Gå til innhold

Tomines hjem


Gjest Regnskapssekretær

Anbefalte innlegg

Gjest Dævendøtte
12 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Det er ikke så enkelt. Da kunne hvem som helst startet et firma, tømt det for verdier og slått seg konkurs. Det er ikke lov. Det er lover som sier noe om at du er personlig ansvarlig dersom man har opptrådt uaktsomt. Å pådra seg mange millioner i gjeld og i tillegg unnlate å betale skatt og avgifter er ikke noe man gjør uvitende, det er med fullt overlegg. Tror du hun slipper unna med å ikke stå ansvarlig for noe når hun har pådratt seg milliongjeld? 

https://advokat.no/kompetanseomraader/bedrifter-og-organisasjoner/selskapsrett/kan-en-aksjonaer-bli-personlig-ansvarlig/

I denne linken står det at man er mer personlig ansvarlig om man driver et lite AS hvor man jobber selv. Da burde man visst bedre.

Vel, har selv sett det i praksis, utallige ganger. Så det hjelper lite med lover og regler, når hvem som helst kan gjøre det så enkelt. Så ja, det er så enkelt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keikolina
8 timer siden, Libertine_77 skrev:

Hvis hun har gjeld på nesten 3 millioner kroner i ett selskap som omsatte for 8,9 millioner så har hun jo drevet det utrolig dårlig. 

 

Hun kommer også svært dårlig ut på reviewsene hun har på Facebook: 

https://www.facebook.com/pages/Tm-Design-Showroom/281412872029725

Her har det nok vært mye dårlig drift av selskapet. Og ser ut på regnskapet som hun har tatt ut mye lønn. 

Her var det mye rart. 

Finner ikke igjen kommentarene. Er de borte eller er det facebook som spøker med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 26.6.2018 den 9.20, Libertine_77 skrev:

Hvis hun har gjeld på nesten 3 millioner kroner i ett selskap som omsatte for 8,9 millioner så har hun jo drevet det utrolig dårlig. 

 

Hun kommer også svært dårlig ut på reviewsene hun har på Facebook: 

https://www.facebook.com/pages/Tm-Design-Showroom/281412872029725

Her har det nok vært mye dårlig drift av selskapet. Og ser ut på regnskapet som hun har tatt ut mye lønn. 

Her var det mye rart. 

Veldig mye rart. På meg ser det ut som at - ok hun hadde en god ide, hun hadde opparbeidet seg en god krets som gjorde at hun kunne selge varer, men slik jeg så det så var opplegget håpløst og amatørmessig. Det tok evigheter før hun fikk en nettbutikk, som egentlig ikke var spesielt bra. Å drive butikk via en Facebookside virket helt vanvittig. For hvert bilde hun la ut så spurte alle om pris og størrelse. Hun henviste til noen album, eller hva det var. Det var vanskelig å finne fram til hva ting kostet. Hvordan bestiller man? Folk spurte hele tiden på facebook og fikk ikke svar. Alle kommetarer burde vært lukket og kun henvist til epost eller noe. Nei huff. jeg orker ikke begynne en gang.  La oss håpe at hun har lært leksa si... sånn kan man ikke drive et firma. Jeg må egentlig le litt (nei fy haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 26.6.2018 den 9.20, Libertine_77 skrev:

Hvis hun har gjeld på nesten 3 millioner kroner i ett selskap som omsatte for 8,9 millioner så har hun jo drevet det utrolig dårlig. 

 

Hun kommer også svært dårlig ut på reviewsene hun har på Facebook: 

https://www.facebook.com/pages/Tm-Design-Showroom/281412872029725

Her har det nok vært mye dårlig drift av selskapet. Og ser ut på regnskapet som hun har tatt ut mye lønn. 

Her var det mye rart. 

Hvis du sjekker adressen deres, privat, på Se Eiendom , så kan du se at de har belånt huset med ca 3 millioner kr i år. Er det pga firma tro?  Først har de tatt opp et lån på over en mill og så noen dager etterpå et lån på over 3 mill. Dette er offentlige papirer så dette er ikke ryktespredning. Hvem som helst her kan logge seg inn på denne siden og se detaljer og tinglysningspapirer på eiendommene til folk.  Ganske interessant egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 25.6.2018 den 14.18, Navigasjon skrev:

Skylder hun 3,3 mill til 2 ulike banker? + kr. 500. 000,- i skatt som ikke er betalt + kr. 500.000 i divers tvangsmulkter? Høres sykt mye ut?, rart ikke dette har gått konkurs for lenge siden? 

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, adm.

Ting tar litt tid, men plutselig smeller det. Lurer på om det blir Luksusfellen neste?? Gråte over Chanel veskene ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 25.6.2018 den 12.56, Libertine_77 skrev:

Fra Ringerike Blad: 

-------

Betalte ikke skatt

I tingrettens kjennelse mandag ble det klart at det er Skatt Sør som har begjært selskapet konkurs. Bakgrunnen er et krav på 503.922 kroner fra 2017.

(...)

------

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, adm.

 

Endret av Regnskapssekretær
har lest artikkel i avisen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Regnskapssekretær skrev:

Hvis du sjekker adressen deres, privat, på Se Eiendom , så kan du se at de har belånt huset med ca 3 millioner kr i år. Er det pga firma tro?  Først har de tatt opp et lån på over en mill og så noen dager etterpå et lån på over 3 mill. Dette er offentlige papirer så dette er ikke ryktespredning. Hvem som helst her kan logge seg inn på denne siden og se detaljer og tinglysningspapirer på eiendommene til folk.  Ganske interessant egentlig. 

Hvordan kan du se dette? Trodde slikt var privat. Kan jeg som eier av eiendommen få beskjed om noen sjekker om slike ting på min eiendom? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 10.40, Dævendøtte skrev:

Vel, har selv sett det i praksis, utallige ganger. Så det hjelper lite med lover og regler, når hvem som helst kan gjøre det så enkelt. Så ja, det er så enkelt! 

Du har sett det i praksis, utallige ganger? Jobber du med konkurser eller er omgangskretsen din under gjennomsnittet business-smarte? Les deg opp, så ser du at man er personlig ansvarlig om man har opptrådt uaktsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, FotbaIlflua skrev:

Du har sett det i praksis, utallige ganger? Jobber du med konkurser eller er omgangskretsen din under gjennomsnittet business-smarte? Les deg opp, så ser du at man er personlig ansvarlig om man har opptrådt uaktsomt.

Hjelper lite å lese seg smart når det foregår på en helt annen måte i virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, FotbaIlflua skrev:

Du har sett det i praksis, utallige ganger? Jobber du med konkurser eller er omgangskretsen din under gjennomsnittet business-smarte? Les deg opp, så ser du at man er personlig ansvarlig om man har opptrådt uaktsomt.

Det skal faktisk voldsomt mye til før noen blir i lagt konkurskarantene i Norge.
Gjerne må de gå konkurs flere ganger med samme type selskap først for eksempel.  For at noe skal anses som "opptrådt uaktsomt" må man gjerne bevisst ha gjort noe ulovlig. Manipulert regnskaper el.l. At man fortsetter å drive bedrifte en stund etter at man burde forstått at den ikke var likvid vil sjelden være ansett som så alvorlig at det får følger.....dessverre....
 

`(Og ja...jeg jobber blant annet med konkurser.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å gå konkurs. Enda verre når en har reklamert å vist offentlig gjennom nettet hvordan en har brukt pengene og flashet et "luksusliv" 🙈

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
På 27.6.2018 den 14.28, Horselady skrev:

Hvordan kan du se dette? Trodde slikt var privat. Kan jeg som eier av eiendommen få beskjed om noen sjekker om slike ting på min eiendom? 

Www.seeiendom.no ... du logger inn med for eks mobilbankkode. Nei du kan ikke se hvem som ser. Det er offentlig informasjon hva som er tinglyst og heftet på din eiendom. Ble du skremt nå? Det er kanskje enda verre hvis du inngår offentlig gjeldsordning. Da står du i registeret på www. Norsklysningsblad.no i et helt år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 13.50, FotbaIlflua skrev:

Droppe å betale skatt og mva er det dummeste du kan gjøre. Staten er tidenes jævligste kreditor, de kommer etter deg og tar det de skal ha uansett. 

Jeg har en plan!

Når jeg kjenner at nå er det sykehjem neste, da skal barna få alle mine verdier.. så skal jeg snylte staten på en eller annen måte slik at jeg havner i fengsel, for ikke pokker om jeg skal ende opp på et sykehjem. 

:fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, LilleSnupp skrev:

Jeg har en plan!

Når jeg kjenner at nå er det sykehjem neste, da skal barna få alle mine verdier.. så skal jeg snylte staten på en eller annen måte slik at jeg havner i fengsel, for ikke pokker om jeg skal ende opp på et sykehjem. 

:fnise:

Hehe, lurt! Husk bare at du må skaffe deg et AS først, for da er du ikke økonomisk ansvarlig for noe! 😉

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hehe, lurt! Husk bare at du må skaffe deg et AS først, for da er du ikke økonomisk ansvarlig for noe! 😉

 

Garantert enerom og lufting hver dag, mer enn jeg vil få på aldershjem!

.. og så AS som du sier, lønn fremfor å betale hele alderstrygda.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2018 den 8.51, Regnskapssekretær skrev:

Www.seeiendom.no ... du logger inn med for eks mobilbankkode. Nei du kan ikke se hvem som ser. Det er offentlig informasjon hva som er tinglyst og heftet på din eiendom. Ble du skremt nå? Det er kanskje enda verre hvis du inngår offentlig gjeldsordning. Da står du i registeret på www. Norsklysningsblad.no i et helt år. 

Hehe..Nei jeg har ingenting å skjule, så hvis noen vil sjekke min eiendom så må de bare gjøre det. Regner med at jeg kan krysse av en eks og noen "venner" på lista over besøkende 🙊😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
På 28.6.2018 den 18.38, Horselady skrev:

Kjipt å gå konkurs. Enda verre når en har reklamert å vist offentlig gjennom nettet hvordan en har brukt pengene og flashet et "luksusliv" 🙈

Ja, snakk om dritflaut. 

Men passer bra med teksten i Instagram-profilen hennes: If you want to be happy... then be..... 🙈🙈

Håper de må selge huset og den flotte "poolen" sin nå da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær

I avisen står det masse om dette her. De har overskrift etter rettsmøte i konkursboet i begynnelsen av juli om at det kan foreligge straffbare forhold. At det har vært tatt ut utbytte når firmaet i prinsippet har tapt aksjekapitalen. Daglig leder har skyld til firma og forsøkt å omgjøre dette til lønn og utbytte. Sammenblanding av privat og firma økonomi. Tatt ut penger fra kassakredittkonto til privat konto uten å forklare dette ordentlig til konkursbo.  Ikke skattekonto (manglende innbetaling). Ikke spilt med åpne kort mot bankene som det er gjeld til.  Manglende regnskap  og helt opphør av regnskap høsten 2017. Det står også at det er en leverandør som har kommet med krav på 800.000 kr som daterer seg tilbake til 2016.  Selskapet har en gjeld på nærmere 6 mil, hvor av  1 mill er til staten pga manglende skatteinnbetaling og også mulkt pga dette.  Bankgjeld på over 3-4 mill. 
At daglig leder dro på ferie (!!!) til Spania men skulle være tilgjengelig for bobestyrer døgnet rundt, men har ikke svart på telefon, epost etc fra han (og heller ikke fra avisen). Det står også at saken er oversendt til påtalemyndighetene for vurdering der.  Det står også at selskapet har vært drevet for kreditorers regning over lang tid og at det skulle vært meldt oppbud for lenge siden.

Dette er bare noe av det som står i avisen, det er ganske alvorlig. Veldig alvorlig.  Jeg tror ikke fletta på at daglig leder her (blogger Tomines verden ) har vært så fjern at hun ikke har forstått. Hun mener at hun har tapt penger pga dårlige varer i Kina som hun ikke kunne reklamere på. Spør du meg så ser det ut som hun bevisst har levd som en grevinne på andres penger i flere år. Levd et luksusliv som Victoria Beckham (minst) og ikke hatt midler til det.
Mulig at hun har innbilt seg selv at dette går bra, men hallo.

Så er det for godt til å være sant så er det nok det. Ha det i mente når dere eventuelt lar dere blende av luksuslivet til alle disse influencerne her i landet. Det er bare en fasade! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Regnskapssekretær skrev:

I avisen står det masse om dette her. De har overskrift etter rettsmøte i konkursboet i begynnelsen av juli om at det kan foreligge straffbare forhold. At det har vært tatt ut utbytte når firmaet i prinsippet har tapt aksjekapitalen. Daglig leder har skyld til firma og forsøkt å omgjøre dette til lønn og utbytte. Sammenblanding av privat og firma økonomi. Tatt ut penger fra kassakredittkonto til privat konto uten å forklare dette ordentlig til konkursbo.  Ikke skattekonto (manglende innbetaling). Ikke spilt med åpne kort mot bankene som det er gjeld til.  Manglende regnskap  og helt opphør av regnskap høsten 2017. Det står også at det er en leverandør som har kommet med krav på 800.000 kr som daterer seg tilbake til 2016.  Selskapet har en gjeld på nærmere 6 mil, hvor av  1 mill er til staten pga manglende skatteinnbetaling og også mulkt pga dette.  Bankgjeld på over 3-4 mill. 
At daglig leder dro på ferie (!!!) til Spania men skulle være tilgjengelig for bobestyrer døgnet rundt, men har ikke svart på telefon, epost etc fra han (og heller ikke fra avisen). Det står også at saken er oversendt til påtalemyndighetene for vurdering der.  Det står også at selskapet har vært drevet for kreditorers regning over lang tid og at det skulle vært meldt oppbud for lenge siden.

Dette er bare noe av det som står i avisen, det er ganske alvorlig. Veldig alvorlig.  Jeg tror ikke fletta på at daglig leder her (blogger Tomines verden ) har vært så fjern at hun ikke har forstått. Hun mener at hun har tapt penger pga dårlige varer i Kina som hun ikke kunne reklamere på. Spør du meg så ser det ut som hun bevisst har levd som en grevinne på andres penger i flere år. Levd et luksusliv som Victoria Beckham (minst) og ikke hatt midler til det.
Mulig at hun har innbilt seg selv at dette går bra, men hallo.

Så er det for godt til å være sant så er det nok det. Ha det i mente når dere eventuelt lar dere blende av luksuslivet til alle disse influencerne her i landet. Det er bare en fasade! 

Har du en link?

Dette høres jo veldig alvorlig ut og ikke som en vanlig konkurs

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...