Gå til innhold

Kvinner, dere må stille krav til mennene dere dater!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, bortebra skrev:

Det er ikke utrolig at en kvinne får til noe. Det er helt normalt. Jeg drømmer om at det ikek skal være en nyhet at en kvinne vinner en pris eller kommer til topps, at vi skal bli bedømt som personer ikke kvinner. Det er det jeg ønsker. Likestilling ftw, liksom. 

Men er det en nyhet når en kvinne oppnår noe? Blir vi ikke bedømt som personer og ikke kvinner? Jeg er og for likestilling, noe jeg mener vi har.

3 minutter siden, bortebra skrev:

Men ytterst på fortauet? Den der har gått meg hus forbi, altså. Visste ikke at fortausrekkefølge var en greie)

Det er egentlig bare en dum greie, men jeg syns det er veldig fint likevel :fnise: Den som går ytterst på fortauet har større sjans for å bli truffet av en bil som kjører av veien og opp på fortauet enn den som går innerst. Så om han går ytterst så beskytter han meg fra bilene som evt skulle kjøre på fortauet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg falt av her "män som inte vill ha med sina flickvänner när de ska ut på klubb eller träffa kompisar eftersom männen vill ha möjlighet att prata nedvärderande och sexistiskt om kvinnor"

Menn som ikke er feminister, er sexister sier hen. Prøv igjen sier jeg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning

En mann på 21 år påtar  seg rollen til å belære kvinner fordi kvinner åpenbart ikke er i stand til å stille krav i forhold til hvordan de tillater seg å bli behandlet av menn de dater?

Kalte han seg virkelig for feminist?:fnise:

Damer... Kjøper dere virkelig dette?

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg er enig i at man burde stille visse krav til den man dater. Dersom mannen bare er halveis interessert, ikke følger opp det han sier han skal gjøre osv burde man bare droppe fyren. En mann som ikke gidder å "investere" noe er ikke skikkelig interessert.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekrefter bare teorien min om at mannlige feminister er menn som ikke har suksess med kvinner ellers og derfor blir feminist for å smiske. Men så viser det seg at det ikke hjelper det heller så de blir frustrerte og  skriver innlegg i sosiale media om disse uskikkelige mennene som ikke behandler kvinner som prinsessen på erten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal man stille krav til den man dater, jeg trodde i grunnen de fleste gjorde det allerede. Men ja, jeg ser jo flere havner i forhold som ikke er bra. Og for en liten sund siden erfarte jeg selv at en jeg trodde var bra klarte å påvirke selvfølelsen min og få meg til å lure på om det var meg det var noe rart med. Heldigvis klarte jeg fort å komme meg ut av det. Han var overhodet ikke en dårlig mann, og han hadde respekt for kvinner som likeverdige. Men vi var veldig forskjellige, og når humor og samarbeid feks ikke matchet helt, så klarte han å få det til å fremstå som det var mitt problem, at det var jeg som var dårlig på sånt. Mens egentlig var vi bare altfor forskjellig til å fungere sammen. Poenget mitt er at det er ikke alltid så lett å se hvordan folk er, og de kan klare å påvirke deg ganske mye uten at man helt legger merke til det. Det er ikke sort/hvitt. Det er ikke sånn at man automatisk er enten en sexist eller feminist (akkurat det der er jo helt tullete fremstilling)

Men det finnes veldig mange menn som behandler kvinner med respekt og som likeverdige. Heldigvis. Det blir bare flere og flere av dem. jeg er selv høyt utdannet og jobber innen et mannsdominert miljø, og har sjelden opplevd å ikke bli respektert. Selv av menn som er langt eldre enn meg. Og noen menn klarer å gjøre det og samtidig være gentlemen og behandle oss som kvinner også.:hjerte: Og de vil vi ha.

Anonymkode: 471a2...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ta stilling til menns skuespill, kvinners EQ og evne til å kjenne personligeheter, evner som menneskekjennere osv., det å havne i dårlige usunne forhold etc.:

Jeg tror ikke det er mangel på krav som stilles. Men hvor relevante er nå disse kravene. Vi kan kanskje begynne med å etablere: kvinner velger hverken dater eller kjærester eller noe mer ut fra logiske argumenter. Det er følelsesmessige grunner, alltid.

Så til kravene. Rekk opp handa den som ikke har hørt "jeg hadde alltid tenkt at når jeg skulle få meg mann så skulle han [være slik og slik], men så traff jeg [kjæresten] og så ble alt annerledes." Romantisk, ikke sant? Han som blåste henne av banen, sjøl om han var helt annerledes enn hun hadde tenkt.

Hva man krever av noen andre, er også basert på hva man tar for gitt. Krav er ikke mer verdt enn hva de favner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rosetelys skrev:

Nå tror jeg du tuller litt. Alle, feminister i hvert fall, vet jo at alle kvinner er prinsesser og bør behandles deretter! Nemlig!

Nå tror jeg du tuller litt her. Feminister er imot prinsessenykker ;) vi vil ha likhet. Så om vi skal være prinsesser så må gutta få lov å være prinser. 

Anonymkode: 7ca16...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rosetelys skrev:

Ish, nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal svare. For egentlig så har du jo rett der. Jeg er ikke feminist og forventer en gentleman som åpner døren for meg, låner meg jakken om jeg fryser, betaler når vi er på restaurant og går ytterst på fortauet. Det er jo de fordelene feministene mener jeg burde miste. Feministene jobber mot noe som er naturstridig. Forskning viser at kvinner er lykkeligere om de lever i forhold med tradisjonelle kjønnsroller. I dag har vi likestilling og lik lønn for likt arbeid, hva jobber feministene for nå egentlig? Jo de ønsker flere fordeler og å bli hyllet for sine prestasjoner kun fordi de er kvinner. Det var egentlig det jeg mente med å bli behandlet som "prinsessene de er".

Jeg er feminist og elsker gentlemen. Herlighet så flotte slike menn er. 

Jeg digger at kjønnene har forskjeller og sine styrker. Jeg likestiller oss mtp andel styrker. Sammen utfyller kjønnene hverandre. Som feminisme er det dette jeg fronter. 

Men jeg er ikke fornøyd med at mitt kjønn blir ansett som mindre verdig fordi jeg har pupper. Og det skjer. Hver dag. Jeg see hvordan jenter blir sett på som objekter og ikke ekte mennesker. Vi er da virkelig mer enn en manequeng. 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er feminist og elsker gentlemen. Herlighet så flotte slike menn er. 

Jeg digger at kjønnene har forskjeller og sine styrker. Jeg likestiller oss mtp andel styrker. Sammen utfyller kjønnene hverandre. Som feminisme er det dette jeg fronter

Men jeg er ikke fornøyd med at mitt kjønn blir ansett som mindre verdig fordi jeg har pupper. Og det skjer. Hver dag. Jeg see hvordan jenter blir sett på som objekter og ikke ekte mennesker. Vi er da virkelig mer enn en manequeng. 

Anonymkode: 7ca16...491

Men det er ikke det feminister generelt fronter, derfor kan ikke jeg kalle meg feminist. 

Og blir du virkelig sett på som mindreverdig fordi du har pupper? Det har jeg aldri opplevd! I så fall hva har du opplevd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rosetelys skrev:

Men det er ikke det feminister generelt fronter, derfor kan ikke jeg kalle meg feminist. 

Og blir du virkelig sett på som mindreverdig fordi du har pupper? Det har jeg aldri opplevd! I så fall hva har du opplevd?

Jo det er dette feminister fronter. Hør med en feminist. Ikke bare anta. Det er klart en forskjell på «type» feminist, men alle mine venninner er veldig enige med denne definisjonen. 

De fleste feminister er ikke på Ottar sin side. 

Du blir sett på som et objekt. Har du aldri noen gang blitt tafset på mot din vilje heller? Har du noen gang jobbet i servicebransjen og møtt menn som ser på deg og ber om å få snakke med en dyktig mann? Har du aldri stussa over at enkelte fedre setter regler for hvem hans datter får date? Mens sønnen kan løpe fritt rundt og raske med seg ene jenta etter den andre? 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er dette feminister fronter. Hør med en feminist. Ikke bare anta. Det er klart en forskjell på «type» feminist, men alle mine venninner er veldig enige med denne definisjonen. 

De fleste feminister er ikke på Ottar sin side. 

Du blir sett på som et objekt. 1.Har du aldri noen gang blitt tafset på mot din vilje heller?2.Har du noen gang jobbet i servicebransjen og møtt menn som ser på deg og ber om å få snakke med en dyktig mann? 3.Har du aldri stussa over at enkelte fedre setter regler for hvem hans datter får date? Mens sønnen kan løpe fritt rundt og raske med seg ene jenta etter den andre? 

Anonymkode: 7ca16...491

1. Jo, men det opplever da menn også,

2. Jo, det har jeg. Da har jeg også satt vedkommende på plass, evt hentet en mann jeg vet ikke kan en døyt om det kunden skal ha slik at kunden må komme slukøret tilbake for å spørre meg om hjelp engang til, eller å bli henvist tilbake til meg fra mannen som ikke kan det. Dette går også andre veien.

3. Jeg ser ikke hva dette har med feminisme å gjøre? Far gjør i så fall sin datter en stor tjeneste her, hvilket han burde gjøre for sønnen også. Hvem er det egentlig som vil ha en som har vært på "ørten" personer før? Dessuten viser forskning at de jentene med få sexpartnere har større sjanse for å lykkes med et livslangt lykkelig ekteskap enn de jentene som ligger rundt fordi "samfunnet sier at det er greit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Rosetelys skrev:

1. Jo, men det opplever da menn også,

2. Jo, det har jeg. Da har jeg også satt vedkommende på plass, evt hentet en mann jeg vet ikke kan en døyt om det kunden skal ha slik at kunden må komme slukøret tilbake for å spørre meg om hjelp engang til, eller å bli henvist tilbake til meg fra mannen som ikke kan det. Dette går også andre veien.

3. Jeg ser ikke hva dette har med feminisme å gjøre? Far gjør i så fall sin datter en stor tjeneste her, hvilket han burde gjøre for sønnen også. Hvem er det egentlig som vil ha en som har vært på "ørten" personer før? Dessuten viser forskning at de jentene med få sexpartnere har større sjanse for å lykkes med et livslangt lykkelig ekteskap enn de jentene som ligger rundt fordi "samfunnet sier at det er greit".

1 vi opplever nok mer av dette enn det menn gjør. Det har jo vært en selvfølge i lang tid at menn skal få lov å klapse servitører på rumpa osv. Det er så klart ikke greit at vi gjør sånt med menn heller.  

2 Bare det at du blir ansett som mindre kompetent pga ditt kjønn, er jo sånt vi ønsker å motarbeide. Bra måte og løse det på. Jeg har innimellom sendt inn yngre jenter enn meg bare for å parkere kunden. 

3 bare se på den siste linja du skrev. Hvorfor skal jenta være mer kysk enn gutta? Du sier jo fordi samfunnet krever at jenta skal være «renere» enn gutta. Er det riktig da? Hvorfor skal det være slik? Hvorfor er det greit at menn får kred for å være løs i trusestrikken mens vi helst bør spare oss til den rette? Hvorfor får vi en verdi utifra hvor mange vi har hoppa til sengs med? Gjelder begge kjønn. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en skjevfordeling her. 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har også rett til å stille krav, men de må gi faen i å bli ufine om hun stiller krav tilbake.  

Anonymkode: 7ca16...491

Nå er det som oftest kvinnen som får en negativ tone om mannen stiller krav😂

Anonymkode: c44f8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

bare se på den siste linja du skrev. Hvorfor skal jenta være mer kysk enn gutta? Du sier jo fordi samfunnet krever at jenta skal være «renere» enn gutta. Er det riktig da? Hvorfor skal det være slik? Hvorfor er det greit at menn får kred for å være løs i trusestrikken mens vi helst bør spare oss til den rette? Hvorfor får vi en verdi utifra hvor mange vi har hoppa til sengs med? Gjelder begge kjønn. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en skjevfordeling her. 

Det trenger ikke nødvendigvis være en skjevfordeling her, men dette har jo med biologiske forskjeller å gjøre og, ikke bare kultur og hva som oppfattes som riktig. En mann som er jomfru som 25 åring blir sett på som mindre attraktiv enn en jevnaldrende kvinne som er jomfru. Hvorfor vet ikke jeg. Men jeg vet at jeg ikke vil ha en mann som har ligget med mange damer, men jeg vil heller ikke ha en som er jomfru. Det er vel kanskje fåtallet menn som ønsker seg en godt voksen jomfru også, forhåpentligvis, men at de ikke vil ha ei som har ligget med mange skjønner jeg jo godt.

Hvilke goder kommer det egentlig av at alle kan ligge med hvem de vil, når de vil? Titt og ofte kommer det tråder her på KG "Jeg vet ikke hvem som er far. Hjeeelp". Finnes det noe positivt i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/15/2017 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Merker at noen menn er veldig opptatt av at kvinner ikke velger snille gode menn. Men det er ikke min oppfatning. Høres mer ut som disse gutta mener at alle kjekke, fine menn er drittsekker bare fordi dem er kjekke og dermed mer populære enn disse snille og gode guttene. Jeg har aldri møtt en eneste kvinne som går etter drittsekker. Alle kvinnene jeg har møtt har krav om at mannen de dater skal være et godt menneske. Jeg går alltid etter de hyggelige, snille og gode mannfolka. Men det å være et godt menneske er bare grunnmuren i et hus. Det må jo mer til enn det. Et utseende jeg tenner på og en personlighet som matcher min. Tror alle kvinner går etter det samme. 

Kvinner som ender opp i dårlige forhold vet jo ikke at mannen er voldelig/drittsekk (og lignende) før de er godt etablert. Det er ingen som ønsker å være sammen med drittsekker. De tror de ende med en god og snill mann. 

 

Anonymkode: 098b0...63b

Jeg var et rasshøll og playet i 5 år i strekk.  Tok sin tid før jeh ble voksen, ydmyk og behandlet andre med respekt. Men jeg kam bare si deg en ting. Kvinner elsker drittsekker.

Så bare pakk sammen den oppfatningen din. Du er kvinne og roter ikke med andre kvinner så dette vet ikke du. Jeg kommer ut av tellingen av hvor mange kvinner jeg har stjelt som hadde kjæreste. Kun fordi jeg var en kjekk jevla drittsekk. Mange kvinner virket som om de likte at jeg behandlet dem dårlig. For noen var jeg faktisk så stygg med jeg får litt frysninger av å tenke på oppførselen min den dag idag

Det er et uttrykk som heter "god guys finish last" og det stemmet veldig godt etter min lange erfaring med kvinner.

Du ser jo hvem kvinner går etter. Det er ikke de kjekke snille. Det er de kjekke, sexy tøffe guttene med tattovering, muskler, som bruker party dop innimellom, bruker anabole steroider og ellers lever et liv med mye action og impulshandlinger

Anonymkode: c44f8...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Rosetelys skrev:

Det trenger ikke nødvendigvis være en skjevfordeling her, men dette har jo med biologiske forskjeller å gjøre og, ikke bare kultur og hva som oppfattes som riktig. En mann som er jomfru som 25 åring blir sett på som mindre attraktiv enn en jevnaldrende kvinne som er jomfru. Hvorfor vet ikke jeg. Men jeg vet at jeg ikke vil ha en mann som har ligget med mange damer, men jeg vil heller ikke ha en som er jomfru. Det er vel kanskje fåtallet menn som ønsker seg en godt voksen jomfru også, forhåpentligvis, men at de ikke vil ha ei som har ligget med mange skjønner jeg jo godt.

Hvilke goder kommer det egentlig av at alle kan ligge med hvem de vil, når de vil? Titt og ofte kommer det tråder her på KG "Jeg vet ikke hvem som er far. Hjeeelp". Finnes det noe positivt i det?

Men dette er jo påført deg av samfunnet. Begge parter har jo best av å ikke ha haugevis av løse forbindelser pga helse. Hva med bare å respektere hverandre og jobbe med hverandre. Ikke motarbeide hverandre? Ikke lure hverandre og bruke hverandre? Jeg fikser bare ikke kynismen. 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DuVetHvem
46 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg var et rasshøll og playet i 5 år i strekk.  Tok sin tid før jeh ble voksen, ydmyk og behandlet andre med respekt. Men jeg kam bare si deg en ting. Kvinner elsker drittsekker.

Så bare pakk sammen den oppfatningen din. Du er kvinne og roter ikke med andre kvinner så dette vet ikke du. Jeg kommer ut av tellingen av hvor mange kvinner jeg har stjelt som hadde kjæreste. Kun fordi jeg var en kjekk jevla drittsekk. Mange kvinner virket som om de likte at jeg behandlet dem dårlig. For noen var jeg faktisk så stygg med jeg får litt frysninger av å tenke på oppførselen min den dag idag

Det er et uttrykk som heter "god guys finish last" og det stemmet veldig godt etter min lange erfaring med kvinner.

Du ser jo hvem kvinner går etter. Det er ikke de kjekke snille. Det er de kjekke, sexy tøffe guttene med tattovering, muskler, som bruker party dop innimellom, bruker anabole steroider og ellers lever et liv med mye action og impulshandlinger

Anonymkode: c44f8...ce6

Da burde du være såpass oppegående til å vite at damer sier ting for å prøve bevare sitt image utad også.

Det med at de ikke går etter badboys er jo sant - når de skal slå seg til ro.

Ellers går de etter menn som har god selvtillit, som skiller seg ut i mengden, og som utstråler styrke. I og med at de er opptatt av estetikk, så får kjekke menn mer oppmerksomhet og mye fitte.

Drømmen deres er at drittsekken også er en familiefar. Men det går ikke, så de velger å si at de fortsatt vil ha snille menn. 

I håp om at de snille mennene skal velge de. Fakta er at de ikke blir like våte nedentil av disse snille mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.10.2017 at 7:13 PM, AnonymBruker said:

Veldig enig. Men dette gjelder jaggu for menn også. De må lære seg at det er et ekte menneske de har med å gjøre. 

Anonymkode: 7ca16...491

Det må nok også reflekteres over hvordan dere kommer i kontakt med disse mennene gang på gang ? er det dere selv som velger dem ut eller er det dem som tar første steget ? i de aller aller fleste tilfellene så er det sistnevnte - og da kommer dere kun i kontakt med en type mannfolk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var et rasshøll og playet i 5 år i strekk.  Tok sin tid før jeh ble voksen, ydmyk og behandlet andre med respekt. Men jeg kam bare si deg en ting. Kvinner elsker drittsekker.

Så bare pakk sammen den oppfatningen din. Du er kvinne og roter ikke med andre kvinner så dette vet ikke du. Jeg kommer ut av tellingen av hvor mange kvinner jeg har stjelt som hadde kjæreste. Kun fordi jeg var en kjekk jevla drittsekk. Mange kvinner virket som om de likte at jeg behandlet dem dårlig. For noen var jeg faktisk så stygg med jeg får litt frysninger av å tenke på oppførselen min den dag idag

Det er et uttrykk som heter "god guys finish last" og det stemmet veldig godt etter min lange erfaring med kvinner.

Du ser jo hvem kvinner går etter. Det er ikke de kjekke snille. Det er de kjekke, sexy tøffe guttene med tattovering, muskler, som bruker party dop innimellom, bruker anabole steroider og ellers lever et liv med mye action og impulshandlinger

Anonymkode: c44f8...ce6

Ønsker er vel å temme en drittsekk. For når en drittsekk er myk, så er han er drøm å ha med å gjøre. 

Ingen ønsker å bli behandler dårlig. Det er ikke der det ligger. Det ligger i å finne en mann med masse selvtillit og som frivillig blir myk som smør når han er med sin kjæreste. En slags Jax Teller. Han er vel det ultimate mannfolk. Beinhard ute,men en pusekatt hjemme. 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...