Gå til innhold

Hvilken mobil anbefaler dere til 9-åring? Og hvilket abonnementet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mobilen bør ikke være for dyr, Max 3000 kr. Tenker muligens på en iPhone 5s, men er åpen for forslag:)

Anonymkode: 3700d...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 9 åring har Iphone 5S med barneabonnement fra Telia :) Veldig fornøyd! 

Anonymkode: 6fb0d...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten kontantkort eller Telipol basis: 50 min, 50 SMS pr. mnd – 39 kr. Mer ringing enn dette er bare uvaner.

Anonymkode: 115e9...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En brukt en man har liggende. Blir som regel bare ødelagt eller stjelt etter kort tid 

Anonymkode: 60ed7...f87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en seksåring. Ønsker at han skal få en enkel og grei første mobil. Tenker på en iPhone 7 (ikke s). Kjøper den ny for 6500. Det er en grei pris. De små må jo ikke forestille seg at de trenger det beste hele tiden heller. Det er altfor mye kjøpepress for tiden.

Anonymkode: 5fc84...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en billig mobil som er vanntett og som tåler å få litt juling. 

Anonymkode: 490e6...92e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en seksåring. Ønsker at han skal få en enkel og grei første mobil. Tenker på en iPhone 7 (ikke s). Kjøper den ny for 6500. Det er en grei pris. De små må jo ikke forestille seg at de trenger det beste hele tiden heller. Det er altfor mye kjøpepress for tiden.

Anonymkode: 5fc84...572

Trollolololol.

Anonymkode: 32a11...c93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri kjøpt en iPhone til en 9-åring, men jeg aner ikke hvordan ting fungerer for tiden. Selv fikk jeg ikke mobil før jeg var 10 år (er 21 nå), og da var det en sånn gammel nokia med kamera. Den gikk i bakken en del ganger, for å si det sånn, men det var jo null stress før. En iPhone knuser veldig lett, så jeg ville kanskje kjøpt noe billigere. Selv har jeg iPhone 5s NÅ og har hatt det i to-tre år :fnise: Må si jeg syns 3000 kr er dyrt for mobil til en 9-åring, men det er vel andre tider nå

Anonymkode: 89cce...e56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, JackIost skrev:

iPhone bør man vel ha i den alderen, men kan jo være en litt eldre modell :)

Hvorfor i all verden bør man ha iPhone når man bare er 9 år?

Anonymkode: 5e85c...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri kjøpt en iPhone til en 9-åring, men jeg aner ikke hvordan ting fungerer for tiden. Selv fikk jeg ikke mobil før jeg var 10 år (er 21 nå), og da var det en sånn gammel nokia med kamera. Den gikk i bakken en del ganger, for å si det sånn, men det var jo null stress før. En iPhone knuser veldig lett, så jeg ville kanskje kjøpt noe billigere. Selv har jeg iPhone 5s NÅ og har hatt det i to-tre år :fnise: Må si jeg syns 3000 kr er dyrt for mobil til en 9-åring, men det er vel andre tider nå

Anonymkode: 89cce...e56

Enig. Fikk en gammel Nokia da jeg var 12 år. Mistet den i do bare 1 uke etter jeg fikk den :fnise:

Anonymkode: 5e85c...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull å kjøpe iphone til barn.. De roter de bort, mister de i bakken osv...  og dere skaper merkepress og bidrar til økt mobbing.... for da er d ikke bra nok med nokia... og en blir mobbet. Jenta vår arver våre gamle nokiaer. Funker helt fint. 

Anonymkode: 7cdf1...7bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 8-åring har en Huawei y6 og Talkmore trygg start abonnement. 

Endret av Zinatara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden bør man ha iPhone når man bare er 9 år?

Anonymkode: 5e85c...aaf

Må ikke, men bør. Viktig å ikke bli hengende etter. iPad bør man vel få i 2-3-årsalderen, men greit å vente noen år til før det er snakk om iPhone. 9 år er vel passelig, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JackIost skrev:

Må ikke, men bør. Viktig å ikke bli hengende etter. iPad bør man vel få i 2-3-årsalderen, men greit å vente noen år til før det er snakk om iPhone. 9 år er vel passelig, tenker jeg :)

Hahahaha fint at folk har sine egne meninger. 

Anonymkode: 58fa6...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg  ville ikke gitt mobil til en niåring. Sånn, nå kan barnevernet ringe :) 

Anonymkode: bf9b1...8f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, JackIost said:

Må ikke, men bør. Viktig å ikke bli hengende etter. iPad bør man vel få i 2-3-årsalderen, men greit å vente noen år til før det er snakk om iPhone. 9 år er vel passelig, tenker jeg :)

Men en iPad vil jo de fleste unger bruke kunne hjemme - ofte når foreldrene følger delvis med. Mobiler følger med på skolen, på fotballtrening, når en er ute og leker med andre barn... mye større sjanse for at en mobil går i bakken enn at et nettbrett gjør det.

Anonymkode: 32a11...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...