Gå til innhold

hvor mye penger brukte dere på lappen? ​​​​​​​ink hvor mange kjøretimer osv hadde dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvor mye penger brukte dere på lappen?
ink hvor mange kjøretimer osv hadde dere?

Anonymkode: 34360...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke sammenlign deg selv med andre.

Sett av iallefall 30 000 for førerkortet og start å kjøre minst 3 måneder før du vil kjøre opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte godt over gjennomsnittet, uten at jeg vet nøyaktig sum. Men nå som jeg har lappen er det liksom glemt. Kunne nok brukt mye mindre, hadde det ikke vært for null kjemi med trafikklærer og manglende muligheter til å bytte, så etter hvert byttet jeg like så godt trafikkskole. Til tross for at jeg brukte en god del på kjøretimer, gikk jeg fremdeles i overskudd siden jeg jobbet ved siden av vgs.:P 

Anonymkode: e8903...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte godt over gjennomsnittet, uten at jeg vet nøyaktig sum. Men nå som jeg har lappen er det liksom glemt. Kunne nok brukt mye mindre, hadde det ikke vært for null kjemi med trafikklærer og manglende muligheter til å bytte, så etter hvert byttet jeg like så godt trafikkskole. Til tross for at jeg brukte en god del på kjøretimer, gikk jeg fremdeles i overskudd siden jeg jobbet ved siden av vgs.:P 

Anonymkode: e8903...00b

Må man bruke mer av å bytte kjøreskole? :o

Anonymkode: 34360...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel ca 30.000, tror jeg. Aner ikke hvor mange kjøretimer, men det ble noen siden jeg ikke fikk øvd så mye ellers. 

Anonymkode: 49635...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man bruke mer av å bytte kjøreskole? :o

Anonymkode: 34360...771

Nei, sa jo ikke det. Men brukte lang tid og mye penger på en kjøreskole som ikke funket, før det faktisk gikk fremover (etter bytting av kjøreskole).

Anonymkode: e8903...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 000 tror jeg, ikke medregnet grunnkurset som jeg slapp å betale selv. Hadde det obligatoriske, og så få kjøretimer som mulig.

Anonymkode: bab63...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å kjøre opp nå. Har hatt 4 kjøretimer og nå gjenstår teoriprøven, langkjøring og teorien

Anonymkode: e9123...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen for 9 år siden og betalte vel rundt 15500.

Dette er altså prisen for trafikalt grunnkurs, mørkekjøring, langkjøring/forbikjøring, glattkjøring, vanlige obligatoriske kjøretimer på dagtid, teoriprøve og oppkjøring + leie av bil.

Blir helt sjokkert over å se hvor dyrt det er blitt for billappen! Men samtidig veldig bra at det koster mye, det er absolutt ikke alle som burde kjøre bil. Mange livsfarlige sjåfører der ute.

Anonymkode: 5494d...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok lappen for 9 år siden og betalte vel rundt 15500.

Dette er altså prisen for trafikalt grunnkurs, mørkekjøring, langkjøring/forbikjøring, glattkjøring, vanlige obligatoriske kjøretimer på dagtid, teoriprøve og oppkjøring + leie av bil.

Blir helt sjokkert over å se hvor dyrt det er blitt for billappen! Men samtidig veldig bra at det koster mye, det er absolutt ikke alle som burde kjøre bil. Mange livsfarlige sjåfører der ute.

Anonymkode: 5494d...87c

Skjønner ikke tankegangen om at det er bra at det koster mye. For noen er ikke penger et problem i det hele tatt, og de kan øse ut til de består, eller har noen i nær omkrets som kan stå for gratis øvelseskjøring, som korter ned timer man trenger (utenom det obligatoriske). Dessuten kan man ha råd til lappen og samtidig være en dårlig/livsfarlig sjåfør. Klasse B burde vært billigere, for ikke å snakke om C og D - min tanke er at den høye prislappen i stor grad hindrer rekruttering. Nå vet jeg at mantraet på KG er at "uten sykepleiere stopper Norge opp!!!!" men det gjør det uten lastebil- og bussjåfører også.

Tok lappen i EU, det kom på rundt 5000.  

Anonymkode: 84244...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, October 16, 2017 den 0.01, AnonymBruker skrev:

hvor mye penger brukte dere på lappen?
ink hvor mange kjøretimer osv hadde dere?

Anonymkode: 34360...771

Ikke en eneste krone og hadde mange nok timer til å bestå teori og førerprøven på første forsøk. 

Noen fordeler skal funksjonshemmede ha, Nav betalte alt. 

Anonymkode: 9d4ba...432

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Bambi1995 skrev:

Brukte 21700 inkl oppkjøring. 14 kjøretimer(flere doble) + alt obl. :)

øvelsekjørte du mye privat?

Anonymkode: 34360...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

øvelsekjørte du mye privat?

Anonymkode: 34360...771

Nja litt. De dagene samboerne min jobbet dag og slutta likt som meg så kjørte jeg oss hjem. Var egentlig ikke så mye mer, untatt om vi skulle ut å kjøre en plass :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Uhumskheter
2 minutes ago, Bambi1995 said:

Nja litt. De dagene samboerne min jobbet dag og slutta likt som meg så kjørte jeg oss hjem. Var egentlig ikke så mye mer, untatt om vi skulle ut å kjøre en plass :-) 

bor du i bygd eller by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
1 minute ago, Bambi1995 said:

By :-) 

Da har du en stor fordel, øvelseskjøring i byen er vanskeligere enn på bygda så du får mye kunnskap gratis, til og med bare som passasjer. Jeg bor på bygda og her det er øvelseskjøring  nesten uten noen skilt langs veien, null rundkjøringer, trafikklys, og nesten ingen fotgjengere eller andre biler, for det er liksom ikke noe sånt her. Så bykjøring kommer til å bli fryktelig utfordrende, gruer meg hinsides.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 10 000. Da hadde jeg 12 kjøretimer, og i tillegg teorikurs, mørkekjøring, glattkjøring og langkjøring.

Anonymkode: 0ce81...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...