AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg er blant dem som mener at biffen aldri kan bli stekt nok. Dette medfører ofte problem når jeg spiser ute. Kokkene mener tydeligvis at kunden ikke alltid har rett. Forleden var jeg på en kjent restaurant kjede (vil ikke nevne navn men restauranten er oppkalt etter en kjent bandit) der kokken regelrett nektet å steke biffen mer da jeg for fjerde gang sendte biffen tilbake med krav om mer steking. Etter dette kom kokken selv til mitt bord, hvor han holdt det reneste foredrag om yrkesetikk og bla bla. Jeg ga kokken klar beskjed om at jeg anså dette som uinteressant, og at jeg som kunde burde få lov til å få maten tilberedt slik jeg vil ha den. Allikevel måtte jeg betale full pris. Takknemlig om noen har noen meninger om dette? Anonymkode: eb02b...663
Pissmaur Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Yrkesetikk og Egon? Kanskje kokken skal begynne med å redusere det ekstreme forbruket av helfabrikata istedefor for å håne kunden sin preferanse når det kommer til kjernetempratur på kjøttet. De får tilogmed ferdigblandet omelett på kartong, istede for å blande sammen selv, ferdig saus og så videre. 23
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er blant dem som mener at biffen aldri kan bli stekt nok. Dette medfører ofte problem når jeg spiser ute. Kokkene mener tydeligvis at kunden ikke alltid har rett. Forleden var jeg på en kjent restaurant kjede (vil ikke nevne navn men restauranten er oppkalt etter en kjent bandit) der kokken regelrett nektet å steke biffen mer da jeg for fjerde gang sendte biffen tilbake med krav om mer steking. Etter dette kom kokken selv til mitt bord, hvor han holdt det reneste foredrag om yrkesetikk og bla bla. Jeg ga kokken klar beskjed om at jeg anså dette som uinteressant, og at jeg som kunde burde få lov til å få maten tilberedt slik jeg vil ha den. Allikevel måtte jeg betale full pris. Takknemlig om noen har noen meninger om dette? Anonymkode: eb02b...663 I ditt tilfelle er jeg enig med kokken! Jeg ville følt det som renn ressurssløsning å steke indrefilet, ytrefilet eller entrécote til den var grå tvers igjennom, hard og smakløs. Du ber om folks mening. Ok, min helt ærlige mening er: Skal du ha et kjøttstykke som er grått, hardt og smakløst så får du kjøpe det i butikken og ødelegge det hjemme på ditt eget kjøkken. Kjøp gjerne lårtunge som er det seigeste stykket på hele slaktet, du vil ikke merke noen forskjell etter å ha stekt kjøttet så lenge som det kreves for din personlige smak. - det var min helt personlige og dønn ærlige mening. Anonymkode: 9b396...9bb 36
Biloba Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I ditt tilfelle er jeg enig med kokken! Jeg ville følt det som renn ressurssløsning å steke indrefilet, ytrefilet eller entrécote til den var grå tvers igjennom, hard og smakløs. Du ber om folks mening. Ok, min helt ærlige mening er: Skal du ha et kjøttstykke som er grått, hardt og smakløst så får du kjøpe det i butikken og ødelegge det hjemme på ditt eget kjøkken. Kjøp gjerne lårtunge som er det seigeste stykket på hele slaktet, du vil ikke merke noen forskjell etter å ha stekt kjøttet så lenge som det kreves for din personlige smak. - det var min helt personlige og dønn ærlige mening. Anonymkode: 9b396...9bb Jeg liker biffen nesten levende, men hovedsaken er vel å kose seg når man går ut, selv om man har sær smak? 11
Mr.Claussen Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Når ble et grått og hardt kjøttstykke automatisk smakløst? Er det smakløst er det brukt for lite krydder. Vi har fått tenner for at maten skal tygges. Mitt poeng, som du tydeligvis ikke fikk med deg er at jeg finner det urimelig å måtte betale full pris for en vare jeg ikke har bestilt! Mvh Fredrik Claussen 2
Mr.Claussen Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 3 minutter siden, Biloba skrev: Jeg liker biffen nesten levende, men hovedsaken er vel å kose seg når man går ut, selv om man har sær smak? Helt enig! Men kosen er jo avhengig av ta man får servert noe godt, er det ikke? Mvh Fredrik Claussen 1
Mousj Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg har en kamerat med samme preferanser som deg, og synes det er helt gale at en god biff skal tappes for alt av kraft og smak. Men han har like stor rett på et måltid som smaker ham som oss andre, så jeg marinerer og krydrer biffen hans, og lar den få en kjernetemperatur på 100 grader selv om jeg ikke kan begripe at noen kan velge å spise det slik. Jeg mener at kokken bare bør tåle at folk er ulike og kremere skiten han og. 11
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: I ditt tilfelle er jeg enig med kokken! Jeg ville følt det som renn ressurssløsning å steke indrefilet, ytrefilet eller entrécote til den var grå tvers igjennom, hard og smakløs. Du ber om folks mening. Ok, min helt ærlige mening er: Skal du ha et kjøttstykke som er grått, hardt og smakløst så får du kjøpe det i butikken og ødelegge det hjemme på ditt eget kjøkken. Kjøp gjerne lårtunge som er det seigeste stykket på hele slaktet, du vil ikke merke noen forskjell etter å ha stekt kjøttet så lenge som det kreves for din personlige smak. - det var min helt personlige og dønn ærlige mening. Anonymkode: 9b396...9bb Hva kaller du det når kjøttstykket går i søppla fordi kunden ikke likte det? For det er vel ikke slik at kokken eller andre står å glefser det i seg når det kommer i retur.. La nå kunden få biffen som ønsket. Anonymkode: aabac...ae1 5
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 Hvis de har stekt biffen din 4 ganger uten at den er stekt nok lurer jeg fælt på hvordan du egentlig liker en biff? Kan du beskrive det? 15
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg er kokk og kan ikke fordra mennesker som vil ha okse og vilt gjennomstekt. Det er å ødelegge gode råvarer, og det går imot min yrkesetikk å ødelegge mat. Det gjør jeg bare ikke. Jeg har ei venninne som liker gjennomstekt biff, og lager vi mat sammen så lar jeg henne steke biffen sin selv. Anonymkode: 871cb...c6b 11
Leo Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg tenker at hvis man er kokk på Egon så vel yrkesstoltheten godt plassert innerst på hylla allerede så en ihjelstekt biff til eller fra kan neppe spille noen rolle. Ut over det er det gjennomstekt biff barbari etter mitt syn, men folk får gjøre som de vil. Det er jo ikke meg som skal spise det. 20
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg synes personlig at når du har sendt biffen tilbake tre ganger for at de skal fikse den, og kokken har gjort dette, så synes jeg kokken har strekt seg langt nok. En ting er jo yrkesetikk, noe annet er jo hvor mye man skal kreve for at man skal bli fornøyd. Du har bestilt en biff, og du er åpenbart veldig vanskelig å glede på dette området. Det synes jeg helt ærlig ikke er kokkens feil. Du virker jo som en ekstremt vanskelig kunde - for etter fire runder med steking måtte jo biffen for lengst kvalifisere for "godt stekt". Siden dette skjer ofte var det jo åpenbart ikke en spesielt vanskelig kokk som ikke ville steke biffen heller. Siden dette er et gjentakende problem burde du kanskje bestille noe annet når du er ute, og spise biff hjemme - der du får den sånn som du vil ha den. Anonymkode: f76ab...10e 23
Mr.Claussen Skrevet 11. oktober 2017 #13 Skrevet 11. oktober 2017 Ja, jeg steker min biff som jeg vil ha den når jeg er hjemme. Det skulle bare mangle. Jeg er ikke mer vanskelig kunde enn at jeg vil at kokken skal gjøre som jeg sier! For meg blir dette som å servert kokt svor til ribba. Alle vil vel ha sprøstekt svor? 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #14 Skrevet 11. oktober 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kokk og kan ikke fordra mennesker som vil ha okse og vilt gjennomstekt. Det er å ødelegge gode råvarer, og det går imot min yrkesetikk å ødelegge mat. Det gjør jeg bare ikke. Jeg har ei venninne som liker gjennomstekt biff, og lager vi mat sammen så lar jeg henne steke biffen sin selv. Anonymkode: 871cb...c6b Du ødelegger jo ikke maten ved å gi kunden det den liker. Alternativet er å steke en blodrød biff som ikke faller i smak hos kunden, og når du da nekter å steke biffen etter kundens preferanse så havner jo hele jævla kjøttstykket i søpla isteden for at kjøttet i det hele tatt blir spist. Synes det er verre å kaste en helt fin biff jeg da, men. Anonymkode: 1de4e...593 6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #15 Skrevet 11. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ødelegger jo ikke maten ved å gi kunden det den liker. Alternativet er å steke en blodrød biff som ikke faller i smak hos kunden, og når du da nekter å steke biffen etter kundens preferanse så havner jo hele jævla kjøttstykket i søpla isteden for at kjøttet i det hele tatt blir spist. Synes det er verre å kaste en helt fin biff jeg da, men. Anonymkode: 1de4e...593 Det finnes flere nyanser mellom blodrødt og grått. Her gjennomsteker vi ikke kjøtt, om kunden vil ha kjøttet gjennomstekt så er kunden på feil restaurant. Da kan Egon eller Big Horn være gode alternativer for disse menneskene. Anonymkode: 871cb...c6b 8
Djungelvrål Skrevet 11. oktober 2017 #16 Skrevet 11. oktober 2017 19 minutter siden, Mr.Claussen skrev: Ja, jeg steker min biff som jeg vil ha den når jeg er hjemme. Det skulle bare mangle. Jeg er ikke mer vanskelig kunde enn at jeg vil at kokken skal gjøre som jeg sier! For meg blir dette som å servert kokt svor til ribba. Alle vil vel ha sprøstekt svor? Sammenligne grisehud og indrefilet! 7
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #17 Skrevet 11. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes flere nyanser mellom blodrødt og grått. Her gjennomsteker vi ikke kjøtt, om kunden vil ha kjøttet gjennomstekt så er kunden på feil restaurant. Da kan Egon eller Big Horn være gode alternativer for disse menneskene. Anonymkode: 871cb...c6b Hva slags snobbete prinsipp er det egentlig? Taper dere noe på å steke en biff til kundens preferanse selv om dere ikke er enige i hva som er godt? Gud hjelpes. Anonymkode: 1de4e...593 12
Sirah Skrevet 11. oktober 2017 #18 Skrevet 11. oktober 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kokk og kan ikke fordra mennesker som vil ha okse og vilt gjennomstekt. Det er å ødelegge gode råvarer, og det går imot min yrkesetikk å ødelegge mat. Det gjør jeg bare ikke. Jeg har ei venninne som liker gjennomstekt biff, og lager vi mat sammen så lar jeg henne steke biffen sin selv. Anonymkode: 871cb...c6b Dette var bare kvalmt og lese. Så mennesker som f.eks er gravide får ikke spise mat hos deg? Snakk om å være arrogant ovenfor andre menneskers matønsker! 10
Mr.Claussen Skrevet 11. oktober 2017 #19 Skrevet 11. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags snobbete prinsipp er det egentlig? Taper dere noe på å steke en biff til kundens preferanse selv om dere ikke er enige i hva som er godt? Gud hjelpes. Anonymkode: 1de4e...593 Takk for støtten:) 1
Hårstrikk79 Skrevet 11. oktober 2017 #20 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg liker best gjennomstekt biff. Og forventer å få det om jeg bestiller det på restaurant. Yrkesetikk, du lissom😀 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå