Gå til innhold

Kjøresten liker alle bildene til exen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, wintergirl skrev:

Men da VIL man skrive under skillsmissepapirer eller? Hva holder han igjen? Han vil ikke skrive under sier ts. Eksen hans vil, Men ikke han og han er i er forhold. Selvfølgeliger det sært og derfor ts ta en snakk med han og eventuelt la han være til han vet hva han vil. 

Hvilket innlegg sikter du til, egentlig?

Anonymkode: f848f...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står ingenting om at de fortsatt er gift. Bare at hun ønsket skilsmissen og ikke han.

 

Anonymkode: fe6a4...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, wintergirl skrev:

Men da VIL man skrive under skillsmissepapirer eller? Hva holder han igjen? Han vil ikke skrive under sier ts. Eksen hans vil, Men ikke han og han er i er forhold. Selvfølgeliger det sært og derfor ts ta en snakk med han og eventuelt la han være til han vet hva han vil. 

Noe jeg ikke har fått med meg her tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, wintergirl skrev:

Men da VIL man skrive under skillsmissepapirer eller? Hva holder han igjen? Han vil ikke skrive under sier ts. Eksen hans vil, Men ikke han og han er i er forhold. Selvfølgeliger det sært og derfor ts ta en snakk med han og eventuelt la han være til han vet hva han vil. 

Jeg har lett over innleggene, og hvor får du det fra at de ikke er skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Mulig det er noe jeg ikke har forstått, men hvor står det at de fortsatt ikke er skilt?

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket innlegg sikter du til, egentlig?

Anonymkode: f848f...dfe

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ingenting om at de fortsatt er gift. Bare at hun ønsket skilsmissen og ikke han.

 

Anonymkode: fe6a4...8c9

 

16 minutter siden, Havbris skrev:

Noe jeg ikke har fått med meg her tydeligvis.

 

12 minutter siden, vintage skrev:

Jeg har lett over innleggene, og hvor får du det fra at de ikke er skilt?

Dette!

Jeg vet hun ville skilles- ikke han. Han sier han er over henne, men dette får meg til å stusse. 

Anonymkode: ed202...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
Sitat

 

Jeg syntes det er respektløst om man sender epost og avtaler å treffe sine ekser. 
Ikke fordi jeg er usikker på partnern min, men fordi fortid er fortid og nå har han et liv med mJeg syntes det er respektløst om man sender epost og avtaler å treffe sine ekser. 
Ikke fordi jeg er usikker på partnern min, men fordi fortid er fortid og nå har han et liv med meg. 
eg. 

Poenget med å ha venner er ikke det samme som å være venn med en eks. En eks er ikke en venn, en eks er en du har ligget med, og de kutter man ut når man er glad i en annen. 

Jeg har en av mine ekser på facebook jeg også, men det er fordi vi ofte ses tilfeldig pga felles krets, og jeg driver ikke å er aktiv med å like ting og bilder han legger ut, av respekt for min egen kjæreste, og av respekt for han selv som kanskje da får svekket sitt forhold eller gjort jenta han holder på med usikker, og at respekt for den han dater eller er sammen med. Jeg vil ikke skape ubehag for hverken noen på hans side eller min side og ser på det som en selvfølgelig oppførsel. 
De eksene jeg ikke har faste felles venner jeg fremdeles omgås mye med har jeg slettet for lengst. 
sier hei og hører hvordan det går om jeg skulle truffet på de på gata, men ser ikke poenget med å ha de i livet mitt og enda mine poeng med å engasjere med i dems, for vi er ikke lenger en del av hverandres liv og kommer aldri til å bli det. 

A

 

nonymkode: 16fe6...510

Sitat

Jeg syntes det er respektløst om man sender epost og avtaler å treffe sine ekser. 
Ikke fordi jeg er usikker på partnern min, men fordi fortid er fortid og nå har han et liv med mJeg syntes det er respektløst om man sender epost og avtaler å treffe sine ekser. 
Ikke fordi jeg er usikker på partnern min, men fordi fortid er fortid og nå har han et liv med meg. 
eg. 

Så du synes det er respektløst, ikke fordi du er sjalu, men fordi fortid er fortid. Ergo må fortid være noe negativt, og respektløst i seg selv?

Fortid er da et helt nøytralt begrep, og det er dine assosiasjoner som avgjør hvorvidt fortiden er forbundet med noe negativt eller positivt, eller ingen av delene. Så en eller annen følelse må jo ligge til grunn her, om det ikke er sjalusi så hva da? Usikkerhet? Redsel?

Fortiden er de som kjærester, nåtiden er de som venner, og det bør da være helt ok så lenge man stoler på kjæresten sin og er trygg på forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, wintergirl skrev:

 

 

 

 

Dette!

Jeg vet hun ville skilles- ikke han. Han sier han er over henne, men dette får meg til å stusse. 

Anonymkode: ed202...43a

Da hadde det vel stått: "Jeg vet hun VIL skilles - ikke han", men det står "ville" altså var dette i fortiden, og impliserer at de er skilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, wintergirl skrev:

 

 

 

 

Dette!

Jeg vet hun ville skilles- ikke han. Han sier han er over henne, men dette får meg til å stusse. 

Anonymkode: ed202...43a

Med andre ord initierte hun skilsmissen. Det er noe helt annet enn at de fortsatt er gift.

Anonymkode: fe6a4...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Da hadde det vel stått: "Jeg vet hun VIL skilles - ikke han", men det står "ville" altså var dette i fortiden, og impliserer at de er skilt. 

Ja,da så jeg feil der. Men uansett så skjønner jeg ts hvis han følger alle bildene og liker dem. At vi skal følge alt ekser tar seg til om dagen er ikke riktig når man er i et forhold og har gått videre.  Alt er ikke greit bare fordi man er på fb, insta og alt annet som er. Eksen min bestemte selv å fjerne gamle brev fra sin tidligere eks. De hadde hverandre på fb,men de likte ikke alt med hverandre og fulgte med på alt hverandre drev med. Har man en ny partner så bør man roe seg ned. Og litt sjalusi og usikkerhet er normalt. Selv om det blir sagt noe annet her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord initierte hun skilsmissen. Det er noe helt annet enn at de fortsatt er gift.

Anonymkode: fe6a4...8c9

Jeg så feil. Men skjønner du ikke ts at han følger mye med på henne og liker alle bildene hennes? Han kan roe seg litt eller? Er seriøst fb og ekser nummer 1 om dagen?! Har man ikke som kjæreste lov til å føle noe som er så normalt som litt sjalusi? Og hvorfor ikke kutte ned på å like alle bilder av en tidligere eks? Hvis man prioriterer sånt så bør man ikke være i et forhold 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her... 

Han skrev under på papirene og var skilt i sommer. Da hadde han vært separert ett år. 

Vi har drevet på i ett halvt år. Det er jo seff denne usikkerheten på om han er ferdig med henne som gnager. En ting er å like bildene hennes dann og vann, men å trykke liker på selfie bildene hennes er latterlig synes jeg. 

Anonymkode: ed202...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg helt paranoid eller? Jeg er å snoker på ex konas profil. Der ser jeg han liker alle bildene hun legger ut. Synes det er litt rart jeg... jeg gjør ikke det med min ex mann- er ikke venn med han heller på fb 🤔 tror ikke jeg hadde trykket liker på bildene hans om vi hadde vært venner. 

Jeg vet hun ville skilles- ikke han. Han sier han er over henne, men dette får meg til å stusse. 

Anonymkode: ed202...43a

Folk sier man skal være forsiktig med katastrofetenkning og storm i et vannglass osv. Stemmer nok. Men regner med denne tanken har gått på over tid?og da gjelder ikke ovennevnte.

 Men hva sier magefølelsen? Ofte stemmer den. Det finns et hav av erfaringer om slikt. Så da kan man kalle en spade for en spade. Her er det noe som plager deg, et problem, som du trenger svar på. Og da må du nok til kilden for å få en avklaring.synsing og slikt hjelper deg ikke. Spør han rett ut hva er greia med den vedvarende fb likes kontakten og slikt? Om du ikke kan spørre om slikt er det ikke liv laga. Liker han andres bilder like mye? Man er ikke dramaqueen såsant det ikke er et gjennomgående mønster med usikkerhet. Og folk sier det ikke betyr noe hvem som ville ut av forholdet og slikt, joo, det betyr ganske mye. Sett deg i samme situasjon som han. Hvordan hadde du vært?Kan tenkes han slikker såret med deg som krykke, men da er det også sjangse for at følelsene ikke er 100% men sånn typ 80% ift deg.

For min del, er ikke det bra nok. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her... 

Han skrev under på papirene og var skilt i sommer. Da hadde han vært separert ett år. 

Vi har drevet på i ett halvt år. Det er jo seff denne usikkerheten på om han er ferdig med henne som gnager. En ting er å like bildene hennes dann og vann, men å trykke liker på selfie bildene hennes er latterlig synes jeg. 

Anonymkode: ed202...43a

Øh, hørt regelen om tidsperioden det tar å være emosjonelt ferdig med ekspartner?og da særlig hvis man er den som blir dumpa med hjertesorg.

forhold av ett års varighet= 1,5-2år dvs dobbelt så lang tid. Osv.

og de var gift? Og du er i et forhold med han kun 6 mnd etter skilsmissen? 

Du lever farlig.det hadde vært helt uaktuelt for min del å risikere bli sammen noen som det. Samme hva hvor mye de bedyrer å være ferdig med eksen. Det er nesten ikke menneskelig mulig å bearbeide en slik nær separasjon så fort.

du får holde ut om du gidder eller pakk kofferten og ikke kast bort mer tid der. Han får heller oppsøke deg om et år hvis han fortsatt er keen. Det er nemlig følelsene etter å være emosjonelt ferdig som teller og er oppriktige. Ellers kan forholdet være falskt og tilslørt som trøst i en trygg favn for hans del,  mens han bruker tiden til å komme over eksen, så sitter du der med svartepetter. Uff nei.

Anonymkode: 5fc2c...a33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt delt når det kommer til vennskap med ekser. På den ene sida så er det et godt tegn at man har et hyggelig forhold til eksen og jeg ville aldri krevd at kjæresten skulle slette ekser på FB, slutte å hilse på butikken eller slå av en prat om de treffes.

Samtidig så går det ei grense der. Mange mener visst at eksen er deres beste venn, alltid vil bety masse i livet og bla-bla. Der kjenner jeg at jeg steiler litt. Jeg har bare gode tanker om min egen eks og ønsker ham alt godt, men han er ikke min beste venn lenger, og han betyr ikke masse for meg. I så fall så hadde vi jo faktisk holdt sammen. Velger man å gjøre det slutt, så sier man på en måte farvel til det nære vennskapet. Man kan så klart tviholde på et fortrolig og nært forhold til eksen, men da risikerer man å skremme bort nye kjærester i nåtida. Man må vise tydelig at den nye kjæresten kan slappe helt av og at fortid er fortid.

Ellers handler det om kontekst/magefølelse. Jeg bryr meg ikke om kjæresten gir noen likes på bildene til eksen, fordi det er ingenting som skulle tilsi at han fremdeles har følelser. Og nettopp fordi det er ei naturlig grense der. Han trykker like på hyggelige bilder av typen "god jul" eller bilder fra fjellheimen, men han sitter ikke og chatter med henne i tide og utide. Hadde han systematisk trykket like på ørten selfies og portrettbilder av eksen så hadde jeg reagert - det ville jeg jo uansett hvem dama var. Det signaliserer for meg interesse. Så at TS reagerer skjønner jeg godt, og utifra det som beskrives om skilsmissen etc. så tenker jeg at denne fyren ikke er klar for ei ny dame. Jeg ville vært skeptisk.

Anonymkode: e3005...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke helt problemet. det er en jevla like på sosiale medier og betyr ingenting. kan han ha liket de før dere ble sammen ? eller nå nylig ? uansett. spiller ingen rolle.

pakk sammen den dårlige selvtilitten din. den er gift for forholdet

Anonymkode: b7c6c...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...