Gå til innhold

Hvordan er din pappa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han blir lett irritert/sint, har utrolig dårlig hukommelse, ganske lite selvinnsikt, og blir litt for påvirket av hvilken dame han enn er sammen med (tiden med "ond stemor" var med andre ord helt jævlig). Samtidig er han grunnleggende god på bunn, intelligent, generøs og stort sett hyggelig å være med. :) Rundt halve barndommen min hadde vi ikke verdens beste forhold akkurat, men det bedret seg mye i voksen alder, og jeg er glad for det nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En dårlig far med sinnsyke humørsvingniger, veldig smart og dømmende. Kan være god når han legger godviljen til, som er sjeldent. Daddy issues you say? 

• Liker 1
Skrevet

Min pappa er følsom, selv om han later som han er sterk i enhver situasjon. Han er snill, gir av seg selv av det han kan bidra med og stiller opp. Veldig dedikert bestefar og veldig opptatt av sine nå voksne barn.

Anonymkode: 56966...5e1

Skrevet

Finnes det noen lignende tråd om hvordsn mødre er også? :P       

Anonymkode: 330bb...d53

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ville han ikke bli kalt pappa? Jeg kalte mine besteforeldre far og mor. 

Anonymkode: 757ee...106

Han syntes det var masete småbarnsspråk, pappappapoappaaAAA! Han var vant til far selv og syns det er en hederstittel og forbandt det med en god far. Samme med bestefar, det er visst hvilken som helst gammel gubbe, mens MORFAR, det er det han er: Faren til mor. Er vel bare følelser og assosiasjoner han har til selve ordet. (Også mislikte han at ungdom kaller foreldrene for gammern, fader'n, fattern og slikt, nettopp fordi "pappa" er barnslig en periode. Det slapp han, "faren min" er alltid gangbart). Han bare nevnte at han foretrakk det, syntes det var fineste og nærest. Ikke noe viktig, det er også ganske vanlig der vi vokste opp. 

Anonymkode: 80ec1...7ca

Skrevet

Pappa liker å gå i joggebukser og drikke kaffi. Han var den "snille" og mamma den "strenge" da vi var små. Fortalte vidunderlige nattahistorier. Stiller alltid opp. Handyman. Rotete. Tøysete. Liker å lese bøker og å være ute i naturen. Veldig glad i han. Skulle ønske mannen min var litt mer sånn med ungene, men han er den "strenge " i vår familie. 

Anonymkode: f978a...c60

• Liker 1
Skrevet

Verdens beste :enig: Han er fantastisk, min store helt og støtte. Har en litt smågal mor :fnise: Men pappa har holdt ut og beskyttet oss barna, slik at vi har hatt en flott oppvekst tross alt :)

Skrevet

Stille, ringer aldri. Han er glad i meg da, men ikke i å prate med meg. 

Anonymkode: 95128...1d2

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Pappa er virkelig verdens beste far. Han har vært den som har hatt hovedomsorgen for oss. Det var han som ordnet til jul og andre høytider.  Stilte opp på alt, snakket om alt. Var den som var mest hjemme, min mor jobbet og reiste mye. Han kjeftet aldri på oss, enda vi var 3 stk som lagde mye liv og spetakkel. Jeg skylder han egentlig så mye med tanke på hvor mye han har stilt opp for meg de siste 8 årene. Det har blitt litt sjalusi hos den ene søstera mi, men han er veldig engasjert i alles liv. Og flink bestefar for de barnebarn han har fått. 

Skrevet

En engel.

Anonymkode: fdaaa...166

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet

Det er vondt å snakke om han. Var ikke alltid så snill mot meg, men jeg husker de gode minnene også. Jeg var redd han men jeg kunne være ganske vill som barn også. Det var jeg som var ungen som ikke var planlagt. De to eldre søsknene mine var planlagt. De fikk ikke blåmerker og sånt. Han drakk og drakk og drakk og drakk. Satt ofte på rommet mitt og gråt på grunn av det. Jeg savner han. Han var tross alt pappaen min. Jeg og han var ofte å fisket om sommeren. Han tok meg med på fjellturer, og skogsturer. Av og til var søsknene med. Om vinteren var han med på snøballkrig, lagde snømann og sånt. Vi reiste mye til Tyskland til farmor og farfar. Jeg prøver å glemme de dagene det ikke var så moro å være meg. En dag drakk han seg i hjel. Stakkars broren min som fant han. Han sliter på grunn av det. Jeg vet han ikke mente det når han sa det var min feil, men sånne ting setter seg i hue. Glemmer det ikke uansett hvor mye jeg vil. Skulle ønske alt endte så mye bedre. Hvorfor ville ikke pappa ha hjelp. 

Skrevet

Pappa har aldri vært der noe særlig. Han er god til å sende penger om det er helt krise, og de gangene jeg får tak i ham på telefon sier han at han elsker meg. Ellers er han en god far for mine søsken :) 

Skrevet

Var bipolar og manisk depressiv. Han hengte seg i garasjen da jeg var 20. Det var 3. gangen han prøvde å ta selvmord. 

Skrevet

Han er en fin fyr, men helt ærlig ikke noe "pappamatriale." Han har mange gode kvalliteter og er snill og grei, men han har aldri prioritert barna sine. Jobben har alltid kommet først. Han tror det har vært en grei prioritering fordi mamma har vært hjemmeværende og tatt seg av oss imens han bare har forsørget oss, men det er ikke nok. I dag har jeg ikke noe nært forhold til han. Han begynner å nærme seg pensjonsalder og han begynner å skulle prøve å bygge et forhold til oss barna nå. Det er vel sent...

Anonymkode: 1af07...afc

• Liker 2
Skrevet

Pappa er kul. Mens mamma og søsteren min kranglet levde jeg og pappa livets glade dager. Vi hadde kallenavn på hverandre og lekesloss støtt og stadig. Vi snakket sammen på Olaf og Gjertrud måte, sitterte olsenbanden og hadde det gøy. Og alt pappa ikke kan å fikse kan ingen fikse. Pappan min er forresten sterkere enn alle andres pappaer. 

Gjest Axl Rose
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er en fin fyr, men helt ærlig ikke noe "pappamatriale." Han har mange gode kvalliteter og er snill og grei, men han har aldri prioritert barna sine. Jobben har alltid kommet først. Han tror det har vært en grei prioritering fordi mamma har vært hjemmeværende og tatt seg av oss imens han bare har forsørget oss, men det er ikke nok. I dag har jeg ikke noe nært forhold til han. Han begynner å nærme seg pensjonsalder og han begynner å skulle prøve å bygge et forhold til oss barna nå. Det er vel sent...

Anonymkode: 1af07...afc

Aldri for sent så lenge dere har en far i livet. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på hvordan deres pappa er og hva slags forhold du har til han? Min pappa er verdens beste i mine øyne og jeg lærer alltid mye nytt hver gang vi er sammen. Han har mye kunnskap og er veldig flink til å beskytte meg og gjøre meg sterkere som person. Jeg er veldig glad i han og jeg vet jeg er heldig som har en pappa som er så glad i meg. 

Hvordan er din? 

Anonymkode: b1baa...505

Min pappa er død. Det har han vært siden jeg var få år gammel. Jeg lurer i dag på hvem og vordan han hadde vært. 

Anonymkode: 52230...16f

Skrevet
1 time siden, Bootyhunter skrev:

Det er vondt å snakke om han. Var ikke alltid så snill mot meg, men jeg husker de gode minnene også. Jeg var redd han men jeg kunne være ganske vill som barn også. Det var jeg som var ungen som ikke var planlagt. De to eldre søsknene mine var planlagt. De fikk ikke blåmerker og sånt. Han drakk og drakk og drakk og drakk. Satt ofte på rommet mitt og gråt på grunn av det. Jeg savner han. Han var tross alt pappaen min. Jeg og han var ofte å fisket om sommeren. Han tok meg med på fjellturer, og skogsturer. Av og til var søsknene med. Om vinteren var han med på snøballkrig, lagde snømann og sånt. Vi reiste mye til Tyskland til farmor og farfar. Jeg prøver å glemme de dagene det ikke var så moro å være meg. En dag drakk han seg i hjel. Stakkars broren min som fant han. Han sliter på grunn av det. Jeg vet han ikke mente det når han sa det var min feil, men sånne ting setter seg i hue. Glemmer det ikke uansett hvor mye jeg vil. Skulle ønske alt endte så mye bedre. Hvorfor ville ikke pappa ha hjelp. 

1 time siden, Cyrus skrev:

Var bipolar og manisk depressiv. Han hengte seg i garasjen da jeg var 20. Det var 3. gangen han prøvde å ta selvmord. 

Så utrolig trist. 

Anonymkode: fa07d...d48

Skrevet

Kjenner i grunn ikke faren min så veldig godt da jeg aldri har vokst opp sammen med han. Fikk vite at han var pappan min som 5 åring, og var vel på besøk 1-2 ganger i året fram til jeg ble 12 år og kontakten stoppet helt fram til jeg ble 24 år. Jeg oppfatter han som en meget intelligent mann med noen sære trekk. Han har slitt en del psykisk. Absolutt en pen og kjekk mann. 

Stefaren min har jeg derimot et godt forhold til, og anser han som min pappa. Han kom i bilde når jeg var baby, og har stilt opp 100 % hele veien. Verdens beste bestefar til ungene mine. En flott mann, som er snill og morsom, og utadvendt og givende, og jeg føler meg veldig heldig som har et så flott forbilde å se opp til! 

Anonymkode: e76a6...453

Skrevet

Har kuttet kontakten med han. Ikke en person jeg vil ha i livet mitt av diverse grunner og vi hadde aldri noe godt forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...