Gå til innhold

Kvinner, dere må stille krav til mennene dere dater!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Varför nöjer ni kvinnor er med något mindre än en fullfjädrad feminist? Hur kan ni nöja er med något mindre än en man som anser att kvinnor förtjänar exakt samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män", frågar sig Kevin Torssell.
https://www.metro.se/artikel/debatt-ni-kvinnor-måste-börja-ställa-krav-på-männen-ni-dejtar

Dette var et fantastisk godt innlegg. Tenk på Lysistrate som allierte seg med så godt som alle kvinner i Aten og Sparta for å få til en sexnekt som en streik mot mennene, slik at den 20 år lange krigen endelig ville ta slutt. Hvis kvinner satte seg ned og bestemte seg for å slutte å date drittsekker og heller bare gikk for de hyggelige, gode mennene i stedet, så ville menn bli nødt til å rette seg etter det skulle de ha noen sjanse på å få kommet inn i et forhold.

Anonymkode: 4e6ec...858

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Sphere skrev:

Sutring fra mann som ikke får seg noe. 

Nei, tvert i mot. Det virker som han får seg en hel del. I tillegg virker artikkelen veldig godt reflektert heller enn skrevet i affekt fordi han er sint, bitter og sur. Han prøver ikke å angripe kvinner, heller, slik du foreslår, tvert i mot! Han prøver å motivere kvinner.

Anonymkode: 4e6ec...858

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at noen menn er veldig opptatt av at kvinner ikke velger snille gode menn. Men det er ikke min oppfatning. Høres mer ut som disse gutta mener at alle kjekke, fine menn er drittsekker bare fordi dem er kjekke og dermed mer populære enn disse snille og gode guttene. Jeg har aldri møtt en eneste kvinne som går etter drittsekker. Alle kvinnene jeg har møtt har krav om at mannen de dater skal være et godt menneske. Jeg går alltid etter de hyggelige, snille og gode mannfolka. Men det å være et godt menneske er bare grunnmuren i et hus. Det må jo mer til enn det. Et utseende jeg tenner på og en personlighet som matcher min. Tror alle kvinner går etter det samme. 

Kvinner som ender opp i dårlige forhold vet jo ikke at mannen er voldelig/drittsekk (og lignende) før de er godt etablert. Det er ingen som ønsker å være sammen med drittsekker. De tror de ende med en god og snill mann. 

 

Anonymkode: 098b0...63b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Varför nöjer ni kvinnor er med något mindre än en fullfjädrad feminist? Hur kan ni nöja er med något mindre än en man som anser att kvinnor förtjänar exakt samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män", frågar sig Kevin Torssell.
https://www.metro.se/artikel/debatt-ni-kvinnor-måste-börja-ställa-krav-på-männen-ni-dejtar

Dette var et fantastisk godt innlegg. Tenk på Lysistrate som allierte seg med så godt som alle kvinner i Aten og Sparta for å få til en sexnekt som en streik mot mennene, slik at den 20 år lange krigen endelig ville ta slutt. Hvis kvinner satte seg ned og bestemte seg for å slutte å date drittsekker og heller bare gikk for de hyggelige, gode mennene i stedet, så ville menn bli nødt til å rette seg etter det skulle de ha noen sjanse på å få kommet inn i et forhold.

Anonymkode: 4e6ec...858

Problemet er at de fleste menn fremstår ikke som drittsekker før det er for seint. Siden menn elsker å spille skuespill og være en annen en den de egentlig er. Syns vi bør innføre løgndetektor, helsesjekk og spørreskjema før man dater noen, kanskje menn skjerper seg da. 

Anonymkode: 832e0...033

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at vi damer må bli flinkere til å sende drittsekkene på dør så fort de viser tegn til å være en badguy. Men problemet er jo ofte at han ikke viser de sider før han har fått vekket sterke følelser hos henne. 

Merkelig nok så trodde min psykopat av en eks at han var «the good guy». Selv om han var utro blant annet. Men han var jo bare snill og jeg var jo slem, så da måtte han jo ha en elskerinne. Men joa han var så klart den snilleste mann i hele verden. 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tvert i mot. Det virker som han får seg en hel del. I tillegg virker artikkelen veldig godt reflektert heller enn skrevet i affekt fordi han er sint, bitter og sur. Han prøver ikke å angripe kvinner, heller, slik du foreslår, tvert i mot! Han prøver å motivere kvinner.

Anonymkode: 4e6ec...858

Han prøver jo å bestemme hva og hvordan kvinner skal føle ovenfor menn. Med sutring. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Varför nöjer ni kvinnor er med något mindre än en fullfjädrad feminist? Hur kan ni nöja er med något mindre än en man som anser att kvinnor förtjänar exakt samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män", frågar sig Kevin Torssell.
https://www.metro.se/artikel/debatt-ni-kvinnor-måste-börja-ställa-krav-på-männen-ni-dejtar

Dette var et fantastisk godt innlegg. Tenk på Lysistrate som allierte seg med så godt som alle kvinner i Aten og Sparta for å få til en sexnekt som en streik mot mennene, slik at den 20 år lange krigen endelig ville ta slutt. Hvis kvinner satte seg ned og bestemte seg for å slutte å date drittsekker og heller bare gikk for de hyggelige, gode mennene i stedet, så ville menn bli nødt til å rette seg etter det skulle de ha noen sjanse på å få kommet inn i et forhold.

Anonymkode: 4e6ec...858

Ja gjør det - still krav ! ! ! 

Så slipper vi å høre her inne om alle de kjipe mennene som dere tror representerer det mannlige kjønn. 

Lær dere å lese mennesker - ikke hopp til sengs på første date - ta ansvar for hvem du velger - det er din skyld om du gjør en dårlig jobb. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Coolaid skrev:

 

Lær dere å lese mennesker - ikke hopp til sengs på første date - ta ansvar for hvem du velger - det er din skyld om du gjør en dårlig jobb. 

 

 

Veldig enig. Men dette gjelder jaggu for menn også. De må lære seg at det er et ekte menneske de har med å gjøre. 

Anonymkode: 7ca16...491

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har selvsagt rett å stille krav. Men de har ingen rett å bli sure når menn stiller krav til dem.

Anonymkode: 02702...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har selvsagt rett å stille krav. Men de har ingen rett å bli sure når menn stiller krav til dem.

Anonymkode: 02702...cd4

Menn har også rett til å stille krav, men de må gi faen i å bli ufine om hun stiller krav tilbake.  

Anonymkode: 7ca16...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske opplagt dette da? Skulle tro ts hadde oppdaget en nyfunnen sannhet. Selvfølgelig skal kvinner stille krav til hvem de dager, det er da selvinnlysende og noe jeg tror de fleste kvinner gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er dette slags tull? 

Alle kvinner er da ikke fantastiske de heller - snakkes som om det bare er kvinner som kan være offer i forhold. Vi er ikke noen stor og ensartet gruppe bare fordi vi har vagina. Og ikke er vi gode og snille alle sammen heller. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
4 minutter siden, bortebra skrev:

Hva er dette slags tull? 

Alle kvinner er da ikke fantastiske de heller - snakkes som om det bare er kvinner som kan være offer i forhold. Vi er ikke noen stor og ensartet gruppe bare fordi vi har vagina. Og ikke er vi gode og snille alle sammen heller. 

 

Nå tror jeg du tuller litt. Alle, feminister i hvert fall, vet jo at alle kvinner er prinsesser og bør behandles deretter! Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Nå tror jeg du tuller litt. Alle, feminister i hvert fall, vet jo at alle kvinner er prinsesser og bør behandles deretter! Nemlig!

Haha. Jeg trodde det var ikke-feminister som insisterte på å bli behandlet som prinsesser på grunn av sin delikate kvinnelige natur? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Nå tror jeg du tuller litt. Alle, feminister i hvert fall, vet jo at alle kvinner er prinsesser og bør behandles deretter! Nemlig!

Men det gjelder bare for kvinner som er enige med dem...vi andre er jo gammeldagse, umoderne og undertrykte...

Anonymkode: f4dd0...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

La kvinner få bestemme selv hvem de vil date. Sexnekt for faen? Damer er også kåte og vil ha sex. Få som holder ut med de som driver med sexnekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
1 minutt siden, bortebra skrev:

Haha. Jeg trodde det var ikke-feminister som insisterte på å bli behandlet som prinsesser på grunn av sin delikate kvinnelige natur? 

Ish, nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal svare. For egentlig så har du jo rett der. Jeg er ikke feminist og forventer en gentleman som åpner døren for meg, låner meg jakken om jeg fryser, betaler når vi er på restaurant og går ytterst på fortauet. Det er jo de fordelene feministene mener jeg burde miste. Feministene jobber mot noe som er naturstridig. Forskning viser at kvinner er lykkeligere om de lever i forhold med tradisjonelle kjønnsroller. I dag har vi likestilling og lik lønn for likt arbeid, hva jobber feministene for nå egentlig? Jo de ønsker flere fordeler og å bli hyllet for sine prestasjoner kun fordi de er kvinner. Det var egentlig det jeg mente med å bli behandlet som "prinsessene de er".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Ish, nå vet jeg egentlig ikke hva jeg skal svare. For egentlig så har du jo rett der. Jeg er ikke feminist og forventer en gentleman som åpner døren for meg, låner meg jakken om jeg fryser, betaler når vi er på restaurant og går ytterst på fortauet. Det er jo de fordelene feministene mener jeg burde miste. Feministene jobber mot noe som er naturstridig. Forskning viser at kvinner er lykkeligere om de lever i forhold med tradisjonelle kjønnsroller. I dag har vi likestilling og lik lønn for likt arbeid, hva jobber feministene for nå egentlig? Jo de ønsker flere fordeler og å bli hyllet for sine prestasjoner kun fordi de er kvinner. Det var egentlig det jeg mente med å bli behandlet som "prinsessene de er".

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i din fremstilling av feminister. Men kanskje jeg har sett meg blind. Jeg har vokst opp med en mor som gjorde karriere og hele tida var et forbilde for meg, uten at jeg egentlig skjønte hvor mye før jeg selv begynte en karriere; det var det naturligste i verden for meg. Jeg er veldig imot den der heiagjeng-mentaliteten som noen forfekter, hvor alt en kvinne gjør er bra. Det er helt feil. Og jeg har kranglet med andre feminister om dette mang en gang. Og det er å infantilisere kvinner ytterligere. Kvinner er ikke barn som trenger oppmuntring for hver lille ting en gjør. Det er ikke utrolig at en kvinne får til noe. Det er helt normalt. Jeg drømmer om at det ikek skal være en nyhet at en kvinne vinner en pris eller kommer til topps, at vi skal bli bedømt som personer ikke kvinner. Det er det jeg ønsker. Likestilling ftw, liksom. 

Jeg har venninner, som er feminister og også er veldig opptatt av at menn skal være gentlemenn (Men ytterst på fortauet? Den der har gått meg hus forbi, altså. Visste ikke at fortausrekkefølge var en greie) Jeg synes i det hele tatt høflighet er en fin ting, så blir ikke grådig fornærmet om noen holder døra opp for meg. Men det er bare ikke så veldig viktig for meg. Jeg tror det heller har med smak og behag å gjøre.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...