Gå til innhold

Mumsy og Knerten


Mumsy

Anbefalte innlegg

2 timer siden, A4-livet skrev:

Eldste her er fire år om et par mnd. Vi byttet til forovervendt beltestol nå på senhøsten, da var han 105cm og nesten 18 kg (var vel 3 år og 7-8 mnd). Han er like stor som mange gutter som er et år eldre. Begge vi kommer fra høye familier, og han har alltid ligget godt oppe på skjemaet for høyde. Så for de aller fleste vil jeg tro at et sete som går til 18 kg og 105 cm holder fem til de er 4. Jeg trodde forresten bare at det gikk på vekt, men tror de fleste setene også har en grense på 105 cm. 

Det kan stemme ja, at de som stopper på 18 kg, også har en maxhøyde på 105. Noen stoler går vel til 25 kg (?) Da regner jeg med høydebegrensningen er høyere der. Men da kan man jo bruke det veldig lenge, selv om man har barn som ikke er små for alderen :jepp: Hvilken stol hadde dere, og er dere fornøyd? Har M overtatt den, eller har dere kjøpt egen til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Mumsy skrev:

Det kan stemme ja, at de som stopper på 18 kg, også har en maxhøyde på 105. Noen stoler går vel til 25 kg (?) Da regner jeg med høydebegrensningen er høyere der. Men da kan man jo bruke det veldig lenge, selv om man har barn som ikke er små for alderen :jepp: Hvilken stol hadde dere, og er dere fornøyd? Har M overtatt den, eller har dere kjøpt egen til henne?

Hadde BeSafe Izi Combi X3 og BeSafe Modular. M har overtatt begge. Selene på den første var blitt så slarkete nå (de gikk fint å stramme men holdt seg ikke stramme den korte veien til barnehagen engang) at vi byttet til Concord Reverso nå (best i test). Eneste som er med den nye er at den har 3-punktssele i stedet for 5-punkts, men siden den har fått så bra på tester så har jo ikke det noe å si for sikkerheten. Sikkert vanesak, det er jo i bilen til mannen så jeg bruker det jo ikke så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, her ble det litt stille igjen gitt..

Tusen takk for at dere har delt erfaringene deres med type bilstol, det var toppers :nigo:

VI dro til en forhandler for å se litt hva det var å velge i og for å kanskje få prøvd noen stoler i bilen. For å si det sånn, vi gikk etter bare et par minutter, maken til dame altså :kjefte: Jeg startet bare med sånn generelle spørsmål til de setene hun viste fram, feks. "hvordan er det med beinplass på denne, når han blir større?". Da svarte hun at det trengte jeg ikke å tenke på, fordi jeg kom til å snu han framover lenge før beina ble så lange.. Jeg spurte litt om hvilken type stol det var, med tanke på hvilken lengde og høyde den var godkjent til, hun hadde virkelig ikke peiling. Hun var skikkelig nedlatende og fortalte at de fleste som kjøpte stol av henne kom tilbake og fortalte at de ikke trengte å tenke på plass i bilen, fordi det var så kort tid de satt bakovervendt i stol nr. 2...Ja, så da gikk vi da. Får dra til en annen by sikkert, livet på landet :Knegg:

Her er det storm ute, så Knerten sover i garasjen. Føler meg teit som ikke har tenkt på det før :fnise: Har vært krisestemning hver gang det har blåst for mye til at han kan sove ute.. Kan jo alltids tjore fast vognen, men er bekymret for potensielle søppeldunker og nabodamer som kommer flyvende gjennom lufta. Babycallen vår har visst bare rekkevidde i halve huset vårt, så jeg er egentlig strandet på kjøkkenet og den ene delen av stua. Men det er fint, for da har jeg en god unnskyldning for å ikke gjøre noe annet fornuftig enn KG.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 23.29, FruN skrev:

Vi har Recaro Zero1, og er veldig fornøyd med den :jepp: Veldig deilig at den kan roteres! 

Den skal sjekkes ut :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wtf? Hun burde rapporteres! Enn å stå der og si indirekte at bakovervendt er unødvendig :sjokkbla: Nei, finn en annen butikk! Det finnes ingen flere i nærheten av dere? Han som viste frem stolen vi kjøpte på Barnas Hus hadde absolutt null peiling. Det var flaut å stå der og se ham prøve alt for hardt å late som om han visste hva han holdt på med :P 

Det er kjipt med storm når ungen MÅ sove i vogn! Vi har flaks i uflaks og har et gjesterom som blir iiiskaldt, så vi har vogna til M der med pose i og greier :ler: Hadde aldri trodd jeg skulle sette pris på utett vindu, minimalt isolerte vegger og gulv lagt rett på betong uten gulvvarme. Nå i stormen skulle jeg ønske det var det eneste vinduet som ikke var tett, da :sjenert: Det blafrer i gardinene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Leviora skrev:

Wtf? Hun burde rapporteres! Enn å stå der og si indirekte at bakovervendt er unødvendig :sjokkbla: Nei, finn en annen butikk! Det finnes ingen flere i nærheten av dere? Han som viste frem stolen vi kjøpte på Barnas Hus hadde absolutt null peiling. Det var flaut å stå der og se ham prøve alt for hardt å late som om han visste hva han holdt på med :P 

Det er kjipt med storm når ungen MÅ sove i vogn! Vi har flaks i uflaks og har et gjesterom som blir iiiskaldt, så vi har vogna til M der med pose i og greier :ler: Hadde aldri trodd jeg skulle sette pris på utett vindu, minimalt isolerte vegger og gulv lagt rett på betong uten gulvvarme. Nå i stormen skulle jeg ønske det var det eneste vinduet som ikke var tett, da :sjenert: Det blafrer i gardinene :fnise: 

Jepp det burde hun, men ante meg hvilken vei det kom til å bære før jeg egentlig dro dit.. Har hørt mange som er veldig missfornøyd med hjelpen der. Må nok ta meg en tur til dine strøk for å kjøpe stol tenker jeg :ler:

Høres ut som jeg elsker å rakke ned på, og henge ut folk her.. Først HS og nå den butikkdamen :plystre: Men hun er sær altså.. Hun har vært et samtaleemne på et par barseltreff kan man si.

Hurra for dårlig isolering å trekkfullt vindu :hoho: Før fikk jeg panikk når jeg så at det var meldt så dårlig vær at Knerten ikke kunne sove ute.. Nå har jeg kommet på at garasjen var en fin løsning, tok bare 5 mnd :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå innpå nettsiden til for eks Cybex og se hvilke forhandlere dere har i nærheten :) De forhandlerne selger helt sikkert stoler av andre merker også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Leviora skrev:

Gå innpå nettsiden til for eks Cybex og se hvilke forhandlere dere har i nærheten :) De forhandlerne selger helt sikkert stoler av andre merker også :) 

Ja jeg skal undersøke litt :laugh: Men må nok ut av byen for å finne flere forhandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppers start på uken... Bonussønnen måtte hentes hjem fra skolen, med feber. Jeg hater når noen er syke. Synes selvfølgelig veldig synd på han som har det vondt :hjerte: Men når det er sagt, så synes jeg det er dritt når rutinene mine her hjemme blir ødelagt:vetikke: Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg om dagene når noen okkuperer stua og det bare er vilt kaos med kjeks, brus, snørrpapir, ipad og barnetv.. Føler meg seriøst i veien i mitt eget hus noen ganger, vurderer å ordne meg en husmorsbule i kjelleren.. Jaja, jeg prøver å snu det til noe positivt da. Mannen er hjemme og kan forhåpentligvis hjelpe til litt :) Sist men ikke minst, krysser jeg alt som krysses kan for at vi ikke blir syke alle mann. Jeg har lagt planer for helgen som jeg absolutt ikke vil avlyse, og syk baby tror jeg ikke er noe gøy.

I morgen skal vi på babysang i menighetssalen :rolleyes: Blir spennende. Både med tanke på sangstemmen min, og min fantastiske evne til å si upassende ting i religiøse sammenhenger. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid å banne i kirken :fnise: Hørte det ikke selv engang, men de to andre jeg var med ble plutselig helt rare. Da skjønte jeg at jeg hadde sagt noe upassende :fnise::flau: 

Den ene fadderen til lillebror greide å banne når han skulle tenne dåpslyset hans. Ikke høyt, men høyt nok til at vi rundt døpefonten (inkl presten og kirketjeneren) hørte det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FruN skrev:

Jeg har greid å banne i kirken :fnise: Hørte det ikke selv engang, men de to andre jeg var med ble plutselig helt rare. Da skjønte jeg at jeg hadde sagt noe upassende :fnise::flau: 

Den ene fadderen til lillebror greide å banne når han skulle tenne dåpslyset hans. Ikke høyt, men høyt nok til at vi rundt døpefonten (inkl presten og kirketjeneren) hørte det :P 

 

3 minutter siden, FruN skrev:

Men ja..syke barn.. 

:fnise: Det er så fort gjort! Hun som har babysangen er prest, så jeg må prøve å holde meg. Men det er en stygg vane å slenge på et ufint ord her og der..

Fy flate, banne i barnedåpen :hoho: Tipper presten ble fornøyd da..

Syke barn er helt forferdelig.. Føler virkelig med dere som hadde en runde nå også :haar: Håper dere er blitt bedre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bannet HØYT da jeg presterte å spille noe så inni granskauen feil midt i en kirkekonsert og stoppet hele fremføringen med sang og hele greia (det var to som sto og sang). Det rakk å bli musestille, og alle blikk pekte mot meg før jeg fant det for godt å unnskylde med et heidundranes banneord som ljomet mellom kirkeveggene. Du er ikke alene :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leviora skrev:

Jeg bannet HØYT da jeg presterte å spille noe så inni granskauen feil midt i en kirkekonsert og stoppet hele fremføringen med sang og hele greia (det var to som sto og sang). Det rakk å bli musestille, og alle blikk pekte mot meg før jeg fant det for godt å unnskylde med et heidundranes banneord som ljomet mellom kirkeveggene. Du er ikke alene :jepp: 

Å herregud (:fnise:he-he) jeg hadde dødd!!!! :hoho::hoho:Det måtte ha vært bittelitt pinlig bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Buffeten til Knerten er herved over altså, vi må virkelig prøve en annen strategi. I kveld har han våknet 8 ganger, og han har ikke roet seg før han har fått flaske med melk. Så drikker han noen få slurker før han roer seg nok til at han får sove igjen. Hvis han ikke får melken klikker han helt. Men dette fungerer jo virkelig ikke, 8 flasker på en kveld.. Det er mye styr. Han er jo helt klart ikke sulten, bare trenger kosen for å roe seg ned regner jeg med. Får bare prøve å bysse, kose og synge, for å se om det er mulig å få han til å roe seg ned uten flasken.

Måtte bare få det ut.. I natt har han våknet hver halvtime å krevd melk, det blir for drøyt. Måtte begynne å vaske å koke flasker kl. 03.00. Helt ærlig skulle jeg virkelig ønske at jeg bare kunne slengt ut puppen nå altså. Men klart, det er enkelt å si nå som jeg ikke er superstresset hele døgnet, har sluttet å løpe som en hodeløs kylling og vet hva jeg heter. Da kunne jeg tenkt meg å amme, nå kan jeg faktisk forstå kosen i det. Jeg hadde jo et håp om å få begynt igjen tidligere en gang, men det ble ikke til at jeg fikk tid til det. Knerten krevde ganske mye enda da også. Nå er han så blid, å det er såå herlig :nigo: Jeg koser meg sånn med den fine lille rakkeren om dagene. Nå har han begynt å komme seg opp på strake armer også, utviklingen går jo så fort. De lærer noe nytt hele tiden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Leviora skrev:

Folk tok det heldigvis greit og lo godt av det :fnise: Til og med presten!

Haha, det var enda godt :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mumsy skrev:

 

:fnise: Det er så fort gjort! Hun som har babysangen er prest, så jeg må prøve å holde meg. Men det er en stygg vane å slenge på et ufint ord her og der..

Fy flate, banne i barnedåpen :hoho: Tipper presten ble fornøyd da..

Syke barn er helt forferdelig.. Føler virkelig med dere som hadde en runde nå også :haar: Håper dere er blitt bedre :jepp:

Det var et mindre fornøyd blikk ho sendte ihvertfall :ler: 

Vel, frøkna er frisk og tilbake i bhg, lillebror har ikke spydd på et døgn, gubben er litt usikker på om han er i samme form eller litt bedre og jeg har fått dårlig mage. Heldigvis ikke oppover da.

Så det går forsåvidt rette veien :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

8 timer siden, Mumsy skrev:

Buffeten til Knerten er herved over altså, vi må virkelig prøve en annen strategi. I kveld har han våknet 8 ganger, og han har ikke roet seg før han har fått flaske med melk. Så drikker han noen få slurker før han roer seg nok til at han får sove igjen. Hvis han ikke får melken klikker han helt. Men dette fungerer jo virkelig ikke, 8 flasker på en kveld.. Det er mye styr. Han er jo helt klart ikke sulten, bare trenger kosen for å roe seg ned regner jeg med. Får bare prøve å bysse, kose og synge, for å se om det er mulig å få han til å roe seg ned uten flasken.

Måtte bare få det ut.. I natt har han våknet hver halvtime å krevd melk, det blir for drøyt. Måtte begynne å vaske å koke flasker kl. 03.00. Helt ærlig skulle jeg virkelig ønske at jeg bare kunne slengt ut puppen nå altså. Men klart, det er enkelt å si nå som jeg ikke er superstresset hele døgnet, har sluttet å løpe som en hodeløs kylling og vet hva jeg heter. Da kunne jeg tenkt meg å amme, nå kan jeg faktisk forstå kosen i det. Jeg hadde jo et håp om å få begynt igjen tidligere en gang, men det ble ikke til at jeg fikk tid til det. Knerten krevde ganske mye enda da også. Nå er han så blid, å det er såå herlig :nigo: Jeg koser meg sånn med den fine lille rakkeren om dagene. Nå har han begynt å komme seg opp på strake armer også, utviklingen går jo så fort. De lærer noe nytt hele tiden. 

 

Går det an å tilby vann istedenfor da tro? Men ja de er herlige :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...