Gå til innhold

I dag tok jeg et oppgjør med henne (kollega som alltid skal sette meg i et dårlig lys)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det var hun ene som startet ryktene og ikke noen av de andre kollegene dine?

Anonymkode: b4dc3...0ef

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du sa ifra. Det er ikke lett, og mange som ikke tør det, så blir sånne mennesker gående og spre gift, sladder og mobbing på arbeidsplasser. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Ups. Var dette nødvendig å ta mens alle var tilstede da Ts? 

Det var helt klart ikke ok av henne,men måten du fikk fram på var ikke heelt ålreit syns jeg. Du skulle ha sagt fra før,og kun til henne. 

Dette gikk for langt og det ble brått "alle mot henne". Siden du sa at hun ikke måtte forvente støtte fra noen.

Ikke ideelt på en arbeidsplass altså. Hvorfor ga du henne ikke beskjed på tomannshånd før du "sa fra"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var veldig unødvendig med et sånt utbrudd foran alle. Syns du kunne først tatt det med henne alene og sett etter bedring eller bedt om et møte mellom dere to og sjefen til stedet. For å ta det sånn så er min tanke: for noe unødvendig drama! Var det viktig for deg å sette henne på plass, eller ta "hevn" for det du har følt på?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å sette ned foten, men du kan også potensielt ha lagt egget. Dette var mer eller mindre en krigserklæring fra din side, og du valgte å gå til åpen krig, og må nå ta høyde for et meget ubehagelig trekk tilbake. Det å ta opp slike ting i plenum kan raskt slå tilbake på deg, for det var mange vitner. Om kollegagen din velger å ta det videre med din leder så kan det bli meget ubehagelig for deg.

Anonymkode: d1ffa...cfe

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje forsøkt å snakke med henne på tomannshånd før du dret henne ut foran hele arbeidsplassen, eller? 

Anonymkode: 104a8...2cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det var hun ene som startet ryktene og ikke noen av de andre kollegene dine?

Anonymkode: b4dc3...0ef

Dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt meg en tur til henne i morgen med en rolig prat og en kraftig unnskyldning jeg nå. Si at ryktene går og ut fra de har jeg grunn til å tro de kommer fra deg. Jeg ble så irritert at jeg fikk utbruddet i går. Har du sagt ditt og datt? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah! Denne tråden skal jeg følge, for nå må du gi oss statusrapport for resten av uka!  :popcorn:

Anonymkode: f234a...018

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper kollegaen din sykemelder seg ts og anklager deg for mobbing, hun har hele kollegiet som vitner, du har nada. Håper hun rævkjører deg og får deg fjernet. 

Anonymkode: 4596d...1c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få så mye stress for dette her. Kollegaene dine mister tillit til deg og kan hende sjefen også vil reagere sterkt. Neste gang det er noe så kan du bli syndebukken fordi du har vist deg fra denne siden. Du burde også unnskylde til dine kollegaer for utbruddet ditt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde grundig research på forhånd og snille kolleger tok opp ryktespredningen hennes på mobilene sine som de sendte til meg. Ser at jeg burde skrevet det i HI.

lTS

Anonymkode: 16153...ddc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde grundig research på forhånd og snille kolleger tok opp ryktespredningen hennes på mobilene sine som de sendte til meg. Ser at jeg burde skrevet det i HI.

lTS

Anonymkode: 16153...ddc

Snille kollegaer????? De vil jo lage bråk! 

I denne tråden blir jeg! Her vil det bli KAOS! 

Anonymkode: d7173...450

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde grundig research på forhånd og snille kolleger tok opp ryktespredningen hennes på mobilene sine som de sendte til meg. Ser at jeg burde skrevet det i HI.

lTS

Anonymkode: 16153...ddc

Men det var like fullt et lite strategisk trekk. Det at du tar opp slike ting i fellesskap er ren ammunisjon for kollegaen din hvis hun først bestemmer seg for å gi deg mer motstand. Disse bevisene skulle du heller tatt med din nærmeste leder, slik at h*n kunne reagert ovenfor den som har satt ut rykter om deg. 

Anonymkode: d1ffa...cfe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde grundig research på forhånd og snille kolleger tok opp ryktespredningen hennes på mobilene sine som de sendte til meg. Ser at jeg burde skrevet det i HI.

lTS

Anonymkode: 16153...ddc

Men du kunne tatt det med henne privat likevel da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...