Gå til innhold

Hvordan få til privat nedbetalingsavtale med mye inkassogjeld?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Penger faktisk. Det er skummelt det... må ikkje fortela om kor mykje eg har på bok

Anonymkode: fe87c...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg helst ikke oppgi her. Etter at livsoppholdssatser og husleie er trukket fra er det igjen 2086 kr. Disse mente namsmannen at jeg ville få holdt utenfor pga mitt behov for bil (pga sykdom altså, ikke jobb eller lignende). Jeg kan også søke om å få holde helseutgifter utenfor, frikort + hvite resepter o.l. utgjør ca 6000 i året, dvs 500 i måneden. Om fire år går jeg 1000 i minus på livsopphold når husleie er trukket fra. 

I mitt forslag så velger jeg å leve på 2000 mindre i livsopphold enn namsmannen ville bestemt, men det hjelper jo lite :/ Venter jeg på gjeldsordning så er det de satsene de vil bruke. 

Anonymkode: 07252...f8f

Så går du for gjeldsordning. Noe annet vil være vanvittig.

Anonymkode: c579e...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så går du for gjeldsordning. Noe annet vil være vanvittig.

Anonymkode: c579e...9de

Ja, jeg kommer jo best ut av det økonomisk sett. Kreditorene kommer dårligst ut av det. Men psyken min ved å vente enda sju år på å bli gjeldfri vil det gå hardere ut over. 

Anonymkode: 07252...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kommer jo best ut av det økonomisk sett. Kreditorene kommer dårligst ut av det. Men psyken min ved å vente enda sju år på å bli gjeldfri vil det gå hardere ut over. 

Anonymkode: 07252...f8f

En gjeldsordning er som regel 5 år pluss 2 års etterperiode.

Men det er ingenting som hindrer namsmann i å sette gjeldsordningen til 1 dag, om forholdene ligger til rette for det.

Anonymkode: c579e...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

En gjeldsordning er som regel 5 år pluss 2 års etterperiode.

Men det er ingenting som hindrer namsmann i å sette gjeldsordningen til 1 dag, om forholdene ligger til rette for det.

Anonymkode: c579e...9de

Ja, pluss at jeg må vente to år før jeg kan få det. Så totalt ni år frem i tid.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal overtale noen til kortere periode, hvis det blir tvungen så er det vel standard med fem år + to etterpå. Føler meg så fanget i dette.

Anonymkode: 07252...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...