Gå til innhold

Å forelske seg i noen med en helt annen oppvekst og helt annet livssyn :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er muslim, jeg tror ikke på noen gud, men er kristen på papiret.

 

Anonymkode: 644cb...9ec

Da er du jo som vantro å regne. Er gutteb fra en veldig relugiøs familie tror jeg han vil få problemer om han innleder noe med deg. Foreldrene hans vil kanskje kasye han ut av familien. Men så klsrt det kommer jo an på HVOR religiøse og tradisjonelle de er. Vet du noe om hvordan hans familie er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da er du jo som vantro å regne. Er gutteb fra en veldig relugiøs familie tror jeg han vil få problemer om han innleder noe med deg. Foreldrene hans vil kanskje kasye han ut av familien. Men så klsrt det kommer jo an på HVOR religiøse og tradisjonelle de er. Vet du noe om hvordan hans familie er?

Nei, men har sett bilder, og ikke alle dekker seg til. Kan jeg si. 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men har sett bilder, og ikke alle dekker seg til. Kan jeg si. 

Anonymkode: 644cb...9ec

Det beviser ikke alt det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, omarel skrev:

Forstår hvordan du har det, har selv vært i sånt forhold hvor det måtte bli slutt, noe som stred i mot hjerte og ikke fornuft. Du får ta tiden til hjelp og tro på din dømmekraft. Forhold som starter med problemer eller utfordringen kan ha en tendens til å avsluttes på en eller annen vis.

Vi startet jo ikke dating fasen. Jeg var så redd for hva som kunne skje dersom jeg inkliderte han mer i livet. Jeg har ingen dårlig følelse på hannsom person, men på situasjonen rundt det å bli sammen med en muslim. 

Og hvem skulle flyttet hvor? :/ 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi startet jo ikke dating fasen. Jeg var så redd for hva som kunne skje dersom jeg inkliderte han mer i livet. Jeg har ingen dårlig følelse på hannsom person, men på situasjonen rundt det å bli sammen med en muslim. 

Og hvem skulle flyttet hvor? :/ 

Anonymkode: 644cb...9ec

Å bli sammen med en muslim skal være belastende med tanke på nære og bekjente, det i seg selv påvirker. 

Hva er det med å bli sammen en muslim som skremmer deg? Nysgjerrig fordi jeg er muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, omarel skrev:

Å bli sammen med en muslim skal være belastende med tanke på nære og bekjente, det i seg selv påvirker. 

Hva er det med å bli sammen en muslim som skremmer deg? Nysgjerrig fordi jeg er muslim.

Dere er så konservative og bakstreverske. Kanskje ikke du er men en del er. Er vanskelig å skille på hvem som er hvem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Maleficenta skrev:

Dere er så konservative og bakstreverske. Kanskje ikke du er men en del er. Er vanskelig å skille på hvem som er hvem

Det har ikke jeg inntrykk av. Alle muslimske mennene jeg kjenner er like "moderne" som meg , noen av de er gift med norske damer men de som er gift med muslimske damer er også greie folk som har festet, drukket, pult fra seg osv men som går med gud i hjertet, akuratt som veldig mange kristne gjør selvom man ikke ser på de at de er kristne. 
Mitt inntrykk er at dagens muslimer ikke er så konservative, de liker de tradisjonelle kjønnsrollene ja, men oppmuntrer og støtter også sin kjære i forfremmelse på jobb eller i utdanning. 

Jeg tenker at så lenge man respekterer hverandre og hverandres syn på gud så har det ingen ting negativt å si om man har forskjellig religion. Veldig mange religiøse er åpen for at religioner er litt hjernevasket , at den guden som kristendommen snakker om, den som koranen snakker om, det som buddha beskriver osv egentlig er samme. Det finnes mange veier til rom osv :)

Anonymkode: 0c202...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man derimot mener at kjæresten sin havner i helvete fordi man ikke tror på samme gud eller gjør samme ritualer, ja da går det jo naturligvis ikke å leve sammen..

Anonymkode: 0c202...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke jeg inntrykk av. Alle muslimske mennene jeg kjenner er like "moderne" som meg , noen av de er gift med norske damer men de som er gift med muslimske damer er også greie folk som har festet, drukket, pult fra seg osv men som går med gud i hjertet, akuratt som veldig mange kristne gjør selvom man ikke ser på de at de er kristne. 
Mitt inntrykk er at dagens muslimer ikke er så konservative, de liker de tradisjonelle kjønnsrollene ja, men oppmuntrer og støtter også sin kjære i forfremmelse på jobb eller i utdanning. 

Jeg tenker at så lenge man respekterer hverandre og hverandres syn på gud så har det ingen ting negativt å si om man har forskjellig religion. Veldig mange religiøse er åpen for at religioner er litt hjernevasket , at den guden som kristendommen snakker om, den som koranen snakker om, det som buddha beskriver osv egentlig er samme. Det finnes mange veier til rom osv :)

Anonymkode: 0c202...94b

Da har du møtt andre muslimer enn jeg har

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Da har du møtt andre muslimer enn jeg har

Hva slags muslimer har du møtt? Innvandrere som nylig har ankommet?

Anonymkode: fc53c...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men de gruppene du nevner har jo vært ganske ekstreme da. 

 

Anonymkode: 644cb...9ec

HVA!!NEI,NEI,NEI!!!Da har du misforstått.Jeg hadde jo egentlig tenkt å svare deg på priv.mail her inne ang.det,men gikk jo ikke an siden du var anonym,eller kansje p.ga. du har slått av mail-funksjon.Så om du vil??(det var ang.det du lurte på,men svaret(mitt) vil nok ikke egne seg på trykk i et slikt åpent forum....Ja,om du vil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags muslimer har du møtt? Innvandrere som nylig har ankommet?

Anonymkode: fc53c...dca

Nei de hadde ikke nylig ankommet men de holdt knallhardt fast i hjemlandets tradisjoner. Iallefall foreldrene. De to eldste døtrene deres er giftet bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Nei de hadde ikke nylig ankommet men de holdt knallhardt fast i hjemlandets tradisjoner. Iallefall foreldrene. De to eldste døtrene deres er giftet bort

Slik var det mye av på 70 og 80 tallet. Det kommer fra et samfunn som bor på landet, fattige og har lav utdannelse. Det sier sitt. Du kan da ikke dømme alle deretter. 

Anonymkode: fc53c...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik var det mye av på 70 og 80 tallet. Det kommer fra et samfunn som bor på landet, fattige og har lav utdannelse. Det sier sitt. Du kan da ikke dømme alle deretter. 

Anonymkode: fc53c...dca

Det var i en by og det er ikke mer enn 10 år siden. Du er naiv som tror det kun er slik i bygda. Da har ikke du vært mye rundt i norge. Spesielt ikke på Grønland i Oslo. Jeg dømmer ikke ALLE. Jeg bare benekter ikke at for mange er det fortsatt slik selv om de bor i norge

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Det var i en by og det er ikke mer enn 10 år siden. Du er naiv som tror det kun er slik i bygda. Da har ikke du vært mye rundt i norge. Spesielt ikke på Grønland i Oslo. Jeg dømmer ikke ALLE. Jeg bare benekter ikke at for mange er det fortsatt slik selv om de bor i norge

Jeg sier at de som kommer fra bygda i utlandet, ikke i Norge. Folk fra bygda skiller seg ut fra folk fra storby, så har det alltid vært.

Anonymkode: fc53c...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier at de som kommer fra bygda i utlandet, ikke i Norge. Folk fra bygda skiller seg ut fra folk fra storby, så har det alltid vært.

Anonymkode: fc53c...dca

Åja sånn du mener. Men man kan jo aldri vite hvor de kommer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...