Gå til innhold

Hvorfor får folk det til å høres så garantert ut at den rette dukker opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
23 minutter siden, stf skrev:

Med dagens generasjoner kan vi være sikre på at man sjeldnere og sjeldnere finner den rette.

Sannsynligheten for ekte og gjensidig kjærlighet er små for oss alle.

Kom igjen da! Greit nok at du kanskje er frarøvet fantasien om kjærlighet, men er vel ikke nødvendig å ta den fra andre? Er ingen grunn til å tenke at det er mer ulykkelig kjærlighet i dag enn for 50 år siden. Tvert i mot. Skilsmissetallene har føket i været, samtidig er det fordi vi nettopp KAN. Flere og flere gifter seg av kjærlighet i stedet for praktiske hensyn, eller pga sex. Friheten til å være seksuelt frisluppet gjør at både menn og kvinner kan teste markedet før de finner den de vil dele livet med. Men samtidig har jo kravene økt. Men jeg tror flere og flere finner den rette, fordi vi nettopp er kresne. At folk raskere gikk inn i ekteskap med barn før betyr ikke at de hadde funnet den rette. 

Med tanke på hvor mange som opplever ekte og gjensidig kjærlighet har du ingen belegg for å si at sjansene er små. Varigheten derimot er det vel mer så som så med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stf skrev:

Med dagens generasjoner kan vi være sikre på at man sjeldnere og sjeldnere finner den rette.

Sannsynligheten for ekte og gjensidig kjærlighet er små for oss alle.

Det er vel tvertimot større sjanser, siden antallet potensielle partnere som presenteres for oss har økt dramatisk med internetts inntog. Vi har aldri hatt så mange potensielle Mr Right eller Miss Right fremfor oss og velge mellom. Sjansene for at selv de kresne skal finne noen, er større. Sjansen for at man finner mer enn bare èn "riktig" er større. Ja, alles sjanser øker.

 

Anonymkode: 91bc3...1d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Kom igjen da! Greit nok at du kanskje er frarøvet fantasien om kjærlighet, men er vel ikke nødvendig å ta den fra andre? Er ingen grunn til å tenke at det er mer ulykkelig kjærlighet i dag enn for 50 år siden. Tvert i mot. Skilsmissetallene har føket i været, samtidig er det fordi vi nettopp KAN. Flere og flere gifter seg av kjærlighet i stedet for praktiske hensyn, eller pga sex. Friheten til å være seksuelt frisluppet gjør at både menn og kvinner kan teste markedet før de finner den de vil dele livet med. Men samtidig har jo kravene økt. Men jeg tror flere og flere finner den rette, fordi vi nettopp er kresne. At folk raskere gikk inn i ekteskap med barn før betyr ikke at de hadde funnet den rette. 

Med tanke på hvor mange som opplever ekte og gjensidig kjærlighet har du ingen belegg for å si at sjansene er små. Varigheten derimot er det vel mer så som så me

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Rainstorm said:

Kom igjen da! Greit nok at du kanskje er frarøvet fantasien om kjærlighet, men er vel ikke nødvendig å ta den fra andre? Er ingen grunn til å tenke at det er mer ulykkelig kjærlighet i dag enn for 50 år siden. Tvert i mot. Skilsmissetallene har føket i været, samtidig er det fordi vi nettopp KAN. Flere og flere gifter seg av kjærlighet i stedet for praktiske hensyn, eller pga sex. Friheten til å være seksuelt frisluppet gjør at både menn og kvinner kan teste markedet før de finner den de vil dele livet med. Men samtidig har jo kravene økt. Men jeg tror flere og flere finner den rette, fordi vi nettopp er kresne. At folk raskere gikk inn i ekteskap med barn før betyr ikke at de hadde funnet den rette. 

Med tanke på hvor mange som opplever ekte og gjensidig kjærlighet har du ingen belegg for å si at sjansene er små. Varigheten derimot er det vel mer så som så med. 

Enig med deg. 

I tillegg vil jeg si at selv om enkelte har lettere for å finne kjærligheten enn andre så gjør man seg selv temmelig unik om en tror at akkurat en selv aldri vil kunne finne kjærligheten. Klart om man kun sitter hjemme og venter på at drømmemannen skal banke på døra så blir jo sjansene små. Men det er svært få mennesker jeg tenker virkelig vil slite med å finne kjærligheten og de får jeg tenker det om finner den gjerne raskt. :P 

Selv de som gjør "alt feil", men fortsatt er ute på markedet pleier det å ordne seg for.  Bestevenninna mi datet menn som syntes det var bedre å leve på kredittkort enn å gå til nav, menn som var gift, kriminelle, osv. Ordnet seg til slutt for henne også. 

Legger til et ting til. Man bør selvsagt også være flink til å gå fra de dårlige forholdene. Tror det er den vanligste måten å ikke oppleve kjærlighet igjen, man går aldri fra kjæresten lenge etter forholdet er dødt. 

Anonymkode: 95dab...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er vel tvertimot større sjanser, siden antallet potensielle partnere som presenteres for oss har økt dramatisk med internetts inntog. Vi har aldri hatt så mange potensielle Mr Right eller Miss Right fremfor oss og velge mellom. Sjansene for at selv de kresne skal finne noen, er større. Sjansen for at man finner mer enn bare èn "riktig" er større. Ja, alles sjanser øker.

 

Anonymkode: 91bc3...1d9

Enig her også. 

Anonymkode: 95dab...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man etterhvert skjønner at den type forelskelse som er i filmer og bøker, og den man opplevde i ungdommen ikke er realistisk. 

Man må faktisk leve med at kjæresten også har sider som kan være litt irriterende eller som man er uenig i. 

Å være i et vellykket forhold handler like mye om å respektere at man er forskjellige på visse områder. Det er hendelser hvor jeg har blitt irritert ang småting ved kjæresten min, men har valgt å bare overse det. Det er ikke noe viktig i det store og hele. 

Men som er fryktelig kresen tror jeg at fokuserer litt mye på sånne småting. 

Har vært kresen jeg og altså! Datet på tinder før jeg fant kjæresten min. Husker han ene daten var hyggelig, men jeg syns han var litt for lav, også ligna han for mye på en komiker som jeg bare syns er rar 😂. 

Så var jeg veldig aktiv i datinga mi da haha. Jeg dro på en del dates før jeg fant han jeg er sammen med nå:) Hadde jeg ikke vært aktiv hadde jeg vært singel nå. Har absolutt ikke møtt noen som kunne vært aktuelle utenom tinder de siste åra. På jobben er alle mennene opptatt, eller mye eldre enn meg, og på fritida møter jeg mest damer. 

Anonymkode: 8437f...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 18.22, Rainstorm skrev:

Kom igjen da! Greit nok at du kanskje er frarøvet fantasien om kjærlighet, men er vel ikke nødvendig å ta den fra andre? Er ingen grunn til å tenke at det er mer ulykkelig kjærlighet i dag enn for 50 år siden. Tvert i mot. Skilsmissetallene har føket i været, samtidig er det fordi vi nettopp KAN. Flere og flere gifter seg av kjærlighet i stedet for praktiske hensyn, eller pga sex. Friheten til å være seksuelt frisluppet gjør at både menn og kvinner kan teste markedet før de finner den de vil dele livet med. Men samtidig har jo kravene økt. Men jeg tror flere og flere finner den rette, fordi vi nettopp er kresne. At folk raskere gikk inn i ekteskap med barn før betyr ikke at de hadde funnet den rette. 

Med tanke på hvor mange som opplever ekte og gjensidig kjærlighet har du ingen belegg for å si at sjansene er små. Varigheten derimot er det vel mer så som så med. 

 

På 11.10.2017 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Det er vel tvertimot større sjanser, siden antallet potensielle partnere som presenteres for oss har økt dramatisk med internetts inntog. Vi har aldri hatt så mange potensielle Mr Right eller Miss Right fremfor oss og velge mellom. Sjansene for at selv de kresne skal finne noen, er større. Sjansen for at man finner mer enn bare èn "riktig" er større. Ja, alles sjanser øker.

 

Anonymkode: 91bc3...1d9

Dere glemmer bare at med markedsliberalismens og internetts inntog, så har det samtidig også blitt innført markedstankegang på partnermarkedet, så nei: det har ikke blitt lettere å finne den rette. Kanskje for de aller mest attraktive, men ikke for gjennomsnittsmennesket, fordi man stadig vekk søker etter noe bedre. Når en potensielt bedre partner bare er et par sveip unna, så er det for mange som faller for fristelsen til å søke videre istedet for å slå seg til ro, og stadig flere faller utenfor. Det ser man både på partnermarkedet, jobbmarkedet, i skolegården med tanke på mobbing osv. Alt drevet av enkel tilgang og markedstankegang. Både partnermarkedet og menneskeheten utvikler seg til å bli pill råtten, og jeg tar meg selv i å tenke at det hadde vært like greit om noen hadde fyrt av et interkontinentalt missil med noen atomstridshoder ved en feiltakelse, slik at den som blir angrepet smeller av resten av arsenalet sitt. Menneskeheten har feilet, istedet for å benytte teknologi til å fremme det beste, så blir den brukt til å skyve stadig flere utenfor. Vår sivilisasjon kan like gjerne brenne i en atomkrig, slik at andre arter kanskje får prøvd seg på jorda. 

Anonymkode: f4527...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den "rette" dukker opp er på ingen måte en garanti. Men hvis du er proaktiv så er du iallefall nesten sikret noen du liker noen sider av, og noen ikke kansjke.  Ingen er perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎10‎.‎2017 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Men HVOR skal man lete?:( alle her i morådet er uattraktive! Ihvertfal for meg. Nå har jeg ikke noen krav sånn egentlig fordi følelser kommer. 

Men de er blubbete, kvisete, kjedelige...eller har et eller annet jeg ikke tiltrekke av. Jeg sier ikke atdet er disse tingene alene som støter fra seg meg. Men det er ikke igjen attraktive :/ det er, men de er ikke her! 

og så som sagt, avviste jeg han jeg likte. Kontakten er derfor litt mindre. Men likevel er det noen ganger håp om at det er han meldingen er fra, og irritajonen kommer jo når det er fra menn som jeg værer en slags interesse fra, mens som jeg absolutt ikke tiltrekkes av i det hele tatt. Fhåpentligvis er det vennskapelig ment, men det er en som jeg har jobbet med som la meg til på facebook, har begynt å skrive og går over og liker gamle bilder. :/ 

Anonymkode: 86cfc...727

Du høres ganske ung ut, hva med å ha litt tålmodighet? Jeg møtte min rette mens jeg studerte. Og det er jo også tidlig. Studerte i en by med mange studenter. Ergo mange med like interesser og mål som meg, var bare å velge og vrake mellom flotte, unge menn. Og ja han kom fra et annet sted i norge, og det endte med at jeg ble boende et godt stykke unna mitt barndomshjem, men det måtte jeg uasett om jeg skulle få en (for meg) interessant jobb.

Ellers så har man da i dag utallige muligheter til å finne noen via nettdating feks. Men ja, du må kanskje være villig til å se litt utenfor nærområdet ditt. Eller vente til de kvisete guttene blir voksne (skal love deg at noen av de du syns er uattraktive nå kommer til å bli veldig attraktive om noen år. Og motsatt. Folk forandrer seg.)

Anonymkode: f31c5...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ganske ung ut, hva med å ha litt tålmodighet? Jeg møtte min rette mens jeg studerte. Og det er jo også tidlig. Studerte i en by med mange studenter. Ergo mange med like interesser og mål som meg, var bare å velge og vrake mellom flotte, unge menn. Og ja han kom fra et annet sted i norge, og det endte med at jeg ble boende et godt stykke unna mitt barndomshjem, men det måtte jeg uasett om jeg skulle få en (for meg) interessant jobb.

Ellers så har man da i dag utallige muligheter til å finne noen via nettdating feks. Men ja, du må kanskje være villig til å se litt utenfor nærområdet ditt. Eller vente til de kvisete guttene blir voksne (skal love deg at noen av de du syns er uattraktive nå kommer til å bli veldig attraktive om noen år. Og motsatt. Folk forandrer seg.)

Anonymkode: f31c5...65b

28 år er jeg ;)

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

28 år er jeg ;)

Anonymkode: 86cfc...727

Umoden da. 

Anonymkode: d2865...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umoden da. 

Anonymkode: d2865...99f

Hvorfor det? 

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har opplevd at det plutselig skjer, selv om man egentlig hadde gitt opp. Andre vil ikke si direkte til folk at: "Enig, du kommer nok aldri til å treffe noen, du."  En tredje variant er de som alltid har vært i forhold og faktisk ikke klarer å se for seg at det er mulig å ende opp som enslig. Men folk mener det vel uansett godt når de sier sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Anonymkode: 86cfc...727

Måten du skriver på, og beskriver andre. 

Anonymkode: d2865...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...