Gå til innhold

Har muligens gått på en smell igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk av deg i tråden er at du er en ganske trygg person. Du er tillitsvekkende, lojal og har gode sosiale egenskaper..

Hun er heldig som har møtt en som deg.. Likevel kan det nok ta tid å rive seg løs fra følelsene for eksen i og med at sånt kan sitte en stund selvom man ikke vil tilbake.

Synes ikke du skal trekke deg helt ut (avslutte all kontakt), likevel bør du ikke trekke deg helt inn heller.

Kanskje du kan forklare dilemmaet du føler for henne? 

Anonymkode: d5c36...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk av deg i tråden er at du er en ganske trygg person. Du er tillitsvekkende, lojal og har gode sosiale egenskaper..

Hun er heldig som har møtt en som deg.. Likevel kan det nok ta tid å rive seg løs fra følelsene for eksen i og med at sånt kan sitte en stund selvom man ikke vil tilbake.

Synes ikke du skal trekke deg helt ut (avslutte all kontakt), likevel bør du ikke trekke deg helt inn heller.

Kanskje du kan forklare dilemmaet du føler for henne? 

Anonymkode: d5c36...e78

Først takke for hyggelig tilbakemelding

Både vet og tror at hennes følelser rundt eksen ikke er med på og gjøre tingene noe enklere for henne. 

Synes jo og at jeg er vel så heldig som har møtt henne. Er jo en gtunn til st mine følelser har oppstått, og det har jo med hennes personlighet og væremte og gjøre. 

Jeg har som nevnt valgt å ikke kontakte henne gor øyeblikket. Dette både for at hun skal få den tiden som hun møtte øndke, men og for min egen del. Tror på ingen måte det hjelper noen av oss å opprettholde en kontakt på feile premisser. 

Hun vet dog at hun kan kontakte meg om hun føler tiden er riktig før dette. 

Ikke at jeg vil hoppe om hun ber meg om det, men jeg vet med meg selv at om det skulle være noe då vil jeg nok stille opp.

om ikke annet, så som en venn

 

Ts

 

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha holdt meg helt tilbake en stund, så klarte jeg jo i dag å sende en melding med ønske om en god helg

Ikke noe mer eller mindre enn det, og tenkte at det er jo helt harmløst. Nå derimot begynner jo tankene å sveipe i retning av om burde jeg gjort dette ?

Det var dette med å tenke seg om før og ikke etter.

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha holdt meg helt tilbake en stund, så klarte jeg jo i dag å sende en melding med ønske om en god helg

Ikke noe mer eller mindre enn det, og tenkte at det er jo helt harmløst. Nå derimot begynner jo tankene å sveipe i retning av om burde jeg gjort dette ?

Det var dette med å tenke seg om før og ikke etter.

Anonymkode: 28897...d08

Tror du tenker for mye nå. Husk at hun ikke misliker deg og ønske om en hyggelig helg er bare fint av deg.

God helg til deg ts!

Anonymkode: c51c5...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du tenker for mye nå. Husk at hun ikke misliker deg og ønske om en hyggelig helg er bare fint av deg.

God helg til deg ts!

Anonymkode: c51c5...814

Takker for det

Jeg tenker nok alt for mye ja.

Forsøker å holde meg opptatt, men så fort en sitter seg ned begynner tankene å kverne igjen. 

Skal ikke være enkelt dette.

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for det

Jeg tenker nok alt for mye ja.

Forsøker å holde meg opptatt, men så fort en sitter seg ned begynner tankene å kverne igjen. 

Skal ikke være enkelt dette.

Anonymkode: 28897...d08

Jeg tror om hun hadde visst om alle disse tankene dine rundt dette hadde hun smeltet helt. Det hadde iallfall jeg gjort. Det er noe veldig tiltrekkende med å tørre å vise svakheter og usikkerhet. Synes jeg da.

Anonymkode: 2e89e...c47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for det

Jeg tenker nok alt for mye ja.

Forsøker å holde meg opptatt, men så fort en sitter seg ned begynner tankene å kverne igjen. 

Skal ikke være enkelt dette.

Anonymkode: 28897...d08

Nei, dessverre :/

:klem:

Anonymkode: c51c5...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror om hun hadde visst om alle disse tankene dine rundt dette hadde hun smeltet helt. Det hadde iallfall jeg gjort. Det er noe veldig tiltrekkende med å tørre å vise svakheter og usikkerhet. Synes jeg da.

Anonymkode: 2e89e...c47

Må takke for utrolig hyggelig tilbakemelding.

er vel litt slik at dette kanskje hadde virket på de de ikke vàr ment for 

har vel aldri vært spesielt redd for å utrykke hverken meninger eller følelser , men i dette tilfelle har jeg gjerne lagt både hodet og hjerte på huggestabben. Men uansett hva som blir slutt utfallet så skal jeg nok klare å bære det .

dagens "glade" var at jeg fikk tilbakemelding på min god helg meldig., med ønske om god helg og hvordan det gikk.

skal ikke legge mye i det , men det var om ikke annet noe.

uansett så går tiden sakte men sikkert, og ting vil bli enklere

 

ts

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva jeg skal lese ut av dette, men sendte ny mld. type håper helgen var bra og at den kommende uken og blir fin. Mest for å være hyggelig, og detteer noe vi gjorde mye tidligere

Svarer etter nesten to dager, når jeg ikke lenger forventer noen tilbakemelding. 

Og svarer med hva helgen bestod av, og hva hus og guttene gjorde sammen, hva hun håper uken vil bringe, og ønsker meg og en fin uke. 

Svarte kun at det var kjekt å høre helgen var bra og takket for ønske om en fin uke

Dermed sitter jeg med spørsmålene

-hvorfor bruke 2 dager på og svare, noe som er uvanlig lenge for henne (negativt) 

- svarer ikke kort eller avvisende, men forteller litt om hva hun gjør for tiden (positivt)   

- sliter litt med å se helheten her. 

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dermed sitter jeg med spørsmålene

-hvorfor bruke 2 dager på og svare, noe som er uvanlig lenge for henne (negativt) 

- svarer ikke kort eller avvisende, men forteller litt om hva hun gjør for tiden (positivt)   

- sliter litt med å se helheten her. 

Anonymkode: 28897...d08

Hun bruker antagelig lang tid på å svare fordi hun ikke prioriterer det og det er mye mulig svaret bare er utfyllende fordi hun er høflig  av natur og naturlig nok får dårlig samvittighet for å ikke ha svart deg. Hun virker virkelig ikke interessert..ikke litt engang.

Anonymkode: 9377d...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jo at det nå utelukkende kun er meg som starter samtaler og tar kontakt. 

Ser vel at dette ikke bærer noen vei, i alle fall ikke i denne omgang.

dermed handler det vel mest om å komme over og komme seg videre.

eneste løsningen jeg ser på dette er vel å bryte all form for kontakt.

føler vel at jeg bør gi en forklaring på at jeg stopper kontakten, og er vel inne på tanken om å sende en siste melding der jeg forklarer at slik det er nå er ikke nok for meg og at jeg føler jeg må trekke meg helt unna for å rett å slett pleie meg selv slima t jeg kommer meg videre.

vil det være rett å gi fra om dette ? 

Vil jo gjerne da og sikre meg at ikke hun plutselig tar kontakt og setter meg tilbake til start igjen.

eller skal jeg bare kutte tvert uten å forklare at dette er noe jeg må gjøre.

er vel gjerne tid for å tenke på meg selv etterhvert.

 

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker jo at det nå utelukkende kun er meg som starter samtaler og tar kontakt. 

Ser vel at dette ikke bærer noen vei, i alle fall ikke i denne omgang.

dermed handler det vel mest om å komme over og komme seg videre.

eneste løsningen jeg ser på dette er vel å bryte all form for kontakt.

føler vel at jeg bør gi en forklaring på at jeg stopper kontakten, og er vel inne på tanken om å sende en siste melding der jeg forklarer at slik det er nå er ikke nok for meg og at jeg føler jeg må trekke meg helt unna for å rett å slett pleie meg selv slima t jeg kommer meg videre.

vil det være rett å gi fra om dette ? 

Vil jo gjerne da og sikre meg at ikke hun plutselig tar kontakt og setter meg tilbake til start igjen.

eller skal jeg bare kutte tvert uten å forklare at dette er noe jeg må gjøre.

er vel gjerne tid for å tenke på meg selv etterhvert.

 

Anonymkode: 28897...d08

Forklar henne det. Det er utrolig vondt når noen kutter kontakten uten å gi noen forklaring. Du aner ikke hvor mye rart i allefall jeg klarer å innbille meg når sånt skjer meg. 

Anonymkode: 39117...448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merker jo at det nå utelukkende kun er meg som starter samtaler og tar kontakt. 

Ser vel at dette ikke bærer noen vei, i alle fall ikke i denne omgang.

dermed handler det vel mest om å komme over og komme seg videre.

eneste løsningen jeg ser på dette er vel å bryte all form for kontakt.

føler vel at jeg bør gi en forklaring på at jeg stopper kontakten, og er vel inne på tanken om å sende en siste melding der jeg forklarer at slik det er nå er ikke nok for meg og at jeg føler jeg må trekke meg helt unna for å rett å slett pleie meg selv slima t jeg kommer meg videre.

vil det være rett å gi fra om dette ? 

Vil jo gjerne da og sikre meg at ikke hun plutselig tar kontakt og setter meg tilbake til start igjen.

eller skal jeg bare kutte tvert uten å forklare at dette er noe jeg må gjøre.

er vel gjerne tid for å tenke på meg selv etterhvert.

 

Anonymkode: 28897...d08

Bare fortell henne hvorfor. Hun vil garantert forstå deg (med mindre hun er helt blåst). I tillegg vil hun sette pris på ærligheten din og jeg synes det er modig..

Kanskje vil hun innse at hun ikke er klar, kanskje vil hun innse at hun er klar og vil ta det videre. 

 

Anonymkode: cc7ee...6ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forklar henne det. Det er utrolig vondt når noen kutter kontakten uten å gi noen forklaring. Du aner ikke hvor mye rart i allefall jeg klarer å innbille meg når sånt skjer meg. 

Anonymkode: 39117...448

Synes jo definitivt at hun fortjener at jeg gir en gorklaring ja. Tross alt snakker man jo her og en god venn. 

Og det er desverre ikke mindre vondt å være den som bryter kontskten, men føler vel at det er ingen vei utenom lengree

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare fortell henne hvorfor. Hun vil garantert forstå deg (med mindre hun er helt blåst). I tillegg vil hun sette pris på ærligheten din og jeg synes det er modig..

Kanskje vil hun innse at hun ikke er klar, kanskje vil hun innse at hun er klar og vil ta det videre. 

 

Anonymkode: cc7ee...6ec

Både håper og tror at hun vil ha forståelse for det valget jeg nå tar. 

Vet vel ikke om jeg vil kalle det for modig, men mener jo at jeg skal være ærlig , si det som det er ogvise henne så pass med respekt

Vet at jeg ville satt pris på det om situasjonen var motsatt. 

Uansett må jeg sette meg selv fremst slik som det nå har blitt. 

Kan ikke si jeg gleder meg, men det er nok noe jeg må gjøre for ikke å risikere å gå helt i kjelleren

 

Har ingen tro på at hun vil se meg noe anderledes pga dette. Men syns at når man avslutter ett vennskap på denne måten så viser man hverandre den respekten med å fortelle hvorfor det må bli slik

Anonymkode: 28897...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at tankene dine går veldig opp og ned i løpet av ukene. Ting er snakket om, det skal være vennskap, du skal trekke deg bort, du klarer ikke.

Jeg skjønner at dette er veldig vanskelig. Håper du klarer å formidle for henne at du synes dette er svært vanskelig på grunn av følelsene dine. Faktisk kan det være vanskelig for den andre (selvom man skulle tro at man snakket i klartekst) å skjønne alvoret eller problemstillingen, spesielt i slike situasjoner. Anbefaler deg å formidle dette til henne veldig nøye og klart... Det er veldig vanskelig å føle seg betydningsfull for noen (spesielt i disse dager)

Håper hun glemmer han der dumme eksen sin og tar tak i deg :hjerte:

Anonymkode: d5c36...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke hvilken kjemi dere har sammen og hvordan dere samspiller. Kan likevel fortelle at vennskapsting kan være positivt, men historien kan være lengere. 

Jeg fant ut at jeg elsker "kameraten" min etter mange år som just friends..Jeg var forelsket i han, han var forelsket i en annen. Da han var forelsket i meg, var jeg forelsket i en annen. Så var begge single i noen år, jeg følte ikke annet enn vennskap.

Likevel..Jeg trodde at man fant slik type kjemi oftere, noe jeg fant ut at man ikke gjorde likevel. Samme kom han frem til....Og nå er vi faktisk sammen og jeg elsker han. Har aldri hatt det så trygt og godt før..

Tenkte bare å servere en solkskinnshistorie om vennskapsrelasjoner og forelskelser.. Vet likevel at det ofte går dårlig. Hadde du spurt meg for tre år siden så hadde jeg jo hatt en annen historie/utfall å komme med...

Anonymkode: cc7ee...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Håper hun glemmer han der dumme eksen sin og tar tak i deg :hjerte:

Anonymkode: d5c36...e78

Ja, det hadde bært noe det. Men skal vel ikke leve i det håpet. 

 

Det har vært mye tanker og følelser ja, men for min egen del så tror jeg dette er den eneste rette avgjørelsen når alt kommer til alt. Skulle mer enn gjerne beholdt vennskapet men tror nok det blir for vanskelig og at jeg i så fall ikke vil komme noen vei videre.

Anonymkode: 28897...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.. jeg befinner meg i lignende situasjon

Tror ikke et vennskap (i sin rette form) er riktig her nei, men det er kanskje ikke umulig å beholde bekjentskapet?

Hvis ikke så er det mer anbefalt å prate ut ordentlig enn å avslutte bekjentskapet..

Hvis hun er forelsket i eksen sin så er det kanskje ikke så lenge siden det ble slutt, det kan være en tøff periode.

Anonymkode: 45b9d...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Kan ikke si jeg gleder meg, men det er nok noe jeg må gjøre for ikke å risikere å gå helt i kjelleren

Anonymkode: 28897...d08

Når du snakker om å kutte ut - mener du kutte ut hele bekjentskapet?

Anonymkode: 45b9d...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...