Gå til innhold

Skal du snoke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får da ikke vite min lønn om du snoker. Ikke derfor du snoker. Tallene der sier deg ikke noe.

Det står eks 349.232 i lønn på meg. Den reelle lønnen min er mellom 8-850.000. Så hva får du ut av de tallene?

Formuen min står på ca 1.700.000. Den sto der ikke i fjo.  Neste år vil den stå på litt under 4 mill. Så hva kan du få ut av dette da? Bare ved å snoke?

Anonymkode: b8edf...130

Du glemmer jo å oppgi det viktigste tallet her, nemlig utliknet skatt. I tillegg vet man ofte litt mer om venner og kolleger enn hva jeg vet om en AB på KG, for eksempel skatteklasse og et estimat på boliggjeld, om de nettopp har kjøpt og solgt, om de har firmabil etc.

Det er ikke vanskelig cowboyregne seg frem til noe og være noenlunde innenfor i en høy andel av tilfellene, men det er jo ikke akkurat en eksakt vitenskap, det vet jo alle. Men når man bare er mildt nysgjerrig så er det ikke så viktig om det alltid er riktig heller da, det endrer ikke livet mitt i stor grad om jeg tror AnonymBruker KågeKågesen tjente 700k når det var 800k. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som vil vite uten å bli avslørt burde byttesnoket med andre brukere. Om en fremmed fra Snåsa sniker på meg så kobler ikke jeg det med svigerinnen min, liksom :P

Anonymkode: 84926...bf4

Ja! Noen som vil byttesnoke? Send meg pm 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cuntzilla skrev:

Du glemmer jo å oppgi det viktigste tallet her, nemlig utliknet skatt. I tillegg vet man ofte litt mer om venner og kolleger enn hva jeg vet om en AB på KG, for eksempel skatteklasse og et estimat på boliggjeld, om de nettopp har kjøpt og solgt, om de har firmabil etc.

Det er ikke vanskelig cowboyregne seg frem til noe og være noenlunde innenfor i en høy andel av tilfellene, men det er jo ikke akkurat en eksakt vitenskap, det vet jo alle. Men når man bare er mildt nysgjerrig så er det ikke så viktig om det alltid er riktig heller da, det endrer ikke livet mitt i stor grad om jeg tror AnonymBruker KågeKågesen tjente 700k når det var 800k. 

Skatten var på 369.000. Så nå må dere regne.

Anonymkode: b8edf...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2017 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Skatten var på 369.000. Så nå må dere regne.

Anonymkode: b8edf...130

Som sagt, man vet som oftest enda mer enn det da om folk man kjenner, og det er en del annet som spiller inn på skatten altså ;) Uten å vite om de andre faktorene så havner man på 800 og oppover på deg. 

Alle vet jo hva tallene i skattelistene er og hvordan de kan være misvisende, men kanskje greit du påpeker det åpenbare, er jo mulig det er noen i tråden under 15 år som dette var nytt for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...