Gå til innhold

Å velge å være singel


Måken

Anbefalte innlegg

Det beste forholdet er der hvor en treffer hverandre 2 - 3 ganger i uken, men samtidig har masse alene tid til seg selv og sitt liv og med sine venner.

Det er når en skal være sammen hele tiden at en begynner å undre seg, selv jeg orker ikke mitt eget selskap 7 dager i uken og trenger pause fra meg selv.

Jeg fatter ikke hvordan mennesker utenfor Oslo kan møte hverandre som 17åringer og sitte sammen i et hus i 50år, ikke noe hat på distriktene men jeg må ha noe å gjøre...ramen, sushi, teater, cafe, kino, barer uten lokale helter som skal sloss osv.

Ja jeg tror faktisk beliggenhet har mye å si, hadde jeg måtte bo i Spydeberg resten av livet hadde jeg enten hengt meg selv eller skaffet meg en kjæreste og ja..dødd inni meg.

Når verden rundt deg er levende og vibrant som i en storby, så ønsker du også mer ut av hverdagen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært singel i 5 år. Og på omtrent hvert eneste familieselskap, hver eneste fest, hver eneste bursdag får jeg spørsmålet om jeg har truffet noen. Blir så lei! Mine muligheter nå for å treffe noen er begrenset i og med at jeg jobber et sted det ikke er så mange menn + at jeg har barn hjemme og går sjelden ut på byen. Skal jeg treffe noen blir det på tur i skogen, på butikken, hos venner osv. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg ikke skal være på evig leting, men leve mitt liv nå - og så får fremtiden bli som den blir, singel eller ei.

 

 

Anonymkode: c0c16...213

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe galt i å velge og være singel. Noen trives og fungerer best alene.

Selv er jeg vel litt både og. Jeg trives veldig godt alene, men samtidig trives jeg også sammen med noen. Allikevel lurer jeg noen ganger på om det hadde vært bedre for meg å være alene siden jeg absolutt ikke trives i den typiske kvinnerollen det synes ut som mange menn forventer. De virker selvstendige nok, men etter en stund føler jeg meg nesten som en mamma nr. 2 for dem og jeg trives ikke med det.

I mitt forrige forhold var det også forventninger fra svigerfamilie om at jeg skulle ha den rollen som organisator, og jeg trives ikke med det så slik ble det ikke. I forholdet før der måtte jeg være mamma siden han ikke hadde kontroll på økonomi, og det ble jeg som måtte gjøre alt av husarbeid og betale de fleste regningene.

Men at jeg velger slike menn har nok kanskje noe med meg også. Jeg vet ikke, men akkurat nå er det godt å være singel og ikke måtte holde styr på en person til sitt liv. Jeg kan gjøre hva jeg vil, når jeg vil, og det er ingen som sitter med hendene i fanget og venter på middag når jeg kommer hjem og er trøtt og sliten.

Anonymkode: 66b0f...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel nå i snart 3 år, og det frister overhodet ikke å bli i et forhold igjen. Ser for meg at når jeg blir rundt 30 kan jeg få en unge, men noe kjæreste .. Neh! Trives veldig godt alene.

Anonymkode: 2c342...9df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...