Gå til innhold

Å forelske seg i noen med en helt annen oppvekst og helt annet livssyn :/


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så forelsket i en med en annen religion. Men jeg har vel egentlig bare tatt valget med å gå videre. Jeg møtte han så perfekt. Jeg var ulykkelig forelsket da jeg møtte han, men etter en uke hadde jeg fått følelser. :( det er ikke det at han er slem, og det virker ikke som at det er dårlig respekt for kvinner. Men en gang vil vel folk flest ha familie. Og da tror jeg ikke det vil funke mellom oss :/ 

Og, er disse muslimske mennene mer mentalt sterke ? Virker som de takler ting så mye bedre. Jeg føler meg så svak :/ jeg vet ikke engang om ham føler det samme lenger. Men det var så dumt at jeg ikke kunne ta han her heller! Det er tungt å være forelsket i en som ikke har samme livssyn. Pokkers religion :(

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som en litt "lettkjøpt" forelskelse. Så lenge man er voksen forelsker seg man da ikke i noen umiddelbart. Man velger å treffe dem regelmessig, og så utvikler det seg. 

Fjern ham fra sirkelen din og gå videre. Easy come, easy go.

Anonymkode: 4ff3f...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Pokkers' religion ja.Helt enig,og jeg kunne ikke sagt det bedre selv engang.Selv er jeg ex-muslim(dvs.aldri vært),men var litt vanskelig å overbevise hun jeg likte(og hun meg) om at jeg ikke ville 'hjernevaske' og/eller tvinge henne til å bruke burqa-telt e.l..Ja,pokkers religion.Tydeligvis må jeg forbli evig singel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som en litt "lettkjøpt" forelskelse. Så lenge man er voksen forelsker seg man da ikke i noen umiddelbart. Man velger å treffe dem regelmessig, og så utvikler det seg. 

Fjern ham fra sirkelen din og gå videre. Easy come, easy go.

Anonymkode: 4ff3f...64b

Hva vet du om man ikke forelsker seg umiddelbart??? Jeg har hatt følelsene veldig lenge nå.

 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tyrk40 skrev:

'Pokkers' religion ja.Helt enig,og jeg kunne ikke sagt det bedre selv engang.Selv er jeg ex-muslim(dvs.aldri vært),men var litt vanskelig å overbevise hun jeg likte(og hun meg) om at jeg ikke ville 'hjernevaske' og/eller tvinge henne til å bruke burqa-telt e.l..Ja,pokkers religion.Tydeligvis må jeg forbli evig singel....

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten lyst til å være en muslimsk kvinne nå. For da kunne jeg blitt sammen med han uten dårlig samvittighet :( 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

26

Anonymkode: 644cb...9ec

26-28 en plass var jeg også første gang det skjedde med meg..Som om det ikke var nok,skjedde det samme igjen ifjor..IGJEN!!! Hadde en vært så religiøs så kan jeg jo skjønne det...Ting går/skjer 'motsatt' av hva en 'burde forvente...Men nei da!!! Ironisk:vetikke:

Å bli religiøs gidder jeg ikke(for om du ombestemmer deg,kan man drepes ifølge noen).......Som du sier,den pokkers religionen..HELT ENIG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tyrk40 skrev:

26-28 en plass var jeg også første gang det skjedde med meg..Som om det ikke var nok,skjedde det samme igjen ifjor..IGJEN!!! Hadde en vært så religiøs så kan jeg jo skjønne det...Ting går/skjer 'motsatt' av hva en 'burde forvente...Men nei da!!! Ironisk:vetikke:

Å bli religiøs gidder jeg ikke(for om du ombestemmer deg,kan man drepes ifølge noen).......Som du sier,den pokkers religionen..HELT ENIG :)

Jeg hadde jo gått inn for å flørte videre og kanskje inn i et forhold dersom det ikke var for dette :( 

 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tyrk40 skrev:

:hoho::hoho:Spørs om en hadde klart det(å forbli det)..Jeg gjorde det ikke så derfor er jeg her :https://www.exmuslimsofnorway.com

Men de gruppene du nevner har jo vært ganske ekstreme da. 

Han her virker til å trives med religionen sin. Jeg klarer ikke helt å fatte at han skal være slem på noen måte :/ 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så forelsket i en med en annen religion. Men jeg har vel egentlig bare tatt valget med å gå videre. Jeg møtte han så perfekt. Jeg var ulykkelig forelsket da jeg møtte han, men etter en uke hadde jeg fått følelser. :( det er ikke det at han er slem, og det virker ikke som at det er dårlig respekt for kvinner. Men en gang vil vel folk flest ha familie. Og da tror jeg ikke det vil funke mellom oss :/ 

Og, er disse muslimske mennene mer mentalt sterke ? Virker som de takler ting så mye bedre. Jeg føler meg så svak :/ jeg vet ikke engang om ham føler det samme lenger. Men det var så dumt at jeg ikke kunne ta han her heller! Det er tungt å være forelsket i en som ikke har samme livssyn. Pokkers religion :(

Anonymkode: 644cb...9ec

Hvis du tror på Gud og han gjør det samme, så ser jeg ingen hindringer. Det eneste dere trenger er å bli enige om det fundamental og barn. Og helst en som bor i Norge et min anbefaling.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Hvis du tror på Gud og han gjør det samme, så ser jeg ingen hindringer. Det eneste dere trenger er å bli enige om det fundamental og barn. Og helst en som bor i Norge et min anbefaling.

Han er muslim, jeg tror ikke på noen gud, men er kristen på papiret.

 

Anonymkode: 644cb...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er muslim, jeg tror ikke på noen gud, men er kristen på papiret.

 

Anonymkode: 644cb...9ec

I følge islamsk teologi, hvis Han er praktiserende, er det forbudt å gifte seg med en som ikke tror på Gud.

Er han ikkepraktiserende bør dere bli enige om forhold til alkohol, svinekjøtt i hjemme og barn. 

Han har i følge islam ingen rett eller plikt til å tvinge eller kreve at du skal bli muslim.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

57 minutter siden, omarel skrev:

I følge islamsk teologi, hvis Han er praktiserende, er det forbudt å gifte seg med en som ikke tror på Gud.

Er han ikkepraktiserende bør dere bli enige om forhold til alkohol, svinekjøtt i hjemme og barn. 

Han har i følge islam ingen rett eller plikt til å tvinge eller kreve at du skal bli muslim.

Lykke til.

Takk for at du ønsker meg lykke til. Men det her går ikke videre, og det er derfor jeg er litt lei meg. Noe inni meg sa at dette er en som kan bety noe spesielt. Det føles annerledes å like han her, fordi med norske "lovlige" (hvis jeg kan kalle dem det) menn har det bare vært å finne ut eller ikke, fordi ingenting stod i veien for oss, som papirer og livssyn. Eller en evt familie som ikke ville vært glsd for valget av partner. 

Slik er det med han her :/ jeg skjønner ikke hvorfor hjertet måtte velge en "forbudt" mann. :( det er på en måte så åpenbart st livet er til bare fordi det ikke skal være enkelt.

Anonymkode: 644cb...9ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men de gruppene du nevner har jo vært ganske ekstreme da. 

 

Anonymkode: 644cb...9ec

HVA!!!NEI,NEI,NEI!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nesten lyst til å være en muslimsk kvinne nå. For da kunne jeg blitt sammen med han uten dårlig samvittighet :( 

Anonymkode: 644cb...9ec

Hvorfor skulle du hatt dårlig samvittighet for å være norsk kvinne/ikkemuslim , fordi du ble sammen med en muslimsk mann? Hmmm. Kjenner mange muslimske menn som er gift med norske kristne jenter, og mange muslimske jenter som er sammen med norske menn. 

Anonymkode: 0c202...94b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du ønsker meg lykke til. Men det her går ikke videre, og det er derfor jeg er litt lei meg. Noe inni meg sa at dette er en som kan bety noe spesielt. Det føles annerledes å like han her, fordi med norske "lovlige" (hvis jeg kan kalle dem det) menn har det bare vært å finne ut eller ikke, fordi ingenting stod i veien for oss, som papirer og livssyn. Eller en evt familie som ikke ville vært glsd for valget av partner. 

Slik er det med han her :/ jeg skjønner ikke hvorfor hjertet måtte velge en "forbudt" mann. :( det er på en måte så åpenbart st livet er til bare fordi det ikke skal være enkelt.

Anonymkode: 644cb...9ec

Forstår hvordan du har det, har selv vært i sånt forhold hvor det måtte bli slutt, noe som stred i mot hjerte og ikke fornuft. Du får ta tiden til hjelp og tro på din dømmekraft. Forhold som starter med problemer eller utfordringen kan ha en tendens til å avsluttes på en eller annen vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...