Gå til innhold

Skal du snoke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da var skattelistene ute igjen. Skal du snoke på venner og bekjente?

Anonymkode: 8a07c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Men jeg må innrømme at om jeg hadde kunnet gjort det uten at de fikk vite om det, så hadde jeg 100% garantert gjort det. Det gjorde jeg alltid før de tok vekk muligheten til å gjøre det helt anonymt. 

Anonymkode: ae658...fba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg skal bare sjekke brukerstatistikken for å se hvem som har snoket på meg, og så skal jeg sende en sms og spørre om det er noe mer jeg kan hjelpe dem med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er definitivt nysgjerrig, men ikke nok til at jeg vil personen jeg sjekker opp skal se det. Men det er jo alltids interessant å se hva andre på arbeidsplassen tjener. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir å titte inn i andres hverdagsliv på en måte, og det har en ikke noe med. Skulle vært sånn som før, da en ikke la ut listene overhodet. Også fikk en lov, da kikket mange, mange, men litt fint at en kan se hvem som har tittet også, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å holde på sånn, leser heller avisen der de rikeste osv. står i hjemkommunen, og koser meg med en rik onkel uten arvinger står høyt opp på listen. 

Anonymkode: 476a5...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tussi680 skrev:

Det blir å titte inn i andres hverdagsliv på en måte, og det har en ikke noe med. Skulle vært sånn som før, da en ikke la ut listene overhodet. Også fikk en lov, da kikket mange, mange, men litt fint at en kan se hvem som har tittet også, egentlig.

Når "før" var dette? Før det ble sånn at man kunne se hvem som hadde kikket, lå de åpent på nettet og hvem som helst kunne kikke, og før det igjen lå de åpent på rådhuset. 

Det er nedfelt i lovverket at skattelistene skal være offentlige, og sånn har det vel vært så lenge jeg har levd, tror jeg?

Anonymkode: ae658...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne sjekket riking faren min, men tør ikke 🙈

Anonymkode: 4947c...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tussi680 skrev:

Da det ikke fantes nett. tidlig i 60 årene.

Som sagt: før de ble lagt på nett, lå de ute til offentlig beskuelse i papirutgave på rådhuset. Så hvem som helst kunne gå innom og se, helt uten at noen loggførte det. 

Anonymkode: ae658...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minute ago, tussi680 said:

Ja, de mest nysgjerrige stakk vel dit.

Vanlig med skatteaviser før da.

Anonymkode: 37682...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ja, også spurte de hverandre vet jeg, hehe....modern ble litt arg når ho og far min fikk de spm. Vet ikke hva svaret var, men de fikk stoppet nysgjerrigheten skjønte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på venner og kjente. Men snoke skal jeg, på maktpersoner. Deres inntekter angår meg, og alle andre som har en interesse av korrupsjon og desslike. Altså alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...