Gå til innhold

Hva er det menn som bruker eskorter og prostituerte egentlig er ute etter? Hvordan foregår det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Roci skrev:

Jeg sier ikke at det ikke går an, jeg sier bare jeg tviler på at dette er motivasjonen til de fleste som velger å prostituere seg. For vi snakker vel om majoriteten - eller gjennomsnittet - av kvinner som velger å prostituere seg.

Jeg tror nok at prostitusjon i Norge med stor sannsynlighet for det meste skjer på den prostituertes premisser, men ikke alltid. Det finnes mørketall, det finnes utenlandske kriminelle organisasjoner som har etablert seg, og det finnes prostitusjon i narkotikamiljøer, man skal ikke være naiv i forhold til dette.

Seksuell makt har vært omdiskutert i det siste, og jeg er av dem som mener at seksuell makt ikke er reell makt. Prostitusjon er med å bidra til objektivering av kvinner, og: 

"Objektivering er i praksis dehumanisering. Når ei gruppe mennesker blir sett på som ting, er det også lettere å utøve vold mot den gruppa.

Kvinner har altså ikke makt i kraft av å være selvstendige handlende personer, men gjennom å påvirke noen som vil ha sex med dem. En konsekvens av dette er at kvinner som ikke er seksuelt attraktive ikke har noen makt. I tillegg må vi spørre oss hvor mye makt en person redusert til en kropp egentlig kan ha, og hvilke konsekvenser det har for kvinners liv. (...)At menn kan føle avmakt fordi de begjærer kvinner de ikke kontrollerer, er ikke det samme som at kvinner har makt. Faktum er at seksuell makt ikke gir noen reell makt, verken økonomisk eller sosialt"

(Du kan lese hele artikkelen her: https://www.dagbladet.no/kultur/seksuell-makt-er-ikke-reell-makt/68807124)

Å ønske at prostitusjon ikke fantes, blir for naivt - det er tross alt en grunn til at det kalles for "verdens eldste yrke". Jeg skulle ønske at kvinner og unge jenter - og gutter, for den saks skyld - ikke ble tvunget, mishandlet, misbrukt og utnyttet for sex, for det er det som er prostitusjonens sanne ansikt i store deler av verden. De prostituerte som kan selge sex på egne premisser under "trygge" forhold er i et sørgelig mindretall på verdensbasis, og selv de er ikke helt trygge mot vold og overgrep. 

Jeg hater prostitusjon.

Det er det aller aller verste jeg vet.

Å lære kvinner at de kan tjene penger på kroppen sin!?

Hva skal det være godt for da?

Nei, hadde det vært opptil meg ville ikke prostitusjon fantes. Prostitusjon snur opp ned på alt her i verden, - visste du at en stygg mann med penger kan ligge med ei prostituert kvinne finere enn han selv?

Visste du at det finnes unge jenter som selger de brukte sokkene sine til eldre menn? Maktfordelingen er slik at unge kvinner har all makt og eldre menn ingen makt i det hele tatt. Visste du at prostitusjon er beviset for kvinner besitter all makt?

Vel så finner du frem en avis-artikkel skrevet av noen feminister som mener at det å betale for sex er makt og det å få betalt for sex er avmakt. Akkurat det motsatte av hva jeg mener.

Se prinsippene. Den som betaler, - den som gjør seg til offer, - den som ikke kan få seg sex uten å betale, - den som bestandig blir avvist, - den kunden som alle mennesker forakter, - å betale for vennskap, - den tristheten det må være å bli brukt for pengene skyld. Alt dette her er tanker kunden har. Akkurat som du i din alminnelige fantasi klarer å forutse hvordan det er og være prostituert klarer jeg med den samme tankekraft å innbille meg selv at jeg var så foraktet og så avvist at jeg aldri kunne ligge med en kvinne uten betaling. Den skjebnen det er å være avvist er større enn den fordelen det er å få betalt.

Visste du det at det være ei horekunde er så foraktet at 1 januar 2009 ble det kriminelt for en mann å betale for sex! Så dyp er den avskyelige forakten mot mennesker.

Visste du at etter sexkjøpsloven av 2008 er det kriminelt å leie ut bolig til en kvinne tatt for prostitusjon? At påstanden er at «siden alle prostituerte er ofre» - bør de ikke ha bolig!

Hvorfor i all verden skal vi nekte prostituerte bolig? Er det fordi de blir undertrykt? Er det fordi prostituerte er dehumanisert? Er det fordi at narkomane prostituerte skal være avhengige av en «snill venn»? Er det fordi prostituerte blir tvunget? Er det fordi at prostituerte blir mishandlet, misbrukt og utnyttet for sex? Er der derfor?

Kan ikke du fortelle meg littegranne om hvorfor kvinner tatt for prostitusjon skal miste boligen sin og hvordan dette her på noen som helst måte kan bidra til å skape verdighet eller trygghet for kvinner?

Fortell hvorfor du mener at kvinner tatt for prostitusjon ikke skal ha rett på seng og bolig?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Roci skrev:

En konsekvens av dette er at kvinner som ikke er seksuelt attraktive ikke har noen makt.

Tror du ikke jeg også skulle ønske at denne påstanden var usann!

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Jeg hater prostitusjon.

- Det har jeg faktisk ikke skrevet en eneste gang. Men jeg er av den oppfatningen av at det er visse problematiske aspekter ved prostitusjon.

Det er det aller aller verste jeg vet.

- Neida, det finnes verre ting. Mye verre ting. Men det er som sagt visse problematiske sider ved prostitusjon.

Å lære kvinner at de kan tjene penger på kroppen sin!

- Det finnes andre måter å tjene penger på. Men hvis noen ønsker å tjene penger på kroppen sin på denne måten så må de gjerne gjøre det, så sant de er klar over og kan håndtere konsevensene. Det er forøvrig ikke alltid at den prostituerte selv er den som får pengene - hørt om halliker?

Hva skal det være godt for da?

- Nei si det, du.

Nei, hadde det vært opptil meg ville ikke prostitusjon fantes. Prostitusjon snur opp ned på alt her i verden, - visste du at en stygg mann med penger kan ligge med ei prostituert kvinne finere enn han selv?

- Kan han virkelig det, altså? Den prostituerte kan jo velge hvem hun vil ha som kunde,så da velger hun vel vekk den stygge mannen, jf. din egen argumentasjon. Og hva med de som ifølge deg prostituerer seg for å ha sex med flest mulig attraktive menn? Det er klart at hun kan gjøre det kun for pengenes skyld - det er vel i grunnen mest sannsynlig - og da slår du elegant ihjel dine egne argumenter.

Visste du at det finnes unge jenter som selger de brukte sokkene sine til eldre menn? Maktfordelingen er slik at unge kvinner har all makt og eldre menn ingen makt i det hele tatt. Visste du at prostitusjon er beviset for kvinner besitter all makt?

- Forklar meg på hvilken måte dette er makt. Underbygg gjerne med statistikk eller i det minste en velskrevet artikkel eller to hvordan dette er makt, ellers er det kun dine meninger, intet bevis.

Vel så finner du frem en avis-artikkel skrevet av noen feminister som mener at det å betale for sex er makt og det å få betalt for sex er avmakt. Akkurat det motsatte av hva jeg mener.

- Jeg siterte og refererte til denne artikkelen fordi den beskriver min holdning til såkalt seksuell makt veldig bra. Jeg hevder ikke at den artikkelen inneholder den hele og fulle sannhet. Den bare representerer min mening. Du mener motsatt og det er greit, men det er fortsatt bare meninger det er snakk om. 

Se prinsippene.

- hvilke prinsipper? Om du snakker om markedsprinsipper, så er makten alltid kjøperens, ikke tilbyderens.

Den som betaler, - den som gjør seg til offer, - den som ikke kan få seg sex uten å betale, - den som bestandig blir avvist, - den kunden som alle mennesker forakter, - å betale for vennskap, - den tristheten det må være å bli brukt for pengene skyld. Alt dette her er tanker kunden har. Akkurat som du i din alminnelige fantasi klarer å forutse hvordan det er og være prostituert klarer jeg med den samme tankekraft å innbille meg selv at jeg var så foraktet og så avvist at jeg aldri kunne ligge med en kvinne uten betaling. Den skjebnen det er å være avvist er større enn den fordelen det er å få betalt.

- Hele begrunnelsen for argumentet er feil, fordi du utgår fra at sex er en rettighet. Det er det ikke. Heller ikke betalt sex. For det andre - så lenge du mener at sex er en vare/tjeneste på lik linje med andre varer og tjenester, så kan du jo ikke samtidig beklage at du har muligheten til å kjøpe denne varen/tjenesten. Det henger jo ikke på greip. Dessuten kan jo den prostituerte også velge å avvise en mulig kunde - igjen jf. din egen argumentasjon - så hva gjør du da?

Visste du det at det være ei horekunde er så foraktet at 1 januar 2009 ble det kriminelt for en mann å betale for sex! Så dyp er den avskyelige forakten mot mennesker.

- Jeg kjenner til at det finnes en slik lov, ja, men jeg tviler på at den ble vedtatt på grunnlag av å vise forakt for sexkjøpere. Hensikten var nok å beskytte sexarbeidere, men så lenge det forsatt er lov å selge sex, blir det jo litt ullent. Jeg vet at mange mener at loven virker mot sin hensikt. Jeg vet også at det har vært drøftet å oppheve eller endre loven.

Visste du at etter sexkjøpsloven av 2008 er det kriminelt å leie ut bolig til en kvinne tatt for prostitusjon? At påstanden er at «siden alle prostituerte er ofre» - bør de ikke ha bolig!

- Jeg regner med at du sikter til den såkalte "hallikparagrafen" - §202 i straffeloven. Den skulle i utgangspunktet beskytte sexarbeidere mot å bli økonomisk utnyttet av bakmenn, men er i stedet blitt benyttet av politiet til å systematisk kaste ut prostituerte fra sine boliger. Det foregår på den måten at huseiere som leier ut leilighet til prostituerte blir oppsøkt av politiet, og truet med tiltale etter hallikparagrafen hvis ikke leieforholdet sies opp. Det er altså en feiltolking - og misbruk - av denne lovparagrafen, og det er selvfølgelig ikke greit.

Hvorfor i all verden skal vi nekte prostituerte bolig? Er det fordi de blir undertrykt? Er det fordi prostituerte er dehumanisert? Er det fordi at narkomane prostituerte skal være avhengige av en «snill venn»? Er det fordi prostituerte blir tvunget? Er det fordi at prostituerte blir mishandlet, misbrukt og utnyttet for sex? Er der derfor?

- som nevnt ovenfor er det snakk om feiltolking og misbruk av en lovparagraf. Det er ikke greit, og jeg mener selvsagt ikke at prostituerte skal nektes bolig. De har like stor rett til en bolig som alle andre.

Kan ikke du fortelle meg littegranne om hvorfor kvinner tatt for prostitusjon skal miste boligen sin og hvordan dette her på noen som helst måte kan bidra til å skape verdighet eller trygghet for kvinner?

- Nei, for det er ikke jeg som har bestemt det, og jeg synes selvsagt ikke at det er riktig. Se det jeg skriver om feiltolking og misbruk av straffelovens §202.

Fortell hvorfor du mener at kvinner tatt for prostitusjon ikke skal ha rett på seng og bolig?

-Jeg liker ikke å bli tillagt meninger jeg ikke har, så det kan du holde deg for god til. Men det er jo klassisk å benytte seg av hersketeknikker når man går tom for saklige argumenter. Jeg har ikke hevdet en eneste gang at jeg er av den oppfatningen at prostituerte ikke skal ha lik rett på seng og bolig som alle andre, så jeg lurer virkelig på hvor du har det fra. Forøvrig viser jeg atter en gang til det jeg skriver om feiltolking og misbruk av straffelovens §202.

Det er forøvrig interessant å merke seg hvordan du skifter taktikk i argumentasjonen din når jeg tross ditt forsøk på smisking ikke endrer mening.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen min er å knulle lugubre horer i håp om at jeg får hiv og dermed aldri trenger forbilde meg til damer for resten av livet mitt 

Anonymkode: 03713...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her. Fint om dere som fyller tråden med debatt for og mot prostitusjon og spekulering i betaling osv lager deres egen tråd. 
Ber om at det kommer svar som forholder seg til det jeg skriver på side 1 og side 5. 
Hilsen kvinnen med (ex)forlovede som jevnlig benytter seg av eskorter og prøver å forstå hva jeg gjør galt... 

Anonymkode: acd3d...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her. Fint om dere som fyller tråden med debatt for og mot prostitusjon og spekulering i betaling osv lager deres egen tråd. 
Ber om at det kommer svar som forholder seg til det jeg skriver på side 1 og side 5. 
Hilsen kvinnen med (ex)forlovede som jevnlig benytter seg av eskorter og prøver å forstå hva jeg gjør galt... 

Anonymkode: acd3d...a02

Beklager, det var ikke meningen å kuppe tråden din, takk for at du sa fra. Er et tema jeg er ganske opptatt av, så lot meg rive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, TS her. Fint om dere som fyller tråden med debatt for og mot prostitusjon og spekulering i betaling osv lager deres egen tråd. 
Ber om at det kommer svar som forholder seg til det jeg skriver på side 1 og side 5. 
Hilsen kvinnen med (ex)forlovede som jevnlig benytter seg av eskorter og prøver å forstå hva jeg gjør galt... 

Anonymkode: acd3d...a02

Det du gjør galt er du er forelsket i en mann som ikke ønsker å være trofast med deg.

Og nå kan du spørre deg selv, - er det etter din mening du eller han som har det største problemet her?

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Roci skrev:

Det er forøvrig interessant å merke seg hvordan du skifter taktikk i argumentasjonen din når jeg tross ditt forsøk på smisking ikke endrer mening.

Nå er jo du smartere enn meg og mer reflektert enn mange andre her.

Vet du hva jeg liker aller best med sexkjøpsloven? 

Det jeg liker aller best med sexkjøpsloven er resultatet. Samtlige menn som har blitt bøtelagt for å ligge med en prostituert har blitt bøtelagt for ligge med en utenlandsk kvinne.

Ikke en eneste en av alle de 3500 mennene som har blitt bøtelagt for sexkjøpsloven har blitt bøtelagt for å ligge med ei norsk kvinne.

Ikkesant man må elske en så god og rettferdig lov?

Er det også hva du liker best med sexkjøpsloven? En rasistisk tilfeldighet over hvem som blir straffet? Så lenge sexkjøpsloven ikke går ut over norske kvinner som har hatt seksuell omgang med menn er alt bare bra.

Alt ved loven er flott. Det er derfor jeg elsker loven.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Nå er jo du smartere enn meg og mer reflektert enn mange andre her.

Vet du hva jeg liker aller best med sexkjøpsloven? 

Det jeg liker aller best med sexkjøpsloven er resultatet. Samtlige menn som har blitt bøtelagt for å ligge med en prostituert har blitt bøtelagt for ligge med en utenlandsk kvinne.

Ikke en eneste en av alle de 3500 mennene som har blitt bøtelagt for sexkjøpsloven har blitt bøtelagt for å ligge med ei norsk kvinne.

Ikkesant man må elske en så god og rettferdig lov?

Er det også hva du liker best med sexkjøpsloven? En rasistisk tilfeldighet over hvem som blir straffet? Så lenge sexkjøpsloven ikke går ut over norske kvinner som har hatt seksuell omgang med menn er alt bare bra.

Alt ved loven er flott. Det er derfor jeg elsker loven.

Jeg har svart deg i en nyopprettet tråd: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1145209-prostitusjon-sexkjøpsloven-etc-delt-fra-tråden-hva-er-det-menn-som-bruker-eskorter-og-prostituerte-egentlig-er-ute-etter-hvordan-foregår-det/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...