Gå til innhold

Skal ta gastroskopi med narkose. Hva skjer før og etter?


krii3

Anbefalte innlegg

13 hours ago, AnonymBruker said:

Så du gruer deg altså for gastroskopi, men narkose som er hundre ganger mer risikofylt, DET er greit. Du kan reagere på medisinen, være vanskelig å intubere, bli feilintubert, hjerneskadet, risikere å ikke våkne igjen, ble feil med tuben når gastroskopet går ned. Gastroskopi er gjort på fem min, mye bedre å gjøre det våken. Ved narkose får du nål i hånden, medisinen sette inn mens du puster i maske, så vekkes du etterpå, må ligge en stund til du er våknet, og normalt hentes av noen som også kan være med deg til neste dag i tilfelle narkosekomplikasjoner. 

Anonymkode: 47666...da0

Legen hennes vurderer vel risikoen bedre enn du gjør

Anonymkode: 5df21...c50

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte spesifikt om jeg ble intubert, og ja, det ble jeg. Måtte spørre siden jeg var så vanvittig sår bak i svelget og blødde.

Jeg hadde vanlige klær på, bukse og singlet med en sånn sexy sykehusskjorte over.

Anonymkode: f8617...b6a

Ja, jeg sa ikke at det ikke forekom, men at JEG ikke har blitt det de gangene jeg har gjort det. De gjør det vanligvis ikke ved inngrep som tar 20 minutter eller mindre, men noen må jo bli intubert uansett (f. eks. hvis det foreligger ekstra risiko, allergi/astma/lignende). Noen gjør jo også flere ting under gastroskopien eller funn gjør at det tar lengre tid f. eks. Sa det mest for at TS ikke skal bekymre seg for å bli intubert da det er mange som er redd for det og det ikke er sikkert hun blir det :-)

Anonymkode: aa5ef...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til dere som har fått narkose, er dette på offentlige sykehus som f.eks de større sykehusene i Oslo eller må dere betale masse på private klinikker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, Silje92 said:

Til dere som har fått narkose, er dette på offentlige sykehus som f.eks de større sykehusene i Oslo eller må dere betale masse på private klinikker? 

bittelite offentlig distriktssykehus

Anonymkode: c504c...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2017 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg sa ikke at det ikke forekom, men at JEG ikke har blitt det de gangene jeg har gjort det. De gjør det vanligvis ikke ved inngrep som tar 20 minutter eller mindre, men noen må jo bli intubert uansett (f. eks. hvis det foreligger ekstra risiko, allergi/astma/lignende). Noen gjør jo også flere ting under gastroskopien eller funn gjør at det tar lengre tid f. eks. Sa det mest for at TS ikke skal bekymre seg for å bli intubert da det er mange som er redd for det og det ikke er sikkert hun blir det :-)

Anonymkode: aa5ef...8e2

Du blir selvfølgelig intubert når de skal ned i magen med en slange, hvordan ellers tror du liftveien blir sikret? Mange inngrep som varer kortere enn 20 min og medfører intubasjon. 

Anonymkode: 47666...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir selvfølgelig intubert når de skal ned i magen med en slange, hvordan ellers tror du liftveien blir sikret? Mange inngrep som varer kortere enn 20 min og medfører intubasjon. 

Anonymkode: 47666...da0

Nei, jeg har ikke blitt intubert. :-) Har lest journalen og snakket med legen. 

Anonymkode: aa5ef...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Silje92 skrev:

Til dere som har fått narkose, er dette på offentlige sykehus som f.eks de større sykehusene i Oslo eller må dere betale masse på private klinikker? 

Jeg fikk det på mitt lokale offentlige sykehus. 

Endret av Kalevala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kalevala skrev:

Jeg fikk det på mitt lokale offentlige sykehus. 

Greit å vite! Tusen takk (= 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2017 den 20.21, gobbledigook skrev:

Jøss, hvordan fikk du innvilget narkose?

Samme tenkte jeg. Visste ikke at de gjorde det her i Norge.

Anonymkode: 53f20...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...