Gå til innhold

Leila (36) fikk avslag på asylsøknaden – tirsdag ble hun pisket 80 ganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det faktisk er drøyt at vi skal betale hennes livsopphold i Norge bare fordi hun er dømt for pisking. 

Anonymkode: 383e4...abc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.9.2017 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Er 80 piskeslag tortur? 

Helt ærlig virker det mer chill å få 80 piskeslag enn flere måneder og år i fengsel.

Kan ikke gi asyl for det der. Det er folk som faktisk trenger opphold her for langt viktigere saker. 

Hadde hun fått dødsstraff hadde det vært greit, men det der er bare peanuts.

Anonymkode: 8e25f...2fb

Godt poeng. Må være bedre å bli pisket i en halvtime enn å sitte 2 år i fengsel. Sånn sett er det egentlig en ganske grei straff.

Anonymkode: 383e4...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
6 timer siden, Example skrev:

Så hun har fått innvilget familiegjenforening fordi hun har en sønn her, men søkte asyl senere? For å unnslippe en rettmessig dom i landet hvor hun har brutt loven? OK, jeg klarer ikke ha veldig mye sympati med henne bortsett fra at det var smertefullt å bli pisket. Burde hun ikke vite bedre og ikke inngå en ''ikke-lovlig relasjon'' og drikke alkohol? Når man befinner seg i et land bør man følge lovene der. Eller krever jeg for mye?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Drizzt skrev:

Så hun har fått innvilget familiegjenforening fordi hun har en sønn her, men søkte asyl senere? For å unnslippe en rettmessig dom i landet hvor hun har brutt loven? OK, jeg klarer ikke ha veldig mye sympati med henne bortsett fra at det var smertefullt å bli pisket. Burde hun ikke vite bedre og ikke inngå en ''ikke-lovlig relasjon'' og drikke alkohol? Når man befinner seg i et land bør man følge lovene der. Eller krever jeg for mye?

Dommen setter vel også tvil rundt om hun  faktisk ble pisket også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dom som går mot følelsesmenneskene og dømmer ut ifra det juridiske.

Det må være synd for Facebookdomstolen.

Quote

Norske myndigheter tror fremdeles ikke på Bayats historie. Oslo tingrett skriver også i dommen at det er «uklarheter knyttet til gjennomføringen av den angivelige dommen».

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/pisket-i-iran---tapte-saken-mot-utlendingsnemnda/3423565437.html

Hvordan skal dette tolkes? Som at det ikke var sant at hun hadde en slik dom ventende, og noen venner gjennomførte en pisking med overflatiske sår? Det finnes kanskje ikke noen papirer på at en slik piskedom er gjennomført? Den angivelige dommen. Wow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Drizzt skrev:

Så hun har fått innvilget familiegjenforening fordi hun har en sønn her, men søkte asyl senere? For å unnslippe en rettmessig dom i landet hvor hun har brutt loven? OK, jeg klarer ikke ha veldig mye sympati med henne bortsett fra at det var smertefullt å bli pisket. Burde hun ikke vite bedre og ikke inngå en ''ikke-lovlig relasjon'' og drikke alkohol? Når man befinner seg i et land bør man følge lovene der. Eller krever jeg for mye?

Lett for deg å si som lever i et land med demokratiske lover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2017 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Godt poeng. Må være bedre å bli pisket i en halvtime enn å sitte 2 år i fengsel. Sånn sett er det egentlig en ganske grei straff.

Anonymkode: 383e4...abc

Jeg vet nå ikke det. Har sett bilder av en del av de som har blitt pisket. Enorme åpne sår med fare for infeksjoner, lang rekonvalenstid og massivt arrvev. Ofte livslange plager. https://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/--heller-fengsel-enn-pisking/2799853.html

 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Thyra skrev:

Lett for deg å si som lever i et land med demokratiske lover. 

Ja, det er lett å være objektiv når man ikke er selv i denne situasjonen.

6 timer siden, Example skrev:

Dommen setter vel også tvil rundt om hun  faktisk ble pisket også. 

Det i seg selv er veldig interessant, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårbare mennesker som trenger beskyttelse, blir kastet ut mens terrorister og kriminelle innvandrere for bli.

Jeg forstår rett og slett ikke dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...