Gå til innhold

Var uheldig og støtet i annen bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ta det hele med ro er imho en måte å forholde seg til realitetene på uten å bli helt gærn. Betviler at noen av dommerne her kjører 50000km i året under vanskelige forhold.

Anonymkode: 5625d...eb6

Jeg har vært yrkessjåfør, og hadde i snitt en halv bulkeskade i året, til tross for at jeg var selvstendig næringsdrivende og følte tid vs penger på kontoen hver eneste måned. Synes det høres helt tullete ut at folk som tilbringer så mye tid bak rattet ikke skal forbedre seg. Så det samme i mitt firma, tar man 3 sekunder på å puste ut og se seg for sparer man mye trøbbel. Tid sparer man også, det tar tid å fylle ut skademeldinger og gjerne diskutere oppgjør, kjøre biler på takst osv. De som småbulka hele tiden var dårlige sjåfører, som i tillegg gav fullstendig faen. 

Anonymkode: e85cf...875

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

If har endret bonussystemer sitt slik at du får maks 10% bonusreduksjon ved skade.... Så kan være greit å sjekke med de..

Anonymkode: 386f6...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! 

Ut fra takst ble det for dyrt for meg å ordne opp i utenfor forsikringen dessverre. Fikk opprettet skademelding og heldigvis var den nye ordningen bare 10% i tap på bonus. Som i mitt tilfelle bare vil si 2000 ekstra i året heldigvis! Men kjenner jeg blir oppriktig oppgitt. 

Har delkasko på min bil, og vedkommende som opprettet skaden nevnte noe om at det ikke ble egenandel? Kan det stemme?

Anonymkode: 2e176...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Hei! I går hadde jeg max uflaks på glatt føre og fikk et lite sammenstøt med annen bil bakfra. Sjåfør i bil foran bremset ganske brått og da jeg kom bak og bremset gikk det fint først, men så kom jeg på et område med underkjølt regn og veisalt. Dette ble såpeglatt! Var meget lav fart da, og ingen av bilene fikk noe synlig materiell skade da søtet var såpass lite. Likevel ble det vistnok noe ødelagt skjør plast på den andre bilen, på innsiden som ikke var synlig da. Dette dekker jo min forsikring. 

Men så er spørsmål om noen har erfaring i om dette vil påvirke min forsikring prismessig annen enn tap av bonus? Og eventuell framtidig kjøp av bil i henhold til lån? Har IF forsikring og skal selvsagt ringe dem i morgen. 

Hilsen lei og frustrert jente

Anonymkode: 2e176...9ad

Klart du taper.  Du avpasset ikke etter kjøreforholdene heller. Om skaden er liten,ville jeg gjort opp selv,uten å gå om forsikringen

Anonymkode: b6aae...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikring er bare lureri. I realiteten betaler du tusenvis av kroner for å tilgang til en avbetalingsordning. 

Kræsjer du kan du like godt dekke tapet ved å ta opp lån på huset. Lavere renter og du slipper å betale et forsikringsselskap hver måned for noe som et vanlig rammelån på huset kan gi gratis.

Anonymkode: af14a...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...