistet shitloads med hår. Nå kjemper jeg en evig kamp med å holde småhårene på plass :ler: Hår vokser heldigvis ut igjen :) 

Litt godt å høre at det er flere som har lidd :troest: Men ja det vokser ut igjen, bare synd det kommer til å ta en dobbel evighet før det er i nærheten like langt som det andre. Jeg kom på at jeg har byttet type sjampo, mulig det har noe å si? Dama på butikken greide å tvinge på meg en sånn knallblå sjampo, skulle visst gjøre håret mitt mindre gult og mer blondt. Jeg ble kjempeglad når hun kommenterte hvor gult hår jeg hadde, not :klappe:

9 timer siden, FruN skrev:

Her tok det lang tid før håravfallet begynte denne gangen, så jeg håpet jeg unngikk det verste.. hah! Kan knapt røre håret før jeg sitter der med en tust! 

:bond: Det er så fælt, fikk klage fra mannen i natt også. Han mener det er kvelingsforsøk på gang, men så lenge han sover med munnen åpen kan han vel takke seg selv:jolie:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hår fra helvete her også! Da det endelig roet seg gikk jeg til frisøren, og fikk "oi!" som kommentar :fnise: Tynt er bare forbokstaven :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Weebs skrev:

Hår fra helvete her også! Da det endelig roet seg gikk jeg til frisøren, og fikk "oi!" som kommentar :fnise: Tynt er bare forbokstaven :rolleyes:

Jøss, trodde frisørene hadde god trening i å la være å kommentere at folk har tynt hår. Men mulig det er et mer sårt tema for mannfolk :fnise: Hos oss er det forhåpentligvis ikke tynt for alltid. Ser for meg den flotte bestefarkransen som vil komme rundt når det begynner å vokse ut igjen:sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på barseltreff, kjempekoselig! Lurer på om jeg faktisk skal driste meg til å invitere de hjem til meg i neste uke. Eller så kan jeg bare vente til neste år, kanskje jeg har mer kontroll i huset da. Mest sannsynlig ikke :vetikke: Jeg liker å bytte ut litt nips og puter ut ifra årstidene, men huset henger på mystisk vis igjen på vår enda. Er rimelig lei av sommerfuglputer å lyserosa gardiner.. Men jeg orker faktisk ikke å bruke tid å penger på å prøve å fikse det. Baby ble liksom første prioritering både når det gjelder tid og penger :fnise: Jeg kan jo være lur å kjøpe noe veldig nøytralt neste gang da, så jeg ikke trenger å hive ut alt i panikk når jeg er skikkelig lei av det. Det er ikke sikkert at de som eventuelt kommer hit tenker så nøye over interiøret da, de sier garantert ikke noe om det i alle fall:P

Knerten bare er så herlig for tiden. Han smiler å ler stort sett hele dagene :rodmer: Det er kun når han er trøtt at verden raser litt sammen, så da blir det en liten lur i vogna så er alt på topp igjen etterpå. Det er så gøy å se den gleden han viser når pappaen kommer hjem fra jobb om dagene, de to begynner virkelig å få et tett bånd. Det er jo pappaen som tar leggingen om kveldene, nesten uten unntak. Jeg sovner bare hver eneste gang jeg prøver :blush: Nå er han nøyaktig 3 måneder og 26 dager gammel. Han er kjempesterk i kroppen, ligger å spreller å styrer som en villmann. Han kommer seg over fra rygg og til begge sidene, nærmer seg å rulle videre, men skulderen blir sittende fast. Da kjefter han noe sykt, jeg tror nok at det er en liten kar med litt vilje. Lik moren sin til pappaens skrekk, neida ;) Han er bare så utrolig fin, jeg storkoser meg med dagene i permisjon sammen med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått dåp da! 
Knerten høres ut som en flott liten mann, tenk at han snart blir mobil da, de vokser så fort! :nordvesta:

Ellers kan jeg også melde meg inn i klubben for røytedamer, her er det store klumper med hår som følger med hårstrikken hver dag.. :(  
Også slenger jeg på et tips om å la Knerten styre mengden grøt selv, om han blir sinna når det er tomt så bare pøs på, det verste som kan skje er at han spiser aaaaalt for mye og kaster opp.. :P  
Og vi blander fortsatt grøtpulveret ut i nan for å få mer næring, du kan jo teste om han liker smaken da? Men det er uansett melk i grøtpulveret allerede så det telles som litt melk det også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå.. Han høres herlig ut altså! Skjønner godt at du nyter dagene for plutselig er snart permisjonen over :grine:

(og det går fort altså!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer med vel overstått dåp da! 
Knerten høres ut som en flott liten mann, tenk at han snart blir mobil da, de vokser så fort! :nordvesta:

Ellers kan jeg også melde meg inn i klubben for røytedamer, her er det store klumper med hår som følger med hårstrikken hver dag.. :(  
Også slenger jeg på et tips om å la Knerten styre mengden grøt selv, om han blir sinna når det er tomt så bare pøs på, det verste som kan skje er at han spiser aaaaalt for mye og kaster opp.. :P  
Og vi blander fortsatt grøtpulveret ut i nan for å få mer næring, du kan jo teste om han liker smaken da? Men det er uansett melk i grøtpulveret allerede så det telles som litt melk det også. :) 

Åh, tusen takk for råd! Da skal jeg prøve å la han styre mengden selv ved neste måltid. Fælt å føle at jeg ikke kunne gi han nok mat :icon_frown: I dag var han bare lei seg under hele måltidet, vet ikke hvorfor:vetikke: Håper det går seg til, siden denne grøtspisingen i utgangspunktet fungerte så bra. Synes ikke noe om at han eventuelt plutselig ikke skal like det lengre. Plis la det bare være at han var trøtt å grinete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til å skrive navnet til Knerten her hele tiden :ninja: Knerten er jo så søtt, men jeg holder til stadighet på å glemme meg ut. Mulig jeg må bytte til forbokstav jeg også. Hjernen fungerer ikke som den skal, klarer ikke å koble den trepinnen til ungen min :klaske: Jeg som til og med har kjøpt med Knerten og Karoline figurer som jeg kan leke med :Knegg: Bonussønn i dag tidlig, "jøss se her da pappa, vi har Knerten å Karoline leker jo, dødskult" .. Kunne jo ikke vedkjenne at jeg hadde kjøpt dem til meg selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det virkelige livet er så travelt, at jeg helt glemmer å stikke innom her. Jeg har så utrolig tidkrevende hobbyer, så det blir så veldig lite tid til overs. Prøver å skjerpe meg hele tiden, men det går bare halvveis. Elsker forøvrig hobbyen min da, så vil ikke slutte, men det blir litt slitsomt de dagene jeg føler jeg har null overskudd fra før. 

Knerten har akkurat fått byttet til sportsdelen på vogna si, så han syns livet er helt konge for tiden! Endelig få lov å se litt når vi triller rundt på korte butikkturer for eksempel. Takk til Kg-banden på snap for oppklaring av den ekstra luftingen rundt hode enden på vogna :fnise:

Han har alltid vært enkel å legge på kvelden, han har lagt seg i 19.00-20.00 tiden hver dag siden han var knappe 2 mnd gammel. Nå derimot :bond: Han har holdt det gående fram til kl. 00 hver eneste kveld denne uka. Jeg holder på å dø, er jo vant med å legge meg kl. 21.30 for å overleve alle oppvåkningen liksom :PDet positive er at de siste 2 nettene har han kun våknet en gang, hva i huleste er det som skjer. Det er jo helt fantastisk, gikk rett fra 5 oppvåkninger med mye tull, til bare 1. Vær så snill, la det vare. Men igjen, babyer altså. Noe så uforutsigbart :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg gidder å skrive det en gang, men nå vil ikke Knerten sove. Virkelig noen dager av hvert her i gården. I helga var han rett å slett smørblid fra morgen til kveld, han sovnet sent, men var i alle fall blid. Nå er han så trøtt at han er skikkelig lei seg stakkars, men sove er visst vanskelig :sukk:På søndagskvelden tok vi til slutt vogna opp på soverommet, å rugget vilt fram og tilbake på den i noen minutter. Jeg konkluderte med at han hadde utviklet lakenskrekk, men han kan godt sove i vogna så lenge han sover :) Dessverre har han våknet hvert kvarter hele kvelden, og hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trenger hjelp! Jeg får besøk av barselgjengen på Torsdag. Hva skal jeg servere? :bond:

Kjenner på presset altså, de andre har hatt strøkne hus, å servert forskjellig hjemmelagd snacks. Det betyr at planen min om cola og marsipangriser kanskje er litt snever. Jeg er helt tom for ideer om hva jeg kan lage. De er faktisk kjempegreie alle sammen da, så jeg gleder meg til å få besøk :nigo: Okei da, det er selvsagt en person som bare er, tja weirdo :overrasket:  Det er det vel alltid.

Jeg har seriøst skikkelig skallebank, har hatt det i hele dag. Prøver å kutte ned på koffeininntaket, lurer på om jeg har abstinense :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pleier vi bare å by på varme rundstykker (de fra frysedisken, stekt i steikovn), sette ut pålegg og juice, pluss kaffe og te. Og så kanskje en skål med sjokolade. Ganske lavt tiltakskrav, men ganske stas å få servert læll :Nikke:

De kanelsnurrene og wienerbrødene i frysedisken som man skal varme i steikovnen kan lure hvemsomhelst, btw ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker å ha lunsj på barseltreff, men bare helt enkelt, som rundstykker eller suppe eller pastasalat 😊 Vi er jo ikke der for å imponere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola og marsipangriser :hjerte: 

Siden det snart er jul ville jeg bare gjort det enkelt. Klementiner, pepperkaker og noe sjokolade/marsipan feks. Og gløgg. Kanskje lefse og julepålegg om man trenger litt mer "mat". 

 

Jeg er ganske sikker på at dersom du gjør det enkelt og legger lista lavt, så tenker de andre at de kan senke skuldrene og slappe av ;). Jeg synes alltid det er godt å komme hjem til noen som har det normalt hjemme hos seg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...