Gå til innhold

Kjøresten liker alle bildene til exen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg helt paranoid eller? Jeg er å snoker på ex konas profil. Der ser jeg han liker alle bildene hun legger ut. Synes det er litt rart jeg... jeg gjør ikke det med min ex mann- er ikke venn med han heller på fb 🤔 tror ikke jeg hadde trykket liker på bildene hans om vi hadde vært venner. 

Jeg vet hun ville skilles- ikke han. Han sier han er over henne, men dette får meg til å stusse. 

Anonymkode: ed202...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må si det er merkelig å være såpass opptatt av sin eks når man er i et nytt forhold ja. Jeg hadde reagert.

Anonymkode: 5c0b1...d87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere sagt enn gjort kanskje, men la han være til skilsmissen er endelig så han kan tenke mer. Du vil vel ha en som er over tidligere ekser? Skjønner godt at du følger med. Hun vil skilles, men ikke han. Utrolig sært så lenge han er sammen med deg. Det burde han jo prioritere nå som han faktisk er i et nytt forhold.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er bilder av henne så er det veldig merkelig og jeg hadde krevd sletting og kutte all kontakt. 
Hvis det er familiebilder i ny og ne eller bilder fra hytta i ny og ne eller blomsten i hagen så er det vel greit , men hadde ikke likt det heller.... Generelt syns jeg ikke man skal ha kontakt med en eks (heller ikke via likes) når man er i forhold med en ny med mindre det er felles barn i bildet. 

Anonymkode: 16fe6...510

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er bilder av henne så er det veldig merkelig og jeg hadde krevd sletting og kutte all kontakt. 
Hvis det er familiebilder i ny og ne eller bilder fra hytta i ny og ne eller blomsten i hagen så er det vel greit , men hadde ikke likt det heller.... Generelt syns jeg ikke man skal ha kontakt med en eks (heller ikke via likes) når man er i forhold med en ny med mindre det er felles barn i bildet. 

Anonymkode: 16fe6...510

Uenig der. Man kan fint ha et forhold til en eks selvom man ikke har barn sammen.. Det viktigste er vel at man er OVER eksen sin og ikke skaper sjalusi og uhygge rundt seg? Jeg har en ekskjæreste (ingen barn sammen) som jeg er glad i, han har vært en del av livet mitt. Vi er venner nettopp fordi vi kan være venner - er ikke mer enn vennskap der. Da hadde vi vært sammen. Om man har barn sammen må man beholde vennskapet, men selvfølgelig gjelder de samme reglene der også - man skal kunne være VENNER og være over hverandre, hvis ikke kan man ikke bli sammen med noen andre.

Folk må lære å oppføre seg

Anonymkode: 5c0b1...d87

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts, ikke hør på stormkråkene her, de lever for drama. Det hele kommer an på bruddet, noen har ex kjærester de kommer godt over ens med og bryr seg om, det vil ikke si at de vil være i forhold med dem eller ikke er over dem. Han valgte deg, og det gjorde han av en grunn. Det er helt greit å være sjalu, det er normalt. MEN, la det stoppe der. Hvor mange forhold har gått i dass på bakgrunn av paranoide kjærester, som beskylder den de er sammen med for det ene og det andre. Hvordan hadde du likt det? Kom tilbake når du faktisk har en legitim grunn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ts, ikke hør på stormkråkene her, de lever for drama. Det hele kommer an på bruddet, noen har ex kjærester de kommer godt over ens med og bryr seg om, det vil ikke si at de vil være i forhold med dem eller ikke er over dem. Han valgte deg, og det gjorde han av en grunn. Det er helt greit å være sjalu, det er normalt. MEN, la det stoppe der. Hvor mange forhold har gått i dass på bakgrunn av paranoide kjærester, som beskylder den de er sammen med for det ene og det andre. Hvordan hadde du likt det? Kom tilbake når du faktisk har en legitim grunn :)

Vi er stormkråker og du er fredsmegleren som kommer med sannheten? Altså, ingen påstår at det er sånn eller sånn, men holder av en tvil.  Og det med god grunn når eksen vil skilles, men IKKE han. Hva syns du om det? Han burde skrevet under de papirene for lengst nå som han har ts i livet sitt. Hva holder han tilbake? Man må få lov til å være kritisk her uten å bli beskyldt for å leve for drama.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

Vi er stormkråker og du er fredsmegleren som kommer med sannheten? Altså, ingen påstår at det er sånn eller sånn, men holder av en tvil.  Og det med god grunn når eksen vil skilles, men IKKE han. Hva syns du om det? Han burde skrevet under de papirene for lengst nå som han har ts i livet sitt. Hva holder han tilbake? Man må få lov til å være kritisk her uten å bli beskyldt for å leve for drama.

Dere er stormkråker ja, men jeg er ingen fredsmegler, jeg bare orker ikke dramaqueens da de er så utrolige slitsome. "Holder av en tvil" sier du, her går man langt utover det. Her brygger man storm i et vannglass. Inntil ts har noe mer å beskylde partneren sin for en likes på bilder, så burde samtlige av dere klappe igjen. Og man kan fint være over ex'n sin selv om man ble dumpa. De aller fleste er det når de innleder nye forhold, på tross av at man har en god tone med ex'n. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, @HalldirV2. Ingenting galt i å like eksens bilder. Selv om det er slutt, har de fleste av oss evnen til å sette pris på et menneske som har vært lenge i livet vårt, selv om det er slutt. Hadde min nåværende hengt seg opp i at jeg likte eksens bilder på facebook, hadde jeg synes han var en skikkelig dramaqueen. Og nei, jeg vil slett ikke ha eksen tilbake selv om jeg liker bildene hans, det får være måte på overtolking! (Og nei, vi har ikke felles barn.) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uenig der. Man kan fint ha et forhold til en eks selvom man ikke har barn sammen.. Det viktigste er vel at man er OVER eksen sin og ikke skaper sjalusi og uhygge rundt seg? Jeg har en ekskjæreste (ingen barn sammen) som jeg er glad i, han har vært en del av livet mitt. Vi er venner nettopp fordi vi kan være venner - er ikke mer enn vennskap der. Da hadde vi vært sammen. Om man har barn sammen må man beholde vennskapet, men selvfølgelig gjelder de samme reglene der også - man skal kunne være VENNER og være over hverandre, hvis ikke kan man ikke bli sammen med noen andre.

Folk må lære å oppføre seg

Anonymkode: 5c0b1...d87

Ja , men hva er poenget med å ha eks kjæresten som venn om man ikke har felles krets og møtes tilfeldig mye som vennskapsgjeng? 
Det er veldig sært å ha vennskapelig kontakt med en ex når man er i et forhold eller exen er i nytt forhold. 
Ja det er hyggelig å se Oi så hyggelig juletre og julebildet fra familien, oi så fint han/hun har fått diplom på jobb osv, fint å se det går fint med de, men hva er hensikten med det? Hva er poenget? Om det smerter den nye kjæresten så er vel poenget å beholde sitt nye forhold, enn å sitte å mimre om sitt gamle? 

Anonymkode: 16fe6...510

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja , men hva er poenget med å ha eks kjæresten som venn om man ikke har felles krets og møtes tilfeldig mye som vennskapsgjeng? 
Det er veldig sært å ha vennskapelig kontakt med en ex når man er i et forhold eller exen er i nytt forhold. 
Ja det er hyggelig å se Oi så hyggelig juletre og julebildet fra familien, oi så fint han/hun har fått diplom på jobb osv, fint å se det går fint med de, men hva er hensikten med det? Hva er poenget? Om det smerter den nye kjæresten så er vel poenget å beholde sitt nye forhold, enn å sitte å mimre om sitt gamle? 

Anonymkode: 16fe6...510

Du virker veldig usikker. "Hva er poenget med å ha ekskjæresten som venn", spør du. Hva er "poenget" med å ha venner i det hele tatt?

Samboeren min har sporadisk kontakt med et par ekser via e-post og treffer en av dem et par ganger i året. De er venner, de har en historie, de er glad i hverandre. Jeg skulle vært temmelig usikker og kontrollerende om jeg ikke syntes det var helt ok.

Anonymkode: f848f...dfe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig usikker. "Hva er poenget med å ha ekskjæresten som venn", spør du. Hva er "poenget" med å ha venner i det hele tatt?

Samboeren min har sporadisk kontakt med et par ekser via e-post og treffer en av dem et par ganger i året. De er venner, de har en historie, de er glad i hverandre. Jeg skulle vært temmelig usikker og kontrollerende om jeg ikke syntes det var helt ok.

Anonymkode: f848f...dfe

Jeg syntes det er respektløst om man sender epost og avtaler å treffe sine ekser. 
Ikke fordi jeg er usikker på partnern min, men fordi fortid er fortid og nå har han et liv med meg. 

Poenget med å ha venner er ikke det samme som å være venn med en eks. En eks er ikke en venn, en eks er en du har ligget med, og de kutter man ut når man er glad i en annen. 

Jeg har en av mine ekser på facebook jeg også, men det er fordi vi ofte ses tilfeldig pga felles krets, og jeg driver ikke å er aktiv med å like ting og bilder han legger ut, av respekt for min egen kjæreste, og av respekt for han selv som kanskje da får svekket sitt forhold eller gjort jenta han holder på med usikker, og at respekt for den han dater eller er sammen med. Jeg vil ikke skape ubehag for hverken noen på hans side eller min side og ser på det som en selvfølgelig oppførsel. 
De eksene jeg ikke har faste felles venner jeg fremdeles omgås mye med har jeg slettet for lengst. 
sier hei og hører hvordan det går om jeg skulle truffet på de på gata, men ser ikke poenget med å ha de i livet mitt og enda mine poeng med å engasjere med i dems, for vi er ikke lenger en del av hverandres liv og kommer aldri til å bli det. 

Anonymkode: 16fe6...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og noen av mine ekser liker hverandres bilder i hytt og vær, vi har overhodet ingen kontakt utover det og jeg har ikke lyst til å bli sammen med dem igjen men synes det er en fin måte å "si" at hei, ser du har det bra og det gjør meg glad, uten å faktisk måtte forholde seg til personen. Jeg liker å følge med på fb/insta alle jeg har møtt på min vei i livet, kjærester eller ikke, og se hvordan det går med dem videre.

Har forresten kjæreste nå, og hvis han ikke hadde likt det ville jeg tenkt i mitt stille sinn at det var i overkant pirkete, men jeg hadde sluttet med det om det betydde veldig mye for ham. Hadde nok blitt ganske lei meg for at han var så usikker på oss/meg. Men poenget mitt er altså at han ikke har noen grunn til å være redd, så det er ingen automatikk i at du burde være det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er respektløst om man sender epost og avtaler å treffe sine ekser. 
Ikke fordi jeg er usikker på partnern min, men fordi fortid er fortid og nå har han et liv med meg. 

Poenget med å ha venner er ikke det samme som å være venn med en eks. En eks er ikke en venn, en eks er en du har ligget med, og de kutter man ut når man er glad i en annen. 

Jeg har en av mine ekser på facebook jeg også, men det er fordi vi ofte ses tilfeldig pga felles krets, og jeg driver ikke å er aktiv med å like ting og bilder han legger ut, av respekt for min egen kjæreste, og av respekt for han selv som kanskje da får svekket sitt forhold eller gjort jenta han holder på med usikker, og at respekt for den han dater eller er sammen med. Jeg vil ikke skape ubehag for hverken noen på hans side eller min side og ser på det som en selvfølgelig oppførsel. 
De eksene jeg ikke har faste felles venner jeg fremdeles omgås mye med har jeg slettet for lengst. 
sier hei og hører hvordan det går om jeg skulle truffet på de på gata, men ser ikke poenget med å ha de i livet mitt og enda mine poeng med å engasjere med i dems, for vi er ikke lenger en del av hverandres liv og kommer aldri til å bli det. 

Anonymkode: 16fe6...510

Du uttaler deg så absolutt, som om det er en objektiv sannhet at man ikke skal ha vennskapelig omgang med noen man har ligget med. Det er helt greit at du mener det (så lenge jeg slipper å være i et forhold med deg!), men det er svært problematisk at du mener det er en sannhet, og at det per definisjon er galt å mene noe annet.

"En eks er ikke en venn" er bare en helt tom påstand. Noen ganger er en eks en venn, stort sett ikke. "Venn" og "eks" er ikke objektive sannheter i denne verden, det handler om relasjoner som nær sagt er oppfunnet av mennesker. Og tenk at du mener at det er "respektløst" å kommunisere med sine ekser, PUNKTUM, også når det er innad i et forhold hvor respekten for partneren slett ikke berøres av dette. Jeg har nettopp sagt at jeg mener det er ok, og likevel skal du fortelle meg at det er respektløst?

Alt du sier her, virker som det er basert på din egen frykt og usikkerhet, og du slenger bare ut av deg dine egne følelsesbaserte meninger som om de har noen absolutt sannhet. Den eneste unnskyldningen jeg kan se her, er at du er svært, svært ung. For øvrig kan jeg aldri huske å ha vært så hysterisk som du er angående ekser og vennskap og flørt, ei heller da jeg gikk på videregående.

Anonymkode: f848f...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bildene til begge mine ekser. De liker også mine. Ingen felles barn. Kan også skrive med hverandre en sjelden gang! Ser da ingenting galt med det! Og en eks er ikke bare en man har ligget med, det er jo en man har investert livet sitt med for en periode. Snakker også med de fleste jeg har ligget med fra tid til annen. Noen er jeg god venn med, andre har det bare falt seg naturlig og ikke ha så mye omgang med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, HalldirV2 skrev:

Dere er stormkråker ja, men jeg er ingen fredsmegler, jeg bare orker ikke dramaqueens da de er så utrolige slitsome. "Holder av en tvil" sier du, her går man langt utover det. Her brygger man storm i et vannglass. Inntil ts har noe mer å beskylde partneren sin for en likes på bilder, så burde samtlige av dere klappe igjen. Og man kan fint være over ex'n sin selv om man ble dumpa. De aller fleste er det når de innleder nye forhold, på tross av at man har en god tone med ex'n. 

Men du svarte ikke på hva du mener om at han ikke vil skilles fra eksen. Er ikke det rart? Trenger ikke å være DramaQueen for å synes det et spesielt altså. For det er det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Men du svarte ikke på hva du mener om at han ikke vil skilles fra eksen. Er ikke det rart? Trenger ikke å være DramaQueen for å synes det et spesielt altså. For det er det. 

Jeg gjorde jo det. Har du aldri blitt dumpet før og senere funnet deg en ny partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg gjorde jo det. Har du aldri blitt dumpet før og senere funnet deg en ny partner?

Men da VIL man skrive under skillsmissepapirer eller? Hva holder han igjen? Han vil ikke skrive under sier ts. Eksen hans vil, Men ikke han og han er i er forhold. Selvfølgeliger det sært og derfor ts ta en snakk med han og eventuelt la han være til han vet hva han vil. 

Endret av wintergirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, wintergirl skrev:

Men da VIL man skrive under skillsmissepapirer eller? Hva holder han igjen? Han vil ikke skrive under sier ts. Eksen hans vil, Men ikke han og han er i er forhold. Selvfølgeliger det sært og derfor ts ta en snakk med han og eventuelt la han være til han vet hva han vil. 

Mulig det er noe jeg ikke har forstått, men hvor står det at de fortsatt ikke er skilt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...