Gå til innhold

hvor mye penger brukte dere på lappen? ​​​​​​​ink hvor mange kjøretimer osv hadde dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Uhumskheter skrev:

Da har du en stor fordel, øvelseskjøring i byen er vanskeligere enn på bygda så du får mye kunnskap gratis, til og med bare som passasjer. Jeg bor på bygda og her det er øvelseskjøring  nesten uten noen skilt langs veien, null rundkjøringer, trafikklys, og nesten ingen fotgjengere eller andre biler, for det er liksom ikke noe sånt her. Så bykjøring kommer til å bli fryktelig utfordrende, gruer meg hinsides.

Ja, enig med deg der. Trafikklys har vi lite av, det er tilsammen kun 3 stk i de 2 byene vi ferdes :-) Jeg slet faktisk litt med bykjøring under kjøretimene, for hadde ikke kjørt mye der å øvelseskjørt. Men det gikk nå heldigvis fint. Bor i en relativt liten by nå, så er ikke mye fotgjengerfelt og sånn her heller, men jobber i byen vedsiden av(hvor jeg og kommer fra) som er litt større, men fortsatt relativt liten da. 

 

Var i oslo i sommer, var ikke langt inn i byen vi kjørte, men fysøøøren som jeg sleit. Ufff!!!  Stakkar folk som må lære seg å kjøre der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 8000. Hadde to kjøretimer utenom de obligatoriske.

Anonymkode: 43b08...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2017 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Ca 8000. Hadde to kjøretimer utenom de obligatoriske.

Anonymkode: 43b08...fe6

Var det på 70-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betale 3000,- for lappen i USA. Så kom jeg til Norge, og måtte vel ut med 15 000,- ekstra her før jeg faktisk bestod oppkjøringen. :fnise: Strøk to ganger før det gikk! 

Anonymkode: e06a2...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt over 20 000. Ble så irritert over hvor mye det koster, + at kjørelærer faktisk er et yrke, gud noe mer oppskrytt skal man lete lenge etter. Man sitter jo på rumpa og sier ting fra google/bøker. Burde bare vært øvelseskjøring privat/mulighet for innleing av passasjer, felleskurs i det obligatoriske (altså hadde holdt med videoforelesning), også heller en litt mer grundig oppkjøringsprøve. 

Anonymkode: 6d8e6...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.11.2017 den 17.51, AnonymBruker skrev:

litt over 20 000. Ble så irritert over hvor mye det koster, + at kjørelærer faktisk er et yrke, gud noe mer oppskrytt skal man lete lenge etter. Man sitter jo på rumpa og sier ting fra google/bøker. Burde bare vært øvelseskjøring privat/mulighet for innleing av passasjer, felleskurs i det obligatoriske (altså hadde holdt med videoforelesning), også heller en litt mer grundig oppkjøringsprøve. 

Anonymkode: 6d8e6...d76

Hvilket yrke er ikke basert på kunnskap fra bøker? Fastlegen min baserer sin kunnskap på felleskatalogen og medisinske tidsskrift.

Jeg skulle gjerne hatt en mulighet for en mer omfattende oppkjøring som ikke krevde opplæring hos trafikkskole. En 3-4 timers kjøretur med spørsmål om risiko og lignende burde være tilstrekkelig for å erstatte trinn 4.

SIkkerhetskurs på bane (glattkjøring) er bortkastet. Det fører ikke til færre ulykker, og kjøring på glatt og dårlig føre er mindre farlig enn tørr asfalt på sommerveier. Det eneste viktige der er sikring av personer, barn og last i bil. Dette kunne nok blitt testet i en mer omfattende førerprøve.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...