Gå til innhold

Mumsy og Knerten

Mumsy

Anbefalte innlegg

15 timer siden, A4-livet skrev:

Ingen har kustus på en baby. Noen har flaks og har rolige barn bare. Jeg har aldri vært en av de :fnise: 

:ler: Sant, sant. Men virker som om en del av de som har flaks med rolige babyer, tror det er deres fortjeneste. Og vi som har litt mer aktive babyer mater dem med flybensin. 

14 timer siden, miore skrev:

^Dette :fnise: 

Vi har forresten en babyjogger city mini gt som vi bruker som reisetrille. Det er vel en "lillebror" til den dere har bestilt tror jeg? Den er genial å reise med og fantastisk å ha i sydligere strøk og om sommeren; lett å trille, lett og liten å bære, kompakt i sammenslått tilstand, og veldig lett å slå sammen. Den er imidlertid HAT på vinterføre, type miore blir rød i trynet og skriker at jeg skal brenne den j**** vogna  om den prøver å velte én gang til om jeg er dum nok til å bruke den nå - så om vinteren holder jeg meg til den stabile firehjulingen vår :rolleyes: 

:fnise: Viktig å en vilje av stål, og maur i rumpa for å komme seg fram i livet.

Jeg er også en vaskeekte firehjuling-fan. Mini GT blir vel som en lillebror ja, tror den har mindre hjul. Så mulig at Eliten er stødigere på vinterføre, hvem vet :vetikke: Men så lenge den er bra på reise er jeg fornøyd! Var hovedsaklig derfor vi kjøpte den, enkel å klappe sammen å ta med seg.

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Mye å tenke på med både jobb og kanskje/kanskje ikke flytting osv da. Ikke rart du blir sliten av sånt. :hjerte: 
Men så bra dere har fått orden på sovingen da, det unner jeg dere virkelig. Og at Knerten blir bare mer og mer selvstendig er jo kjempe gøy. Plutselig sitter du der med et lite barn og ikke lengre en baby! :yvonne:

Ja merker at det tærer på i lengden, håper å snart komme til en løsning. Ting går alltid så sakte, skulle gjerne hatt alt klart i går :PI dag har vi hatt takstmann til å se på huset vårt da, så det går framover sakte men sikkert. Greit å vite ca. hvor mye vårt hus er verdt, så vi vet mer hva vi eventuelt kan kjøpe.

Det er så herlig å se på utviklingen til lille (store) babyen min :ninuskapus:

2 timer siden, _marielle_ skrev:

Vi har baby jogger city elite, og jeg er fornøyd med sportsdelen (bagdelen var totalt vognnekt...) Mest fornøyd er jeg fordi da vi bytta til sportsdel begynte hun å sove lange dupper i vogna inne. Det er heller lite trille-erfaring å dele med andre ord :fnise: Men den er god på asfalt og ikke for ulendte grusveier, og superenkel å slå sammen og ta med! 

Jeg har og en sånn rampebaby som freser rundt, river ned alt hun får tak i, bader i vannskåla til hunden hvis vi ser bort i to sekunder og sånn. Null kustus! Hun har og klypt (kløpet?) en annen baby i kinnet så han begynte å gråte. Ikke kult! Men vi får jo ikke gjort så mye med det, ungen har bare makk i rumpa og et energinivå vi ikke aner hvor hun har fra ( :hoppe: <- sånn, hele dagen!) Vi sier det er normalt :tongue:

Så godt å høre! Er litt spent på det at sportsdelen er vendt i fra oss. På vognen vi har nå sitter han med ansiktet mot oss, men regner egentlig med at det går greit, siden han er så nysgjerrig er det vel masse spennende å se på :)

Vannskåla til hunden ja :daane: Den søles utover minst en gang om dagen, nesten så ille at hunden får egne vanningstider for å slippe å ha den på gulvet :fnise: 

Jeg er med på den, vi sier det er normalt at ungene har mye energi! Jeg vet virkelig ikke hvor energinivået kommer ifra her heller, men god å høre det er flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en stund tilbake når vi var på kontroll på helsestasjonen ble det oppdaget at hodet til Knerten hadde vokst en del. Legen tok mål og konkluderte med at det var større enn normalt og at det hadde vokst mer enn to persentiler siden fødselen. Etter mye fram og tilbake endte det med at vi fikk en henvisning for å få sjekket dette på sykehuset. HS var uenig i at det var nødvendig,hun ville heller vente å se det an en stund til. Legen hadde skremt meg mye når han snakket om alt som  kunne være galt, så jeg var fast bestemt på at den henvendelsen ville jeg ha.

Etter lang venting fikk vi time nå på Fredag.  Vi reiste til sykehuset og hadde først time for å ta en ultralyd av hodet, før vi skulle inn til barnelege etter det. Ultralyden gikk greit, Knerten synes ikke det var noe gøy å sitte stille da. En sykepleier måtte tviholde på han mens hun prøvde å overdøve han med å synge byssan lull, det fungerte ikke. Jeg var sinnssykt stresset å følte at undersøkelsen tok flere år, grusomt å sitte å se på hva de gjør uten å egentlig få vite hva de finner. Jeg ble mer og mer nervøs og på slutten var jeg veldig nært å bare bryte helt sammen. 

Før undersøkelsen var jeg egentlig ganske rolig, fordi jeg var nesten sikker på at de ikke kom til å finne noe feil. Knerten er jo veldig normal, med tanke på det meste som soving, spising, motorikken osv. Så jeg hadde nesten slått meg til ro med at hode hans sikkert vokser først, så tar kroppen igjen. I tillegg har jeg stort hode med bred panne selv, siden han likner mye på meg tenke jeg at det var normalt.

Etter undersøkelsen fikk vi vite at det var noen unormale funn. Jeg ble helt lamslått, hadde forventet at hun skulle komme og fortelle at der inne så alt ut som det skulle og at vi kunne reise hjem uten noe mer bekymring. Han hadde en forhøyet veskegjennomstrømming i hjernen. Hun forklarte at det ikke trengte å være noe farlig, men at barnelegen skulle snakke mer med oss om det. Vi trillet rundt i to timer før vi kom inn i til legen. Da var det mange tanker som svirret rundt. Jeg føler at hodet mitt var fylt med bomull hele dagen, så husker nesten ikke at vi har vært der en gang. Føles bare uvirkelig nå, vi fikk ganske lite informasjon og det lille vi fikk er jeg ikke sikker på om jeg husker riktig en gang.

Inne til legen fikk vi en liten opptur først fordi han fortalte at han ble glad av å se en så kvikk liten gutt som Knerten er. Ut i fra ultralydbildene var han ikke sikker på hva som ville møte han (Den setningen bekymrer meg egentlig mer enn den beroliger). Tydelig at det kan skape problemer med væskegjennomstrømmingen, men at det ikke nødvendigvis gjør det, slik som i Knerten sitt tilfelle. Vi fikk vite at de også hadde funnet en cyste. Altså bare ordet cyste er jo til å bli skremt vannet av, men det trengte heller ikke å være noe farlig.

Vi fikk en henvisning til St.olavs for å ta en CT-undersøkelse der. Så fram til vi har vært på den undersøkelsen må vi bare gå rundt uten å vite noe mer. Med en lovnad om at det absolutt ikke trenger å være noe galt, selv om de har funnet ut at det er noe utenom normalen. 

Jeg er kjempebekymret. Uansett om det eventuelt ikke er noe farlig så må jeg få mye mer informasjon for at jeg skal slå meg til ro med det. Det er jo snakk om hjernen, ikke en tå liksom. Irriterer meg at noen (typ venner, familie) bagatelliserer det. Jeg er skikkelig redd og føler faktisk at jeg har all grunn til å være det. Skal selvsagt prøve å være positiv å alt det der, men det er jo en viss risiko for at det er noe farlig.

Nå våknet Knerten, så jeg får skrive mer senere. Rekker ikke lese igjennom, så sorry for dårlige formuleringer og skriveleifer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg forstår godt at du er bekymret! :(  Fryktelig dumt at du må gå rundt uten å vite alvorlighetsgraden. Men legen ble overrasket over å se en så blid og våken gutt, og jeg vil tolke det som noe positivt :) Håper dere får time på St. Olavs veldig snart, og krysser fingrene for at dere får fine svar :klem: 

(jeg ble forresten litt bekymret da jeg så hvilket sykehus dere var på, for vi har hatt og hørt om så mange negative opplevelser der :plystre: Typisk at man blir mer bekymret enn beroliget...)

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får time på St. Olavs fort som fy. Ikke noe gøy å gå rundt og bekymre seg sånn :( Synes også det var litt ubetenksomt av legen å si at han ikke visste om han kom til å få se en så livlig gutt ut fra ultralydbildene, det skaper jo mer bekymring enn lettelse når man får fordøyd det hele. Knerten virker som en helt normal og livlig baby, så jeg tror og håper at alt er fint :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg vondt i magen og frysninger. Forstår godt at du er bekymret. Synes det var en lite gjennomtenkt kommentar fra legen. 

Jeg håper dere får en time kjapt som fy. Ingenting er verre enn venting når det gjelder sånne ting :( 

Knerten er så fin og livlig, jeg forstår ikke at det skulle vært noe alvorlig galt :hjerte: 

At kroppen ikke klarer å følge med hodestørrelsen er jo helt normalt det også. Den ene guttungen her i huset hadde stort hode i flere år før kroppen gadd å ta igjen.

Nei, huff! Dette var utrolig kjedelige nyheter. Håper som sagt dere får vite noe mer ganske snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leviora skrev:

Uff, jeg forstår godt at du er bekymret! :(  Fryktelig dumt at du må gå rundt uten å vite alvorlighetsgraden. Men legen ble overrasket over å se en så blid og våken gutt, og jeg vil tolke det som noe positivt :) Håper dere får time på St. Olavs veldig snart, og krysser fingrene for at dere får fine svar :klem: 

(jeg ble forresten litt bekymret da jeg så hvilket sykehus dere var på, for vi har hatt og hørt om så mange negative opplevelser der :plystre: Typisk at man blir mer bekymret enn beroliget...)

Håper også at det går fort :) Tror jeg skal ringe å høre om de kan gi noe anslag på når vi kan regne med å komme inn. Jeg holder også fast på at han er en glad og aktiv krabat, det må jo være veldig positivt.

Jeg har aldri vært på sykehuset der før :sjokkbla: Vi har jo egentlig sykehus i nærheten av der vi bor, så lurte veldig på hva greia var når jeg fikk innkallelse til det andre sykehuset? Tenkte kanskje at det var ekstra bra jeg da :PIkke bra om det er et dårlig sykehus altså, eneste jeg har å si på er at det var dårlig med informasjon.. Men jeg var kanskje dårlig til å spørre også, gikk inn i bomull-modus ganske fort.. 

47 minutter siden, A4-livet skrev:

Håper dere får time på St. Olavs fort som fy. Ikke noe gøy å gå rundt og bekymre seg sånn :( Synes også det var litt ubetenksomt av legen å si at han ikke visste om han kom til å få se en så livlig gutt ut fra ultralydbildene, det skaper jo mer bekymring enn lettelse når man får fordøyd det hele. Knerten virker som en helt normal og livlig baby, så jeg tror og håper at alt er fint :klemmer: 

Håper virkelig det går fort, greier ikke å fungere optimalt når jeg er så bekymret hele tiden. Var et merkelig utsagn av legen, mulig det ikke var ment så gale som det hørtes ut. Men det hørtes jo rett og slett ut som om det kunne ha kommet en baby uten noen som helst funksjonsevne liksom.. Heldigvis er han en liten villbass, det gjør meg så mye roligere :) Da vet jeg at han fungerer som han skal, slike småting som at han bytter hånd på leken for eksempel har jeg aldri tenkt på før, men nå studerer jeg ALT han gjør.. 

15 minutter siden, Weebs skrev:

Nå fikk jeg vondt i magen og frysninger. Forstår godt at du er bekymret. Synes det var en lite gjennomtenkt kommentar fra legen. 

Jeg håper dere får en time kjapt som fy. Ingenting er verre enn venting når det gjelder sånne ting :( 

Knerten er så fin og livlig, jeg forstår ikke at det skulle vært noe alvorlig galt :hjerte: 

At kroppen ikke klarer å følge med hodestørrelsen er jo helt normalt det også. Den ene guttungen her i huset hadde stort hode i flere år før kroppen gadd å ta igjen.

Nei, huff! Dette var utrolig kjedelige nyheter. Håper som sagt dere får vite noe mer ganske snart! :klem:

Jepp lite kule greier altså, fikk meg en liten knekk der. Trodde liksom vi skulle gli rett igjennom med beskjed om at alt var fint, så feil kunne jeg ta gitt. Jeg blir gal av ventingen allerede, å synes de er kjempetrege til å sende ut time.. Nå har det jo vært helg da og vi var der på Fredag.. Men likevel! :opplyser::fnise:

Kjempefin, liten sprek tass er han :rodmer:

Jeg blir tragisk glad hver gang noen forteller om en eller annen unge som har hatt stort hode! Det trenger absolutt ikke å være noe galt, ikke uvanlig at det ikke vokser helt jevnt :)

--------------------------------------------------

Tusen takk for støtten folkens, dere er så flotte :klem:Setter stor pris på det

Har hatt konstant hodepine siden fredag og jeg er skikkelig anspent i nakken, vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få slappet av. Dagene er jo egentlig som før, bare at jeg går rundt på tå med skuldrene hevet. Jeg prøver å bare legge bort tankene og det fungerer noenlunde på dagtid, verre på kveldene når man har tid til å sette seg ned. Jeg er sliten å orker ingenting, huset står opp ned og jeg gidder ikke å bry meg akkurat nå. Finner litt trøst i sjokolade og netflix. Godt å bare gi litt F. Noen ganger trengs det merker jeg. Bare gi meg tid til å ta det litt med ro akkurat nå :)

Det har vært to positive ting som har skjedd i dag da, vi har vært på mor-og barn trening. Det gjorde godt for kropp og sjel, hodepinen ble mye verre etterpå da dessverre. Så kom den nye doningen i posten i dag, Babyjogger City Elite! Har bare prøvekjørt den rundt på stuegulvet, men er veldig fornøyd foreløpig :biggrin: Gleder meg til å prøvekjøre/øvelseskjøre i morgen (rimelig sikker på at man trenger eget førerkort for ny type vogn). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig blir du bekymret, det er jo det eneste naturlige :klem: Håper det går kjempefort å få ny time; venting er the worst i en sånn situasjon. Så utrolig bra at Knerten er så kvikk og opplagt, også i følge eksperten - selv om formuleringen hans ikke akkurat vinner noen nobelpris i bedside manners. Er det noen som fortjener et par ekstra doser påskesjokolade nå, må del vel være deg :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnar godt at du blir bekymra av å få ein sånn beskjed. Sender deg ein god klem, og håpar og trur alt er i orden med Knerten. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 21.32, miore skrev:

Selvfølgelig blir du bekymret, det er jo det eneste naturlige :klem: Håper det går kjempefort å få ny time; venting er the worst i en sånn situasjon. Så utrolig bra at Knerten er så kvikk og opplagt, også i følge eksperten - selv om formuleringen hans ikke akkurat vinner noen nobelpris i bedside manners. Er det noen som fortjener et par ekstra doser påskesjokolade nå, må del vel være deg :jepp: 

På 20.3.2018 den 1.02, FruN skrev:

:klem: 

23 timer siden, Mirabella76 skrev:

Skjønnar godt at du blir bekymra av å få ein sånn beskjed. Sender deg ein god klem, og håpar og trur alt er i orden med Knerten. :klem:

Takk for støtten :klemmer:Dere er så snille :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hjelpes meg, leser det her med sykehusbesøk og ultralyden deres først nå. 

Hvordan går det? 

Har dere fått noen fler svar? Han er jo så fin og god på snap, håper det ikke er noe alvorlig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.5.2018 den 21.28, Beccy87 skrev:

Hjelpes meg, leser det her med sykehusbesøk og ultralyden deres først nå. 

Hvordan går det? 

Har dere fått noen fler svar? Han er jo så fin og god på snap, håper det ikke er noe alvorlig! :hjerte:

Her er det alt for lenge siden jeg har vært altså! Skjerpings..

Jo det går heldigvis bedre :) Vi har vært på jevnlige kontroller. Husker ikke helt hva jeg har skrevet her, men det var forhøyet væskemengde på en eller annen hjernedel :sjokkbla: i tillegg til en cyste  (den har forsvunnet nå, heldigvis). Det har stabilisert seg nå, men det er fortsatt ikke helt på normalen. Mengden væske har halvert seg, derfor er de rimelig sikre på at alt er som det skal være. I tillegg er han heldigvis god motorisk. Priser meg lykkelig for det nå, at han er en aktiv tass. Om ikke ville jeg ha vært veldig mye mer stresset. Fine lille Knerten :rodmer:

-----------------------------------

Syden går bra forresten.. Nei det gjør egnetlig ikke det :fnise: Knerten opofører seg eksemplarisk da, var flink hele flyturen. Vi voksne derimot :rolleyes: Nå sitter jeg og mannen på hver sin side av stranden. Trivsel på høyt nivå, svigers sitter i midten :P

Skylder på at vi er sliten etter reisen (den gikk som sagt over all forventning da). I morgen blir en bedre dag håper vi :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update fra bassengkanten siden Knerten sover.

Om en uke blir han 10 måneder gammel :hakeslepp: Jeg blir alltid like sjokkert over hvor sinnsykt fort tiden går.. Igjen, ble han ikke nettopp født?

Nå krabber han rundt i reserfart, han har lagt av seg den gamle butterfly tekninen å begynt med skikkelige krabbetak. Han reiser seg OVER alt, trenger ikke noe særlig støtte for å reise seg. Han kan stå alene uten å holde seg fast i noe, i mange sekunder av gangen. Han er en storsjatmis og flørter med alle :rolleyes:  Flyvertinnene, andre barn, servitørene på restutanter you name it. Han gliser bredt til dem, hopper opp og ned å gjør seg til. Supersøt da, spesielt når han får den responsen han vil tilbake :fnise: Han er fortsatt en skikkelig matmoms, han har roet litt ned på mengden så han spiser normale posjoner nå heldigvis. Han elsker alle typer middag egentlig, ikke kresen i matveien enda i iallefall (den tid kommer vel :P). Brød og frukt er også kjempegodt synes han. Laksepålegg og kaviar er favoritten, til pappaens store fortvilelse, det lukter pest mener han. Siden han har permisjon nå blir det han som gir flest måltider om dagen. Det siste jeg kommer på er at han er en real danseløve, digger musikk. Vet ikke hvor han har movesa sine fra, ikke foreldrene i hvert fall. Vi er stein tonedøve.

Nå skal jeg nyte synet av pensjonister som driver med vannearobic videre før Knertis våkner og er klar for å bade :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mumsy skrev:

En liten update fra bassengkanten siden Knerten sover.

Om en uke blir han 10 måneder gammel :hakeslepp: Jeg blir alltid like sjokkert over hvor sinnsykt fort tiden går.. Igjen, ble han ikke nettopp født?

Nå krabber han rundt i reserfart, han har lagt av seg den gamle butterfly tekninen å begynt med skikkelige krabbetak. Han reiser seg OVER alt, trenger ikke noe særlig støtte for å reise seg. Han kan stå alene uten å holde seg fast i noe, i mange sekunder av gangen. Han er en storsjatmis og flørter med alle :rolleyes:  Flyvertinnene, andre barn, servitørene på restutanter you name it. Han gliser bredt til dem, hopper opp og ned å gjør seg til. Supersøt da, spesielt når han får den responsen han vil tilbake :fnise: Han er fortsatt en skikkelig matmoms, han har roet litt ned på mengden så han spiser normale posjoner nå heldigvis. Han elsker alle typer middag egentlig, ikke kresen i matveien enda i iallefall (den tid kommer vel :P). Brød og frukt er også kjempegodt synes han. Laksepålegg og kaviar er favoritten, til pappaens store fortvilelse, det lukter pest mener han. Siden han har permisjon nå blir det han som gir flest måltider om dagen. Det siste jeg kommer på er at han er en real danseløve, digger musikk. Vet ikke hvor han har movesa sine fra, ikke foreldrene i hvert fall. Vi er stein tonedøve.

Nå skal jeg nyte synet av pensjonister som driver med vannearobic videre før Knertis våkner og er klar for å bade :sol:

Han høres herlig ut, og det ser virkelig ut som han storkoser seg på ferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er vi i badeland. Jeg er jo så sykt dust at jeg nektet at bonusungen skulle sitte usikret i fanget på svigerfar på taxituren hit. :roll: Mannen gikk i resepsjonen å prøvde å få bestilt en maxitaxi, men i mellomtiden bestemte svigerfar seg for å bli igjen på hotellet, fordi det kom til å bli såå mye styr når vi skulle hjem igjen. (Har med egen bilstol til Knerten og det er visst veldig teit fordi om han ikke tørr å si det direkte). Det endte med at vi fire, altså jeg, mannen, Knerten og bonussønnen kjørte minibuss til badeland :hoho: Men vi koser oss veldig da, greit å slippe gamlingene en dag også! Men de er veldig kjekke å ha med på ferie som barnevakt og sponsorer :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er siste dagen i sydenland, i morgen reiser vi hjem igjen! Det som blir aller mest fantastisk er å ligge i sin egen seng igjen, der man ikke får blåmerker av slitte fjærer som truer med å stikke ut ribbeina. Knerten gleder seg til å spise norsk brød (jeg også forøvrig, lei dårlig loff). Brødet (loffen) her nede er så utrolig seig, så Knerten har store problemer med å spise den med sine to hele tenner. Han har for det meste levd på middag, smoothie og melk. Takk høyere makter for at han endelig har godtatt å drikke melk, slik at vi har sluppet å tenke på faren for dehydrering.

Jeg ser ikke fram til reisen og flyturen, men regner med vi overlever nå også :jepp:Mye venting på varm flyplass er slitsomt. Når vi lander i Norge etter en fire timer lang flytur har vi en tre timer lang kjøretur. Knerten har fått seg ny bilstol, så han sitter som en konge da. Det er en Besafe izi pluss, den tar mye plass i bilen, men vil tro den varer til han er fire år i alle fall. 

Vil ikke tilbake på jobb. Kunne godt ha hatt ferie mye lenger, håper alt klaffer slik at jeg kan begynne å studere til høsten å faktisk ta en utdanning til noe jeg ønsker å jobbe med :)

Nå skal jeg prøve å sole meg noen minutter før Knerten våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag gikk Knerten alene rundt med gå-vognen sin 😁 Han begynner å bli så flink! Helt objektivt sett selvsagt 😏

I dag er han nøyaktig 10 måneder gammel 🤗

Har det blitt nye smilefjes her inne, er det ikke mulig å bruke de gamle? Likte dem best 🤔 Alt var bedre før i tiden vet dere 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink :nigo: 

De gamle smilefjesene kommer fortsatt opp om du husker kodene ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Kjempeflink :nigo: 

De gamle smilefjesene kommer fortsatt opp om du husker kodene ;) 

Hvilke koder? 🙈 Sånn type *følersegdum* *blinkendesmil* ?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver : først og sist,  så hadde de gamle smilefjesene ulike koder man kunne skrive istedenfor å trykke på de. F.eks:      

: nigo : = :nigo: : ler : = :ler: : tommelsmil : = :tommelsmil: : fnise : = :fnise: osv 

bare skriv hele koden sammenhengende så popper de opp ;) . På mobilen merket jeg også at det kom opp forslag til smileyer når du skrev : og begynte på en kode bak, sånn at du slapp å skrive hele. Men de dukker ikke opp nå når jeg skriver på iPad : klo : = :klo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...