Gå til innhold

Borti med bildør: Nektet at det skjedde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er TS, og kan opplyse at jeg ikke er dame nei.. :/

Anonymkode: 193d9...f80

Ok, beklager feiltagelsen :)

Anonymkode: 20223...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.10.2017 den 2.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært ute for noe lignende. Jeg parkerte med hensikt så det var god plass rundt min bil. Så kommer det en fyr og parkerer kuk-i-ræv ved siden av meg. Et av barna mine åpner bakdøren sin, den treffer hans bildør svakt og lager et lite 0,5 cm merke såvidt synlig. Jeg prøvde å argumentere for at vi burde fordele skyld og kostnad da han parkerte så dårlig overfor ham og forsikringsselskap. Jeg fikk all skyld, han fikk ny dør, kostet meg 15 000. 

Anonymkode: 01d8d...bb4

NY dør? Har man virkelig krav på en helt ny dør i et sånt tilfelle??
Trodde man måtte være fornøyd med å få reparert skaden på et karosseriverksted. :klo:

 

Anonymkode: 193d9...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 15.03, AnonymBruker skrev:

Sto parkert ved et kjøpesenter i går. Kom tilbake og satt i bilen en stund.
Da ser jeg en afrikansk kvinne med et par barn gå inn i bilen ved siden av. Hørte eller merket ingenting, men ser at hun børster litt på min bil, som tyder på hun har vært borti.
Går ut og spør. "Ja noen har vært borti, men det er ikke maj".  Sier hun. "Det kan ikke ha vært jaj som har laget det dype merket der, da måtte døren smelt hardere borti". Det var litt brunfarge lik billen hun hadde der. Virket som hun trodde det var hull, for det så litt sånn ut. Tok og fuktet lommetørkledet og gned litt på det, og så det brune gikk ganske enkelt vekk. Så ingen bulking eller noe. Ah..gudskjelov tenkte jeg, og så datt det ut av meg "Det er bare dritt". teit sagt, men hun bare lo og sa "Å er det bare dritt". Så satt hun seg i bilen og kjørte.

Er treg sånn, og kom ikke på å se på skiltet til bilen en gang. Når jeg studerte nærmere, er det en svak antydning til en bitteliten bulk likevel.
Den er nesten ikke synlig, men der er en svak uregelmessighet på en halv cm ca.

Hva burde jeg sagt og gjort i den situasjonen? Og hvis det hadde vært verre, og hun likevel hadde nektet.
Hvordan ville dere taklet den situasjonen?
Vil gjerne prøve å være mer forberedt hvis noe sånt skjer igjen. 

Anonymkode: 193d9...f80

Hvis du satt i bilen så hadde du merket det. Den minste grussteinen lager et voldsomt bråk inne i bilen, og en dør mot dør situasjon? Til å skvette av.

Anonymkode: 844ae...246

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2017 den 10.30, AnonymBruker skrev:

NY dør? Har man virkelig krav på en helt ny dør i et sånt tilfelle??
Trodde man måtte være fornøyd med å få reparert skaden på et karosseriverksted. :klo:

 

Anonymkode: 193d9...f80

Folk er jævlig slitsomme. Hvis bilen din blir omlakkert så taper den seg i verdi. 

Treffer du min dør, på en bil med nybilgaranti. Så blir det ny dør gitt! 

 

Foreslår at dere som driter i annen manns eiendom holder dere hjemme. Eventuelt parkerer på et jorde! Heldighvis er det forsikringsselskapet som bestemmer utbedring, og da blir det ikke på ditt lokale bakgårdsverksted..  

Anonymkode: 788d6...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk er jævlig slitsomme. Hvis bilen din blir omlakkert så taper den seg i verdi. 

Treffer du min dør, på en bil med nybilgaranti. Så blir det ny dør gitt! 

 

Foreslår at dere som driter i annen manns eiendom holder dere hjemme. Eventuelt parkerer på et jorde! Heldighvis er det forsikringsselskapet som bestemmer utbedring, og da blir det ikke på ditt lokale bakgårdsverksted..  

Anonymkode: 788d6...4b2

Litt hissig eller? Jeg leser innlegget ditt med bildet av en engelsk landlig jeger foran øynene mine...høye sokker, brunt og grønt, bakoversleik og et sånt halstørkle med gammelfransk mønster på - liljer: "La nå pøbelen parkere på et jorde!", møtt med distinguert latter av typen: "Ho ho ho", med hevet hode. 😂

Anonymkode: 844ae...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt hissig eller? Jeg leser innlegget ditt med bildet av en engelsk landlig jeger foran øynene mine...høye sokker, brunt og grønt, bakoversleik og et sånt halstørkle med gammelfransk mønster på - liljer: "La nå pøbelen parkere på et jorde!", møtt med distinguert latter av typen: "Ho ho ho", med hevet hode. 😂

Anonymkode: 844ae...246

Ja, for det siste året,På min 2 år gamle bil har jeg vært ute for ett stykk "dunke bildøren Din" og ett stykk herværk. 20 000 på den ene 70.000 på den andre. 

Anonymkode: 788d6...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...