Gå til innhold

Wanda og Vita?


Gjest LykkeligPer

Anbefalte innlegg

På 18.12.2017 den 15.57, Kalevala skrev:

NRK har sagt at hensikten er å:

1. Gjenspeile samfunnet ved å vise hvordan noen unge mennesker lever i dag.

2. Lage en serie for ungdom

3. Vise at det finnes forskjellige varianter av unge kvinner med minoritetsbakgrunn. At ikke alle er religiøse.  

     3b: Vise sterke, selvstendige unge kvinner med minoritetsbakgrunn. 

Unge? Jeg trodde disse var på min alder. Hvor gamle er de ?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner heller ikke hvorfor de har en egen TV serie og har aldri hørt om de før. Syntes det er dårlig stil av NRK å gi de tv-tid, det er mer enn nok at det går 5 timer Kim Kardashian serie og 2 timer kirurgi program på norsk tv hver dag.

Unge jenter blir jo bare mer og mer påvirket og hjernevasket av unaturlige idealer og tror at det er sånn man må se ut for å bli godkjent og de prioriteringene som er nøkkelen til en godt liv. Sendetid forteller unge jenter at disse skal man se opp til. Veldig trist..! Mediene har et stort etisk ansvar for hvordan samfunnet formes.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sol79 skrev:

Hvordan får man råd til det forbruket på en butikkmedarbeiderlønn egentlig?

De er jo butikksjefer begge to..

Tjener litt mer enn vanlige butikkmedarbeidere da..

Og pga store IG kontoer får de sikkert mye spons..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, J.. skrev:

De er jo butikksjefer begge to..

Tjener litt mer enn vanlige butikkmedarbeidere da..

Og pga store IG kontoer får de sikkert mye spons..

Butikksjef hvor da egentlig? Ja, de tjener litt mer, men ikke nok til å forklare forbruket. En butikksjef på Marc Jacobs i Oslo har ikke høy nok lønn til å handle veldig mye i butikken uten rabatt for å si det sånn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sol79 skrev:

Hvordan får man råd til det forbruket på en butikkmedarbeiderlønn egentlig?

De sier noe om det i serien, at de handler klær til innkjøpspris og selger videre. Enkelte av klærne er nye. Det er vel begrenset hvor stort omfang de kan gjøre dette uten at butikkeier reagerer da men. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sol79 skrev:

Butikksjef hvor da egentlig? Ja, de tjener litt mer, men ikke nok til å forklare forbruket. En butikksjef på Marc Jacobs i Oslo har ikke høy nok lønn til å handle veldig mye i butikken uten rabatt for å si det sånn.

Marc Jacobs er jo ikke en av de dyreste butikkene engang😆

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inntrykk av at de prøver å kopiere The Kardashians.Har bare sett noen episoder,men synes det var intetsigende og kjedelig.En evig runddans med sminke,reising,festing og shopping..

Forøvrig helt enig med det  avida30  skriver lenger oppe her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2017 den 7.40, Sol79 skrev:

Hvordan får man råd til det forbruket på en butikkmedarbeiderlønn egentlig?

De bor jo ganske billig, i i tillegg til at det er mye spons i bildet av vipper, lepper, negler, generelt forbruksvarer som sminke, tilbehør etc. Har man lite gjeld (eeeeeller bruker mye mastercard uten at jeg sier det er tilfellet her) så er det jo ikke umulig å blåse av så mye penger på designerting. Og de selger myye på tise, så det er grei gjennomstrømning på veskene deres.

Endret av skyflakes
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også veldig positivt overrasket over denne serien. Klikket meg inn i forventing om å få noe Kardashians-guilty pleasure-greier, men disse to var faktisk oppriktig underholdende, selv om de av og til virker i overkant overfladiske og jålete har de god selvironi og humor. Syns også det er fint at jenter med minoritetsbakgrunn som ikke er typisk hijab-kledde og religiøse får litt plass i mediabildet. Noe mer enn en skildring av unge jenter med minoritetsbakgrunn er det nok ikke, syns ikke serien er noe mer banebrytende enn nettopp det :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, skyflakes skrev:

De bor jo ganske billig, i i tillegg til at det er mye spons i bildet av vipper, lepper, negler, generelt forbruksvarer som sminke, tilbehør etc. Har man lite gjeld (eeeeeller bruker mye mastercard uten at jeg sier det er tilfellet her) så er det jo ikke umulig å blåse av så mye penger på designerting. Og de selger myye på tise, så det er grei gjennomstrømning på veskene deres.

Bor billig? Hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Buddhahode skrev:

De deler en liten toroms på Strømmen.

 

46 minutter siden, nicecar skrev:

Bor billig? Hvordan?

De sover til og med i samme seng på soverommet. Da vil jeg si at man får spart endel på husleie😂

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LykkeligPer

Men de handler jo mye brukt klær da! Mye! Chanel skoene til Vita var kjøpt brukt fra Louise. Så de betaler ikke fullpris heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt poenget med serien og synes egentlig NRK bommer veldig mye for tiden med ungdomsprogrammene. 

Når det er sagt, så synes jeg Vita og Wanda virker jordnære og oppegående, til tross for lepper, fikset nese, hau med øyenvipper og dyre merkeklær. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Jeg ser ikke helt poenget med serien og synes egentlig NRK bommer veldig mye for tiden med ungdomsprogrammene. 

Når det er sagt, så synes jeg Vita og Wanda virker jordnære og oppegående, til tross for lepper, fikset nese, hau med øyenvipper og dyre merkeklær. 

Jeg synes som nevnt tidligere i tråden at det er kult å vise frem jenter med minioritetsbakgrunn som kjører sitt eget løp uten å bry seg om hva andre sier og tenker.

Mange som er i et miljø hvor det sosiale presset er veldig stort på hva du skal gjøre og hvordan du skal oppføre deg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...