Gå til innhold

Hva f... feiler det folk? Man går ikke kveldstur i mørket med svarte klær, svart barnevogn(!) og svart paraply


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du en av de som mener det er offerets skyld?

Anonymkode: e7fd1...ce2

Nei. Men jeg mener de som ferdes etter vei i mørket uten refleks er komplette idioter. Og jeg håper det en gang kommer en lovendring som kan bøtelegge disse på lik linje med manglende bilbelte, eller kanskje enda en høyere sats!

Anonymkode: 26bce...5ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Men jeg mener de som ferdes etter vei i mørket uten refleks er komplette idioter. Og jeg håper det en gang kommer en lovendring som kan bøtelegge disse på lik linje med manglende bilbelte, eller kanskje enda en høyere sats!

Anonymkode: 26bce...5ba

Mener du du har rett til å kjøre på noen bare du anser dem for å være idioter? 

Anonymkode: e7fd1...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke reflex, men jeg går kun til og fra t-banen. Da går jeg på fortau hele veien, så hvis du kjører på meg må du kjøre oppå fortauet. 

Anonymkode: 06908...3ca

Det er ingen unnskyldning for å ikke bruke refleks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, AnonymBruker said:

Er du en av de som mener det er offerets skyld?

Anonymkode: e7fd1...ce2

Ja, blir du påkjørt på mørke veier i mørke klær uten refleks er det faktisk offerets egen skyld. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Outlander skrev:

Ja, blir du påkjørt på mørke veier i mørke klær uten refleks er det faktisk offerets egen skyld. 

Nei, det er ikke offeret som satte seg bak rattet og valgte å kjøre ned et annet menneske. Det hjelper ikke hvor fristet du enn blir til å meie ned noen med bilen din, det finnes ingen nedkjøringsrett i loven. På samme måte som det ikke finnes noen voldtektsrett. Det er alltid forøverens ansvar. 

Anonymkode: e7fd1...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke offeret som satte seg bak rattet og valgte å kjøre ned et annet menneske. Det hjelper ikke hvor fristet du enn blir til å meie ned noen med bilen din, det finnes ingen nedkjøringsrett i loven. På samme måte som det ikke finnes noen voldtektsrett. Det er alltid forøverens ansvar. 

Anonymkode: e7fd1...ce2

Folk kan ikke kjøre 4 km i timen i tilfellet en hjernedød idiot bestemmer å ta en tur på mørke veier uten refleks.  Da fortjener du å bli meid ned. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke offeret som satte seg bak rattet og valgte å kjøre ned et annet menneske. Det hjelper ikke hvor fristet du enn blir til å meie ned noen med bilen din, det finnes ingen nedkjøringsrett i loven. På samme måte som det ikke finnes noen voldtektsrett. Det er alltid forøverens ansvar. 

Anonymkode: e7fd1...ce2

 

Man VELGER ikke å "meie" noen ned med bilen sin. Dette kan ikke sammenlignes med metoo og de som blir voldtatt. Man voldtar ikke noen ved et uhell.

 

Jeg kjørte på en kvinne en gang. Det var mørkt ute, hun kom hoppende ut i veien i mørke klær. Jeg hadde ikke sjans, selv om farten min var 15km/t. Gjett hva politiet sa? Hennes skyld.

 

Anonymkode: 1c988...18a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du du har rett til å kjøre på noen bare du anser dem for å være idioter? 

Anonymkode: e7fd1...ce2

Man har aldri rett til å kjøre på noen, men folk som går uten refleks kan være umulig å se tidsnok til å unngå å kjøre på de. Jeg har ikke lyst til å bli drapsmann for noe så dumt som offerets idioti/glemsomhet/forgjengelighet. Putt en refleks i alle jakker, vesker og sekker du har, eller sammen med lua og vottene. Det er faktisk latterlig enkelt å tilrettelegge for å alltid ha med refleks.

Ikke bland metoo inn i dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du du har rett til å kjøre på noen bare du anser dem for å være idioter? 

Anonymkode: e7fd1...ce2

Se heller hva jeg skriver i stedet for å oppføre deg som en komplett idiot! Siden du tydeligvis ikke er av den smarte typen skal jeg uteheve det første jeg skrev i forrige svar: NEI for faen!

Anonymkode: 26bce...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å kjøre på noen uansett tilfelle, sånn er loven. Men jeg synes folk burde ha vett nok til å ta på seg refleks uansett. Det gjelder faktisk ditt eget liv og selv om loven sier at det er sjåførens feil så er det jo du som kan dø av det. Ikke nok med det går det veldig hardt utover sjåførens liv også, det er ikke kult å gå rundt og føle at du har drept noen kun fordi de ikke gadd å ta på seg refleks. Man har ett ansvar for sitt eget liv, men man har faktisk ett  ansvar for hvordan man påvirker andres liv også. Bruk refleks, hvor vanskelig kan det være. Inntil alle begynner med det så må sjåfører være ekstremt varsomme for folk som ikke kan sees i nattemørket. Har du barn så beskytt barnet ditt med masse reflekser.

Endret av Aloe_Vera
Stod før: det er kul å føle at man dreper noen. Egentlig ikke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Belima skrev:

Jeg har alltid ekstra reflekser i bilen, de med tråd, som jeg har bommet forskjellige steder. Startet med det for mange år siden da jeg holdt på å kjøre ned et par i en sving. Lyset fra bilen min gikk motsatt vei fra der paret gikk. Kjenner fremdeles på den ekle følelsen jeg fikk den kvelden. Siden den gangen har jeg stoppet og tilbudt "usynlige" fotgjengere refleks. Ikke alltid med hell. Har fått kjeft så hatten passer noen ganger. Jeg gir meg ikke, jeg vil ikke ha ansvaret for å ha kjørt på noen.

Vet du hva? Dette skal vi gjøre også! Og så synes jeg at flere burde hive seg på og gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare hatt lappen noen mnd, og har ikke telling på hvor mange jeg nesten har kjørt over i mørket!! Idioter! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville stanset og sagt han burde bruke reflesk om han har lyst å bli gammel og bryr seg om barnet sitt. 

Anonymkode: 659d1...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...