Gå til innhold

Bestemor fiket til barnebarn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får helt vondt av å lese dette! Selvsagt er det ikke greit å slå barn, uansett hva de har gjort! 

TS: Har du tatt opp mobbingen med lærer? Bruk begrepet "henvendelse" og be om tiltak. Da har skolen plikt til å lage sak på dette. De må lage en plan for hvordan de skal få slutt på mobbingen, og denne skal følges opp. Tiltaksplanen skal vurderes i to omganger når tiltakene er satt i gang. Lærerne på trinnet skal da (gjerne sammen med rektor/leder ved skolen) vurdere om dette fungerer eller om de må sette igang ytterlige tiltak. Bpde tiltaksplan og vurderingene skal sendes tili foreldrene. Jeg er selv lærer, og har gjort dette i saker som er mye mindre alvorlig enn det du beskriver. 

Anonymkode: 8b03c...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS! Du MÅ ta tak i dette med mobbingen!! Du MÅ ringe lærer og ringe klassekontakt!! Du kan anmelde skolen til politiet om de ikke tar dette seriøst, du er moren hennes! Du svikter jo barnet ditt fullstendig! Bestemor hadde jeg ikke brydd meg om, nå må du hindre barnet ditt i å bli fullstensig ødelagt på skolen! Jeg blir helt satt ut jeg, du må da skjønne at jenta du ikke kan gå på skolen når det er slik?? Rektor MÅ involveres, sammen med kontaktlærer og klassekontakt!!

Anonymkode: 3a199...e64

• Liker 5
Skrevet

Man skal aldri slå et barn og du har sagt ifra til din mor om dette så jeg syntes du fokuserer på feil ting da du startet denne tråden... du må stanse mobbingen.
Jeg hadde nok ikke vært her i dag om det ikke var for min mor som støttet meg hjemme men jeg er snart 30 og sliter enda fordi mine foreldre ikke visste hva de kunne gjøre med det som skjedde på skolen, du har nå sjansen til å stanse dette i et tidlig stadie.

• Liker 5
Skrevet

Jeg går ut i fra at dere allerede er i kontakt med skolen for å få slutt på mobbingen ASAP! Dere må også få hjelp til jenten. Hun har det fryktelig vondt og dette bygger seg opp inni henne. Hun vet ikke hvordan hun skal ordne dette selv. Kanskje du og moren din også kan få en time til veiledning om hvordan dere best takler dette og støtter henne.

Anonymkode: e03f5...137

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helt naturlig å slå et barn som biter,jøye meg. Kan være naturlig å dytte/skubbe bort ja,men slå??? 

Anonymkode: 03f08...d7a

Man har ikke kontroll over refleksene sine. Det er derfor det heter refleks. Jeg finnes ikke voldelig, men jeg vet ikke med sikkerhet om jeg ikke hadde langet ut om noen hadde bitt seg fast i meg.

Det er selvsagt ikke greit å slå barn, men her er det faktisk en gigantisk sannsynlighet for at det var refleks på volden fra barnet. Jeg hadde latt det gå av den årsak og fordi det er en enkelthendelse.

Men ts, du må ta tak i mobbingen på skolen før ungen blir ødelagt. Hun hyler jo bokstavelig talt etter hjelp! Hjelp henne! Og sett grenser for henne også. Selv om hun har det vondt så er det ikke grei oppførsel hun bedriver og det gjør jo ting bare enda verre for henne. Du må lære henne å regulere oppførselen hennes.

Anonymkode: 541e5...54b

• Liker 8
Gjest chisandra
Skrevet

Det smerter å lese at mobbingen av datteren din nærmest blir nevnt i en bisetning, ts - og at hovedproblemet ditt er hvordan du skal takle bestemor. 

Hjelp ungen din!

Skrevet

Det at datteren din blir mobbet, unnskylder ikke oppførselen hennes. Du må ta tak i dette problemet og det skal du gjøre med skolen, ikke bestemoren hennes

Anonymkode: ff46c...9a4

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I tanke på bosituasjonen vil jeg måtte prate med min mor.. hva skal jeg si og gjøre? Hun har en ide om at hennes barnebarn kan hun straffe slik hun vil 

Anonymkode: 6c0dd...f7c

Bitingen og aggresjonen til barnet er symptomer at hun har det så vondt at hun ikke vet hvordan hun skal takle det. Viktig at hun og dere får hjelp med en gang, og at skolen med det samme ordner opp i mobbingen! 

Jeg forstår det slik at du har snakket med din mor etterpå, og at hun selv synes det var riktig å slå barnet? Hvis hun ikke endrer mening eller lover å ikke gjøre slik igjen, så kan dere ikke bo der. Barn har rett til å bo i et hjem hvor de ikke blir mishandlet. Hvis du ikke trygger barnets situasjon med det samme, så er dette en sak for barnevernet. Det virker jo som at du har tenkt å fortsette å bo der selv om moren din har tenkt å fortsette med fysisk avstraffelse.

• Liker 5
Skrevet

1. Snakk med bestemor og så tar du, jenta og bestemor dere en prat, der begge parter sier unnskyld, og bestemor legger seg flat. Så får dere den saken ryddet litt ut av veien. Det er mulig å forstå begge parter her. Man skal ikke slå et barn, men det er en menneskelig reaksjon å forsvare seg når noen biter. Kanskje bestemor har hatt litt for mye ansvar for barnet og begynner å bli litt vel "varm i trøya".

2. Ta tak i mobbingen (gjør det skriftlig, slik at dere har noe å vise til senere dersom tiltak ikke virker)

Anonymkode: e98ac...2c6

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Snakk med bestemor og så tar du, jenta og bestemor dere en prat, der begge parter sier unnskyld, og bestemor legger seg flat. Så får dere den saken ryddet litt ut av veien. Det er mulig å forstå begge parter her. Man skal ikke slå et barn, men det er en menneskelig reaksjon å forsvare seg når noen biter. Kanskje bestemor har hatt litt for mye ansvar for barnet og begynner å bli litt vel "varm i trøya".

2. Ta tak i mobbingen (gjør det skriftlig, slik at dere har noe å vise til senere dersom tiltak ikke virker)

Anonymkode: e98ac...2c6

Jenta bør også legge seg flat og si unnskyld for at hun bet.

Anonymkode: b8efc...90b

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenta bør også legge seg flat og si unnskyld for at hun bet.

Ja, det er galt å bite. Og det kan hun få høre, selv om hun egentlig vet det. Slik jeg leser innlegget, så var dette en panikkhandling som kom av overbelastning over den fangende situasjonen hun var i, og alt det vonde som boblet over inni henne. Hun kan kjeftes på og hun kan si unnskyld hver gang det skjer. Men det er bare brannslukking! Vi må fjerne brannårsaken for å få dette bra igjen! Får man orden på det vonde, så vil den negative adferden også forsvinne (ihvertfall det som er forårsaket av mobbingen)

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 54 og fysisk avstraffelse var helt vanlig da jeg var barn

Anonymkode: ff46c...9a4

Jeg er 46 år, og fikk både en klaps på rumpa eller ble holdt  i øra når jeg hadde gjort noe ekstra galt. Det var mer som en advarsel, og var mer ydmykende enn vondt. Opplevde det den gangen som vanlig blant mine venner å bli straffet på denne måten, opplevde forøvrig at en skolekamerat fikk juling hjemme uten at noen reagerte (annet enn typisk snakk på bygda) 

Har også opplevd at elever ble filleristet av lærer, ting som den gangen skjedde dessverre innimellom, men som aldri hadde blitt godtatt i dag. 

Anonymkode: e80b8...f79

• Liker 8
Skrevet

Det spiller da ingen rolle om det var vanlig med fysisk avstraffelse da bestemor var mor selv. Det er forbudt å slå barn. Loven er for alle, også gammeldagse stabeis. Og det er TS sitt ansvar å skjerme datteren for vold! Om det betyr at de må flytte, så må hun gjøre det, uansett hvilken helse hun har. Tenk på datteren sin helse! Hun har det vondt på skolen. Og i stedet for støtte hjemme, så blir hun møtt med tvang og vold!

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, NotNaomi skrev:

Så mange stygge og rett ut idiotiske innlegg her. Om at jenta er "bortskjemt","rabiat" osv. Leser dere i det hele tatt hva Ts skriver? Håper dere som svarer så helt bort i hampen ikke er foreldre.

Bestemoren gjorde flere feil her. En holder ikke et barn hardt fast for å klippe negler nå hun allerede er så opprørt! Og å slå? Uff!

Ts skriver at jenta blir hardt mobbet og det er grunnen til at hun er blitt "vanskelig". Hvem forstår ikke sånt? Hun var grei før skolestart. Bare repeterer siden flere her tydeligvis har vondt for å skjønne den enkleste psykologi. Makan.

Ts. Du må snakke med bestemoren,og så må hun ta en samtale med datteren din hvor hun må be om unnskyldning.

Deretter må du snakke med rektor og kontakte helsesøster,og gjør alt i din makt for å få slutt på mobbingen! Kontakt alle instanser for å få satt en stopper for dette,og for hjelp til datteren din.

Man kan forstå både bestemor og barn her,tenker det var en impulshandling fra bestemor sin side. Bitt kan gjøre svært vondt, så bestemor reagerte nok på den akutte smerten. Når det gjelder barnet så MÅ noe gjøres med mobbingen, det er hovedsaken her!

Anonymkode: 7be0f...b8c

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan forstå både bestemor og barn her,tenker det var en impulshandling fra bestemor sin side. Bitt kan gjøre svært vondt, så bestemor reagerte nok på den akutte smerten. Når det gjelder barnet så MÅ noe gjøres med mobbingen, det er hovedsaken her!

Anonymkode: 7be0f...b8c

Bestemor forsvarte at hun slo etterpå, og mente at hun kunne straffe barnet slik hun ville. Så selv om det kanskje var impuls der og da, så synes bestemor det var greit, og hun ville gjort det igjen. Det var ikke et uhell, for å si det sånn.

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

TS! Du MÅ ta tak i dette med mobbingen!! Du MÅ ringe lærer og ringe klassekontakt!! Du kan anmelde skolen til politiet om de ikke tar dette seriøst, du er moren hennes! Du svikter jo barnet ditt fullstendig! Bestemor hadde jeg ikke brydd meg om, nå må du hindre barnet ditt i å bli fullstensig ødelagt på skolen! Jeg blir helt satt ut jeg, du må da skjønne at jenta du ikke kan gå på skolen når det er slik?? Rektor MÅ involveres, sammen med kontaktlærer og klassekontakt!!

Anonymkode: 3a199...e64

Hold klassekontakt utenfor enn så lenge. Det er foreldre til noen i klassen. Og man melder ikke skolen til politiet, men ti Fylkesmannen hvis skolen ikke gjør tiltak.

• Liker 1
Skrevet

Jeg slo mitt barn en gang i refleks pga biting. Han bet meg hardt i ansiktet. Synes fortsatt dette er ubehagelig flere år etterpå :( 

Anonymkode: e7ae8...623

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slo mitt barn en gang i refleks pga biting. Han bet meg hardt i ansiktet. Synes fortsatt dette er ubehagelig flere år etterpå :( 

Hvis ungen din biter deg hardt i ansiktet har du all grunn til å slå tilbake.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ungen din biter deg hardt i ansiktet har du all grunn til å slå tilbake.

Det er jo ikke den beste løsningen, det forstår jeg, men det gjorde så vondt at slaget kom som en refleks. 

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du sa vel ikke etterpå (som denne bestemoren) at du straffer barnet ditt akkurat slik du vil??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...