Gå til innhold

Hvorfor får folk det til å høres så garantert ut at den rette dukker opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"En dag er han der". Men.... det er ikke alltid jeg tror det stemmer. Jeg er for det første, veldig veldig kresen!!:( 

det er så og si ingen som får meg til å føle denne forelskelsen. Så hvor stor tror di sjansen er for å finne en som du både tiltrekkes av og som faktisk er singel, og som på toppen av det hele skal føle det samme som deg?

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte som deg, og ble irritert når folk sa at han kom når jeg "minst ventet det". For det har man jo strengt tatt ingen garanti for. Det skulle mye til for meg å forelske meg, og det er jo noen som aldri finner "den rette". Så på det som like sannsynlig å finne noen som det klaffet med, og som likte meg tilbake, som å vinne i lotto. 

Så... Så var han der da. En dag var han der. Når jeg minst ventet det. Jeg falt pladask for ham, han falt pladask for meg, og jeg har aldri møtt et menneske som jeg passer bedre sammen med. 

Det var jo ganske irriterende da, at alle de folka fikk rett :fnise: Samtidig sier jeg ikke slik selv. For kjærlighet er mye flaks og uflaks også. 

Anonymkode: ca12d...c24

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange av oss er sjansen svært liten, rett og slett. Misantropi, høy intelligens, liten evne/vilje til selvbedrag, usosiale tendenser, ikke-konformitet – sjansen krymper stadig!

Anonymkode: 655b6...ecf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mange av oss er sjansen svært liten, rett og slett. Misantropi, høy intelligens, liten evne/vilje til selvbedrag, usosiale tendenser, ikke-konformitet – sjansen krymper stadig!

Anonymkode: 655b6...ecf

Du mener at noen er for intelligente? Og at man må ville gå inn for selvbedrag for å satse på noen?

Anonymkode: 86cfc...727

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walkingdead
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For mange av oss er sjansen svært liten, rett og slett. Misantropi, høy intelligens, liten evne/vilje til selvbedrag, usosiale tendenser, ikke-konformitet – sjansen krymper stadig!

Anonymkode: 655b6...ecf

Geniet som ikke får seg kjæreste fordi alle andre mennesker er så bånn! Huttetutamej

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte som deg, og ble irritert når folk sa at han kom når jeg "minst ventet det". For det har man jo strengt tatt ingen garanti for. Det skulle mye til for meg å forelske meg, og det er jo noen som aldri finner "den rette". Så på det som like sannsynlig å finne noen som det klaffet med, og som likte meg tilbake, som å vinne i lotto. 

Så... Så var han der da. En dag var han der. Når jeg minst ventet det. Jeg falt pladask for ham, han falt pladask for meg, og jeg har aldri møtt et menneske som jeg passer bedre sammen med. 

Det var jo ganske irriterende da, at alle de folka fikk rett :fnise: Samtidig sier jeg ikke slik selv. For kjærlighet er mye flaks og uflaks også. 

Anonymkode: ca12d...c24

Altså, jeg fallt fort for en. Men alt lå jo absolutt til rette for at vi ikke kan bli sammen :( så jeg opptrådte avvisende hele veien. Nå hører jeg neten ikke fra han. Vel.. det har gått lang tid mellom gangene vi tekstet før og. Men grunnen er jo at vi ikke har så mye å bygge videre på. :( og jeg tenker at det i hcertfal er for sent når jeg ikke benyttet sjansen til å tilbringe tid sammen med han. 

Jeg sitter med følelsen av at han var svært intressert. Men at det ville gått slik som med mange her inne. At han finner ut at han ikke vil likevel, og blir helt kald, og så sitter jeg der og har enda sterkere følelser. 

Jeg håper liksom bare på, og ønsker at vi vil bringes sammen i fremtiden. Er redd for å angre på dette resten av livet.

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte som deg, og ble irritert når folk sa at han kom når jeg "minst ventet det". For det har man jo strengt tatt ingen garanti for. Det skulle mye til for meg å forelske meg, og det er jo noen som aldri finner "den rette". Så på det som like sannsynlig å finne noen som det klaffet med, og som likte meg tilbake, som å vinne i lotto. 

Så... Så var han der da. En dag var han der. Når jeg minst ventet det. Jeg falt pladask for ham, han falt pladask for meg, og jeg har aldri møtt et menneske som jeg passer bedre sammen med. 

Det var jo ganske irriterende da, at alle de folka fikk rett :fnise: Samtidig sier jeg ikke slik selv. For kjærlighet er mye flaks og uflaks også. 

Anonymkode: ca12d...c24

Alderen deres da dere møttes da?

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at noen er for intelligente? Og at man må ville gå inn for selvbedrag for å satse på noen?

Anonymkode: 86cfc...727

Jeg mener bare at utvalget blir mindre, og det gjelder naturligvis begge veier. Man finner færre interessante mennesker, og det er færre totalt sett som interesserer seg for slike særinger.

Anonymkode: 655b6...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Walkingdead skrev:

Geniet som ikke får seg kjæreste fordi alle andre mennesker er så bånn! Huttetutamej

Det er ingen fare med meg. Jeg har en partner som jeg trives godt med, selv om forelskelse aldri har vært en del av forholdet oss imellom.

Anonymkode: 655b6...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de rette. Det er ikke sånn at det kun finnes en person i hele verden som er rett for deg. Det handler om å være åpen, gi slipp på "kravlista" for det man TROR er riktig, og bare se hva som skjer.

Jeg har møtt en som var rett for meg. Det varte i nesten 20 år før vi dessverre vokste fra hverandre. Og nå tror jeg kanskje jeg har funnet en som er rett igjen. Det føles i alle fall helt fantastisk foreløpig. Og han dukket opp akkurat når jeg var i ferd med å gi opp litt og ta pause fra forsøket i å finne noen.

Men jeg har også erfart at noen ganger tror man det er ritkig, men etter litt tid ser man at det var feil. Sånt skjer. Men man lærer av det. Man må jo prøve om man skal kunne finne ut om det er rett eller ikke.

Anonymkode: f31c5...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal jeg gjøre dersom det er slik at han jeg liker, dater en annen, til hver gang jeg liker noen? 

La oss nå si st jeg blir forelsket 3ganger til. Hva om disse har kjæreste eller dater??? 

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal jeg gjøre dersom det er slik at han jeg liker, dater en annen, til hver gang jeg liker noen? 

La oss nå si st jeg blir forelsket 3ganger til. Hva om disse har kjæreste eller dater??? 

Anonymkode: 86cfc...727

Ehh... Hva med å prøve å holde deg til å date single? Jo selvfølgelig hender det man blir betatt og får følelser for noen som er opptatt, men om ikke vedkommende er interessert i deg så vil jo ikke forelskelsen utvikle seg uansett, så da er det bare å gå videre. Ikke dyrk urealistiske forelskelser/betatthet.

Anonymkode: f31c5...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alderen deres da dere møttes da?

Anonymkode: 86cfc...727

Rundt 30. 

Anonymkode: ca12d...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh... Hva med å prøve å holde deg til å date single? Jo selvfølgelig hender det man blir betatt og får følelser for noen som er opptatt, men om ikke vedkommende er interessert i deg så vil jo ikke forelskelsen utvikle seg uansett, så da er det bare å gå videre. Ikke dyrk urealistiske forelskelser/betatthet.

Anonymkode: f31c5...65b

Jeg har foreløpig ikke blitt betatt av opptatte menn. Men jeg har følelser for en som jeg måtte avvise selv om han var singel. 

Angrer i ettertid, men han har nok gått videre. 

 

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det skjer med de aller fleste. En regel er ikke til uten unntak, men om du er dette unntaket er jo vanskelig å si akkurat nå. Plutselig står han der for deg også, selv om du er så kresen som du skal ha det til. 

Anonymkode: 77ead...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte som deg, og ble irritert når folk sa at han kom når jeg "minst ventet det". For det har man jo strengt tatt ingen garanti for. Det skulle mye til for meg å forelske meg, og det er jo noen som aldri finner "den rette". Så på det som like sannsynlig å finne noen som det klaffet med, og som likte meg tilbake, som å vinne i lotto. 

Så... Så var han der da. En dag var han der. Når jeg minst ventet det. Jeg falt pladask for ham, han falt pladask for meg, og jeg har aldri møtt et menneske som jeg passer bedre sammen med. 

Det var jo ganske irriterende da, at alle de folka fikk rett :fnise: Samtidig sier jeg ikke slik selv. For kjærlighet er mye flaks og uflaks også. 

Anonymkode: ca12d...c24

Akkurat det som skjedde meg også. Hadde gitt opp å finne noen og trivdes med det. Tror det er en slags psykologi i å slappe av og ikke fokusere på fraværet av den rette, for da vil man ubevisst tiltrekke seg mer fravær. 

Men jeg sier heller ikke slik. Hvis jeg sier noe, så sier jeg kos deg som singel. Fokuser på det fine med å være singel. For det var et råd jeg ga meg selv som funket veldig bra for meg. 

Anonymkode: cb71a...37f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men HVOR skal man lete?:( alle her i morådet er uattraktive! Ihvertfal for meg. Nå har jeg ikke noen krav sånn egentlig fordi følelser kommer. 

Men de er blubbete, kvisete, kjedelige...eller har et eller annet jeg ikke tiltrekke av. Jeg sier ikke atdet er disse tingene alene som støter fra seg meg. Men det er ikke igjen attraktive :/ det er, men de er ikke her! 

og så som sagt, avviste jeg han jeg likte. Kontakten er derfor litt mindre. Men likevel er det noen ganger håp om at det er han meldingen er fra, og irritajonen kommer jo når det er fra menn som jeg værer en slags interesse fra, mens som jeg absolutt ikke tiltrekkes av i det hele tatt. Fhåpentligvis er det vennskapelig ment, men det er en som jeg har jobbet med som la meg til på facebook, har begynt å skrive og går over og liker gamle bilder. :/ 

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stf skrev:

Med dagens generasjoner kan vi være sikre på at man sjeldnere og sjeldnere finner den rette.

Sannsynligheten for ekte og gjensidig kjærlighet er små for oss alle.

Hva mener du med dagens generasjoner? 

Hvorfor skal det bli vanskeligeree?

Anonymkode: 86cfc...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om normer og letthet i sosial interaksjon? Vet ikke hvem du sikter til når du sier folk sier sånt.  Det er en lett oppmuntring som kan fungere som avslutning på en samtaleemne.  Hva skal man si da "Nei nei,  kanskje du blir alene for alltid, kan noen sende kaffekanna?"? Det kan også være en måte til å avslutte et tema man er lei av å høre om f.eks. Det er vel bare en sånn klisjé man bare sier. Men som klisjeer flest så er det også noe i det. Det kan også være ektefølt at de synes du er så bra så de klarer ikke å se for seg at du skal være alene for alltid. 

Anonymkode: 9282a...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...