Gå til innhold

Var uheldig og støtet i annen bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! I går hadde jeg max uflaks på glatt føre og fikk et lite sammenstøt med annen bil bakfra. Sjåfør i bil foran bremset ganske brått og da jeg kom bak og bremset gikk det fint først, men så kom jeg på et område med underkjølt regn og veisalt. Dette ble såpeglatt! Var meget lav fart da, og ingen av bilene fikk noe synlig materiell skade da søtet var såpass lite. Likevel ble det vistnok noe ødelagt skjør plast på den andre bilen, på innsiden som ikke var synlig da. Dette dekker jo min forsikring. 

Men så er spørsmål om noen har erfaring i om dette vil påvirke min forsikring prismessig annen enn tap av bonus? Og eventuell framtidig kjøp av bil i henhold til lån? Har IF forsikring og skal selvsagt ringe dem i morgen. 

Hilsen lei og frustrert jente

Anonymkode: 2e176...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du taper bonus, og prisen vil på forsikringen vil da øke. Om du ikke har kjørt skadefritt så lenge at det du ikke mister bonus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dunker bort i betongkanter, biler og annet annenhver uke, kjører car 4000km per måned. Etter hvert venner du deg til det og bare tar den kostnaden. Ikke bli lei deg for sånt tull! :)

Anonymkode: 5625d...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han du dultet borti til å få en takst på skaden, slik at du vet omtrentlig pris.
Så tar du en prat med forsikringsselskapet, og hører med de om det lureste vil være å betale hans skade kontant (for å slippe bonustap og økt forsikringspremie over flere år), eller om skaden er såpass dyr at den bør tas på forsikringa.

Jeg stod i samme scenario for noen år siden, men der ble det litt større skader (tross lav fart), og dermed tok jeg det på forsikringa (og fikset da også opp de kosmetiske konsekvensene av skaden på min bil).

Anonymkode: 96f47...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dunker bort i betongkanter, biler og annet annenhver uke, kjører car 4000km per måned. Etter hvert venner du deg til det og bare tar den kostnaden. Ikke bli lei deg for sånt tull! :)

Anonymkode: 5625d...eb6

Hvis jeg hadde bulket bilen min annenhver uke, så tror jeg at jeg hadde revurdert mine evner som såfør, og konkludert med at bussen var det mer rette for meg...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dunker bort i betongkanter, biler og annet annenhver uke, kjører car 4000km per måned. Etter hvert venner du deg til det og bare tar den kostnaden. Ikke bli lei deg for sånt tull! :)

Anonymkode: 5625d...eb6

Da må du være en utrolig dårlig sjåfør!

Anonymkode: f659d...b4d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dunker bort i betongkanter, biler og annet annenhver uke, kjører car 4000km per måned. Etter hvert venner du deg til det og bare tar den kostnaden. Ikke bli lei deg for sånt tull! :)

Anonymkode: 5625d...eb6

Kanskje på tide å sjekke synet?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved små skader bør du vurdere å dekke skaden selv, istedenfor å bruke forsikring. Bonustapet kan gjøre at du betaler mer for skaden samlet sett, enn dersom du dekker den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dunker bort i betongkanter, biler og annet annenhver uke, kjører car 4000km per måned. Etter hvert venner du deg til det og bare tar den kostnaden. Ikke bli lei deg for sånt tull! :)

Anonymkode: 5625d...eb6

Burde du ikke ha lært å kjøre bil når du kjører så mye?

Sånne som deg burde bli fratatt lappen. Både fordi du tydligvis mangler evnen til å kjøre bil og fordi ikke tar bilkjøring på alvor. Du er en fare for deg selv og alle rundt deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt vedkommende over her som dunker borti betongskanter og biler. Ikke annet å vente spesielt ikke dersom man tilbringer store deler av tiden i bilen. Selv sitter jeg i kø-helvete frem og tilbake til Oslo hår dag og det er ikke annet å forvente at det bulkes både her og der fra tid til annen. Jeg har gitt opp å bruke forsikring på alt som en over her skriver. Er skaden ikke så stor så reparerer jeg det selv. Som her om dagen hvor jeg kræsjet inne en stolpe i et parkeringshus og tok begge frontlyktene.

Løste det imidlertidig med å montere en lysarmatur i grillen. 2 x 36W - lyser som bare det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dunker bort i betongkanter, biler og annet annenhver uke, kjører car 4000km per måned. Etter hvert venner du deg til det og bare tar den kostnaden. Ikke bli lei deg for sånt tull! :)

Anonymkode: 5625d...eb6

På tide å levere inn lappen?

Anonymkode: fa61f...ce4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Høllendingen skrev:

Skjønner godt vedkommende over her som dunker borti betongskanter og biler. Ikke annet å vente spesielt ikke dersom man tilbringer store deler av tiden i bilen. Selv sitter jeg i kø-helvete frem og tilbake til Oslo hår dag og det er ikke annet å forvente at det bulkes både her og der fra tid til annen. Jeg har gitt opp å bruke forsikring på alt som en over her skriver. Er skaden ikke så stor så reparerer jeg det selv. Som her om dagen hvor jeg kræsjet inne en stolpe i et parkeringshus og tok begge frontlyktene.

Løste det imidlertidig med å montere en lysarmatur i grillen. 2 x 36W - lyser som bare det..

Jeg sitter også i kø hver dag, inn og ut fra Oslo. Bruker store deler av dagen i bilen. Men å dunke borti både andre biler og kanter gjør jeg da absolutt ikke ofte. 

Her er det dere som er uoppmerksomme late, med null respekt for medtrafikanter. 

Anonymkode: fa61f...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter også i kø hver dag, inn og ut fra Oslo. Bruker store deler av dagen i bilen. Men å dunke borti både andre biler og kanter gjør jeg da absolutt ikke ofte. 

Her er det dere som er uoppmerksomme late, med null respekt for medtrafikanter. 

Anonymkode: fa61f...ce4

Jeg tenker at det er bra at vi har støtfangere. De er til for å ta i mot en støyt !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så mye uforstående folk? Istdf å dømme andre nord ned, kan man kanskje spørre hva det går i? Mitt innlegg var tross alt støttende ment. Og takk til @Høllendingen for litt motstrøms forståelse.

Jeg leverer spesialutstyr til bl.a. anleggsplasser. Folk her kjører ganske hensynsløst, mange fordi de ikke bryr seg om "ikke min bil"-problemstillingen, de fleste fordi de har skikkelig dårlig tid. Det har også jeg. Så det kan hende at man overser betongelementer, stivfrosne snøhauger og annet tull som ligger strøtt rundt omkring.

Å ta det hele med ro er imho en måte å forholde seg til realitetene på uten å bli helt gærn. Betviler at noen av dommerne her kjører 50000km i året under vanskelige forhold.

Anonymkode: 5625d...eb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min fulle støtte:) Og, ja - jeg vet om mange som ærber i anleggsbransjen og omtrent samtlige har mer eller mindre rundbulka biler 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du trenger ikke miste noen bonus eller i det hele tatt si ifra til forsikringsselskapet, om du tar det av egen lomme, ja, det kan være dyrere, men kjedelig å "prikk" hos selskapet da

Anonymkode: d75cd...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Høllendingen skrev:

Skjønner godt vedkommende over her som dunker borti betongskanter og biler. Ikke annet å vente spesielt ikke dersom man tilbringer store deler av tiden i bilen. Selv sitter jeg i kø-helvete frem og tilbake til Oslo hår dag og det er ikke annet å forvente at det bulkes både her og der fra tid til annen. Jeg har gitt opp å bruke forsikring på alt som en over her skriver. Er skaden ikke så stor så reparerer jeg det selv. Som her om dagen hvor jeg kræsjet inne en stolpe i et parkeringshus og tok begge frontlyktene.

Løste det imidlertidig med å montere en lysarmatur i grillen. 2 x 36W - lyser som bare det..

 

Regner med og håper at du tuller, lysarmatur i grillen😱 Det blir for dumt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tba skrev:

 

Regner med og håper at du tuller, lysarmatur i grillen😱 Det blir for dumt.

 

 

 

Ja, det var en spøk. Poenget mitt var bare at jeg forsøker å ordne ting som ikke koster så mye selv for å unngå bonustap 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Høllendingen said:

Jeg tenker at det er bra at vi har støtfangere. De er til for å ta i mot en støyt !

De er ikke det lenger! Det skal jo ingenting til før de må omlakkeres og det er et fryktelig heft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...