Gå til innhold

Hva mener du om halal-produkter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Halal slakting er barbarisk. En jeg jobber med er fra Afrika ett sted og har fortalt hvordan han har slaktet dyr.

De er helt bevisste og skjærer strupen over på de til de blør ihjel. For en lidelse det må være. Samtidig fnyser han av at andre kolleger reagerer på dette.

Det skulle vært forbudt ved lov.

En annen kollega har fortalt at der hen kommer fra så slakter de på lik måte og griser gråter faktisk.

Anonymkode: 0b937...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bifftomat

Synes de kan la være å prakke på dette på oss andre. Jeg vil ikke spise halal kjøtt, for jeg tror ikke på islam. Enkelt og greit.

De kan da lese opp bordbønnen sin over maten sin selv hvis de absolutt må, og så kan vi andre få være opptatt med vårt eget? Er ikke det greit da?

Norge har gått alt for langt med enkelte hensyn. Det er naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifftomat
På 22.10.2017 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Alle dyr får ikke en bønn får de slaktes, så der tar du veldig feil 

Anonymkode: f8e32...481

Jeg hørte gilde praktiserte dette en gang, men vet ikke om det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell

Jeg har ingenting imot halal-kjøtt, men så lenge IRN tjener penger på salget av produktene er det utelukket for meg å kjøpe dem. Dem er jeg ikke interessert i å støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2017 den 23.50, AnonymBruker skrev:

Det er helt ok, det. Jeg velger kosthold basert på at jeg vil leve i 40 år til. Om du dør i morgen har du det fint, om du dør om 40 år taper du. Det er et veddemål, ingen vet hvem vinner

Anonymkode: b7095...cef

Den (daværende) elste personen i verden levde på et kosthold bestående av bare kjøtt.  Er noen år siden, men ikke mer enn 10 år, husker jeg så og hørte henne på nyhetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å vite hvilke Nortura produkter som er halal og ikke halal da de har sagt at de blander ut halal-produktene sine med vanlige produkter uten å merke det, så jeg boikotter enkelt og greit alle Nortura produkter :)

Anonymkode: c2daa...cae

Det har de sluttet å gjøre, fordi de fikk mange henvendelser fra kunder med like stor irrasjonell frykt som deg :P

Endret av Nicathv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 hours ago, Bifftomat said:

Synes de kan la være å prakke på dette på oss andre. Jeg vil ikke spise halal kjøtt, for jeg tror ikke på islam. Enkelt og greit.

De kan da lese opp bordbønnen sin over maten sin selv hvis de absolutt må, og så kan vi andre få være opptatt med vårt eget? Er ikke det greit da?

Norge har gått alt for langt med enkelte hensyn. Det er naivt.

Du kan slappe helt av, du spiser ikke halal-kjøtt. Og om du skulle være så uheldig å gjøre det i Norge, kan du være trygg på at dyret er slaktet på nøyaktig samme måte som vanlig. Forskjellen er, som sagt veldig mange ganger i denne tråden, at det leses en bønn eller velsignelse.

Dette handler for øvrig ikke så mye om at nordmenn skal "ta hensyn" som at Nortura og co. skal tjene penger. De ordlegger det som at det handler om et samfunnsoppdrag å tilby kjøtt til alle, men det er som i enhver annen forretning pengene som styrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Fy Faen! Dette beviser at muslimer er hjerteløse, motbydlige folk som "koser" seg med å spise dyremisshandlet kjøtt! ÆSJ

Anonymkode: 42371...b21

Denne videosnutten viser ikke annet enn at folka på filmen slakter på en spesiell måte. Den sier ingenting om muslimer, for dette er ikke en særskilt muslimsk måte å slakte på. Så vidt jeg vet slaktet vi på lignende måte her i landet før slaktingen ble industrialisert. Jeg tipper at en gjennomsnittlig norsk muslim synes det er like ekkelt å se på som du gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes både halal og kosher er dyremishandling, men det er også forskjell der man bedøver dyret før man kutter strupen. I noen land gjør man det helt uten bedøvelse. Tror nok dyret kjenner en del smerte før livet går ut. Det verste er forøvrig Kina der dyrene blir levende flådd. Det er vel så å så ingen type slakt som er verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Halal slakting er barbarisk. En jeg jobber med er fra Afrika ett sted og har fortalt hvordan han har slaktet dyr.

De er helt bevisste og skjærer strupen over på de til de blør ihjel. For en lidelse det må være. Samtidig fnyser han av at andre kolleger reagerer på dette.

Det skulle vært forbudt ved lov.

En annen kollega har fortalt at der hen kommer fra så slakter de på lik måte og griser gråter faktisk.

Anonymkode: 0b937...ae9

Griser gråter. Det gjør de her i Norge også 😩

Anonymkode: 6ebc1...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/26/2017 at 12:55 PM, AnonymBruker said:

Halal slakting er barbarisk. En jeg jobber med er fra Afrika ett sted og har fortalt hvordan han har slaktet dyr.

De er helt bevisste og skjærer strupen over på de til de blør ihjel. For en lidelse det må være. Samtidig fnyser han av at andre kolleger reagerer på dette.

Det skulle vært forbudt ved lov.

En annen kollega har fortalt at der hen kommer fra så slakter de på lik måte og griser gråter faktisk.

Anonymkode: 0b937...ae9

Men tror du ikke dyr er i stand til å gjenkjenne lukten av blod fra de som blir drept før dem? de står i kø  for å bli slaktet, tror du ikke de merker at noe er galt? Tror du ikke de er stresset over å være på et avgrenset området?

Anonymkode: b7095...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...