Gå til innhold

Hva f... feiler det folk? Man går ikke kveldstur i mørket med svarte klær, svart barnevogn(!) og svart paraply


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holdt på å kjøre ned en far på tur med barnevogn nå i kveld. Er helt skjelven fremdeles. 

Men hva er greia med å gå ut i kveldsmørke trafikkerte gater uten fortau, med svarte klær, svart barnevogn og svart paraply? 

Heldigvis var det 40 km/t der og fartsdumper. Og heldigvis var jeg oppmerksom. Men fikk sjokk da jeg omtrent sneia både pappaen og barnevognen med bilen min. Avstanden var ikke mange cm. 

Anonymkode: a02d1...668

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har svart barnevogn, svart regntøy og bare svarte paraplyer. Men jeg har 8 sånne reflex bånd til å slå rundt ankler og bein på vogna sitt understell, og 8 reflexmerker klistret på den siden av vogna jeg ikke går på, og jeg går ikke ute uten reflexvest. Siste nye er strikkelue I reflekstråd.

Jeg fikk skrekken på mørkekjøring for 13 år siden. Og har hamstret refleks siden. 

Om de har sertifikat er det ingen unnskyldning for dårskapen! 

Anonymkode: 0d928...e5f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdt på å kjøre ned en far på tur med barnevogn nå i kveld. Er helt skjelven fremdeles. 

Men hva er greia med å gå ut i kveldsmørke trafikkerte gater uten fortau, med svarte klær, svart barnevogn og svart paraply? 

Heldigvis var det 40 km/t der og fartsdumper. Og heldigvis var jeg oppmerksom. Men fikk sjokk da jeg omtrent sneia både pappaen og barnevognen med bilen min. Avstanden var ikke mange cm. 

Anonymkode: a02d1...668

Håper du informerte ham om at de var skremmende nære å bli nedkjørt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sort tøy og sort barnevogn er vel det aller vanligste, men folk burde bli mer bevisste på viktigheten, og nødvendigheten av refleks! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter folk uten refleks hver gang jeg ute og kjører. Plutselig skjener de ut i veien over et overgangsfelt, helt ut fra intet. Elller de går langs veiskulderen uten fortau, og er helt usynlige før man er rett bak dem. 

Det er så fascinerende at folk ikke skjønner at de er tilnærmet lik usynlige, og at det også gjelder når de skal krysse gaten, så de må ha refleks selv om de går på fortauet. 

Også oppgitt over dem som går med refleksbånd på armen, og som tror at da ser jo alle dem. Selv om de går med nevne arm godt gjemt bak en svart paraply, eller holder armen foran seg så refleksen er usynlig bakfra.... 

Det hjelper ikke å gå med refleks om man har den på et sted hvor den ikke synes!

Anonymkode: 1bdc1...486

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det ville bli slutt på victimblaiming etter metoo-kampanjen?

Anonymkode: e7fd1...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke reflex, men jeg går kun til og fra t-banen. Da går jeg på fortau hele veien, så hvis du kjører på meg må du kjøre oppå fortauet. 

Anonymkode: 06908...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke reflex, men jeg går kun til og fra t-banen. Da går jeg på fortau hele veien, så hvis du kjører på meg må du kjøre oppå fortauet. 

Anonymkode: 06908...3ca

Du krysser ingen innkjørsler? Du krysser aldri veien ett eneste sted? Du må aldri ta et steg ned fra fortauet for å komme forbi sinker? 

Anonymkode: 1bdc1...486

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du krysser ingen innkjørsler? Du krysser aldri veien ett eneste sted? Du må aldri ta et steg ned fra fortauet for å komme forbi sinker? 

Anonymkode: 1bdc1...486

Hvis du kjører på et barn, hvems feil er det da? Barnet som burde vært større så barnet ble sett eller din, som burde fulgt bedre med på hvor du kjørte? Slutt å bebreide andre for at du ikke kan kontrollere deg. Kjører du på noen er det du som har valgt å gjøre det, ingen andre.

Anonymkode: e7fd1...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ekstra reflekser i bilen, de med tråd, som jeg har bommet forskjellige steder. Startet med det for mange år siden da jeg holdt på å kjøre ned et par i en sving. Lyset fra bilen min gikk motsatt vei fra der paret gikk. Kjenner fremdeles på den ekle følelsen jeg fikk den kvelden. Siden den gangen har jeg stoppet og tilbudt "usynlige" fotgjengere refleks. Ikke alltid med hell. Har fått kjeft så hatten passer noen ganger. Jeg gir meg ikke, jeg vil ikke ha ansvaret for å ha kjørt på noen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belima skrev:

Jeg gir meg ikke, jeg vil ikke ha ansvaret for å ha kjørt på noen.

Da lar du være å gjøre det da. Mer komplisert er det ikke. Klarer du ikke la være så har du ingenting bak rattet å gjøre.

Anonymkode: e7fd1...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da lar du være å gjøre det da. Mer komplisert er det ikke. Klarer du ikke la være så har du ingenting bak rattet å gjøre.

Anonymkode: e7fd1...ce2

Tror du folk kjører på noen med vilje? Så lite smart er nok ikke du heller. Når det er mørkt og det regner så blir folk som går på veier uten fortau så å si usynlige.
Var en test av refleks på TV2 hjelper deg sist uke, der kan du se hvor vanskelig det er å oppdage folk uten eller med dårlige reflekser.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lar du være å gjøre det da. Mer komplisert er det ikke. Klarer du ikke la være så har du ingenting bak rattet å gjøre.

Anonymkode: e7fd1...ce2

Kjører du bil selv?

Anonymkode: 26bce...5ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Belima skrev:

Tror du folk kjører på noen med vilje?

Hvis folk ikke klarer å la være har de intenting bak et ratt å gjøre.

Anonymkode: e7fd1...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjører du bil selv?

Anonymkode: 26bce...5ba

Lærte du deg ikke å ikke kjøre på folk når du tok lappen?

Anonymkode: e7fd1...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lærte du deg ikke å ikke kjøre på folk når du tok lappen?

Anonymkode: e7fd1...ce2

Har du selv lappen? 

Anonymkode: 26bce...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du selv lappen? 

Anonymkode: 26bce...5ba

Er du en av de som mener det er offerets skyld?

Anonymkode: e7fd1...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er lurt at vi ikke lar oss manipulere av den som hele tiden skriver dumme innlegg som anonym. Det er jo bare for å kverulere.
Bedre å bare overse innleggene!

Endret av Belima
La til en kommentar.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Belima skrev:

Kanskje det er lurt at vi ikke lar oss manipulere av den som hele tiden skriver dumme innlegg som anonym. Det er jo bare for å kverulere.
Bedre å bare overse innleggene!

Enda bedre å slutte med victimblaiming, særlig nå som metoo har avslørt hvor vanlig det er.

Anonymkode: e7fd1...ce2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...