Gå til innhold

Når typen juger (langt..)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Venus, ikke innlogget

:) Hei Nathalie.

Jeg føler MED deg. Jeg vet det er ikke lett å ha det slik !!! :sur:

Samboeren din er tydeligvis en LYSTLØGNER.

Så dette er altså hans problem.

Men det er klart at det plager deg også, for du lever jo sammen med han, dessuten er du sikkert nok glad i han. Derfor ser du at dette blir ditt problem også. Det er urettferdig å utsette deg for dette. Men jeg tror neppe han vil klare å se det på denne måten. Desverre. For deg !!!

MEN: Hvis du velger å forsette forholdet med han, vil det faktisk i praksis si; at DU vil fortsette å være så FRUSTRERT som du er nå !!!

Hvis du ikke velger å overse det da...

For jeg tror ingenting på at han vil klare å slutte å snakke usant !!!

Dette er så typisk for en lystløgner. Når han blir konfrontert med sannheten vil han bare fortsette å lyve, å nekte alt sammen. Uansett om du sitter foran han med beviset i din hånd. Dette er lystløgneren i et nøtteskall. Sett ut ifra min erfaring.

Det er helt tragisk for han selv, og utrolig frustrende for de nærmeste involverte !!!

Dette har jeg selv opplevd på nært hold i flere år.

Og jeg vet han stadig driver med løgnene sine. Ut i fra LYST og ANSVARSFRASKRIVELSE...!!!... Han "ser" ikke at det er noe i veien med han. Jeg synes virkelig synd på han, ÓG hans nye kone.

Slik jeg ser det, har du nå 3-tre valg. Enten må du leve med dette. :o

Eller han må få proffesjonell hjelp for problemet eller lidelsen sin. :wink:

Eller ganske enkelt (ja, det er vanskelig) forlate han. :roll:

Massevis av lykke til med valget ditt !!!

Hjertelig hilsen fra Venus, som føler MED deg. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Har akkurat tatt opp med gubben det tipset Catzy kom med, og han sa at det var lurt! :D

Endelig en positiv ting som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Catzy - nå også finansrådgiver!

Men et lite tips er: Sørg for at det er du som har kontrollen på kontoen. Hos oss er det min konto som blir brukt, fordi jeg hadde samme opplegget med eks'en. Hvis du bruker nettbank eller kontofon, kommer du til å bruke samme kodekort som til din konto. Dermed vil du ha mulighet til å sjekke at det ikke plutselig har forsvunnet penger uten å kunne sjekke når og hvor. Høres kanskje paranoid ut, men det virker som om det er han som har et litt løst forhold til felles penger, ikke du.

Fint at han syntes det var en bra ordning! Jeg synes det går glimrende selv.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått mange gode råd her....Vel, det jeg bare ville si er at; jeg FORSTÅR rett og slett ikke folk som lyver om alt...også om bagateller...slike ting som er meget lette å gjennomskue, f.eks at tlf. nr ikke vises på displayet osv..Selv om de hardnakket påstår det motsatte.

Har selv opplevd dette, og det er bare så fryktelig slitsomt..og som en annen sa, de vil nok aldri forandre seg. Men det vil nok den andre gjøre etterhvert..

Mirabella :)

PS: Noe av det verste jeg har opplevd i mitt liv var å bli kalt "løgner" av svigermor - da jeg ville forlate sønnen hennes...Jeg tror aldri jeg vil tilgi henne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mannfolk!!

:x De kan være så søte og uskyldige og ingen vil vel tro at HAN kan lyve vel??? Tror mannfolk at vi er dumme?

8) Selv kan jeg føle når min samboer lyver for meg, og da tar jeg gjerne en liten sjekk på ham uten at han vet det, og finner selvsagt bekreftelsen jeg trengte. Selv snart et år i ettertid har jeg flere ganger konfrontert ham med denne løgnen, gitt ham sjansen til å innrømme det, men neida!!

Har tilgitt og lagt bak meg denne "ene" løgnen, men jeg godtar ikke at det skal skje flere ganger. En ting er å unngå sannheten eller ikke fortelle ting, men å lyve ved et direkte spørsmål er en helt annen sak!!!

Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg forlangt å få vite hva han driver med, hvor penga blir av. Jeg hadde forlangt at alle korta ble lagt på bordet og en skikkelig samtale hadde funnet sted. Gi ham ultimatumet mellom en skikkelig prat (ÆRLIG sådann) ellers så flyttet du / han!

Lykke til, følger med i tråden din!

Klem fra jente med Magefølelse.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...