Gå til innhold

I dag tok jeg et oppgjør med henne (kollega som alltid skal sette meg i et dårlig lys)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper kollegaen din sykemelder seg ts og anklager deg for mobbing, hun har hele kollegiet som vitner, du har nada. Håper hun rævkjører deg og får deg fjernet. 

Anonymkode: 4596d...1c6

Det TS gjorde er ikke mobbing. Derimot er det TS sin kollegagjorfe mobbing. 

Lært deg definisjoner før du slenger ut av deg om ting du tydeligvis ikke kan noe om.. 

Anonymkode: a5f7a...a8f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For snart 10 mnd. siden fikk jeg tildelt et ettertraktet prosjekt på jobben. Etter det startet dette. En kollega ble tydeligvis sjalu og etterhvert fikk jeg hører rykter fra andre kolleger om min helse. Jeg var syk, jeg var gravid, jeg hadde migrene, jeg gråt på toalettet - alt var bare tull. Og nå etter ferien kom ryktet om at jeg hadde diabetes 2 (jeg er til opplysning ikke overvektig). Alt dette brukte hun som srgumenter for at jeg ikke var i stand til å klare prosjektet. 

I lunsjen i dag reiste jeg meg når alle hadde spist og sa ifra om at jeg syntes dette begynte å bli latterlig, jeg henvendte meg direkte til henne og spurte hvor langt hun skulle ta dette spillet.... hva var det neste ryktet? Kreft? HIV/AIDS? 

Hun lo nervøst og flakket med blikket, jeg sa at alle her vet at dette kommer fra deg og kun deg. Ikke se etter støtte fra noen her.... så tok hun tallerkenen og sa at dette orket hun ikke og at jeg var syk og gal. Så gikk hun inn på kontoret sitt. 

Jeg gikk og kjøpte kake til alle, dette var godt å få av skuldrene. Hun kom ikke ut resten av dagen. Håper hun skammer seg jævlig hardt. 

Anonymkode: 16153...ddc

Gratulerer. Noen ganger er det beste å gå rett i strupen på trollet. Dersom ryktene og baksnakkingen opphører vet du at det er henne eller en eller annen som satt rundt bordet som stod bak. Av og til må man være litt slem tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For snart 10 mnd. siden fikk jeg tildelt et ettertraktet prosjekt på jobben. Etter det startet dette. En kollega ble tydeligvis sjalu og etterhvert fikk jeg hører rykter fra andre kolleger om min helse. Jeg var syk, jeg var gravid, jeg hadde migrene, jeg gråt på toalettet - alt var bare tull. Og nå etter ferien kom ryktet om at jeg hadde diabetes 2 (jeg er til opplysning ikke overvektig). Alt dette brukte hun som srgumenter for at jeg ikke var i stand til å klare prosjektet. 

I lunsjen i dag reiste jeg meg når alle hadde spist og sa ifra om at jeg syntes dette begynte å bli latterlig, jeg henvendte meg direkte til henne og spurte hvor langt hun skulle ta dette spillet.... hva var det neste ryktet? Kreft? HIV/AIDS? 

Hun lo nervøst og flakket med blikket, jeg sa at alle her vet at dette kommer fra deg og kun deg. Ikke se etter støtte fra noen her.... så tok hun tallerkenen og sa at dette orket hun ikke og at jeg var syk og gal. Så gikk hun inn på kontoret sitt. 

Jeg gikk og kjøpte kake til alle, dette var godt å få av skuldrene. Hun kom ikke ut resten av dagen. Håper hun skammer seg jævlig hardt. 

Anonymkode: 16153...ddc

ahhhh. alltid morsomt å se kvinners hverdagsdrama og intriger. virker som dette er et følelsesmessig behov for kvinner, drama, konflikter og intriger. om det ikke kommer naturlig må man lage noe selv

Anonymkode: a0766...f0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
21 timer siden, NotNaomi skrev:

Ups. Var dette nødvendig å ta mens alle var tilstede da Ts? 

Det var helt klart ikke ok av henne,men måten du fikk fram på var ikke heelt ålreit syns jeg. Du skulle ha sagt fra før,og kun til henne. 

Dette gikk for langt og det ble brått "alle mot henne". Siden du sa at hun ikke måtte forvente støtte fra noen.

Ikke ideelt på en arbeidsplass altså. Hvorfor ga du henne ikke beskjed på tomannshånd før du "sa fra"?

 

Det å "oute" noen i offentlighet er det eneste som hjelper. Snakker man sammen på tomannshånd er det bare å fortsette. Det som ikke noen ser, har aldri skjedd. Her er det "gapestokken" som er virkemiddelet, ikke det å gi selve vedkommende beskjed. Noen mennesker gir seg ikke før de blir satt lys på.

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tatt opp noe sånn i plenum en gang. Det føltes kanonbra der og da, men ikke etterpå. Begynte å tenke at personen kanskje ble veldig lei seg og gruet seg til å dra på jobb. Fikk utrolig dårlig samvittighet. Så jeg la meg langflat og unnskyldte dagen etter. Hun godtok det og vi jobbet godt sammen i ettertid :)

Det var ikke før jeg sluttet et år senere at jeg fikk vite at hun etter denne hendelsen, hadde snakket dritt om meg til alle på jobben mens hun latet som vi var venner. Veldig falskt, men jeg fortjente det kanskje. 

Nå tar jeg alltid opp ting på tomannshånd og passer på å være sakelig. Ikke buse ut med innestengt sinne :fnise: Det fungerer veldig mye bedre syns jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får litt ungdomsskolevibber av hele greiene jeg.. helt riktig å konfrontere henne, men med publikum og kakefeiring etterpå.. hører vel ikke hjemme på en voksen arbeidsplass. 

Anonymkode: b6cbe...ec2

Helt enig. Jeg tviler ikke på at denne kollegaen har vært slem, men jeg tenker også at det må ha vært noe uheldig med arbeidsmiljøet, om dette har fått utvikle seg såpass langt. Selv om det finnes enkelte som kan styre på med et enmanns-show ganske lenge, så skal det litt til at det går såpass langt, uten at noen andre også tar aktivt del i å utvikle konflikten. Jeg anklager egentlig ikke TS for noe her, jeg bare mener at på en arbeidsplass med et godt og sunt miljø, så tar man ikke opp baksnakking på mobilen (lukter sensasjonslyst og oppnøring), man tar dette opp gjennom egnede kanaler, og før det går så langt. 

Om jeg hadde sittet der og spist kake, så hadde den satt seg fast i halsen..

Endret av Søgni
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke mobbing. 

Anonymkode: a5f7a...a8f

Hva vil du kalle det da? Når Ts tar det opp i offentlighet foran alle og faktisk kjøper kake etterpå? Alle sitter og spiser mens hun andre er alene på ett rom ? Utfrysing? 

 Greit det var "fortjent" men Ts svarte med samme barnslige mynt tilbake. Ergo ingen sympati for Ts:) 

 

virker for dumt hele greia så kanskje Ts bare troller🤔 Om det er sant så må jo den bedriften nomineres til årets bedrift for bra samhold

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne gi oss en update om hvordan arbeidsdagen i dag var :)

Anonymkode: d0e5b...b18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gi oss en oppdatering! 

Jeg har også en kollega som jeg misliker sterkt. Jeg takler henne ikke. Jeg tør ikke og si min mening til henne og sette henne på plass! Jeg synes faktisk at du var råtøff som satte henne på plass framfor de andre kollegaene dine, det hadde jeg aldri turt! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemeg96 skrev:

Ja gi oss en oppdatering! 

Jeg har også en kollega som jeg misliker sterkt. Jeg takler henne ikke. Jeg tør ikke og si min mening til henne og sette henne på plass! Jeg synes faktisk at du var råtøff som satte henne på plass framfor de andre kollegaene dine, det hadde jeg aldri turt! 

 

Det skal du være glad for, det viser bare at ditt moralske kompass fungerer.

Anonymkode: 2e43e...026

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2017 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Jeg håper kollegaen din sykemelder seg ts og anklager deg for mobbing, hun har hele kollegiet som vitner, du har nada. Håper hun rævkjører deg og får deg fjernet. 

Anonymkode: 4596d...1c6

Håper heller hun blir rævkjørt noe jævlig så hun blør, mobbere har 0 verdi. Bra jobb ts! 👏

Anonymkode: eb12b...6db

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan du få deg en kraftig smekk på fingrene. Det neste ryktet som blir satt ut er at du er psykisk syk, er helt ustabil og får utbrudd....

Anonymkode: 1272b...6f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.10.2017 den 17.50, Lillemeg96 skrev:

Ja gi oss en oppdatering! 

Jeg har også en kollega som jeg misliker sterkt. Jeg takler henne ikke. Jeg tør ikke og si min mening til henne og sette henne på plass! Jeg synes faktisk at du var råtøff som satte henne på plass framfor de andre kollegaene dine, det hadde jeg aldri turt! 

 

Kjøp en kake?

Anonymkode: e818c...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du få deg en kraftig smekk på fingrene. Det neste ryktet som blir satt ut er at du er psykisk syk, er helt ustabil og får utbrudd....

Anonymkode: 1272b...6f6

TS kan få rykte på seg for å være superemosjonell som får utbrudd i møtet...

Anonymkode: e818c...b06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎10‎.‎2017 den 18.10, AnonymBruker skrev:

For snart 10 mnd. siden fikk jeg tildelt et ettertraktet prosjekt på jobben. Etter det startet dette. En kollega ble tydeligvis sjalu og etterhvert fikk jeg hører rykter fra andre kolleger om min helse. Jeg var syk, jeg var gravid, jeg hadde migrene, jeg gråt på toalettet - alt var bare tull. Og nå etter ferien kom ryktet om at jeg hadde diabetes 2 (jeg er til opplysning ikke overvektig). Alt dette brukte hun som srgumenter for at jeg ikke var i stand til å klare prosjektet. 

I lunsjen i dag reiste jeg meg når alle hadde spist og sa ifra om at jeg syntes dette begynte å bli latterlig, jeg henvendte meg direkte til henne og spurte hvor langt hun skulle ta dette spillet.... hva var det neste ryktet? Kreft? HIV/AIDS? 

Hun lo nervøst og flakket med blikket, jeg sa at alle her vet at dette kommer fra deg og kun deg. Ikke se etter støtte fra noen her.... så tok hun tallerkenen og sa at dette orket hun ikke og at jeg var syk og gal. Så gikk hun inn på kontoret sitt. 

Jeg gikk og kjøpte kake til alle, dette var godt å få av skuldrene. Hun kom ikke ut resten av dagen. Håper hun skammer seg jævlig hardt. 

Anonymkode: 16153...ddc

Jeg var den som svarte deg OK.

Jeg har fulgt tråden, og føler for å kommentere litt mer. Når jeg leste innlegget ditt, så skjønte jeg veldig godt hvorfor du konfronterte henne, og det var modig av deg.

Men jeg stiller spørsmålstegn med hvorfor du har behov for å skrive om det, anonymt, på dette forumet. Måtte du inn her og skryte for å få likes og high five? Var det ikke nok å få konfrontert hun som plaget deg irl? Fikk du ikke nok kred fra kollegaene dine? Var motivet for å konfrontere henne i plenum, de samme som for å skrive om det her? Var det for å få andres anerkjennelse? Trenger du egentlig bekreftelse på at det var rett av deg?

Du virker på en måte så hoven, ovenfra og ned, i innlegget ditt. Det blir litt sånn, hvorfor skrive det her? Om du er så stinn i selvtillit som du virker til, hvorfor søke ytterligere bekreftelse på et anonymt forum... 

Anonymkode: 1c35d...0b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel lagt ballen død for godt nå, du har virkelig sagt ifra, men gud fader for et arbeidsmiljø også fra de andre som er med på dette. Håper det hjalp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...